Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SİNEMA TARİHİ DÜNYADA SİNEMANIN GELİŞİMİ VE POPÜLERLEŞME SÜRECİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
1920’ler SOVYET SİNEMASI Rusya’da 1920’lerde başka bir süreç gelişmeye başlamıştı. 1917’de sosyalist devrim oldu ve 1920’de Devlet Sinema Okulu eğitime başladı. Bu okulun çevresinde ateşli ve üretken tartışmalar gelişti. Lev Kuleşov, Dziga Vertov, V. Pudovkin ve özellikle Sergey Eisenstein bu dönemle bağlantılı olarak konuşulduğunda ismi en çok anılan kuramları ve eserleri verdiler. Sinema ile ilgili hemen hemen tüm sorular bu grup tarafından kurgusal sorunlar çerçevesi içinde ele alınıyordu. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
1920’ler SOVYET SİNEMASI Sesin gelmesi daha önce varolan dengeyi bozduğu için, sinemanın hangi yönelime gireceği hakkında yürütülen tartışma entelektüeller arasında yeni bir süreç geliştirdi ve dünyaya yayılan bir tartışma ortamı şekillendi. Fransa ve Almanya’da I. Dünya Savaşı’ndan sonra 1920li yıllarda avant-garde film hareketleri ortaya çıkarken Sovyetler Birliği’nde Sovyet Montaj hareketi ortaya çıkar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
1920’ler SOVYET SİNEMASI 1910 ile 1925 yılları arasında Alman sanat ve edebiyatını etkileyen ve Avrupa öncü akımlarının Almanya kolunu oluşturan dışavurumculuk, en geniş tanımıyla sanatın dış dünyayı yansıtmada plastik kaygılardan çok duygusal öğelere öncelik tanıması, sanatçının yaratıcı heyecanının teknik araçların nesnelliğini bozarak, her türlü denetimden kurtulmasıdır. Sanatçı dış dünyanın izlenimlerini, kendi duygu durumu ile değiştirip bozarak ve simgeler kullanarak, bireyin öz yaratıcılığını simgeleyen iç gerçekliğini dışa vurmalıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
1920’ler SOVYET SİNEMASI Sovyetler birliğinde bu dönemde sinema kitlelerin genel ve siyasal eğitimini sağlamak amacına hizmet etmekteydi. Örneğin eğer bir aşk filmi çekilecekse, amacı aynı zamanda genç kuşaklara yeni ahlak anlayışı konusunda açıklık getirebilmeliydi. Köylüyü kolektif toplumsal, siyasal ve kültürel ilişkiler içine sokmak bu süreçlerin en zorlusuydu. Fakat tüm diğer siyasal ve ekonomik tedbirlerin yanında kültür, temel önemde olan bu dönüşümün sağlanmasında etkin bir rol oynadı. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Rekin Teksoy’un Sinema tarihi I. Cilt, Oğlak Yayınları Rekin’Teksoy’un Sinema Tarihi II. Cilt, Oğlak Yayınları Dünya Sinema Tarihi-Kabalcı Yayınları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları