İTHİLAF HALİNDE ANKARA MAHKEMELERİ YETKİLİDİR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Genel Öğretim İlkeleri
Advertisements

EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Eğitim Öğretimde Planlama
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROGRAM GELİŞTİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MERHABA.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
MERHABA.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Program Geliştimede İçerik
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Öğretim İlke ve Yöntemleri
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SINIF YÖNETİMİ.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretimin Planlanması
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Programdan Sorular.
Amaçlar-Sınıflama- Modeller-Eğitim Programlarının Ögeleri
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

İTHİLAF HALİNDE ANKARA MAHKEMELERİ YETKİLİDİR. HER HAKKI SAKLIDIR. BİREYSEL ÇALIŞMA DIŞINDA İZİNSİZ HİÇ BİR YAYIN - KURS - DERSHANE YA DA DİĞER EĞİTİM ORTAMLARINDA KULLANILAMAZ. AKSİ DURUMDA BELİRLEDİĞİMİZ CEZAİ MÜEYYİDE TARAFINIZCA KABUL EDİLMİŞ SAYILACAKTIR. İTHİLAF HALİNDE ANKARA MAHKEMELERİ YETKİLİDİR. ! Copyright 2015 ©

oguzhanhoca.com oguzhanhocam@gmail.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca

PROGRAMLARIN AŞAMALI SINIFLANDIRILMASI PROGRAM TÜRLERİ VE PROGRAMLARIN AŞAMALI SINIFLANDIRILMASI

Program Tanım: Belirli bir hedefe ulaşmak için yapılan düzenek Bir başka tanıma göre ise; belirli bir çalışmanın amacını, bölümlerini, yöntemini ve süresini gösteren plandır. (Oğuzkan,1993) Eğitim Programı Eğitimin hedeflerine ulaşmak için yapılacak öğrencilerin her türlü öğrenmelerini sağlamaya yönelik etkinlikler düzeneğine eğitim programı denir. Okulun ve öğretmenin yol göstericiliği altında okul içi ve dışındaki bütün öğrenmeleri ve öğretim faaliyetlerini içine alır. Öğretim Programı Eğitim programının amaçları doğrultusunda öğrencilere kazandırılmak istenen bilgi – beceri – tutum ve davranışların ders kümeleri olarak planlı bir biçimde düzenlenmesidir.

Ders Programı Öğretim programı içerisinde yer alan her bir ders kapsamında ulaşılacak hedeflerin, içeriğin, öğrenme-öğretme sürecinin ve değerlendirme etkinliklerinin programlanmasıdır. Ders programı bir dersin öğretimiyle ilgili tüm etkinlikleri kapsar. (Demirel)

Ders içi - dışı tüm etkinlikler ve öğrenmeler burada... EĞİTİM PROGRAMI ÖĞRETİM PROGRAMI Dersler burada... DERS PROGRAMI Üniteler ya da konular burada...

YUKARI ÇIKTIKÇA KAMSAM ARTAR EĞİTİM PROGRAMI AŞAMALI SINIFLAMA YUKARI ÇIKTIKÇA KAMSAM ARTAR EĞİTİM PROGRAMI AŞAĞI İNDİKÇE AYRINTI ARTAR ÖĞRETİM PROGRAMI DERS PROGRAMI ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN DERS PLANI

Öğretmenler programların uygulayıcısıdır Öğretmenler programların uygulayıcısıdır. Planların ise hem hazırlayıcısı hem uygulayıcısıdır. Programları Talim Terbiye Kurulu, ilgili Program Çalışma Grubuna hazırlatır.

BONUS SORU Milli Eğitimin ve okulun amaçlarını gerçekleştirmeye yönelik okul içinde ve okul dışında yapılan eğitim etkinliklerinin tümüdür. Eğitim kurumunun amacını gerçekleştirmeye yönelik öğretim etkinlikleri, rehberlik hizmetleri, sosyal ve kültürel etkinlikler, bilimsel araştırmalar, öğrenci ve kişilik hizmetleri gibi etkinlikleri kapsar. Özellikleri verilen program türü aşağıdakilerden hangisidir? A) Eğitim programı B) Öğretim programı C) Ders programı D) Örtük program E) Okul programı CEVAP: A

NASIL ÇIKAR? CEVAP: A

NASIL ÇIKAR? CEVAP: B

PROGRAM TÜRLERİ Resmi Program Uygulamadaki Program İhmal Edilen Program Örtük Program Ekstra Program

Program Türleri Posner eğitim programlarını 5 farklı düzeyde toplamıştır. Resmi / Prosedürsel / Açık / Yazılı Program Bu program ülkenin eğitim politikasını yansıtır. Eğitim – öğretim programı olarak da ifade edilebilir. Okulun kasıtlı eğitim amaçlarını açıklar. Yazılıdır, kâğıttadır, dokümandır. Açıktır, ilan edilmiştir. Tasarıdır, teoriktir. Standarttır, ölçülüp değerlendirilebilir. Ayrıntılı ve ideal özellikleri taşıyan programdır.

