İLKÖĞRETİM REFORMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bu Sunu Aydın BOZAN tarafından hazırlanmıştır.
Advertisements

SANAT VE SANAT DALLARI HAZIRLAYAN:EMRE BOYUN
ATATÜRK’ÜN PLANLI ÇALIŞMASI
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Vakıf Nedir? Vakıf, kurumlaşmış bir YARDIM ANLAYIŞI ‘nı ifade eder.
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
SELÇUKLULAR ( ) ANADOLU SELÇUKLULARI ( ) EĞİTİM.
CUMHURİYET DÖNEMİ ORTAÖĞRETİM
Öğretmenler.
Anayasa Devletin yönetim biçimini gösterir.
OSMANLI’DA HUKUK.
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
TÜRK KADININA SAĞLANAN HAKLAR
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
HARF İNKILABINDAN MİLLET MEKTEPLERİNE MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ AYDINLANIYOR
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
ŞEHİT İBRAHİM CENGİZ İMAM HATİP ORTA OKULU
Öğretmenler Günü.
Eğitim Alanındaki Yenilikler
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
HOŞ GELDİNİZ.
1 SÖĞLE İLKOKULU. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır. Bir milletin gerçek.
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
CUMHURİYET HALK YÖNETİMİ HÜRRİYET ÇAĞDAŞLIK UYGARLIK DEMOKRASİ EŞİTLİK
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
………………………ANADOLU LİSESİ
TOPLUMSAL EĞİTİM KURUMU
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Sanat, Spor ve Atatürk
ATATÜRK’ÜN İLETİŞİME VERDİĞİ ÖNEM
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
Programın Karşılaştırılması Sunusu
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Özellikleri
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
KURULTAYDAN MECLİSE “Egemenlik” kavramı
Osmanlı Eğitim Sistemi
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
ATATÜRK’ÜN ÖĞRENİM HAYATI
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Atatürk’ün Hayatı (Dinleme Metni)
ATATÜRK’ÜN HAYATI.
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
2017 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
İLK ÖĞRETİM HAFTASI NE DEMEK ?
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

İLKÖĞRETİM REFORMLARI NACİYE SELÇUK

OSMANLI’DA İLKÖĞRETİM Okulların Kuruluşu Osmanlılar, Selçuklular ve öteki islam ülkelerindeki mektep, küttap denen ilköğretim düzeyindeki okulları aldılar. Halk bunlara sıbyan mektebi, mahalle mektebi derdi. Bu okullar her mahallede ve hemen her köyde mevcuttu, ekseriya camilere bitişik olarak yapılırlar, bazen caminin bir köşesinde yer alırlardı. (Akyüz,Y.:Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 1999’a), İstanbul 1999, syf 72)

OSMANLI’DA İLKÖĞRETİM Okulların Programı II.Bayezid’in camisinin yanına yaptırdığı sıbyan mektebine ilişkin olarak vakfiyesinde yer alan şu satırlar o dönemde bunların program ve çalışmalarını göstermektedir : (Akyüz,Y.:Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 1999’a), İstanbul 1999, syf 72)

“ Muallim, cumadan gayri günlerde, otuz oğlancıya, gereği gibi Kur’an okutup öğrete ve eski derslerini dinleye, namaza ilişkin şeyleri okuta ve öğrete, te’dipe muhtaç olanları te’dip ede, akşam çocuklara destur verilince vakfın ruhu için dua ettire…” (Akyüz,Y.:Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 1999’a), İstanbul 1999, syf 73)

OSMANLI’DA İLKÖĞRETİM Öğrenciler Fatih, kendi mektebine yetim, yetim bulamazsa fakir çocukların alınacağını vakfiyesinde belirtir. II.Bayezid’in vakfiyesinde de aynı şart yazılıdır.

OSMANLI’DA İLKÖĞRETİM Öğrenciler Zorunlu olmayan bu okullara bir mahallede 5-6 yaşlarındaki kız-erkek her çocuk gidebilir, 3-4 yıl kadar öğrenim görürlerdi. Oysa medreselere yalnızca erkekler gidebiliyordu.

