ÖĞRETİM TASARIMI VE GÜNCEL TEKNOLOJİLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Performans Değerlendirme
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Duran Uygur
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Derya Duygu KARSLI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Proje, Performans Değerlendirme
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
DEĞERLENDİRME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
PORTFOLYO KÜBRA SANCAK.
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MATEMATİK YAZILIMLARI.
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
WEB TEMELLİ EĞİTİMDE EĞİTMEN
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
WEB QUEST. Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya- deniz internetten yapılır oldu. Buna ayak uydurmak.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
UZAKTAN EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM TASARIMI VE GÜNCEL TEKNOLOJİLER E-DEĞERLENDİRME Mürüvet GÜNEŞ – Burcu AKSEKİOĞLU

Değerlendirme Nedir? Değerlendirme; ölçümlerden bir anlam çıkarmak ve ölçülen nesneler hakkında bir değer yargısına ulaşmaktır. Değerlendirme, öğrenme sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır.

değerlendirme süreci Ölçme sonucu (ÖLÇÜM) Kriter KARAR Değer Yargısı ÖLÇÜT Ölçme sonucu (ÖLÇÜM) Değer Yargısı

Değerlendirme Türleri Kısa Cevaplı Açık Uçlu Doğru Yanlış Eşleştirme Öz Değerlendirme Akran Değerlendirme Performans görevleri

Değerlendirme Türleri Projeler Öğrenci ürün dosyaları (portfolyo) Kavram haritaları Yapılandırılmış grid Tanılayıcı dallanmış ağaç Görüşme (mülakat) Dereceli puanlama araçları (rubric)

Hangi kavram, bilgi ve becerileri ölçeceğim? Öğrencilerim neyi bilmeli? Öğrencilerim hangi düzeyde performans göstermeli? Hangi tip bilgi ölçülecek: düşünme , hatırlama, süreç?

EĞİTİMDE TEKNOLOJİ Eğitim dünyasının teknolojiden yararlandığı alanlardan biri de ölçme ve değerlendirmedir. Teknoloji, değerlendirme ve dönüt süreçlerini kolaylaştırır ve geliştirir.

NEDEN TEKNOLOJİ? Teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme yapıldığında hem maddi açıdan hem de iş gücü açısından önemli yararlar elde edilmektedir. Ölçme-değerlendirme süreci teknoloji ile desteklendiğinde son derece hızlı ve güvenilir sonuçlar verir.

Dijital öğrenme materyalleri 2010 yılında teknoloji %91 Anket ve ölçekler Dijital öğrenme materyalleri %89 %81 e-değerlendirme %78 ÖYS

Anahtar kelimelerimiz E-değerlendirme Dijital ortamlarda ölçme ve değerlendirme E-değerlendirme süreci E-değerlendirme süreci adımları

Bilgisayar destekli ölçme ve değerlendirme Bilgisayar temelli ölçme ve değerlendirme Ağ tabanlı ölçme ve değerlendirme İnternet destekli ölçme ve değerlendirme

E-DEĞERLENDİRME NEDİR? Ölçme ve değerlendirme sürecinin bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilmesidir. Eğer öğretme ve öğrenme süreci ortamlara taşındıysa , değerlendirme sürecinin de dijital ortamlara taşınması kaçınılmazdır.

E -değerlendirme süreci Katılımcıya dönüt Bir sonraki öğretim içeriği Öğretim içeriği (e-öğrenme) Güncelleme Katılımcıya dönüt (güncellemelere ilşkin) Soru bankası E-Potfolyo vb.

NELERİ DEĞERLENDİRECEĞİZ? Öğrenciler süreci yararlı buldular mı? İçerik öğrenim kazanımları ile tutarlı mıydı? Etkinlikler harcanılan zaman açısından yeterince öğretici miydi? Öğrenciler beklenenden farklı deneyimler yaşadılar mı? Öğrenciler ne düzeyde uzmanlaşabildiler? Eğitmen öğrencide oluşan değişimin farkında mı?

E-değerlendirme süreci adımları 1-Geliştirme 2-Üretim 3-İletim 4-Sonuçların Beklemesi 5-Notlandırma 6-Dönüt

E-değerlendirmenin sürecinin yararları Etkinlikler çok çeşitli ve özgün şekillerde oluşturulabilir Etkileşimli bir değerlendirme yapılabilir Zaman ve yer açısından esnektir Klasik yöntemlerle ölçülemeyen performanslar ölçülebilir Süreç çok daha hızlı ve güvenilirdir Tutarlı ve yeterli sonuçlar elde edilebilir

E-değerlendirmenin sürecinin yararları Anında bireysel dönüt alınabilir Öğrenciler işbirliğine dayalı etkinlikleri rahatlıkla yürütebilir Öz değerlendirme ve akran değerlendirme imkanı da vardır Öğrencilerin performanslarını güncel tutmaları için olanak sağlar Güncelleme ve tekrar kullanım açısından esnektir Doküman gruplama yöntemleri kullanılabilir(soru bankası oluşturma)

Dökümanlar kolay ve güvenli biçimde iletilebilir E-değerlendirmenin sürecinin yararları Dökümanlar kolay ve güvenli biçimde iletilebilir Güncel teknolojilerle motivasyon arttırılabilir Uyarlanabilir testler oluşturulabilir Soruların rastgele gelmesi sağlanabilir Soru bazında analizler yapılabilir

Alternatif Değerlendirme Araçları Sürecin değerlendirilmesi amacıyla kullanılır. 1) Otantik değerlendirme 2) E-portfolyo değerlendirme 3) Proje tabanlı değerlendirme

Otantik Değerlendirme Genellikle kazandırılmak istenen bilgi ve becerinin doğrudan işe dönük bir ortamda uygulanmasını amaçlamaktadır. Bu yaklaşıma gerçek hayat deneyimleri de denebilir.