2) Uygulamadaki / Uygulanan / Öğretilen / Gerçekleştirilen Program Bu program kâğıttan uygulamaya dökülendir. Teoriden pratiğe dönüşendir. Resmi programın somut,gerçekleşen ve gözlenen boyutu olarak ifade edilir. Öğretmenin elinde hayat bulan programdır. Öğretmenlerce hazırlanmış yıllık plan ve ders programlarında yer alan etkinliklerdir.

İhmal Edilen / Atlanan / Görmezden Gelinen / Geçersiz Program Resmi programın kasıtlı bir biçimde öğretilmeyen, atlanan, eksik bırakılan boyutlarını oluşturur. Neleri öğretmeyelim? sorusunun cevaplarının bulunacağı programdır. Soru çıkmayan konular, ortalamaya katılmayan dersler ve öncelikli olarak gerekli görülmeyen duyuşsal özellikler çeşitli gerekçelerle ihmal edilebilir.

4) Örtük / Gizli / Saklanan / Üstü Kapalı / İnformal Program Jackson tarafından ortaya atılmıştır. Okuldaki sosyal ve psikolojik etkileşimle oluşan yan ve informal öğrenmeleri kapsar. Olumlu ya da olumsuz öğrenmeler gerçekleşebilir. Açık ve yazılı değildir. İnformal, kendiliğinden gizil öğrenmeleri kapsar. Değerler, normlar, tutumlarla ilişkilidir.

5) Ekstra / Fazladan Program: Resmi programın dışındaki planlı, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerdir. Planlıdır. Öğretmenlerin gözetimi ve rehberliği altında yapılır. Öğrenci toplulukları ve kulüpleri, atölye çalışmaları, okul korosu,okul bandosu, vb. çalışmalar bu kapsamdadır. Katılım seçmelidir ve gönüllülük esastır.

NASIL ÇIKAR? Merkez kurullarca hazırlanan çerçeve programlar, öğrencilerin bölgesel, bireysel ve ekonomik farklılıklarından dolayı öğretmenlerce esnetilmektedir. Böylece esnetilmiş programlar ana hatlar çerçevesinde öğretmenlerin gerçekte öğrencilere belirlenen hedefleri nasıl kazandırdığıyla ilgilidir. Bu durumla da okullarda kullanılan program türlerinde daha çok karşılaşılır. Verilen açıklamada aşağıdaki program türlerinden hangisi ile ilişkilendirilebilir? A) Resmi B) Uygulamadaki C) Örtük D) İhmal edilen E) Ekstra CEVAP: B

NASIL ÇIKAR? Yeni atanan Gökçen Öğretmen, sınıfta etkin öğrenmeler sağlamak, etkili bir iletişim kurmak ve istenmeyen davranışları önlemek amacıyla Türk Milli Eğitiminin genel amaçları, ilkeleri ve okulun misyonun göz önünde bulundurularak öğrencilerle birlikte demokratik bir ortam içinde belli başlı kurallar belirlemişlerdir. Gökçen Öğretmen’in bu davranışı aşağıdaki programlardan hangisinin kapsamındadır? A) Ekstra B) Örtük C) Olağanüstü D) İhmal edilen E) Resmi CEVAP: B

NASIL ÇIKAR? Sportif etkinlikleri gerçekleştirecek salonu ve malzemeleri olmayan bir okulda beden eğitimi derslerinin geçiştirilmesi program türlerinden hangine örnek oluşturur? A) Uygulamadaki program B) Resmi program C) İhmal edilen program D) Örtük program E) Eğitim programı CEVAP: C

