HATİCE YALGIN. Sosyal bilgiler öğretim programının gözlem, zaman ve kronolojiyi anlama, değişim ve sürekliliği anlama, empati, yaratıcı düşünme, iletişim,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
GÖRSEL SANATLAR 4.SINIF.
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
Cin Ali İnternette Ne Yapıyor?
DUATEPE ANITI Bu anıt ders kapsamında öğrenicilerin Duatepe anıtına gitmediği varsayılarak, Duatepe anıtı öğrencilere nasıl anlatılıra cevap bulabilmek.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Kültür.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
BÜYÜDÜKÇE DEĞİŞİYORUM
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
EĞİTİM FAALİYETLERİ BİLGİLENDİRME BÜLTENİ 4/C SINIFI Eğitim-Öğretim Yıllı İkinci Dönemi.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
TÜRKÇE DRAMA ÖRNEĞİ.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Öğretim Teknikleri - III
BİLTAKOTAD (BİLİMİ ve TARİHİ KORUMA ve TANITMA DERNEĞİ) Kuruluş Tarihi: 17 Nisan 2014 Sloganımız: Tarihi bilin, bilimi ilerletin!
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
Bilimsel düşünme becerileri
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
BÖLÜM 1 BAŞLANGIÇ NOKTASI: TEMEL VARSAYIMLAR BEKLENTİLER Beklentiler hem öğrenciler hem de öğretmenler için geçerlidir ve beklentilerin çok yüksek ya.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
SİZCE KÜLTÜRÜ OLMAYAN TOPLULUK VEYA MİLLET VAR MI ?
OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
Görme Engelliler.
5 PARMAK VE 5 MÜZİK İLE OSMANLI’YI ANLAMAK
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Bugün neler öğreneceğiz?
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Müzede Yaratıcı Drama.
SANATLAR VE MÜZE. Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat.
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

HATİCE YALGIN

Sosyal bilgiler öğretim programının gözlem, zaman ve kronolojiyi anlama, değişim ve sürekliliği anlama, empati, yaratıcı düşünme, iletişim, araştırma gibi becerilerini müzelerde, tarihi yerlerde, kültür evlerinde geliştirebiliriz. Müzelerdeki pek çok nesne, çocuğun bugünkü sosyal yaşamında karşılaştığı nesnelerin ilk halleridir. Çocuk, böylece insanların o nesneyi,aleti, makineyi nasıl geliştirildiğini fark eder. Sosyal bilgilerin bilimsellik, duyarlılık, estetik gibi değerlerini müze ortamında oluşturabiliriz yıl önce yapılmış bir müzelik malzemedeki (kolye, küpe v.b ) tasarımdaki inceliği ve ustalığı gören bir öğrenci, geçmişte yaşamış insanları “ilken insan “olarak algılamaya yol açan ilerlemeci tarih anlayışının tuzaklarına da düşmeyecektir. Bütün bunlar müzelerde gezi öncesinde, gezi sırasında ve sonrasında yapılacak etkinlikleri çok iyi planlayarak ve ilgili materyalleri ( çalışma kağıtları gibi )hazırlayarak mümkündür.

Çocuklar, müzenin ölü bir geçmişin haznesi olmayıp, çok canlı ve eğlenceli bir yer olduğunu anladıkları anda, biz eğitimciler başarı sağlamışız demektir. Sosyal bilgiler dersi 4 sınıf geçmişimi öğreniyorum ünitesinin daha kalıcı olması amacıyla öğrenciler kültür evi veya kültürlerimizin yaşatıldığı bir mekana gezi düzenlenir. Öğrenciler bu öğrenme alanıyla genel olarak Türk kültürünü oluşturan temel öğeleri tanıyıp benimseyerek, ulusal bilincin oluşmasını sağlayan kültürün korunması ve geliştirilmesi gerektiğini kabul eder. Öğrenciler, kültürel öğelerin bir toplumun ulusal kimliğinin oluşmasındaki önemini fark ederler. Böylece kültürel öğelerin, bir toplumu diğer toplumlardan ayıran özellikler olduğunu kavrarken diğer taraftan da yerelden ulusa ve ulusaldan evrensele doğru taşınarak dünya kültürel mirasının renklenmesine ve zenginleşmesine katkı sağladığını kavrarlar.

