MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
MÜHENDİSLİK MESLEĞİ VE EĞİTİMİNİN SINIRLARI H. ABDULLAH, M. A. YALÇIN, N. SAZAK, M. YILDIZ SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜH. BÖLÜMÜ.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MATEMATİK YAZILIMLARI.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Probleme Dayalı Öğrenme
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Kişisel Rehberlik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji ve tasarım dersi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Serkan Kıvrak
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ Doç.Dr. Türkay BARAN Doç.Dr. Serap KAHRAMAN DEÜ Müh.Fak. İnşaat Mühendisliği Bölümü

EĞİTİM Mİ? ÖĞRETİM Mİ? Eğitim 1. Belli bir konuda, bir bilgi ve bilim dalında yetiştirme ve geliştirme, eğitme 2. Yeni kuşakların toplum yaşayışında yerlerini almaları için gerekli bilgi, beceri ve anlayışı elde etmelerine, kişiliklerini geliştirmelerine yardım etme (Terbiye) Kaynak : TDK- Türkçe Sözlük

EĞİTİM Mİ? Eğitmek Birinin ussal, fiziksel ve moral gelişmesi üzerine etki ederek, çeşitli davranış yatkınlıkları, bilgi ve görgü aşılayarak, önceden saptanmış amaçlara göre belirli bir yönde gelişmesini sağlamak (terbiye etmek) Kaynak : TDK- Türkçe Sözlük

ÖĞRETİM Mİ? Öğretim 1. Belli bir amaca göre gereken bilgileri verme işi (tedris, tedrisat, talim) 2. Öğrenmeyi kolaylaştıracak etkinlikleri düzenleme, gereçleri sağlama ve kılavuzluk etme Kaynak : TDK- Türkçe Sözlük

ÖĞRETMEK Mİ? Öğretmek 1. Bir kimseye bir konuda bilgi ve beceri kazandırmak 2. Yetenek kazandırmak 3. Bilinmeyen bir konuda bilgi sahibi olmasını sağlamak Kaynak : TDK- Türkçe Sözlük

ÖĞRENMEK Mİ? Öğrenmek 1. Bilgi edinmek, bellemek 2. Yetenek, beceri kazanmak

ABET 2000 Matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uygulama yeteneği, Deney tasarımı, deney yapma, veri analizi ve veri yorumlama yeteneği, İstenen özelliklere sahip bir sistemi, bileşenlerini veya çözüm yöntemlerini tasarlama yeteneği, Disiplinler arası bir grup içinde çalışabilme yeteneği,

ABET 2000 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, çözme yeteneği, Profesyonel ve etik sorumlulukların farkında olma, Etkin biçimde iletişim kurabilme yeteneği, Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkisini kavrayabilecek geniş bakış açısı oluşturabilme,

ABET 2000 Gereksinimleri tanımlama; yaşam boyu öğrenmeye çalışma yeteneği, Profesyonel ve etik sorumlulukların farkında olma, Yürürlükte olan yönetmelikler ile ilgili bilgi sahibi olma, Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, becerilerini ve tekniğini kullanma yeteneği

EĞİTİM Mİ? ÖĞRETİM Mİ? Çağa uygun bir üniversite mezununun tanımlanmış olan davranış ve yetenekler doğrultusunda EĞİTİM görmüş olması gereklidir.

EĞİTİMİN ÖNEMİ GÜÇ = BİLGİ + TEKNOLOJİ + İLETİŞİM

BİLGİ YÖNETME (YÖNLENDİRME) TEKNOLOJİ ÜRETİMİ (SAHİP OLMA) İLETİŞİM

ÜNİVERSİTE NEDİR? Bilimsel üstünlüğün, akademik yeteneğin, yönetim yetkinliğinin ağır bastığı bir ortamdır

ÜNİVERSİTE NEDİR? Özgür düşünceyle doğrunun arandığı, soru sormanın, tartışma yapmanın öğretildiği, aklın “dogma”ya üstünlüğünün kanıtlandığı, topluma bu doğrultuda katkıda bulunacak sorumluluk bilincine sahip bireyler yetiştirmenin hedeflendiği bir yapıdır.

ÜNİVERSİTE’NİN GÖREVİ Dünyaya geniş açıdan bakan , özgür düşünen , düşüncelerini ifade edebilen insan yetiştirmek

AMAÇ Üst düzeyde öğretim ve araştırma yaptırmak , topluma bilimsel düşünme yeteneği ve becerisine sahip bireyler hazırlamaktır

MÜHENDİSLİK NEDİR? Mühendis Yol, köprü, yapı, gemi ve uçak yapımı v.b. ile, maden, su ve elektrik işleri gibi bayındırlık ve zanaatla ilgili teknik çalışmalarla ilgilenen kimse (Osm. Hendese) Kaynak TDK Türkçe Sözlük

MÜHENDİSLİK NEDİR? Hendese Geometri bilen, geometriye uygun olarak işler yapan kimse.