Neden E-Portfolyo ?

E-Portfolyo Değerlendirme Dönem boyunca gelişimi izlemek açısından son derece yararlı bir yaklaşımdır. Öğrencinin öğrenme sürecini yansıtan veya en iyi ürünlerini içeren bir koleksiyondur.

E-Portfolyo Değerlendirme E-portfolyo kullanımı için genel amaçlar; Daha iyi öğrenmeyi sağlama, Öğrencinin kendi öğrenme sorumluluğunu almasına yardım etme, Öğrencinin zaman içerisindeki gelişimini sunmasını sağlamaktır.

PROJE TABANLI ÖRNEK BİR YAKLAŞIM Web Macerası (Webquest) Bernie Dodge - Tom March (1995)- San Diego State Üniversitesi Öğrencilerin kullandıkları bilgilerin bir bölümünün ya da tamamının internet kaynaklarından edinildiği, araştırma ve sorgulamaya yönlendiren bir etkinlik

PROJE TABANLI ÖRNEK BİR YAKLAŞIM Web Macerası (Webquest) Bu etkinlik sayesinde öğrencilerin internet kaynakları ile etkileşim sağlaması ve tamamen bu kaynaklardan öğrenmesi beklenmektedir. Web maceraları genellikle grup etkinliklerinden oluşur. Webquest örneği 1 2 3

E-değerlendirmede klasik ve alternatif yaklaşımlar E değerlendirme süreçleriyle birlikte ÖYS kullanılmaktadır. Örneğin: Blackboard/ WebCT, Moodle (açık ve ticari kodlu yazılımlar) Moodle en yaygın kullanılan sistemlerdir.

E-değerlendirmede klasik ve alternatif yaklaşımlar Klasik değerlendirme yaklaşımlarını kullanmak için Articulate, Hotpotatoes ve QuestionMark gibi yazılımlar da kullanılabilir. Alternatif ve otantik değerlendirme yaklaşımlarından da e-portfolyo en yaygın kullanılanıdır.

Önlem için? Süreçte ortaya çıkacak sorunlarla ilgili önlemi öğretim elemanı alır.Bu amaçla; Turnitin ya da iThenticate gibi yazılımlar öğrencilerin yanlış kullanımını belirler.

Kopyanın önüne geçmek,otantik ürünler ortaya koyabilmek ve dijital yeterlilikleri geliştirmek için şunlar yapılabilir: Seskayıtları (Audacity, SoundForge vb.) Grafik çalışmaları (GIMP, Photoshop, Fireworks vb.) Video kayıtları (Moviemaker, Captivate ,Camtasia vb.) Etkileşimli materyaller

E-Değerlendirmede Tasarım Bazı araştırmacılar farklı e-değerlendirme araçları tasarlayıp bunları öğrenciler üzerinde uygulamışlar,olumlu sonuçlar almışlardır. Bu tasarımlar; nasıl daha güvenilir olabileceği ve nasıl daha hızlı dönüt verilebileceği yönündedir.

Tasarımların Gerekçeleri? İletişim ve Etkileşim Zamanında ve Tutarlı Olma Otantik Olma Hızlı ve Kolay Bir Süreç Öz Düzenlemeli Öğrenme ve Öz Değerlendirme Yeni Değerler Yaratma Tasarımların Gerekçeleri?

İnternet tabanlı ölçme ve değerlendirme etkinlikleri ECDL sınavı( bilgisayar bilgisini ölçer) CISCO şirketinin kullandığı bilgisayar ağlerı ve ağ mimarisi konusundaki değerlendirme sınavları TOEFL,IELTS sınavları (yabancı dil bilgisini ölçer)

Bilgisayarlı test uygulamaları CLASS,FastTEST,Hot Potatoes ,İ- assess,MicroCAT,Questionmark Perception;TRIADS,WebCT-Quizzes vb.) Bunlar bireysel öğrenmeyi destekler.Öğrencinin verdiği yanıtı değerlendirerek onu ilgili sayfalara yönlendirir.

Bilgisayarlı test uygulamaları Bilgisayarlı testler,mezuniyet sınavları,lisans ya da sertifika sınavları için,eğitimsel yerleştirme, rehberlik amaçlı kullanılır.

KISACA… Öğrencilere gerçek yaşam deneyimleri sunar. Öğrenci motivasyonunu ve performansını artırır. Anından dönütlerle etkili öğrenmeyi sağlar. Hızlı olduğu için zamandan tasarruf sağlar. Değerlendirme maliyetini düşürür. E –Değerlendirme; tartışma ,proje ve grup etkinlikleri ile işbirliğine dayalı ortam oluşturur. Öğrencilerin sosyal öğrenme olasılıkları artar.Fikirlerin ve bilgilerin paylaşımı sağlanır.Karar verme ve kritik düşünme becerileri gelişir. Eğitmenin varlığı ;içeriklerin ve görevlerin sunulması,yönetim ve dönüt sağlamadır.

KAYNAKÇA Gülbahar,Y. (2009)E-Öğrenme. Pegem Akademi Çağıltay,K., Göktaş ,Y.(2013)Öğretim Teknolojilerinin Temelleri:Teoriler,Araştımalar ve Eğilimler.Pegem Akademi Dursun,Ö. ,Odabaşı,F. (2011) Çoklu Ortam Tasarımı.Pegem Akademi İnternet