YARATICI DRAMA İLE ÖRTÜŞEN ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI AYŞE ÇAKIR İLHAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan:Zeynep Nur Kurtpınar
Advertisements

Öz (saf) Şiirin Özelliklerinin Özeti
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Alican ÖZTÜRK Akdeniz Üniversitesi
HAZIRLAYAN: Derya Demİryürek 9/f 262
HAZIRLAYAN: BERFİN TAN
SANAT KURAMLARI.
HazIrlayan:Vecİhe –PInaR AVCI 4/a 138
SANAT VE TARİH MÜZESİ.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
HAZIRLAYAN: İREM İSLAMOĞLU
Hazırlayan:Sadık Efe BÜYÜKARSLAN
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Dernek Başkanı: Beyza Cerrahoğlu Sınav Stresiyle Mücadele Derneği (SSMD) Sınav Stresiyle Mücadele Derneği (SSMD)
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
ÖZGE AKMAN Yan ve argo anlam.
Girişimcilik.
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ

Hazırlayan: Ömürcan Aydın
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Elektrik Akımı.
Müzede Yaratıcı Drama Prof. Dr. Ayşe Çakır İLHAN
İHSAN DOĞRAMACI VAKFI ÖZEL BİLKENT ERZURUM LABORATUVAR LİSESİ
Hazırlayan: Duygu Özkan
İMGELERİN DEĞERİ İmgelere toplumsal açıdan değer kazandıran nedir? Van Gogh, Irises, 1889 (1991’de Getty Müzesi’ne 53,8 milyon dolara satıldı)
Hazırlayan: Ali Akpınar
POLLYANNA ÖĞRENME ÖRNEĞİ.
Karakteristik X-ışınlarının Oluşumu
Hazırlayan: Ali Akpınar
Sağol “Warhol”.
Hazırlayan: Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
İHSAN DOĞRAMACI VAKFI ÖZEL BİLKENT ERZURUM LABORATUVAR LİSESİ
Agile analiz, planlama ve k ü lt ü r Elif Özdemir N11.com.
YANSITICI DÜŞÜNME.
VERİMLİ SU KULLANIMI NE DEMEKTİR?
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
CÜMLENİN ÖĞELERİ /ÖZNE
KÜBRA AYAN & DİLEK DEMİRAL
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
SANAT TARİHİ.
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
MİMARİ TASARIM KURAM VE YÖNTEMLERİ
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
SANAT AKIMLARI.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
FOVİZM (Yırtıcılık ).   20. yy. nın modern resim akımlarından biridir. Bir grup genç Fransız sanatçılarının 1905’te Paris’te açtıkları bir.
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
SANAT VE TEMSİL.
Soyut sanat ve wasllay kandinsky
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
 Pop Art
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Müzede Yaratıcı Drama.
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

YARATICI DRAMA İLE ÖRTÜŞEN ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI AYŞE ÇAKIR İLHAN HAZIRLAYAN: GAMZE BAYKALDI

19.YÜZYIL ÖNCESİ “Yansıtmacı Sanat Kuramı” Dış dünyada olup bitenler yansıtılır. Dış dünyada taklit edilen şey ne kadar başarılıysa ,sanat eseri de o kadar değerli olacaktır. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/98/Sanzio_01_Plato_Aristotle.jpg/300px-Sanzio_01_Plato_Aristotle.jpg

http://www.felsefesinifi.com/FileUpload/op77130/File/sanat2.jpg http://www.tualim.net/yabanci-ressamlarin-eserleri/4216-gustave-courbet-eserleri-gustave-courbet-tablolari-gustave-courbet-resimleri.html http://www.tualim.net/yabanci-ressamlarin-eserleri/4216-gustave-courbet-eserleri-gustave-courbet-tablolari-gustave-courbet-resimleri.html http://www.feminisite.net/photos/xoros.gif

19.YÜZYIL İKİNCİ YARISI “Sanat Sanatçının İç Dünyasına Açılan Bir Penceredir” İzlenimcilik http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pierre-Auguste_Renoir,_Le_Moulin_de_la_Galette.jpg http://www.claude-monet.com/images/paintings/impression-sunrise.jpg

Dışavurumculuk http://www.toplumdusmani.net/v2/modules/mod_easyscript/tmpl/pics/287/1273775443_58ab7bbee03b37cb7762df5c4d8a289a_1265706996.jpg https://tr.wikipedia.org/w/index.php?title=Dosya:The_Scream.jpg&filetimestamp=20110915052452&

Vahşiler Grubu (Fovizm) Mavi Atli Grubu (Der Blau Reiter) Köprü Grubu (Die Brücke) http://en.wikipedia.org/wiki/File:EineK%C3%BCnstlergemeinschaft.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Matisse-Woman-with-a-Hat.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Franz_Marc_029a.jpg

19.YÜZYIL SONRASI Kübizm Sanat yapıtı ön plana çıkmıştır. Soyuta doğru eğilim gösterilmiştir. http://en.wikipedia.org/wiki/George_Braque http://en.wikipedia.org/wiki/File:Les_Demoiselles_d%27Avignon.jpg

Dadaizm http://www.toplumdusmani.net/sozluk_resim/pics/433/1332435480_80_433.jpg http://www.toplumdusmani.net/sozluk_resim/pics/433/1332435301_34_433.jpg

MARCEL DUCHAMP Sanat insanın yaratıcılığına bağlıdır. Sanat parayla satın alınmaz. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Duchamp_-_Nude_Descending_a_Staircase.jpg

HER ŞEY sanata malzeme olabilir. YENİ EĞİLİMLER SERGİSİ Bir pisuar sanat yapıtı olabilir mi? Sanat yapıtı neye denir? HER ŞEY sanata malzeme olabilir. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Duchamp_Fountaine.jpg

“Yaşam her an değişim içindedir.” Avant-Garde Sanat “Yaşam her an değişim içindedir.” http://www.mimarizm.com/V_Images/2008/Dis_Ses/dilekozturk_avangard_kitsch/01.jpg http://mindonartshelf.files.wordpress.com/2013/04/dscf4937.jpg

Sanatçı görsel ve sözel yeni bir dil yaratmalıdır. Kapsamcılık avant-garde yaklaşımın önemli bir tavrıdır.

