MÜDEK 2003-2004 Dönemi Değerlendirmeleri: Bir Başlangıç Prof. Dr. Bülent E. Platin MÜDEK Başkanı 1. Ulusal Mühendislik Kongresi 21 Mayıs 2004 Eski Foça,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon
Advertisements

SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk.
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
Mustafa Kemal Üniversitesi
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon ve MÜDEK Deneyimi
PROGRAM TASARIMI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ABET HAZIRLIKLARI Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi (LEÖDK) Mühendislik Fakültesi Sunumu.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
ANTALYA KALİTE ÖDÜLÜ S Ü R E Ç Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya.
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE KALİTE ARAYIŞI GAZİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ MÜDEK DEĞERLENDİRMESİ DENEYİMİ Şefaatdin YÜKSEL Gazi Üniversitesi.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
Türkiye’de Tıp Eğitiminde Eşyetkilendirme (Akreditasyon)
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ BİRLİĞİ DERNEĞİ, 2015 NİSAN 2016.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
BAŞVURU VE HAZIRLIK SÜRECİ
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ BİRLİĞİ DERNEĞİ III.OLAĞANÜSTÜ GENEL KURULU
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
FAKÜLTE-SANAYİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ODTÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET DENEYİMİ
MÜhendislik DEğerlendirme Kurulu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇIKTI TEMELLİ DEĞERLENDİRME ZAHMETE DEĞER Mİ?
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

MÜDEK Dönemi Değerlendirmeleri: Bir Başlangıç Prof. Dr. Bülent E. Platin MÜDEK Başkanı 1. Ulusal Mühendislik Kongresi 21 Mayıs 2004 Eski Foça, İzmir

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 2/18 SUNUM KAYNAKLARI MÜDEK değerlendirme hazırlıkları MÜDEK değerlendirme deneyimleri Şubat 2004 MÜDEK Çalıştayı

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 3/18 DEĞERLENDİRME HAZIRLIKLARI Değerlendirme Başvuruları Ocak 2003 Niyet Bildirimi Üniversite9 Program türü10 Toplam program23

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 4/18 Değerlendirici Adaylarının Belirlenmesi (Ocak 2003) DEĞERLENDİRME HAZIRLIKLARI Başvurulan program kompozisyonunun yedekli karşılanması Mühendislik eğitimini değerlendirme sürecine aşinalık – ABET/EFQM deneyimi Farklı kurumlardan katılım Gönüllülük

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 5/18 MÜDEK Eğitim Çalıştayı (Ocak 2003) DEĞERLENDİRME HAZIRLIKLARI Katılımcı sayısı: 30 (8 MÜDEK üyesi + 22 değerlendirici adayı) Süre: 2 gün Yürütücüler: 2 ASME-ABET yetkilisi İçerik: ABET değerlendirme süreci ve değerlendirici odaklı

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 6/18 DEĞERLENDİRME HAZIRLIKLARI Değerlendirme Başvuruları Ocak 2003 Niyet Bildirimi Üniversite9 Program türü10 Toplam program23 * Yalnız biri Ocak 2003’te niyet bildirenlerden Ağustos 2003 Başvuru 2* 5 7

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 7/18 Değerlendirme Takımlarının Kurulması (Ağustos 2003) DEĞERLENDİRME HAZIRLIKLARI Başvurulan programların yeni kompozisyonunun yedekli karşılanması  4 YENİ DEĞERLENDİRİCİ ADAYININ BELİRLENİP DEVREYE ALINMASI Üst düzey ABET deneyimi Farklı kurumlardan katılım Olası çıkar çatışmalarına önlenmesi Yardımcı değerlendirici kullanımı

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 8/18 MÜDEK Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı (Eylül 2003) DEĞERLENDİRME HAZIRLIKLARI Katılımcı sayısı: 27 (6 MÜDEK üyesi + 21 değerlendirici adayı) Süre: 1 gün Yürütücüler: 4 MÜDEK üyesi + 2 değerlendirici İçerik: MÜDEK değerlendirme süreci ve değerlendirici odaklı (MÜDEK Eğitim Çalışma Grubu’nca geliştirildi)

