BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Kemal BAŞARAN Basketbol Antrenörü
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
EĞİTİMDE İNTERNET ETİĞİ
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
OYUN VE SPOR MÜSABAKALARI
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Şişme Oyun Parkları.
Oyun Programlama (Yapay Zeka)
Oyun Programlama ve Tasarıma Giriş
Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player.
OYUNCULAR NE İSTER? Ders sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN
Hazırlayan: Ferid Mövsümov Danışman: Yrd. Doç. Dr. Şahin Emrah.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
Playtesting Damla KIZILTAS.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Tasarım Aşamaları.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
Chapter 13: Multi-Player
Game Design - Theory & Practice, Second Edition Chapter 15: Getting the Gameplay Working Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi.
Hazırlayan: Kübra AYAN
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
CHAPTER 4 GAME ANALYSIS:CENTİPEDE Fatma Kübra ÇELEN Hacettepe Üniversitesi BTÖ Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı.
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
DERS:ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU:OYUNLAR DERS SORUMLUSU: Yrd.Doç.Dr. Mustafa AKDAĞ HAZIRLAYAN: EMRAH GÜNGÖRMEZ Malatya-2003.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Game Design Theory and Practice
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
MULTI-PLAYER GAMES Game Design Theory and Practice 2Ed 2005 BÖLÜM 13
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
MOTİVASYON.
Oyun Analizi: Centipede
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
- Kumar Oynamak KUMAR OYNAMAK.
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
Multi-Player Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010.
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
MULTI-PLAYER TOLGA KAYNAROĞLU. Multiplayer nedir? Internete bağlı oyuncuların sanal dunyada birbirleri ile iletişime geçerek oynayabilecekleri oyun tipi.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
Motivasyon Nedir? Motivasyon, bireyin bir hedefe ulaşmak için bir davranışı başlatmasını ve hedefe ulaşana dek o davranışı sürdürmesini sağlayan güçtür.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
YAPAY ZEKA DERS NOTLARI UYGULAMALARI Bölüm 1 : Yapay Zeka
MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
The Elements of Gameplay
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Storytelling..
Game Design Theory And Practice
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Ders: BTO719 Eğitsel Oyun Tasarımı
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Multi-Player Oyunlar Hazırlayan Şerif Fatih AKKAĞIT Kontrol Yrd. Doç. Dr. Zülfü Genç BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Elazığ 2011

Multi-player Oyunlar 1) Multi-player kavramına genel bakış 2) Motivasyon 3) Multi-player oyun formları 4) Tasarım düşüncesi 5) Multi-player oyun geliştirme faktörleri 6) Multi-player oyunların geleceği

Multi-player Kavramına Genel Bakış Multi-player çoklu-oyun/oyuncu anlamına gelmektedir. Birden fazla kişi multi-player oyunlarda etkileşime geçer Multi-player oyunların sağladığı etkileşim tek kişilik bilgisayar oyunlarının sağladığından daha fazladır Bütün oyuncuların gerçek olması, Multi-player oyunları oynayanların tecrübelerinin, tek kişilik oyunları oynayanların ulaşabildiği tecrübeden, daha fazla olmasını sağlar

Motivasyon Multi-player oyunlar oyuncu arzularını yeteri kadar karşılar ve oyuncuları tatmin eder Rakiplerin sanal değil gerçek olması oyuncu motivasyonunu arttırır Oyuncu kazandıkça kendine daha çok güvenir, kaybettiği anda ise morali bozulur Ne olursa olsun, oyuncu kazandığı veya kaybettiği zaman Multi-player bir oyunda single-player bir oyuna göre daha fazla duygusal deneyim yaşar

Motivasyon Sonuçta oyunu seninle oynayan gerçek insanların olması, oyunu daha interaktif hale getirmenize yardımcı olabilir Oyunu sizinle oynayanlar için bir bilgisayarla olan etkileşimden daha fazla dinamik deneyim olur. Yapay zeka yerine, tahmin edemeyeceğimiz rakiplerin olması oyunu ilginç kılar. Ayrıca işbirliği ve etkileşim insana ayrı bir haz verir.

Multi-player Oyun Formları İki tür multi-player oyun yapısı vardır Tek sistemli multi-player Mario Kart, Centipede 3D Online multi-player Counter Strike, Quake, Battlefield 1942

Tek Sistemli Multi-Player Bu oyunlarda her iki oyuncu da oyun ortamının aynı kısmında beraber oynarlar yani tek bir bilgisayar vardır Bu nedenle oyuncu hareketleri sınırlıdır ve kısıtlı olmak zorundadır Ekran birkaç kısma bölünebilir veya tek bölüm olabilir Multi-player olarak tek ekranda oynanan oyunlarda oyuncular belirli hareketleri yapmak için birbirlerini beklemek zorunda kalabilirler Bu oyunlar için, tüm oyuncuların diğer oyuncuların ekran kısmına bakarak onların konumunu ve durumunu görebilmesi, ayrı bir dezavantaj getirir.

