KURUMSAL DÖNÜŞÜM STRATEJİK PLANLAMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİ Strateji, örgütlere geleceği tahmin etme, çalışmalara belirli yön verme ve kendini bir bütün olarak görebilme olanağı veren araçtır. Örgütler;
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Yönetim.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
STRATEJİK PLANLAMA.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Bologna Süreci Kapsamında Stratejik Planlama Yaklaşımı ve Kalite Güvencesi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
STRATEJİK PLAN ( ) (BİLGİLENDİRME TOPLANTISI)
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
DÜŞÜNCE KALİTESİ ve KÜRESEL YÖNETİM
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

KURUMSAL DÖNÜŞÜM STRATEJİK PLANLAMA

STRATEJİK PLANLAMA Bir kurumun, iç veya dış değerlendirme sonuçlarına göre zayıf ve kuvvetli yönlerini, önündeki fırsat ve tehditleri belirlemesi, bunların ışığında kalitesini geliştirecek olan stratejilerini oluşturması, bu stratejileri ölçülebilir hedeflere dönüştürmesi ve performans göstergelerini belirleyerek onları sürekli izlemesi sürecidir.

STRATEJİK PLANLAMA? NİÇİN? Hizmetin planlı üretimi Kurumun bulunduğu nokta ile ulaşmayı istediği durum arasındaki yolu tarif etmesi Kurumun amaçlarını, hedeflerini ve bunlara ulaşmayı mümkün kılacak yöntemleri belirlemesi Kurumun bütçesinin ortaya konulacak amaç ve hedefler doğrultusunda hazırlanması Kaynak tahsisinin önceliklere dayandırılması Kaliteli yönetime araç oluşturması Gerçekçi olması Katılımcılığı sağlaması

STRATEJİK PLANLAMA Stratejik planlama, kurumun aşağıdaki 4 temel soruyu yanıtlamasına yardımcı olur: Neredeyiz? İç ve dış değerlendirme-SWOT- Nereye gitmek istiyoruz? Misyon, vizyon, ilkeler, amaçlar, hedefler Gitmek istediğimiz yere nasıl ulaşabiliriz? Yöntemler Başarımızı nasıl takip eder ve değerlendiririz? İzleme Değerlendirme ve Performans Ölçümü

YASAL DAYANAK Bologna Süreci: 1999- 2010 5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu: 10.12.2003 Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik: 26.05.2006 Yükseköğretim Kurumunda Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme (YÖDEK) Yönetmeliği: 20.09.2005

I. 1999- 2010: Bologna Süreci SİYASAL HEDEF (LIZBON STRATEJİSİ) TARİHSEL GELİŞİM SİYASAL HEDEF (LIZBON STRATEJİSİ) EĞİTİM ÖĞRETİM HEDEFİ YÜKSEK ÖĞRETİM HEDEFİ BOLOGNA SÜRECİ . Bologna Sürecinin, Avrupa birliği eğitim-öğretim sürecinin bir alt katmanı olduğunun verilmesi, . 2000 yılında strateji (Lisbon )belirleniyor . eğitim-öğretimin hedefe kilitlenmesi (Europe of Knowledge) 2000 yılındaki üye sayısının artması ile çok ciddi bir sıçrama kaydediliyor . İlk üç slide ın referansı: http://europa.eu.int/comm/education/policies/2010/et_2010_en.html

SİYASAL HEDEF (LİZBON) AB’nin, 2000 yılında yapılan LİZBON özel toplantısında aldığı stratejik karar: ‘AB sürdürülebilir ekonomik büyüme becerisi ile vatandaşlarına daha iyi iş/yaşam ve sosyal bütünlük sağlayarak dünya genelinde rekabetçi ve bilgiye dayalı bir ekonomiye sahip olmalıdır.’ Bu hedef Avrupa’nın, ABD Japonya, Çin gibi büyük ekonomilerle yarışmayı Avrupa’yı güçlendirmeyi içeriyor, orta ve yüksek öğretimde yapılması düşünülen reformlar, bu hedefi güçlendirici çok önemli bir unsur olarak görünüyor EHEA+ERA= Europe of Knowledge (üretilen bilginin topluma katkısının sağlanması)

EĞİTİM ÖĞRETİM HEDEFİ 2010 yılı itibariyle Avrupa, eğitim sistemi ve eğitim kalitesi ile dünyanın lideri olmalıdır. Bu hedef Avrupa genelinde eğitim sisteminin kökten reformunu gerektirmektedir. Her ülkedeki ulusal durum ve kültürle uyumlu olmak kaydıyla, Avrupa genelinde ortak deneyimlerin paylaşılması, ortak hedeflere yönelik işbirliği yapılması ve birbirinin deneyiminden faydalanılması suretiyle gerçekleştirilecektir. . Nasıl ki yükseköğretimin çıktısı sanayi ve hizmet sektörünün girdisiyse, yükseköğretimin girdisi orta öğretimin çıktısıdır. . Örnek: yabancı dil sorununun ortaöğretimde çözülmesi halinde, üniversitelerde hazırlık eğitimine gerek kalmaz. . learning outcome ve objectiveler belirlenirken tüm paydaşların görüşü alınmalı