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 9/18 DEĞERLENDİRME DENEYİMLERİ İki Üniversite oGoGazi Üniversitesi (Mühendislik-Mimarlık Fakültesi – 5 program) oAoAnkara Üniversitesi (Mühendislik Fakültesi – 2 program) İki değerlendirme takımı (toplam 18 kişi) oEoEş takım başkanlı ve yardımcı değerlendiricili Takım içi dinamikler Takım başkanlarının liderlik görevleri – takım içi uyum ve takımlar arası eşgüdüm Ön incelemeler ve kurumlarla ön temaslarda ilkeler ve eşgüdüm Ziyaret tarihi belirleme Değerlendirme Dönemi (Eylül 2003 – Nisan 2004)

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 10/18 DEĞERLENDİRME DENEYİMLERİ Takımların üniversite ziyaretleri (ikisi de Aralık 2003’te 1 hafta ara ile yapıldı) o2o2.5 gün (Pazar-Pazartesi-Salı) oÖoÖn hazırlığın önemi oYoYoğun ve programlı bir yerinde inceleme ve görüşme etkinliği oToTakım toplantıları – değerlendirmeler – takım içi dinamikler Bulguların ve değerlendirmelerin paylaşılması, üzerlerinde uzlaşma Değerlendirmelerde programlar arası farklılıkların giderilmesi, tutarlılığın ve normalizasyonun sağlanması Değerlendirmelere ve çıkış bildirimine son şekillerinin verilmesi Bir sonraki günün programının yeniden düzenlenmesi oDoDeğerlendirmelerin takım başkanına yazılı teslimi oÜoÜniversite yönetimi ile son toplantı ve çıkış bildiriminin okunması Değerlendirme Dönemi (Eylül 2003 – Nisan 2004)

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 11/ Değerlendirme Dönemi (Eylül 2003 – Nisan 2004) DEĞERLENDİRME DENEYİMLERİ Takım raporlarının hazırlanması oKoKurumların çıkış bildirimine 30 gün yanıtı oDoDeğerlendirici raporlarının 30 gün yanıtları da göz önüne alınarak hazırlanması ve takım başkanına iletilmesi oRoRaporların takım başkanınca bir araya getirilmesi, programlar arası değerlendirme farklılıklarının giderilmesi, tutarlılığın ve normalizasyonun sağlanması Raporların değerlendirme takımlarında yer almamış bir MÜDEK üyesince gözden geçirilmesi, takımlar ve programlar arası değerlendirme farklılıklarının giderilmesi, tutarlılığın ve normalizasyonun sağlanması Raporların MÜDEK toplantısında görüşülmesi, takımlar ve programlar arası değerlendirme farklılıklarının giderilmesi, tutarlılığın ve normalizasyonun sağlanması – yetkinlik kararının alınması

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 12/18 (Şubat 2004) MÜDEK EĞİTİM ÇALIŞTAYI Katılımcı sayısı: 19 (kar fırtınası öncesi 28) oPoProgramlarını MÜDEK değerlendirmesinden geçirmeyi planlayan 7 üniversitenin Ankara, Atatürk, Dokuz Eylül, Fırat, Gaziantep, Haliç, Süleyman Demirel, Sütçü İmam genelde yöneticileri 2 Dekan, 6 Dekan Yrd., 4 Bölüm Bşk., 2 Bölüm Bşk. Yrd. Süre: 1 gün Yürütücüler: 4 MÜDEK EÇG üyesi İçerik: MÜDEK ölçütleri ve MÜDEK değerlendirme süreci odaklı

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 13/18 KAZANIMLAR MÜDEK Ülkede bir ilki gerçekleştirmiş olmak Çeşitli üniversitelerdeki mühendislik programlarının değerlendirilmesi konusunda oluşan birikimden bir artı değer yaratmış olmak Program değerlendirme sürecini ayrıntılı bir şekilde planlayarak yürütmüş olmak, yürütülebildiğini kanıtlamış olmak Program değerlendirme sürecini yaşayarak öğreniyor ve deneyim kazanıyor olmak Programlarının değerlendirilmesi için gönüllü olmuş üniversitelere, gönüllü uzmanlar aracılığı ile ölçütlere dayalı bir dış değerlendirme sağlamış olmak Program değerlendirme anlayışını ve sürecini yükseköğrenim kurumları ile paylaşıyor olmak