1.ve 2. Fotoğraflarda bulunan heykellerde genç Osman ve yunus emre ‘ ye aittir. Daha önce hazırlanan yunus emre ve genç Osman hakkındaki bilgi kartlarını öğrencilere verilir ve okumaları istenir. Daha sonra bilgi kartları ellerinden alınır ve akıllarında kalan bilgileri söylenmesi istenir. İki gönüllü öğrenci seçilir birisinin genç Osman diğerinin yunus emre olduğunu hayal etmeleri söylenir ve aralarında kısa bir konuşma yapmaları istenir.

3.ve 4. Resimlerdeki eskiden kullanılan aletlerin hangi alan da kullanıldıklarını tahmin etmeleri istenir. Öğretmen aletlerin kullanım amaçlarımı açıklar ve öğrencilerden bu araçlar hakkında kısa bir senaryo uydurmaları istenir. Örneğin: oyun oynamaktan gelen bir çocuk annesin den ekmek ister ama annesi evde unun bulunmadığını biraz sabretmesini söyler çocuğa. Çocuğun buğdaydan un yaparken annesini izlediğini hayal etmeleri istenir öğrencilerden. Böylece el değirmeninin işlevini unutmayacaklardır.

5. fotoğrafta bulunan kapların içinde neler olabileceği sorulabilir. Hayal ettikleri şeylerin nasıl koktukları, sıcak veya soğuk mu olduklarını söylemeleri istenir. 6.fotğrafta bi yarışma yapılır ve bilen ödüllendirilir. Aksaray ‘ın özelliklerini yansıtan bu çalışmanın üzerindeki simgeleri tanıyan ve öğretmene en fazla sayıda simge söyleyen öğrenci ödülü kazanmış olur. 7.ve8. fotoğrafta yöresel kıyafetler bulunmaktadır. Öğrencilere kendilerini bu kıyafetlerin içinde hayal etmeleri istenir. Kıyafetlerin isimleri söylenir. Daha önce bu isimleri duyup duymadıkları sorulur.

11.ve 12. Fotoğrafta temsili kına gecesi yapılmıştır. Eskiden kına gecelerinde tef çalındığı anlatılır. Tef deriden yapılmaktadır ve nemlenmektedir. Bu yüzden kullanılmadan önce ısıtılması yani kurutulması gerekmektedir. Öğrencilere neden böyle bir işlem yapıldığını sorabilirsiniz. 15. fotoğrafta öğrencilere ninni mırıldanmalarını isteyebiliriz.

16 ve 21. Fotoğraflar arasında taşpınar halısından bahsedilir. Halı dokunan tezgahlar, dokunurken kullanılan malzemeler, ipin inceltilmesi, ipe renginin doğal bitkilerle verilmesi anlatılır. 22.fotoğrafta halıların tamir edilişi anlatılmaktadır. 23. Foto da usta-çırak ilişkisi anlatılır. Öğrencilere “İşin püf noktası “atasözünün hikayesi anlatılır.

26. fotoğrafta iki öğrenci seçilir ve tabloları görmemeleri istenir tablolara sırtlarını dönerler. Diğer öğrenciler sanki bu iki arkadaşları görme engelliymişler gibi tabloları onlara anlatmaları istenir. Sonra gözlerini açan ve tabloları gören öğrencilere,tabloların hayalindekilere benzeyip benzemediği sorulur.

29.foto Aksaray evlerine ait döşemeler. Taşpınar halısından dokunmuş yastıklar, köşe divan takımı bulunmaktadır. Onlar ermiş muradına, biz çıkalım kerevetine. Sözünün açıklaması yapılır. Aslınla divan ve kerevetin aynı anlama geldiği açıklanır.

Son olarak öğrencilere kültür evinde yangın başladığını ve her öğrencinin bir nesne kurtarma hakkı olduğu düşünüldüğünde öğrencilere hangi nesneyi alacakları sorulur

TEŞEKÜRLER… Sosyal bilgiler öğretmenliği 2. sınıf