Öğrenme -Öğretme Modelleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Advertisements

Öğretim Planlaması.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Benjamin BLOOM ( ).
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME VE YAŞAM BOYU ÖĞRENME MODELİ
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
ÖĞRENCİNİN HAZIRBULUNUŞLUĞU VE OKULDA ÖĞRENME MODELİ HANDE ÖZÇALIŞAN
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Öğretme Süreci
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
1. Sınıf 86 nolu kazanım etkinliği
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ARCS Modeli.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
SINIF YÖNETİMİ.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Ölçme ve Değerlendirme
Sosyal Kabulün Artırılması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Sunum transkripti:

Öğrenme -Öğretme Modelleri

Her öğrenci farklıdır!.. Sınıftaki bütün öğrenciler eşit değildir: Zekaları farklıdır, İlgileri farklıdır, Öğrenme stilleri farklıdır, Öğrenme hızları farklıdır, Ön bilgileri farklıdır, Motivasyonları farklıdır…

Benjamin Bloom ve John Booth’un tam öğrenme (mastery learning) modeli, bazı noktalara dikkat edilirse öğrencilerin %80’inin tam başarılı olacağına inanıyorlar. Bunların başında öğretmenin bu işe zaman ayırması ve tekrar tekrar sınav yapması gelir.

Tam öğrenme (Mastery Learning) Modeli

Okulda öğrenme kuramı ya da tam öğrenme modeli, ek zaman ve öğrenme olanakları sağlandığında, hemen hemen tüm öğrencilerin okullarda öğretilmek istenen tüm yeni davranışları öğrenebileceğini ileri sürmektedir. Bloom’a göre; insanlar arasında zihinsel güçler bakımından doğuştan gelen bazı farkların bulunduğunu inkar edilemez. Ancak bunlar eğitimin ürünü olarak sonradan meydana getirilmekte olanların yanında hemen hemen bir hiçtir.

2.Öğretim hizmetinin niteliği 3.Öğrenme ürünleri Eğitimin, dolayısıyla da okulların etkililik ve verimliliğini en yüksek düzeye çıkarabilecek koşulları belirlemeye çalışan tam öğrenme modelinin üç temel değişkeni vardır. 1.Öğrenci nitelikleri 2.Öğretim hizmetinin niteliği 3.Öğrenme ürünleri

ÖĞRENCİ NİTELİKLERİ Bloom’un üzerinde önemle durduğu iki öğrenci niteliği, BİLİŞSEL GİRİŞ DAVRANIŞLARI ile DUYUŞSAL GİRİŞ ÖZELLİKLERİdir.

Tam öğrenme modelinin ikinci ögesi ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİdir. Öğretim hizmetinin niteliğini etkileyen 4 faktör bulunmaktadır. Bunlar * ÖĞRENCİYE SUNULAN İŞARETLER (İPUCU), * ÖĞRENCİNİN ÖĞRENME SÜRECİNE ETKİN KATILIMI, * PEKİŞTİRME * DÖNÜT-DÜZELTME.

ÖĞRENME ÜRÜNÜ Bloom’un modelinde öğrenme ürünü, öğrencilerin başarısı, öğrenme hızı ve duyuşsal özelliklerdir. Bloom’a göre eğer öğrencilerin giriş davranışları öğrenme işinin başında eşitlenir ve her üniteden sonra öğrenme eksiklikleri tamamlanır, öğrenciler için nitelikli bir öğretim hizmeti sunulursa, öğrenciler arasındaki bireysel farklılıklar giderek azalır ve öğrencilerin başarılar artar.

John Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli (Model of School Learning) John Carroll (1963) okulda öğrenmenin en önemli değişkeninin zaman olduğunu belirtti. Harcanan zaman Okul öğrenmesi = f Gereken zaman

Academik Öğrenme süresi (Academic Learning Time (ALT) ) Academik öğrenme süresi, bir dersi öğrenebilmesi için her öğrencinin ihtiyaç duyduğu süredir. Bu, her öğrencide değişir. Bunun üç belirleyicisi vardır: Dersin miktarı (“kaç sayfa” gibi) Derse ayrılan süre Başarı Burada hem kalite hem de miktar önemlidir.

Carroll’un okulda öğrenme modelinin yapısı

5 ÖĞE YETENEK ÖĞRETİMİN KALİTESİ ÖĞRETİMDEN YARARLANMA YETENEĞİ KARARLILIK (SEBAT)‏ FIRSAT(OLANAK)‏ 3/21/2008

1-YETENEK: BİR ÖĞRENME BİRİMİNİ EN İYİ ÖĞRENME KOŞULLARINDA ÖĞRENMEK İÇİN GEREKEN ZAMAN MİKTARIDIR. 2-ÖĞRETİMİN KALİTESİ: Ek zaman gerektirmeyecek şekilde eğitimin verilmesidir.

3-ÖĞRETİMDEN YARARLANMA YETENEĞİ: Öğrencinin belli bir üniteyi öğrenebilmesi için öğrenme yeteneklerinin yeterli olması ve öğrenmede gerekli işlemleri yapabilmesi kastedilmektedir. 4-KARARLILIK (SEBAT): Öğrenmeye ayrılan gönüllü zaman miktarı 5-FIRSAT: ÖĞRENMEYE VERİLEN SÜRE 3/21/2008