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 14/18 KAZANIMLAR Programları Değerlendirilen Kurumlar Programlarını MÜDEK ölçütleri ile karşılaştırarak, olası yetersizlikleri vakitlice görüp bunları giderecek önlemleri alma fırsatını yakalamış olmak Paydaş girdisine dayalı program eğitim hedefleri saptama yaklaşımını kurumsal bir yaklaşım olarak kabul etmiş olmak Mezun kazanımlarına dayalı eğitim süreci tasarlama, uygulama, ölçme, değerlendirme ve sürekli iyileştirme yaklaşımını benimsemiş olmak Özdeğerlendirme Raporu hazırlama sürecini yaşayarak, kurumsal verilerin düzenli bir şekilde toplanması ve değerlendirmesi fırsatını yakalamış olmak Değerlendirici takımla kurum ziyareti yaşayarak, kurum dışı uzmanlarca yapılan inceleme ve temaslarda öne çıkanlar konusunda deneyim kazanmış olmak Mühendislik programları için gönüllü uzmanlar aracılığı ile ölçütlere dayalı bir dış değerlendirme almış olmak

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 15/18 GÖZLEMLER Değerlendiriciler Gönüllülük Motivasyon Değerlendirilen mühendislik programlarının iyileştirme çabalarına destek arzusu Uzlaşma kültürünü kullanarak takım içinde ortak akla varma isteği Görevi yerine getirmede mükemmeli arama eğilimi Değerlendirilen kuruma ve meslektaşlarına saygı ve hassasiyet Uzmanlığını paylaşma isteği

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 16/18 GÖZLEMLER Kurumlar Değerlendirmenin gönüllülüğe dayandırılması nedeni ile meslektaş değerlendirmesinin kabul görmesi MÜDEK değerlendirmelerinin olası yansıması oYoYapıcı bir geri besleme olarak kabulü oPoProgramlarının kalitesini artırmak için bir araç olarak görülmesi oKoKaynak tahsisi için bir araç olarak kullanımı Program değerlendirme ve iyileştirme konularında heyecan, istek ve kararlılık, üst yönetimlerin kuvvetli desteği Kurumlarda değişim kültürünün yerleşmeye başlamış olması, eleştiri- özeleştiri ve “benchmarking” anlayışlarının büyük ölçüde başlamış olması Programlar içinde katılımın ve ortak hedefe doğru işbirliği anlayışının gelişiyor olması

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 17/18 BAZI ÖZDEĞERLENDİRME VURGULAMALARI Dekanlara, Bölüm Başkanlarına ve programların ölçme- değerlendirme sorumlularının alacakları MÜDEK eğitimlerinin özdeğerlendirme çalışmalarına çok olumlu etkisi bulunmakta MÜDEK değerlendirmesi başvurusu öncesi hazırlık (özdeğerlendirme) ve süresi çok önemli (Bu hazırlık süresi, değerlendirilecek programın sürekli iyileştirme sisteminin tasarlanmasına, kurulmasına, çalıştırılmasına, ilk sonuçlarının alınması ve geri beslenmesiyle ilk iyileştirme önlemlerinin hayata geçirilmesine izin verecek uzunlukta olmalı) Özellikle program çıktılarının (kazanımlarının) belgelenmesi, belgelenmiş sonuçlar üzerinden değerlendirilmesi ve bu değerlendirmenin sürdürülebilirliğinin kanıtlanması özdeğerlendirme sürecindeki en yoğun ve en zaman alıcı hazırlık etkinliği

1. Ulusal Mühendislik Kongresi - 21 Mayıs Eski Foça, İzmir MÜDEK 18/18 MÜDEK TEŞEKKÜRLER