Öğretmenler genellikle söz dinleyen ve kurallara uygun davranan Öğretmenler genellikle söz dinleyen ve kurallara uygun davranan öğrencilere sempati duyarlar. Yapılan araştırmalar, öğretmenlerin tepkilerinin, öğrencilerin derslerdeki başarısızlıklarından çok, kurallara uymamalarına yönelik olduğunun ortaya koymaktadır. Öğrencilere bu konuda bir açıklama yapılmasa da onlar, kurallarla uygun davrandıklarında bunun başarı olasılığını etkileyebileceğini, sınavda doğru yanıtlar vermeseler de iyi not alabileceklerini düşünürler. Bu durumda kurallara karşı çıktıklarında cezalandırılabileceklerini ya da öğretmenleri tarafından dışlanabileceklerini öğrenirler. Bu öğrenmeler aşağıdakilerden hangisinin kapsamında ortaya çıkar? A) Türk milli eğitiminin amaçları B) Uygulanan program C) Büyüklerin önerileri D) İhmal edilen program E) Örtük program KPSS 2009 CEVAP: E

KPSS 2010 Öğrencilerin yaratıcı, araştırıcı bireyler olarak yetişmelerini öngören, okul içi ve dışı faaliyetleri kapsayan ve öğrencilerin toplumsal hayata uyum sağlamaları üzerinde duran örtük programın dayandığı temel ilke aşağıdakilerden hangisidir? A) Eğitim süreci günlük yaşam süreçlerinden farklı değildir. B) Eğitim sürecinde konu alanı çok iyi özümlenmelidir. C) Okulun temel işlevi, kültürü etkili bir şekilde yeni nesillere aktarmaktır. D) Eğitimin işlevi toplumsal hayatı yeniden düzenlemektir. E) Öğrenci soyut düşünmeli ve zihinsel disiplin sağlamalıdır. CEVAP: A

KPSS 2009 Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanarak uygulamaya konan öğretim programlarında belirtilen amaç ve etkinlikleri kapsamaz. Öğrenme – öğretme süreci içerisinde ortaya çıkan bilgiler, düşünceler, değerler, uygulamalar ve bu uygulamalar sonucunda öğrencilerde meydana gelen bütün özelikleri kapsar. Okulun düzeni,kuralları, fiziksel ve psikolojik çevresi,yöneticilerin ve öğretmenlerin sözlü ya da sözsüz olarak verdikleri bütün iletileri kapsar. Yukarıda özelikleri verilen program türü aşağıdakilerden hangisidir? A)Resmi B)Uygulamadaki C) Örtük D) Ekstra E) İhmal edilen(geçersiz) CEVAP: C

Modüler B)Çekirdek C) Sarmal KPSS 2011 İnformal öğrenmede, öğrencilerin bilgiyi okul ortamından farklı olarak millî park, müze, bilim ve sanat merkezleri ve benzeri alanlarda birincil kaynaklardan elde ederek anlamlandırdıkları söylenebilir. Bu süreçte öğrenciler yaparak, yaşayarak öğrenebilirler ve somut yaşantılar kazanabilirler. Buna göre, informal öğrenme aşağıdaki programlardan hangisinin kapsamında daha etkili gerçekleştirilebilir? Modüler B)Çekirdek C) Sarmal D) Örtük E) Tematik CEVAP: D

KPSS 2012 Öğrencilerin öğrenmelerinde; okul bahçesi, koridor,kantin, spor salonu ortamları önemlidir. Bu ortamlarda kullanılan dil, iletişim, giyim, yeme içme biçimi sınıf içi öğrenmelerinden farklı öğrenmelere yol açabilir. Bu durum, aşağıda verilenlerden hangisini en iyi ifade eder? A) Öğretim programı B) Örtük program C) Ekstra program D) İhmal edilen program E) Gerçekleşen program CEVAP: B

KPSS 2013 Aşağıdakilerden hangisi, okulun örtük amaçlarıyla en az ilgilidir? A) Bireyleri sorumluluk almaya yönlendirmek B) Okulda düzenli bir ortam oluşturmak C) Öğrencilerin ihtiyaç duydukları bilgileri öğretmek D) Sosyal ortamın oluşmasını desteklemek E) Öğrencileri toplumsal hayata hazırlamak CEVAP: C

NASIL ÇIKAR? CEVAP: B

Resmi program, planlı – programlı eğitimsel faaliyetleri içerir Resmi program, planlı – programlı eğitimsel faaliyetleri içerir. Resmi programın dışındaki planlı-programlı sosyal-kültürel-sportif ve sanatsal faaliyetler ekstra programda yer alır.Örtük program ise resmi programın uygulamaya dökülmesi sürecinde doğal olarak ortaya çıkabilen gizli programdır. Bir öğretmenin yıllık planda 10 Kasım’da Anıtkabir ziyaretine yer vermesi resmi program, planda yer aldığı üzere 10 Kasım’da öğrencilerini Anıtkabire götürmesi uygulamadaki program, okulun Atatürkçülük kulübünün herhangi bir tarihte tasarlayarak Anıtkabiri ziyaret etmesi ekstra program, sınıfça ya da okulca düzenlenen bir Ankara gezisinde planda olmadığı halde Anıtkabire uğranması örtük program kapsamında değerlendirilebilir. Planda yer verdiği halde hava şartları nedeniyle bu etkinliğe yer vermemesi ise ihmal edilen program dır.

