ÇOKLU ZEKA ALANLARI VE GÖZLEMLENMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çalışma x Yetenek = Başarı
Advertisements

NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
MESLEKİ REHBERLİK (İLKÖĞRETİMDE YÖNELTME)
ZEKA VE ÇOKLU ZEKA Dr.Samiye Kuzudişli.
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
ÇOKLU ZEKA Her insan farklıdır. Tektir ve özeldir. Her insanında insanlık kültürüne katkısı farklı yönlerdedir. NEBİLE BAYKENT.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
ÖZEL ENVAR İÖ.O VE LİSESİ
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Görsel / Uzaysal Zeka.
İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Yrd. Doç. Dr Rengin ZEMBAT
ÇOKLU ZEKA KURAMI 1.Her insan kendi zekasını artırma ve geliştirme
ÇOKLU ZEKA.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Çarpma İşlemi.
ZEKA TÜRLERİ.
R E H B E R L İ K S E R V İ S İ MESLEK SEÇİMİ.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Çoklu Zeka SİBEL USTAEL PSİKOLOG.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
ÖĞRENME STİLLERİ.
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Mesleki Rehberlik.
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR KIRIKKALE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
ŞEREFLİKOÇHİSAR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
Zeka Dr. Ege Akgün.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
KARİYER GELİŞİM SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER İLGİ VE YETENEKLER
Çoklu Zeka Kuramı.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
Sunum transkripti:

ÇOKLU ZEKA ALANLARI VE GÖZLEMLENMESİ

Çoklu Zeka Alanları ve Belirlenmesi Zeka Gelişimini Etkileyen Etmenler Zeka Alanlarının Belirlenmesi Zeka Alanlarının Tanımı İşaretleme Listeleri ve Dereceleme Ölçekleri Test

Zeka Gelişimini Etkileyen Etmenler Biyolojik Nitelik Öz Yaşam Öyküsü Tarihsel ve Kültürel Özgeçmiş Kristalleştirici/Felce Uğratıcı Deneyimler

Öğrencilerin Zeka Alanlarının Belirlenmesi Gözlem İşaretleme Listesi ve Dereceleme Ölçekleri Anektod Kaydı Kimdir Bu? Görüşme

Gözlem Öğrencinin derste gösterdiği tutum ve davranışlardan öğrencinin hangi zeka alanına yatkın olduğu tespit edilebilir.

İşaretleme Listesi ve Dereceleme Ölçekleri Sözel – Dilsel Zeka Mantıksal – Matematiksel Zeka Görsel – Uzamsal Zeka Müziksel – Ritmik Zeka Bedensel – Kinestetik Zeka Doğa Zekası Kişiler Arası Zeka İçsel Zeka

İşaretleme Listesi Ve Dereceleme Ölçekleri Sözel ve Dilsel Zeka Dinleyerek daha iyi öğrenir Kitap okumayı sever Yazmaktan hoşlanır

İşaretleme Listesi Ve Dereceleme Ölçekleri Mantıksal ve Matematiksel Zeka Problemleri kafadan çözer Matematiği sever Soyut düşünebilir

İşaretleme Listesi Ve Dereceleme Ölçekleri Görsel ve Uzamsal Zeka Renklere karşı duyarlıdır Resim yapmayı sever Çok hayal kurar

İşaretleme Listesi Ve Dereceleme Ölçekleri Müziksel ve Ritmik Zeka Güzel şarkı söyler Müzik aleti çalar Ritmik konuşur

İşaretleme Listesi Ve Dereceleme Ölçekleri Bedensel ve Kinestetik Zeka Yaparak öğrenmeyi sever El becerileri gelişmiştir Durmadan kımıldar

İşaretleme Listesi Ve Dereceleme Ölçekleri Doğa Zekası Bitki beslemeyi sever Hayvanlara meraklıdır Evde hayvan besler

İşaretleme Listesi Ve Dereceleme Ölçekleri Kişilerarası Zeka Arkadaşlarını sık arar Arkadaşlarına öğütler verir Fikirlerine önem verilir

İşaretleme Listesi Ve Dereceleme Ölçekleri içsel Zeka Yalnız oynamayı sever Kimseye akıl danışmaz Yaptığı işlerin farkındadır

Anektod Kaydı Herhangi bir öğrencinin belli bir ortamdaki bir davranışının ayrıntılı olarak tasvir edilmesidir. Objektif tasvirlere dayanması şarttır. Doğal koşullarda ortaya çıkar.

Kimdir Bu Tekniği Öğrencinin hangi görev ve etkinliklere yatkın olduğunu saptamak için başvurulan yöntemdir. Proje Lideri : Dış ilişkiler yürütücüsü : Arabulucu : Yazman : Redaksiyon sorumlusu : Sanat – Müzik sorumlusu: Ulaşım sorumlusu : Video kayıt sorumlusu :

Görüşme Öğretmenin öğrenci hakkında anne – baba ve diğer öğretmenlerle görüşme yapmasıdır. Öğrencinin başarısız olduğu durumlar değil , neleri daha iyi yaptığı araştırılır.

Zeka Alanlarının Tanımı Sözel – Dilsel Zeka 1 , 2 Mantıksal – Matematiksel Zeka Görsel – Uzamsal Zeka 1 , 2 Müziksel – Ritmik Zeka Bedensel – Kinestetik Zeka Doğa Zekası Kişiler Arası Zeka İçsel Zeka

Sözel – Dilsel Zeka Dinleme Becerisi Yüksektir Kelime Oyunlarını Sever İyi Bir Fıkra Anlatıcısıdır Kitaplarla İç İçedir İyi Bir Kelime Dağarcığı Vardır Sözel Olarak İyi İletişim Kurar İyi Bir Hafızası Vardır Yazmaktan Hoşlanır

Sözel – Dilsel Zeka 2 Gardner ‘ a göre Sözel zeka elemanları: Ses bilgisi (Fonoloji) Sözdizimi (Sentax) Anlam bilgisi (Semantik) Pragmatik

Mantıksal – Matematiksel Zeka Zihinden İşlemleri Kolayca Yapar Güçlü Bir Muhakemesi Vardır Kategorileri,İlişkileri Fark eder,Açıklar Bilgiler Arasında Bağlantılar Kurar Matematik Oyunlarından Zevk Alır Satranç ve Dama Gibi Oyunlardan Zevk Alır Soyut ve Kavramsal Düşünebilir Sebep – Sonuç İlişkilerini Kolayca Anlar

Görsel - Uzamsal Zeka Harita,Tablo ve Diyagramları Kolay Okur Arkadaşlarına Oranla Daha Çok Hayal Kurar Resim,Sanat Etkinliklerinden Hoşlanır Yaşına Oranla Daha İyi Şekil Çizer Bulmaca Çözmekten Hoşlanır Resimlerden Daha Fazla Öğrenirler Kitap Ve Defterlerini Çizer Nesnelerin Yerini Bilir

Görsel - Uzamsal Zeka 2 Gardner ‘ a göre Görsel Zeka yetenekleri : Nesneleri doğru şekilde algılama Bir nesneyi uzayda hareket ediyor gibi hayal etme Birinin algılarını iki ve üç boyutlu hale getirme

Müziksel - Ritmik Zeka Şarkıların melodilerini hatırlar. Güzel şarkı söyler. Müzik aleti çalar. Ritmik konuşur yada hareket eder. Farkında olmadan mırıldanır. Çalışırken masaya vurarak ritim tutar. Çevresel gürültülere duyarlıdır. Müzik dinleyerek çalışmayı sever.

Müziksel Ritmik Etkinlikler Bir şarkı yazılır. Sınıfça müzik aleti çalınır. Farklı kültürlerin müziği dinlenir. Sesler ve melodiler kopyalanır. Müzikle ilgili bilgisayar yazılımı kullanılır. Bir cıngıl yazılır. Video gösterisi yapılır. Ses efektleri kullanılır. Sesler keşfedilir. Çalışırken müzik dinlenir. Kulaklıklarla müzik dinletilir. Fon müziği kullanılır. Müzikle bütünlük sağlanır.

Müziksel Ritmik Etkinliklerin Amaçları Sınıfta olumlu bir duygusal ortamı pekiştirmek. İlgi uyandırmak ve derse karşı istekli hale getirmek. Dikkat ve konsantrasyonu sağlamak. Öğrencileri rahatlatmak ve stresi azaltmak. Hatırlamayı kolaylaştırmak. Tüm derslerde yaratıcılığı teşvik etmek.