MÜHENDİSLİK NEDİR? Mühendislik (ABET) matematik ve fizik bilimlerinin temel alınarak, çalışma, deneyim ve uygulama ile kazanılan mühendislik mantığının kullanılarak, doğal kaynakların ve gücün ekonomik olarak insanlığın yararına sunulması

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE HEDEFLER NE OLMALIDIR? üretken bir mühendislik kariyerini sürdürmeye yönelik, profesyonel gelişmeye açık mezunlar yetiştirmek (ABET)

İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ Fiziksel (Doğal) olaylar = TEKNİK ÇÖZÜM Ekonomik kısıtlar = EKONOMİK ÇÖZÜM Sosyal dengeler = SOSYAL ÇEVRE Doğal denge = EKOLOJİK ÇEVRE

İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ Ekolojik Çevre Sosyal Çevre Ekonomik çevre Fiziksel Teknolojik Olay SİSTEM Matematik Model

Ögeler ve Aralarındaki İlişkiler SİSTEM ÇÖZÜMÜ Çevre ile Bağlantılar (Sınır Şartları) Sistem Ögeler ve Aralarındaki İlişkiler (Matematik Model) (Parametreler) Çıktı Girdi GERİ BESLEME

Mühendislik Değişkenlerinin tümü bilinmeyen veya ölçülemeyen, çok seçenekli durumda optimal çözüme ulaşma, İnsanlığın yararına örgütlenme, yönetme, doğadaki malzeme ve gücü kontrol etme sanatı

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ NASIL OLMALIDIR? Öğretici merkezli ? Öğrenci merkezli ?

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ NASIL OLMALIDIR? Öğretici merkezli eğitim Mevcut bilginin aktarımı Sorun : Bilginin yarılanma süresi 6 yıl Çözüm: Mühendislik Esaslarını ve Öğrenmeyi öğretmek

Klasik Eğitim Yöntemler (Mutlak) PDÖ Yöntemleri (Yapısal) Olguya dayalı Anlamlandırma Bilgi öğreten tarafından çeşitli yöntemlerle aktarılır Bilgi öğrenen tarafından araştırılarak öğrenilir Öğrenen Edilgendir Öğrenen Etkendir Kişisel bir süreçtir Katılımcı bir süreçtir. Öğrenciler grup halinde çalışır, konu hakkındaki bilgi ve görüşlerini paylaşırlar Öğrenme anlatma, tekrar, hatırlama, ezberleme süreçlerine bağlıdır Öğrenme bir problemin çözümüne yönelik olarak; -Hedefler (Neler öğrenmeliyim?) -Strateji (Nasıl öğrenebilirim?) -Değerlendirme (Öğrendim mi?) aşamalarını geçmek zorundadır.

Klasik Eğitim Yöntemler (Mutlak) PDÖ Yöntemleri (Yapısal) Somut örnekler, soyut kavramların açıklaması için kullanılır. Önce kavramların bilinmesi gerekir Problemler konu ile ilgili bilgiler verilmeden önce tanımlanır Problem, yapılması gerekenler, sonuçların anlamı öğreten tarafından tanımlanır (aktarılır) Öğrenme sürecinden (gerekli olan bilgilerin tanımlanması, öğrenme hedefleri, gerekli kaynaklara ulaşılması , v.b) öğrenci sorumludur Değerlendirme sınav, ödev, v.b. yöntemlerle yapılır PDÖ’lere ve derse katılım, kişisel ve grup içinde çalışmalar, hazırlıklı gelme, dinleme ve konuşma yeteneği, v.b. çok sayıda özellik bütün olarak değerlendirilir. Sınavlar PDÖ sürecine benzer şekilde yapılır

SONUÇ Rekabet gücüne sahip olabilmek, mezunlarımızın dünyanın her yanında çalışabilirliğini sürdürmek için, Eğitim sürecinin gelişmelere açık, dinamik ve teknolojiyi kullanan biçimde örgütlenmesi zorunludur.

SONUÇ Ülkemizin bilgi toplumu olması yolunda hizmet verecek mühendisler yetiştirmek için, akademisyenlerle öğrencileri daha yakın ve birlikte çalışmaya yönelten PDÖ yöntemleri ayrıntılı olarak incelenmeye değerdir.