Multi-Player Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OYUN VE SPOR MÜSABAKALARI
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
WELCOME TO THE VL-PLAYER.
Bölüm 1: Introductions (Tanıtım,Tanım)
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
Oyun Analizi: Centipede
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
İşletim Sistemlerinin Türleri
Chapter 13: Multi-Player
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Oyun Fikri için Beyin Fırtınası
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
CHAPTER 4 GAME ANALYSIS:CENTİPEDE Fatma Kübra ÇELEN Hacettepe Üniversitesi BTÖ Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı.
E-Öğrenme Nedir?
DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ
Bilgisayar Destekli Öğretim
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
Rekabet ortamında arama Adversarial Search
Eğitsel Oyunlar.
1 Oyun Analizi: Centipede Bölüm 4 Oyun Analizi: Centipede Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Safiye OLGUN Hacettepe Üniversitesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
HAKKINDA : Windows 98’ den sonra çıkmıştır. Daha güzel ve kullanışlı yeni şeyler eklenmiştir. 16-bit/32-bit melez işletim sistemidir. Microsoft Windows.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Quest Atlantis Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamları Kullanan Eğitsel Bir Bilgisayar Oyunu Örneği: Quest Atlantis Projesi Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe.
MULTI-PLAYER GAMES Game Design Theory and Practice 2Ed 2005 BÖLÜM 13
İnsan – Bilgisayar Etkileşimi Tic Tac Toe Oyun Projesi
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Oyun Analizi: Centipede
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
YÜKSEK TEKNOLOJİLİ ÖĞRENME SİSTEMLERİ TASARIMINDA KÜLTÜREL ETKİLER
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
SECOND LİFE. SL kullanıcıları bir oyundan farklı olarak bulundukları ortamlarda gerçek hayata benzer aktivitelerde bulunurlar. Örneğin SL oturanı SL’de.
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
MULTI-PLAYER TOLGA KAYNAROĞLU. Multiplayer nedir? Internete bağlı oyuncuların sanal dunyada birbirleri ile iletişime geçerek oynayabilecekleri oyun tipi.
AĞ TEMELLERİ BÖLÜM 2 – AĞ TÜRLERİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
YAPAY ZEKA DERS NOTLARI UYGULAMALARI Bölüm 1 : Yapay Zeka
Ares Bilişim Sistemleri
MULTIPLAYER GAMES BTO 616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Storytelling..
Game Design Theory And Practice
Oyun analizi «centipede» 6. Hafta N Hasan ÇORUK
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME TEMEL KAVRAMLAR (I.HAFTA)
Ders: BTO719 Eğitsel Oyun Tasarımı
ARTIFICIAL INTELLIGENCE (YAPAY ZEKA )
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
MADDE VE YAPISI TEST.
P.D.R.’ de Test dışı teknikler
TEST.
Sunum transkripti:

Multi-Player Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010

Multi-Player 1) Multi-player kavramına genel bakış 2) Motivasyon 3) Multi-player oyun yapıları 4) Tasarım faktörü 5) Multi-player oyun geliştirme 6) Multi-player oyunların geleceği 1/11

Multi-Player Kavramına Genel Bakış - Multi-player çok / çoklu oyunculu manasına gelmektedir. - Birden fazla kişi etkileşime geçer. - Single-player, multi-player - Oyun üzerinden diğer insanlarla etkileşim söz konusudur. - Sanal yansımalar vardır 2/11

Motivasyon - Yapay zeka yerine, öngörülemeyen rakip beklentisi - Meydan okuma, hırs, motivasyon beklentisi - Sosyal deneyim arttırma beklentisi - İşbirliği beklentisi - Övgü ve içsel bir ödül beklentisi 3/11

Multi-Player Oyun Yapıları - 2 çeşit multi-player oyun yapısı vardır - Single system multi-player (Tek araç üzerinden) Mario Kart, Centipede 3D - Online multi-player (Bir ağ üzerinden) Counter Strike, Quake, Battlefield /11

Single System Multi-Player - Tek bilgisayar üzerinden multi-player deneyimi yaşanır - Kullanıcılar eş zamanlı ya da eş zamansız oynayabilir - Single-screen single system Street Fighter (Arcade) - Multi-screen single system Mario Kart, Colin McRae Rally 5/11

Single System Multi-Player Single-screen single system Street Fighter (Arcade) 6/11 Multi-screen single system Colin McRae Rally

Online Multi-Player - Ağ üzerinden gerçekleşir - Bireyler aynı / ayrı ortamlarda bulunabilir Counter Strike, Half Life, Quake - Massive online multi-player Knight Online, Travian, Ogame 7/11

Online Multi-Player Online multi-player Counter Strike 8/11 Massive online multi- player Ogame

Tasarım Faktörü - Duraklama (Pause) faktörüne dikkat edilmeli - Adaletsizlik önlenmeli - Oyuncunun kazanabileceğine inandırılmalı - Avatar yetkisi verilmeli - Acemi oyuncuları dikkate alınmalı - Özellik ve kontroller basit anlaşılır yapılmalı - Sonuç ve skorlar gösterilmeli - Küçük çocuklar için sembol tabanlı dil olmalı - İletişim araçları (Chat, sesli görüşme) olmalı 9/11

Multi-Player Oyun Geliştirme - Ne tür oyun yapılacağına karar verilmeli - Single-player? Multi-player? - Oyun test edilmeli (Play-testing) - Beta sürüm yayınlanmalı - Geribildirimler dikkate alınmalı (Feedback) 10/11

Multi-Player Oyunların Geleceği - Popülerliği azalacak mı? - Oyunlara karşı beklentiler değişecek mi? - Single-player oyunlara yansıması nasıl olur? - Eğitimdeki kullanımları nasıl etkilenebilir? 11/11

Multi-Player - Teşekkürler Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010