KPSS 2006 İlköğretim okullarında uygulanmaya başlayan yeni programlar, bilimin yol göstericiliğini öne çıkaran, dünyadaki gelişmeleri dikkate alan katılımcı bir model olmayı hedeflemektedir. Bu nedenle bu programlarda günlük hayattan kopuk olmayan, öğrenci merkezli yaklaşımların uygulanması beklenmektedir. Yeni programların öğrencilere aşağıdaki alanların hangisinde beceri kazandırmayı hedeflemesi beklenmez? Öğretilenle yetinme B) Bilimsel araştırma yapma C) Problem çözme D) Bilgi teknolojisini kullanma E) Yaratıcı düşünme CEVAP: A

EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ İşlevsellik Çerçeve Esneklik Milli Eğitimin Amaçlarına Uygunluk Uygulanabilirlik Değişmez ve Genel Olma Bilimsellik Dinamiklik

Eğitim Programının Özellikleri İşlevsel Olmalı (Görevsel Olmalı): Konu ve etkinliklerin gerçek yaşamda yeri olmalı. İşe yaramalı, fonksiyonel ve günün koşullarına uygun olmalı. Öğrencilerin ilgi-ihtiyaç – yetenek ve seviyeleri göz önüne alınarak hazırlanmalı. ÖRNEK: Mesleki teknik eğitimde, elektronik bölümü için hazırlanan program bu meslek için gerekli olan bilgi ve becerileri bireylere kazandırmalı, mesleki hayatlarında onların işine yaramalıdır. NOT: Programın işlevsellik özelliği öğretim ilkelerinden yaşama dönüklük ilkesi ile alakalıdır. 2) Çerçeve Olmalı İyi bir program öğretim sürecindeki etkinliklere ve konulara genel hatlarıyla yer vermeli. Programdaki ana çizgi bütün ülke okullarında aynı olmalıdır. ÖRNEK: Bütün ilköğretim 6.sınıf Matematik dersinde genel başlıkların aynı olması çerçeve ile ilgilidir.

3) Esneklik Olmalı: Program ana hatlarıyla belli olmakla birlikte ayrıntıların belirlenmesinde bölgenin özellikleri ve öğrencilerin özellikleri göz önüne alınarak esneklik sağlanmalı dır. ÖRNEK: 6.sınıf sosyal bilgiler dersinin “ülkemizin kaynakları” ünitesinde Antalya’da görev yapan bir öğretmenin turizmle ilgili, Zonguldak’ta görev yapan bir öğretmenin ise madencilikle ilgili örneklere ağırlık vermesi ÖRNEK: İlköğretim 3.sınıfı okutan bir sınıf öğretmeninin, öğrencilerinin 2.sınıfla ilgili davranışları kazanmadığını fark edip uyguladığı 3.sınıf programını 2.sınıf programıyla desenlemesi 4) Milli Eğitimin Amaçlarına Uygun Olmalı Milli Eğitimin amaçlarını öğrenim süresi içinde gerçekleştirebilir yapıda, ait olduğu ulusun toplumsal ve kültürel değerleri ile uyum içinde olmalıdır. ÖRNEK: Ülkemizdeki programların Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı bireyler yetiştirmek üzere hazırlanmış olması

5) Uygulanabilir ve Uygulayıcılara Yardımcı Olmalı Programlar bilimsel, ekonomik ve toplumsal yapı ile çelişmeyen nitelikte aynı zamanda uygulayıcısı olan öğretmenlere rehberlik edecek biçimde açık, anlaşılır ve uygulanabilir olmalı. Kullanışlı ve gerçekçi bir biçimde düzenlenmelidir. ÖRNEK: Matematik dersinde eğimin hesaplanmasıyla ilgili bir kazanımın sağlanması için öğrencilerin İtalya’daki Pisa kulesine götürülmesi gibi bir etkinlik uygulanabilirliğinin çok az olması nedeniyle ülkemizdeki bir programda yer alamaz.

