KONUŞMA HALKASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Zor insanla başa çıkma yolları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖRNEK OLAY.
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
DİNLEME.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
REHBERLİK.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
MERHABA.
9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK
TARTIŞMA TÜRLERİ Münazara
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
İLETİŞİM BECERİLERİ.
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
ÇATIŞMA NEDİR?.
ÖZGÜVENLİ GELECEK PROJESİ
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Kamuda Memur Disiplini ve Ahlakı
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
Kişisel Rehberlik.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
Gökçe Erinç Büyükşengür
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLEDE İLETİŞİM.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

KONUŞMA HALKASI

Duyuşsal alanda farkları görme, farklı görüşlere ve bu görüşleri savunanlara saygı duyma hedeflerini kazandırmaya yönelik bir tekniktir. Tekniğin diğer bir amacı ise sınıf içinde güven ve saygı atmosferi oluşturmak ,öğrenciler arasında ilişkileri ve iletişimi geliştirmektir.

Konuyla ilgili bir kavram ,ilke yada sözcükle ilgili olarak görüş belirtmelerine fırsat veren bu tekniğe öğrenciler ,görüş geliştirme tekniğinden farklı olarak sandalyelerini birbirlerini karşılıklı görebilecek şekilde ve daire biçimde düzenleyerek halka oluşturarak otururlar

Sırayla konuşurlar.Konuşmak isteyen öğrenci, önceden seçilen bir simgeyi eline almak zorundadır. (yuvarlak bir cisim ,bir kalem yada bir maskot) . Herkes görüşünü söyledikten sonra ortaya bir sonuç çıkar. Çıkan sonuçta panoya asılır.

Konuşma halkası kuraları 1.Alaycı, aşağılayıcı, kırıcı sözler kullanmayacağız. 2.Kimsenin söylediğine gülmeyeceğiz. 3.Konuşan arkadaşlarımızın yüzüne bakacağız.

4.Görüşlerimizin gerekçesini açıklamaya hazır olacağız. 5.Yalnızca sıramız geldiğinde konuşacağız. 6.Cismi almadan konuşmayacağız. 7.Söylenenleri dikkatle dinleyeceğiz.

8. Diğer öğrencilerin konuşmasına, tartışmasına izin verilmez. 9. Öğrencilerden yanıt vermek istemeyenlere saygı gösterilmelidir.

AVANTAJLARI öğrenciye demokratik bir ortamda demokratik tutum ve davranış kazandırır. Dinleme eğitimi sağlar Kendini ifade edebilme becerisi kazanır Grupla çalışma becerisi kazanır

Sosyal açıdan geliştirdiği gibi,empati becerisi kazandırır yaratıcı düşünme becerisini geliştirir Öğrencinin iletişim becerilerini geliştirir Sözel derslerde etkili bir şeklide kullanılabilir(sosyal bilgiler,Felsefe,Psikoloji,edebiyat,insan hakları ve demokrasi gibi

bu yöntem sayesinde derse tam anlamıyla katılma, sürekli bir etkinlik içinde kendini hissetme ve bunlardan memnuniyet duyma gibi duyuşsal hedeflere yönelik öğrencilerde ciddi bir biçimde gözlenebilir olumlu anlamda davranış ve performans değişiklikleri tespit edilmektedir

DEZAVANTAJLARI bazı öğrencilerin hiç katılamadığı, tartışmanın bazen aşırı gürültü oluşturduğu, konunun dağıldığı,

Neyin amaçlandığının iyi tespit edilememesi halinde birebir konu ile ilişki kurulamayabilir Amaç ve konu kapsamı dışına çıkma zaman zaman karşılaşılabilecek bir sorundur

Fiziki koşullar değerlendirmeye alındığında sınıf ortamının küçük ve 30 öğrenciden fazla mevcutlu olması halinde uygulama zorlukları ortaya çıkacaktır Öğrencilerin yeterli hazırlık yapmasının yanı sıra duygusal tavırların gerçekleri arka planda bırakacak şekilde öne çıkmasının önlenmesi gereklidir

Utangaç ve konuşma yeteneği zayıf olan öğrencilerin bazı uygulamalarda hiç söz alamadığı ya da almadığı görülecektir Gürültü ve sürekli hareketliliğin oluşması dezavantaj olarak görülebilir . Zaman yetersizliliği nedeniyle ön çalışma ve araştırma eksiklikleri ders esnasında bilgisizlikten doğan yanlış tezler ortaya koyma gibi durumlar da görülebilecektir.

KAYNAKLAR www.erg.sabanciuniv.edu/iok2004/bildiriler/Gokhan%20Atmaca.doc www.mebnet.net/Kitaplar/2006-2007/BenYurttasim/demokrasiyurttaslik.pdf