ANAHTAR TESLİM PROJELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

Adım Adım Kurumsallaşma
Strateji Tasarımı İlker acar.
| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetim Birlikleri ve hizmetlerin verilmesi.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
“We set the standards” Bill GATES
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Lojistik Yönetimi Ders – II
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
VİOP / Türev Piyasalar Bora Akdeniz Ürün Geliştirme Kıdemli Uzmanı
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
İhracatın Finansmanı…
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
SÜRDÜRÜLEBİLİR KARİYER SUNUMU
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
GİRİŞİMCİ.
FİNANSMAN KAYNAKLARI  İşletmelerde kullanılan kaynaklar vade yapısına göre kısa, orta ve uzun süreli olarak sınıflanabilir. Diğer bir ifade ile bu ülkelerdeki.
Dış Ticaret Danışmanlık Sunumu
Uluslararasılaşma Stratejileri
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
FİNANSAL KİRALAMA İŞLEMİ VE MUHASEBE KAYDI
Teknoloji ve Tasarım Dersi
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Factoring Ve forfaiting.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
STANDARDİZASYON Endüstri bitkilerinde standardizasyon, ürünlerin derece özelliklerinin alıcılar ve satıcılar arasında, bölgeden bölgeye ve zamandan zamana.
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

ANAHTAR TESLİM PROJELER Yalova Üniversitesi İşletme Bölümü Tezsiz Yüksek Lisans Programı Hazırlayan: NUR ATEŞ

İÇERİK Anahtar Teslim Projelerin Tanımı ve Kapsamı Anahtar Teslim Projelerin Tercih Edildiği Durumlar Anahtar Teslim Projelerin Avantajları Anahtar Teslim Projelerin Dezavantajları Anahtar Teslim Projelerin Pazarlanması Anahtar Teslim Projelerde Sözleşme Türleri Anahtar Teslim Projelerde Fiyatlandırma

Anahtar Teslim Projelerin Tanımı ve Kapsamı Uluslar arası pazara giriş stratejilerinden biri anahtar teslim projeleridir. Anahtar teslim projeleri müşterinin, tüm bir sistemi bir bütün halinde, işletime sunulacak şekilde teslim alması demektir.

Yönetim sözleşmesinin özel bir şekli olan anahtar teslim projeler, genellikle fabrika inşası, personel eğitimi ve fabrikanın işletimi ile ilgili konuları kapsamaktadır. Uluslar arası pazara giriş stratejisi olarak anahtar teslim projeleri “çokuluslu bir şirketin bir üretim tesisi kurup personeli eğitmesi ve projenin bitimiyle kullanıma hazır hale gelmesidir” denilebilir.

Anahtar teslim projelerinde, alıcı tek tek ayrıntılarla uğraşacağı halde, önlerindeki soruna her yönüyle toptan bir çözüm getirecek ürün ve hizmetler demeti tercih eder ve bu yönteme satın almada “sistem (paket) satın alma”, “sistem satışı” veya “anahtar teslim projeler” denilmektedir. Genellikle sistem alımlarında ihale bir müteahhitlik firmasına verilir ve ihalede taahhüt edilen işlerin çoğunu kendisi, bazı durumlarda ise taşeronlar yerine getirir.

Sistem alımlarının ilk ortaya çıkışı devletler düzeyinde olmuştur ve önemli silah ve iletişim sistemlerinin satın alınması için kullanılmıştır. Belirli yazarlar uluslar arası alandaki anahtar teslim projelerine “proje ihracatı” da demektedir.

Anahtar teslim projeler bazen fast food sektöründe franchising uygulamalarında kullanılmaktadır. Franchise veren taraf mağaza yeri seçimini, mağazanın inşasını, mağaza içinin tüm donanımının temini ve yerleştirilmesini, franchise alan kişinin ve orada çalışacak personelin eğitimini üstlenebilmekte ve hatta gerekli finansmanı da ayarlamaktadır. Böyle bir durumda franchise alan kişi anlaşmada belirtilen fiyatı ödeyerek hazır ve çalışır bir durumdaki bir iş yerine sahip olmaktadır.

Anahtar Teslim Projelerin Tercih Edildiği Durumlar Anahtar teslim projeler aslında yabancı ülkelere teknoloji süreçlerinin ihraç edilmesidir. Bu projelerin sık kullanıldığı sektörler: kimya, ilaç, petrol rafineleri, maden rafineleri ve benzer pahalı ve karmaşık üretim süreçleri gerektiren sanayilerdir. Alınacak olan sistemin pahalı ve karmaşık olması ayrıca ileri teknoloji gerektirmesi alıcının tercih etme sebebidir.

Uluslar arası pazarlamada anahtar teslim projeler çok büyük dev projeleri içermektedir. Bu büyük boyutlu projelerin arasında çimento fabrikaları, demir-çelik fabrikaları, gübre fabrikaları ve iletişim sektörü gibi ileri teknoloji gerektiren endüstriler bulunmaktadır. Boyutu bu kadar büyük olan projelerin ihalesini kazanan firmalarında kazancı bu oranda büyük olmaktadır. Bu büyük kazancı elde etmek için teklif götüren firmanın çekici olması gerekmektedir. İleri teknoloji kullanmalı, eğitimi tam vermeli, satış sonrası hizmeti iyi vermeli ve en iyi garanti ve kredi koşullarını sağlamalıdır.