YÜKSEK ÖĞRETİM HEDEFİ, BOLOGNA SÜRECİ Bologna Bildirisi Öncesi Erasmus Programı (1987) Bologna ‘Magna Charta Universitatum’(1988) Socrates Programı I (1995-1999) Sorbonne Bildirisi (1998) Bologna Süreci Bologna Bildirisi (1999) ‘Yeni güç’ (A New Impulse) Salamanca Kongresi (2001) ‘EUA’ (European Universities Association) Prague (2001) Graz Kongresi (2003) Berlin (2003) Bergen (2005) Bologna sürecinden öncede yüksek öğrenim konusunda çalışmalar, Avrupa birliği ve üniversitelerce yürütülüyor. Bologna ile bir atılım yapılmış olunuyor. Bologna sürecinde, Avrupa komisyonu yüksek öğrenimle ilgili bir çok projeyi finansal olarak destekliyor. Bir çok çalışma yapılıyor ve sonuçları paylaşılıyor. Ülkelerin her birinin bu çalışmalara katkıda bulunmaları mümkün. Biz yaptık sizde uygulayın gibi bir yaklaşım yok Slayt altı metinde ilk satır önce de olmalı. Son satırda siz de olmalı

Bologna Bildirisi 1999 29 Avrupa ülkesinde, Eğitim Bakanları seviyesinde onaylanan bildiride: Avrupa yüksek öğretim sisteminin uluslararası alanda rekabet edebilir bir düzeye yükseltilmesi, 2010’da Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı’nın oluşturulması/ bu süreçte iki yılda bir gelişmelerin ülkeler seviyesinde ve Avrupa genelinde izlenmesi (Trends Raporlarıyla) hedeflenmiştir. 29 Ülkenin, Yüksek Öğrenim yapılarının, birbirine yakınlaştıracak bir reformdur, Yalnızca politik bir açıklama değil, eylem planına dönüşen bir programdır, Sistematik izleme süreci vardır.

Bologna Bildirisi 1999 Kapsanan Konular (Aktivite Alanları) Kolay anlaşılır ve karşılaştırılabilir dereceler (Diploma Eki); Temel olarak üç seviye yüksek öğrenim: lisans, lisansüstü, doktora Ortak Kredi sistemi (ECTS) Öğrenci/Öğretim üyesi hareketliliği Kalite güvencesi konusunda işbirliği Yüksek öğrenimde Avrupa boyutu

BOLOGNA SÜRECİNDE ÜNİVERSİTELERDEN BEKLENENLER Bologna sürecine uyum kararlılığı, Bologna Sürecinin tanıtılması ve paydaşların sürece katılımının özendirilmesi, Üniversite içinde bir Bologna Süreci birim/çalışma grubu kurulması ve bu gruba yönetsel destek verilmesi, Bu amaçlar doğrultusunda stratejik planlama yapılması, Öğrenim Programlarının gözden geçirilmesi, Sürekli kalite iyileştirme mekanizmalarının kurulması, Bologna sürecine bütün programlar düzeyinde katılımın sağlanması

5018 Sayılı Kanun (Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu) Mali yönetim sisteminde stratejik planlama Performansa dayalı bütçeleme Orta vadeli program Orta vadeli mali plan Çok yıllı bütçeleme 10 Aralık 2003 tarih ve 25326 sayılı Resmi Gazete

II. 5018 Sayılı Kanun Kanunda, kamu idarelerine kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve uygulamanın izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlama görevi verilmiştir.

III.KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Yönetmelik stratejik plan hazırlamakla yükümlü kamu idarelerinin ve stratejik planlama sürecine ilişkin takvimin tespiti ile stratejik planların kalkınma planı ve programlarla ilişkilendirilmesine yönelik usul ve esasların belirlenmesi amacı ile hazırlanmıştır. 26 Mayıs 2006 tarih ve 26179 sayılı Resmi Gazete

Yükseköğretimde Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme 25942 Sayı ve 20.09.2005 tarihli Resmi Gazete

AMAÇ: Avrupa yükseköğretimin güçlendirilmesi, Kalite düzeylerinin yükseltilmesi Kalite güvence sistemlerinin oluşturulması Yükseköğretim kurumlarının akademik ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerinin iyileştirilmesi Bolognya Süreci kapsamında kalite güvencesi konusunda ülkeler arası işbirliğinin geliştirilmesi ve uluslar arası uyumun sağlanabilmesi

YÖDEK: Çalışmaları koordine etmek Yükseköğretim kurumlarında akademik değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının yürütülebilmesine rehberlik etmek ADEK: Bir yükseköğretim kurumundaki akademik değerlendirme ve kalite geliştirme sürecinden sorumlu kuruldur

SÜREÇLER Yüksek Öğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Süreci Stratejik Planlama Süreci Kurumsal Değerlendirme Süreci Periyodik İyileştirme ve İzleme Süreci

1.Yüksek Öğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Süreci ADEK Kurulları ilgili yükseköğretim kurumunun stratejik planı doğrultusunda, akademik değerlendirme ve kalite geliştirme raporunu hazırlar ve yükseköğretim kurumunun üst kurullarına gönderir. Üst kurullar raporu onaylayarak YÖDEK’e gönderir. YÖDEK Üniversitelerden gelen raporları dikkate alarak Yükseköğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu oluşturarak YÖK’e sunar. Bu süreç her yıl YÖDEK tarafından belirlenen prensipler ışığında tekrarlanır.

2.Stratejik Planlama Süreci Misyonunu ve vizyonunu belirlenmesi Temel değerlerini ve politikalarını belirlenmesi Kurumun değerlendirilmesi (Özdeğerlendirme ve çevre değerlendirme) Kısa, orta ve uzun dönemler için strateji ve amaçların belirlenmesi Stratejileri hayata geçirilebilmesi için hedeflerin ve performans göstergelerinin belirlenmesi Birimlerin faaliyet ve projelerinin oluşturulması Kaynak planlaması ve hedeflerin/faaliyetlerin/projelerin bütçelenmesi Dokümantasyonunun yapılması Senato ve yönetim kurulunun ortak sorumluluğunda hazırlanır ve yürütülür.

3.Kurumsal Değerlendirme Süreci Kurumsal değerlendirme süreci, yükseköğretim kurumunun kurumsal anlamda özdeğerlendirme ve çevre değerlendirmesini ve SWOT analizini kapsar. Kurumun periyodik performans değerlendirmesi Kurumun hedeflerini gerçekleştirme dereceleri Belirlenen stratejilerinin ve hedeflerin etkinliğinin belirlenmesi ADEK sorumluluğunda ve koordinasyonunda yürütülür.

4.Periyodik İyileştirme ve İzleme Süreci Yükseköğretim kurumunun (veya ilgili biriminin); Performans göstergelerinin kurum içinde sorgulanması ve ölçülmesi Performans düşüklüğü olan alanların belirlenmesi ve nedenlerinin araştırılması İyileştirmeye açık alanların belirlenmesi ve iyileştirme eylem planlarının oluşturulması İyileştirme çalışmalarının gerçekleştirilmesi ve izlenmesi ADEK sorumluluğunda ve koordinasyonunda yürütülür.

Kalite Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu Madde 8- Yükseköğretim kurumları kendi içlerinde akademik değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarından sorumlu, ADEK’i oluştururlar. Bu kurulun üye sayısı ve üyeleri, ilgili yükseköğretim kurumunun senatosu tarafından belirlenir. Kurul, başkan dahil, en az 9 en fazla 18 kişiden oluşur. Kurul üyeleri arasında; en az bir rektör yardımcısı, bir dekan, var ise bir enstitü müdürü, bir yüksekokul müdürü, bir meslek yüksekokulu müdürü, bir araştırma merkezi müdürü ile ilgili yükseköğretim kurumunun genel sekreteri ve öğrenci konseyi temsilcisi bulunur.

Çukurova Üniv. ADEK Üyeleri Prof. Dr Alper Akınoğlu: Rektör (Başkan) Prof. Dr İlhami Yeğingil: Rektör Yrd Prof. Dr. Vedat Peştemalci: Genel Sekreter Prof. Dr Nejat Erk: EUA Prof. Dr Tuncay Yılmaz: MÜDEK Üyesi Prof. Dr. Metin Kumlu: Su Ürünleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Aziz Ertunç: Fen Bilimleri Enstitü Müdürü Prof. Dr. Alaaddin Sabancı: Meslek Yüksek Okulu Müdürü Prof. Dr. Gülhal Bozkır: SYO Yüksekokul Md Prof. Dr. Aysun Akyüz: UZAYMER Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Nejat Narlı: Balcalı Hastanesi Kalite Birimi Prof. Dr. Haydar Şengül: Ziraat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Rızvan Erol: Endüstri Mühendisliği Yrd. Doç. Dr Yakup Üstün: Diş Hekimliği kalite Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Ersin Akpınar: Balcalı Hast. Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi Mehmet Kenan Can: Öğrenci Konseyi Başkanı

Yükseköğretim kurumlarının ilgili yönetmelik ve YÖDEK tarafından hazırlanan ‘’Yükseköğretim kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Rehberi’’ çerçevesinde hazırlanan ve Kasım 2006 tarihinde YÖK başkanlığına sunulacak olan Üniversitemizin ‘’Stratejik Planlarına esas teşkil eden 2005 yılı ‘’Kurumsal Değerlendirme’’ sonuçlarını içeren rapor gönderilmiştir.