6) Değişmez ve Genel Olmalı Eğitim programlarının ana hatları ve temel işlevleri değişmez özelliğe sahiptir. Programın esnekliği, programın amaçlarını ve temel işlevlerini değiştirmez. Bu yüzden ki programlar tüm bireyler için geçerli olacak nitelikte ögeler içerir. ÖRNEK: 19 Mayıs tarihini içine alan hafta tüm Türkiye’de gençlik haftası olarak yer alır. Bu amaçla gerçekleştirilen etkinlikler aynı zaman diliminde ve aynı amaca dönük gerçekleştirilir.

KPSS 2011 Hayat bilgisi dersinde milli ve dini bayramlar ve yerel kurtuluş günleriyle ilgili konuların işleniş zamanı belirlenirken öncelikle aşağıdakilerden hangisi göz önünde tutulmalıdır? A) Öğretim programındaki sırası B) Derste işlenen diğer konulara uygunluğu C) Bu günlerin ve konuların üniteyle ilgisi D) Öğrencilerin hazır olma düzeyleri E) Bayramın ve kurtuluş gününün tarihi CEVAP: E

7) Bilimsel Olmalı Eğitim programları bilimsel ilkelere göre hazırlanmalı ve bilimsel sürece göre uygulanmalıdır. Ayrıca iyi bir eğitim programı bilimsel bilgiyi de kullanarak öğrencilerin bütün alanlardaki gelişimini destekleyici nitelikte olmalıdır. ÖRNEK: Ülkemizde kullanılan yeni ilköğretim programlarının öğrenci merkezli anlayışı benimsemesi bilimsel araştırmalar neticesinde ve bilimsel sürece bağlı olarak gerçekleşmiştir. 8) Yenilenebilir (Dinamik) Olmalı İyi bir eğitim programının ulusal ve uluslararası arenadaki değişimlere dayalı olarak yenilenebilmesi gerekir. Gelişmeler sürekli takip edilmeli ve programlara yansıtılmalıdır. ÖRNEK: Eğitim programlarında yapılan tüm değişiklikler programların dinamiklik özelliğine örnektir.

NASIL ÇIKAR? I. Eğitim Programı uygulanırken bölgenin, okulun ve sınıf koşulları dikkate alınmalıdır. II. Amaçların, içeriğin ve etkinliğin günlük yaşamda geçerli olmalı ve işe yaramalıdır. III. Ülke düzeyinde birlik ve beraberliği sağlamak amacıyla ana sınırı çizmelidir. Eğitim programının bu özellikleri aşağıdakilerin hangisinde doğru olarak sıralanmıştır? I II III _________ __________ _________ A) Esneklik Değişmezlik Bilimsellik B) Değişmezlik Ekonomiklik Rehber olma C) İşlevsellik Çerçeve olma Esneklik D) Bilimsellik Esneklik Uygulanırlık E) Esneklik İşlevsellik Çerçeve olma CEVAP: E

NASIL ÇIKAR? Eğitim programının amaçları öğrencilerin günlük yaşam içerisinde ihtiyacına dönük olmalı, kazanılan bilgi ve beceriler kullanılmalı ve işe yarar olmalıdır. Bu açıklamada eğitim programının hangi öğesi vurgulanmaktadır? A) Çerçeve olmalı B) Değişmez olmalı C) Rehber olmalı D) Esnek olma E) İşlevsel olma CEVAP: E

Hedef: Yetiştirilebilecek bireyde bulunması uygun görülen eğitim yoluyla kazandırılabilecek özelliklerdir. (Niçin? sorusunu cevaplamaya çalışır.) Uzak hedefler, genel hedefler, özel hedefler, davranışsal hedefler İçerik (Muhteva): Öğretilecek konuların düzenli bütünüdür. (Ne? sorusunu cevaplamaya çalışır.) Üniteler, konular Eğitim Durumları: Öğrenciyi ve öğrenmeyi etkileme gücüne sahip olan tüm şartların uygun bileşenidir. (Nasıl? sorusunu cevaplamaya çalışır.) Öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler Değerlendirme: Öğrencilerde gözlenmeye karar verilen istendik davranışların kazanılıp kazanılmadığını belirleme işidir. (Ne Kadar? sorusunu cevaplamaya çalışır.) Ölçme ve Değerlendirme

KPSS 2005 Niçin ,nasıl, ne kadar soruları bir programın hangi temel öğeleriyle ilişkilidir? A) Hedef- Eğitim durumu- Değerlendirme B) Hedef-Değerlendirme-Eğitim durumu C) Değerlendirme –Eğitim durumu –Hedef D) Eğitim durumu-Değerlendirme-Hedef E) Eğitim durumu- Hedef- Değerlendirme CEVAP: A