OSMANLI’DA İLKÖĞRETİM Öğretim Araç-Gereç ve Yöntemleri Sıbyan mekteplerinde çocuklar mektebin hasır, kilimi ya da evlerinden getirdikleri minderler üzerine diz çökerek oturur, önlerindeki rahleler üzerindeki Kur’an ve dua kitaplarını okurlardı.

OSMANLI’DA İLKÖĞRETİM Öğretim Araç-Gereç ve Yöntemleri-2 Öğretmen onların önünde minder üzerinde bağdaş kurarak otururdu. Her çocuk hocanın önüne gider, dersini okur, yerine döner ve birçok defa tekrar ederdi. Bu, bireysel ve her çocuğun düzeyine uygun bir öğretme yöntemi idi.

OSMANLI’DA İLKÖĞRETİM Disiplin Ana babalar çocuklarını hocaya teslim ederken elini öptürürler ve “Eti senin kemiği benim.” derlerdi. Dayak, eğitimin en önemli aracı olarak görülür, hoca da çocukları tokatla, değnekle, falaka ile döverdi.

İLKÖĞRETİM ZORUNLULUĞU NASIL GETİRİLMİŞTİR? II.Mahmut’un 1824’te yayınladığı ferman ile ilköğretim zorunlu hale getirilmiştir. Daha önceki dönemlerde de okuma yazmanın gereği üzerinde duran fermanlar çıkarılmışsa da bu ferman konuyu geniş olarak ele aldığı için zorunluluğu getiren ilk belge kabul edilmektedir.

YENİ TÜRK DEVLETİ’NİN EĞİTİM POLİTİKASI Yeni Türk Devleti’nin milli eğitimde gerçekleştirmeye çalıştığı temel meselelerden ilki, ilköğretimi yaygınlaştırmak, bütün vatandaşlara okuma yazma öğretmektir. (Özkan,Salih:Türk Eğitim Tarihi, Niğde 1997, syf 120)

YENİ TÜRK DEVLETİ’NİN EĞİTİM POLİTİKASI Cumhuriyetin ilanından sonra ; Eğitim parasız hale getirilmiş, 7-14 yaş arasındaki çocuklar için ilköğretim mecburiyetine 1924 anayasasının 87. maddesinde yeniden yer verilmiştir. (Özkan,Salih:Türk Eğitim Tarihi, Niğde 1997, syf 120)

KARMA EĞİTİM Karma eğitimde amaç; eğitim ve öğretimde cinsiyet ayrımına yer vermeden, her iki cinsin de eğitim hakları ve imkanlarından birlikte ve eşit olarak yararlanmasıdır.

KARMA EĞİTİM Atatürk 30 Ağustos 1925’te Kastamonu’da yaptığı konuşmada kadınların da okuması gerektiğine dair şunları söylemiştir: “Bir içtimai topluluk, bir millet erkek ve kadın denilen iki cins insandan mürekkeptir. Kabil midir ki, bir kitlenin bir parçasını terakki ettirelim, diğerini müsamaha edelim de, kitlenin bütünü ilerletilebilmiş olsun?”

I.MİLLİ EĞİTİM ŞURASI (1939) 3 sınıflı köy okullarının 5 sınıfa çıkarılması. Her 200 ilkokul mezunu bulunan yerde mesleki ve teknik kurs ve okulların açılması. www.meb.gov.tr/Stats/Apk2002/2.htm

IV.MİLLİ EĞİTİM ŞURASI (1949) İlkokul programlarının incelenmesi İlkokullarda tarih, coğrafya, yurttaşlık bilgisi öğretimi Ortaokul programı Liselerin 4 yıla çıkarılması www.meb.gov.tr/Stats/Apk2002/2.htm

KAYNAKÇA Akyüz,Yahya:Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 1999’a), İstanbul 1999 Özkan,Salih:Türk Eğitim Tarihi, Niğde 1997 Sakaoğlu,Necdet ,Osmanlı Eğitim Tarihi, İstanbul 1993 www.meb.gov.tr/Stats/Apk2002/2.htm (Erişim tarihi : 02.12.2007)