Kapsam değiştikçe değerlerin de değişeceği gerçeği irdelenir. http://en.wikipedia.org/wiki/File:The_Elephant_Celebes.jpg http://www.dilekkutzli.com/ArtePovera_5t_clip_image004.jpg

Avant –Garde Sanat; Seyredilmeyi değil,izleyicinin katılımını öngörmektedir. Değerler sorgulandığından genel anlamıyla politiktir. Bir sorgulama yöntemidir,kesin yargılar değerler ortaya koymaz. Sanat nesnesi değil onun yaratılma süreci önemlidir.

Modernizm kavramını yeniden sorgular. Post Modernizm Modernizm kavramını yeniden sorgular. Geçmiş özgürce kullanılıp tüketilir. İlkesi; ilkesizliktir. http://en.wikipedia.org/wiki/File:M%C3%B6nchengladbach_museum_detail.jpg

Kavramsal Sanat http://www.deyimsanatgalerisi.com/img/kultur/4be484a4d7b7a.jpg http://bsimple.com/shout2.JPG

“Sanatla yaşam arasındaki sınırları yok etmektir.” Fluxus (Çokluk) “Sanatla yaşam arasındaki sınırları yok etmektir.” http://en.wikipedia.org/wiki/File:FluxYearBox2.jpg “Oyunsallık,Fluxus’ta baştan beri vardır.” http://static.guim.co.uk/sys-images/Arts/Arts_/Pictures/2009/1/28/1233162057303/George-Maciunas-self-expo-001.jpg

JOSEPH BEUYS http://creativegames.org.uk/modules/Art_Technology/Happening/J_Beuys_1974.jpg http://4.bp.blogspot.com/_WYBoUZe4-ek/S4tAKu9M16I/AAAAAAAAA7w/lsZTH3ezcI4/s400/Rabbit+Joseph+Beuys.jpg

Çevresel Sanat (Land Art)

Arte Povera(Yoksul Sanat) Paçavraların Venüs’ü http://ikono.org/iko_production_site/wp-content/uploads/artepovera.jpg http://farm4.staticflickr.com/3120/2524010683_48a92a67be.jpg

MAKALENİN DEĞERLENDİRMESİ Ayşe Çakır İlhan’ın yazdığı bu makalede yaratıcı dramanın eğitim yaklaşımı ile günümüz sanat anlayışları arasındaki benzerlik,kavramlar açısından bakıldığında ise örtüşen noktalar tartışılmıştır. Öncelikle yaratıcı drama kavramının tanımından yola çıkarsak katılımcı grubun yaşantılarının merkezde olduğunu görürüz.Bu da bizi 19. yüzyıldan sonra ortaya çıkan sanat akımlarındaki belirgin düşüncelere götürür.Bunlardan bir tanesi sanatçının artık gördüğünden değil bildiğinden yola çıkmasıdır.Aslında en temel benzerlikler yaratıcı drama kavramında da adı geçen yaratıcı düşüncenin özgürleştirilmesi fikrinden doğmuştur.Örneğin Kübizm ‘de sanatçılar doğayı yeniden yorumlamış kendilerini sınırlandırmadan yeni yöntem,teknikler kullanarak anlamsızlaşmayı denemişlerdir.Hatta yeri gelmiş sanatın tanımı,bağlamları sorgulanmıştır.Marcel Duchamp’a göre sanatın insanın yaratıcılığına bağlı olduğu,sınırlandırılmaması gerektiği,her şeyin konu ve malzeme olabileceği fikredilmiştir. Avant-garde sanat anlayışına baktığımızda ise yaşamın her an değişim içinde olduğu inancını görürüz.Gerçek her an değişir ve bilinmeyeni getirir. Bunun için sanatçı görsel ve sözel olarak yeni bir dil yaratmalıdır.Görüldüğü gibi bu dil yaratıcı dramada kullandığımız tekniklerin ortaya çıkmasına neden olan sürece yön veren dille benzer özellikler taşır.Drama seyredilmekten çok katılımı önemserken ,Avant –garde sanat anlayışı da “sanat nesnesi değil değil,onun yaratılma süreci önemlidir” diyerek yaratıcı dramanın bu özelliğini destekler.

Post modernizm düşüncesine baktığımızda ise geçmişin özgürce kullanılıp,tüketildiğini görürüz.Aynı yaratıcı drama etkinliklerinin gruptaki kişilerin deneyimleriyle beslendiği gibi.Ayrıca Post Modernizm anlayışı tüm kavramları yeniden sorgular,değerlendirir.Belki de yaratıcı drama ile arasındaki en belirgin ortak özellik budur. Fluxus anlayışını incelediğimizde ise yaratıcı dramanın vazgeçilmezleri arasında olan oyunsallığın daimi olduğunu görürüz.Ayrıca Fluxus yaratıcı drama gibi disiplinler arası bir anlayış/yöntemdir. Özetlersek yaratıcı drama ile günümüz sanat anlayışları arasında biçimsel ve içerik olarak birçok ortak nokta vardır.Bu yüzden yaratıcı drama liderinin ve katılımcılarının bu sanat akımları hakkında bilgi sahibi olmaları onların yaratıcı düşüncelerine zenginlik katacaktır düşüncesindeyim.