Anahtar teslim projeler son zamanlarda hizmet sektöründe de sık sık kullanılmaya başlanmıştır. Firmalar yeni ürün geliştirmeyle ilgilenen şirketlere sistem satışı niteliğinde danışmanlık hizmeti sunmaktadır. Anahtar teslim projeleri ayrıca bankaların ve finansal kurulumların sigorta satışlarına çözüm getirmede de kullanılan bir yöntemdir.

Anahtar Teslim Projelerin Avantajları Çok karmaşık olan üretim süreçleri için gerekli olan bilgi ve beceri nispeten ekonomik bir şekilde elde edilmiş olur. Yabancı firmalara doğrudan yatırımın yasak olduğu yada sınırlamanın getirildiği durumlarda anahtar teslim projeler sayesinde uluslar arası bir pazara giriş olanağı sağlanmış olur.

Uluslar arası pazara girerken doğrudan yatırıma nazaran anahtar teslim projeler daha az risklidir. Alıcı her bir ürünün alımı için tek tek uğraşmak yerine projeyi bütün olarak satın alır.

Anahtar Teslim Projelerin Dezavantajları Anahtar teslim projeyi satan firma yabancı ülkenin pazarına uzun dönem ilgi duymamaktadır. Proje teslim edildiğinde o ülkeyle iş bitmektedir. Anahtar teslim projeyi satın alan firma zamanla satıcı firmaya önemli bir rakip olmaktadır. Anahtar teslim projelerde, teslim edilen süreç ve teknoloji satıcının rekabetçi avantajına dayanak teşkil ediyorsa, satıcı bu sırrını alıcı ile paylaşmak zorunda kalmakta ve söz konusu teknoloji onun için rekabet avantajı olmaktan çıkmaktadır. En önemli sorun ise finansal kaynak teminidir.

Anahtar Teslim Projelerin Pazarlanması Anahtar teslim projelerin pazarlanması diğer ürünlerin pazarlanmasına nazaran farklılık göstermektedir. Bu farklar : Alım kararı genellikle ülkeler arasında verilmekte, sürecinde bir çok kişi yer almakta ve bürokratik işlemler uzun sürmektedir. Anahtar teslim proje yani ürün müzakereler esnasında şekillenmektedir.

İhtiyaçların belirlenmesinden alım anına kadar geçen süre uzundur ve bu yüzden pazarlama maliyetleri yüksektir. Proje alıcı tarafından teslim alındıktan sonra alıcı ile satıcı arasında ilişki kesilmektedir. İlişki en başından beri sıcak tutulursa tekrar çalışma imkanı olabilir.

Anahtar Teslim Projelerde Sözleşme Türleri Model A: Bu modele göre alıcı, binanın inşası dışındaki tüm işleri ihaleyi alan firmaya verir. Bina ise taşeron yada yerel firmalar tarafından inşa edilir. Bazı durumlarda binanın inşası da satıcıya devredilmekte satıcıda bunu yine yerel firmalar yada taşeronlar ile yapmaktadır. Fakat alıcı ile muhatap olan taraf sadece ihaleyi kazanan firmadır. Bu model daha çok ilk defa girişilen işlerde tercih edilir.

İHALEYİ KAZANAN FİRMANIN İŞGÜCÜ Model A ALICI İHALEYİ KAZANAN FİRMA BİNANIN İNŞASI İHALEYİ KAZANAN FİRMANIN İŞGÜCÜ TAŞERONLAR

Model B: Alıcının tecrübeli olduğu durumlarda tercih edilen bir alım şeklidir. Alıcı tecrübeli olduğu için projenin bir kısmını kendisi yönetmektedir. Projenin yürütülmesi ise ihaleye çıkılarak belirli firmalar arasında paylaşılmaktadır. Model B daha çok iyileştirme ve modernleştirme projelerinde uygulanmaktadır.

Model B ALICI MÜHENDİSLİK TASARIMI İHALEYİ KAZANAN FİRMA TAŞERONLAR

Anahtar Teslim Projelerde Fiyatlandırma Anahtar teslim proje tek bir ürünü değil de ürünler sepetini kapsadığı için fiyatlandırmak zordur. Fiyat hem satıcının masraflarını karşılamalı hem de alıcıya cazip gelmelidir. Fiyatlama sürecinde verilmesi gereken ilk karar sepet fiyatlamanın kullanılıp kullanılmayacağı kararıdır.

Alıcı projeye ilişkin belirli konularda tecrübesi bulunduğu ve bunu kullanmak istediğini belirttiğinde tek tek ürün fiyatlaması da yapılabilmektedir. Satıcı firma kendi sattığı ürünlerin başka tedarikçilerden temin edilmemesi için alıcıyı avantajlarının bulunmadığı alana yönlendirmektedir. Bu nedenle satıcı firma kendi yapacağı işler için ucuz, taşeronlara yaptıracağı işler için yüksek fiyat vermektedir. Böylece proje bütün olarak cazip fiyata satılırken ürünler yüksek fiyata satılır.

Anahtar Teslim Projeleri Örnekleri Türkiye ile Rusya arasındaki doğalgaz boru hattı (mavi akım) projelerden biridir. Diğer bir örnek Akkuyu Nükleer Güç Santralidir.(Mersinde) Yaylak ovası sulama projesi Akhisar projesi ( Nortex’in rüzgar enerjisi projesi)

TEŞEKKÜRLER 