Bedensel - Kinestetik Zeka Duygularını vücut diliyle ifade eder. Boya ve hamurla oynamayı sever. Nesneleri parçalayıp bütünleştirmeyi sever. Küçük kas gelişimi mükemmeldir. Bir veya daha fazla sporla uğraşır. Otururken elleri ve ayaklarıyla oynar. Yerinde duramaz.

Bedensel Kinestetik Zekanın 3 Temel Boyutu Vardır Bedensel hareketleri ustalıkla denetleyebilme. Nesneleri yetkin bir şekilde yönlendirebilme. Beden ve akıl arasında bir ahenk(uyum) oluşturmaktır.

Bedensel – Kinestetik Etkinlikler Bir kavram canlandırılır Bir koreograf yapılır. Konuşmaksızın bir görev yapılır. İşaret dili öğretilir. Pandonim sergilenir. Açık mekanda çalışılır. İp atlanır , yap boz oynanır. Bir rol canlandırılır. Jestler,beden dili kullanılır. Alan gezileri düzenlenir. Manipulatifler kullanılır. İnteraktif okuma yapılır.

Doğa Zekası Hayvanlara karşı çok meraklıdır. Açık havada olmaktan hoşlanır. Bahçe işlerini sever. Varlıkları sınıflandırmaya meraklıdır. Farklı bitki ve hayvanlara merak duyar. Çevre kirliliğine duyarlıdır. Doğa dergilerini ve belgeselleri izler. Doğa olaylarına meraklıdır.

Doğa Zekası Etkinlikleri Doğa gezisi,kamp yapılır. Doğal park ziyareti yapılır. Doğayla ilgili videolar seyredilir. Seyir defteri tutulur. Sınıflandırma sistemi oluşturulur. Doğadan fotoğraflar çekilir. Bir hayvan veya bitki hakkında rapor yazılır. İşlenilen konu doğayla ilişkilendirilir. Doğa sesleri dinlenir. Doğa gözlemleri yapılır. Doğa ve canlılarla ilgili belgeseller izlenir.

Kişiler Arası Zeka Sosyal ilişki kurmaktan hoşlanır. Doğal bir lider olarak görülür. Problemi olan arkadaşlarına öğütler verir. Organizasyonların baş elemanıdır. Bir şeyler anlatmaktan hoşlanır. İki yada daha fazla yakın arkadaşı vardır. Başkalarını düşünür , diğerleri onu arkadaşlık için arar.

Kişiler Arası Etkinlikler Eşli tartışma yapılır. Bir takım sunuşu yapılır. Karşılıklı röportaj yapılır. Birinin rolü üstlenilir. Akran öğretimi yapılır. Bir olay planlanır. Bir sosyal sorun çözülür. Bir beceri öğretilir. Simülasyonlar yapılır. Deney düzenlenir. Spor takımları kurulur. Etkin dinleme uygulamaları yapılır. Çeşitli organizasyonlar düzenlenir.

İçsel Zeka Bağımsızlık duygusu güçlüdür. Güçlü ve zayıf yönlerini tanır. Gerçekçi amaçlar oluşturulur. Kendini iyi motive eder. Hobileri vardır. Kendi başına çalışmayı tercih eder. Ne hissettiğini doğru bir şekilde söyler. Öz saygısı yüksektir.

İçsel Etkinlikler Yapılacaklar listesi tutulur. Bir hareket planı yapılır. Meditasyon yapılır. Sessiz çalışılır. Alternatifler değerlendirilir. Bir otobiyografi yazılır. Kişisel şiirler yazılır. Bir durum savunulur. Sevdiğin , sevmediğin durumlar ifade edilir. Konu kişisel yaşamlarla ilişkilendirilir. Kitap rafları düzenlenir. Bireyselleştirilmiş eğitim uygulanır.

Test 1-Bağımsız olmayı sever Kendisinin güçlü ve zayıf yanlarını bilir Kendine saygısı yüksektir 2-Çevresinde lider olarak görülür Organizasyonların vazgeçilmez elemanıdır Arkadaşlarına bir şeyler anlatmaktan hoşlanır

Test 3-Strateji oyunlarını sever Bilgisayar oyunlarından hoşlanır Deneylerden hoşlanır 4-Merak ettiği şeyleri eline alarak inceler. Bir şeyi okumak yerine yaparak öğrenmek ister. Boş vakitlerini dışarıda geçirmek ister

Test 5-Rüyaları çok net ayrıntılarıyla hatırlar Kitaplarını,defterlerini vb. çizer Renklere karşı duyarlıdır