Tek Sistemli Multi-Player Yine de, bölünmüş ekran da tüm oyuncular diğer oyuncuların durumu hakkında aynı bilgilere eriştiği için bu durum adaletsizlik olarak düşünülemez Bir araba yarışı oyunu oynayanlar veya spor oyunu oynayanlar arasında sözlü ve fiziksel etkileşimi izleyen herkes bu oyunun bu kadar eğlenceli olmasının nedeninin bu etkileşim olduğunu söyleyebilir Ağ üzerinden sesli olarak ve diğer teknolojiler ile uzaktaki oyuncular birbirleriyle iletişime geçebilmelerine rağmen, hiçbir şey gerçek insan iletişimi ve dostluğu için rakibin fiziksel yakınlığını karşılayamaz

Tek Sistemli Multi-Player Tek Ekran Modu FIFA Oyunları Çoklu ekran Modu Colin McRae Rally

Online Multi-Player Ağ üzerinden oynanır. Oyuncular aynı veya ayrı ortamlarda bulunabilirler. Ayrıca bazı oyunlar kitlesel olarak dünyanın her yerinden oynanabilir(Knight Online) Oyuncular diğer oyuncuların nasıl hareket ettiğini ne söylediklerini ve ne duyduklarını bilemeyecekleri için onların ne yapacaklarını da inceleyemezler. Oyuncular gerçek dünyada görüşmemelerine rağmen oyunda sıkı bir bağ kurarlar Oyuncular bu oyunlarda araştırma yapabilir, bir ev kurabilir veya bir meslek edinebilirler

Online Multi-Player Online multi-player Counter Strike Kitlesel multi-player Knight Online

Tasarım Düşüncesi Multi-player oyunlar, single-player oyunlara nazaran daha farklı meydan okumalar sunar Oyunu duraklatma şansına sahip olmaksızın, oyuncular, gardlarını bir anlık düşürdüklerinde, diğer oyuncular tarafından yok edilme tehlikesiyle oyunu oynarlar Birçok oyuncu, oyununuzu ne kadar süre oynayacaklarını bilmek ister Tasarımcının oyuncular arasında adaleti sağlaması gerekir Ayrıca oyuncu oyunu kazanabileceğine inanmalıdır

Tasarım Düşüncesi Oyuncuların her birinin ayrı ayrı avatar almalarına izin verilmeli Acemi yani çömez oyuncuların durumu dikkate alınmalı, deneyimli oyuncular tarafından sürekli alt edilmeleri sınırlandırılmalı Oyun kontrolleri basit ve anlaşılır yapılmalı Oyunculara oyun içerisinde chat ve sesli görüşme imkanı sağlanmalı Oyundaki skorlar ve sonuçlar oyunculara gösterilmeli

Geliştirme Faktörleri Her şeyden önce, tasarımcı gurubunun ne tür oyun yapacaklarına karar vermeleri gerekir; Multi-player mi yoksa Single-player mi? Oyuncu görüşlerine değer verilmeli ve oyun tasarlanırken bu görüşler göz önünde bulundurulmalı Oyun, tam sürümü çıkmadan önce mutlaka defalarca test edilmeli ve süreç içinde gerekli düzeltmeler yapılmalıdır

Geliştirme Faktörleri Oyunun tam sürümünden önce beta sürümü piyasaya sürülerek oyuncuların nabzı ölçülmeli aynı zamanda oyunun birçok kişi tarafından test edilmesi sağlanmalıdır Yine bu süreçte oyunculardan gelen geri bildirimler mutlaka dikkate alınmalı ve gerekli onarımlar yapılmalıdır.

Multi-player Oyunların Geleceği Multi-player oyunların popülerliğinin gelecekte daha da artacağını söyleyebiliriz Ayrıca oyuncu beklentilerinin her geçen gün değişiyor olması Multi-player oyunlarında bu yönde kendini geliştirmesi anlamına geliyor Multi-player oyunlarda meydana gelecek bu değişiklikler aynı zamanda single-player oyunları da kuşkusuz etkileyecektir

Multi-player Oyunların Geleceği Aynı zamanda Multi-player oyunların gelecekte eğitimde daha aktif olarak kullanılacağını söyleyebiliriz Gelişen okul ve sınıf şartları bunu zorunlu kılar. Öğrencilerin oyun oynarken, rekabet etme, saygı duyma, kazanma, sosyalleşme vb. alışkanlıklarını geliştirmede gelecekte Multi-player oyunlar önemli bir yere sahip olacaktır.

Kaynaklar Game Design: Theory and Practice