İnsan'ın Değeri ve Saygı Kavramı DEĞERLER EĞİTİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TARİHÎ MEZARTAŞLARI NEDEN TAHRİP VE YOK EDİLİYOR?
Advertisements

Etik ve Meslek Etikleri
KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN
TEMEL KAVRAMLAR Sokrates ve platon.
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
N.M’NİN BİZE KATTIĞI DEĞERLER İÇSEL DEĞERLER 1) DIŞSAL DEĞERLER 2) N.M.’NİN BİZE KAZANDIRDIĞI DEĞERLER İnsan, mutluluğun en büyüğüne ancak öteki insanlara.
PICASSO - VELAZQUEZ.
Türkiye’de Kadın ve Siyaset Kamuoyu Araştırması
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
METAFOR Metafor : Gerçeğin alternatif kavramlarla ifade edilmesidir.
Sosyolojide Kullanılan Bazı Kavramlar
Sağol “Warhol”.
BİLAL ERYILMAZ 25 Mayıs 2012, Dedeman, Ankara. ÜÇ TEMEL ALAN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİNİN BELİRLENMESİ ETİK İNCELEMELER ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
ÖZEL HAYAT Kazanım: İnsanların özel hayatına saygı gösterir.
BAŞARI Kazanım: Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenleri belirler.
DİL VE KÜLTÜR.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
OKUL HEYECANIM.
ANADOLU BİLGELERİNİN AHLAK ANLAYIŞI
SEVGI.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
NOKTA.
KİŞİLİK SAHİBİ OLMAK A. Salih TAŞDELEN.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
ANNE BABA TUTUMLARI.
VARLIK FELSEFESİ ( ONTOLOJİ )
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
SEVGİ -SAYGI.
HUKUK VE ADALET Hukuk Nedir? Adalet Nedir? Hukukun Ve Adaletin Önemi
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
GİRİŞ  Cinsiyet deyince aklımıza hangi girişimciler geliyor. (Pozitif ayrımcılık)  Kadının yeri evi mi?  Kadın erkek eşit mi ROLLERİ FARKLI MI? (A.Tomor)
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
DEĞERLERİMİZ İYİLİK VE HOŞGÖRÜ
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
ULUDAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
Varoluşçuluk Temelini özgürlüğe dayandıran varoluşçuluk özgürlük ile insanın kendi kendini yarattığını savunur. Bilgi edinmenin yolu sezgidir. Özgürlük,
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
SAYGI.
Sanat, Sanatkarsız Olamaz.
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
 Meslek seçimi konusunda gerçekçi ve doğru karara ulaşabilmek için öncelikle kendinizi tanımalısınız.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Pablo PiSaCCo
SANAT FELSEFESİ.
Prof. Dr. Hasan BACANLI Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER M. Y
Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
“Saygı” bir şeye, bir kimseye karşı çekinme ile birlikte duyulan sevgi, değer duygusu anlamına gelmektedir. Saygı bir değer olarak insan ilişkilerinin.
İNSANCIL (HÜMANİST,DUYUSAL) ÖĞRENME KURAMLARI. İNSANCIL (HÜMANİST) KURAMIN TEMEL İLKELERİ İnsanda doğal bir öğrenme isteği vardır. Öğrenilen konu; ancak.
Andargojinin varsayımları
Sunum transkripti:

İnsan'ın Değeri ve Saygı Kavramı DEĞERLER EĞİTİMİ

“Çevremizdekilere saygı duymanın özünde insanın kendisine saygı duyması ve değer vermesi vardır.” Önermesi üzerine bir çalışmadır.

Kendimizi değerli hissediyor muyuz?

Hangi şartlar yerine geldiğinde ve nasıl bir konuma ulaştığımızda kendimizi değerli hissederiz?

Kendimizi değerli hissetmediğimizde oluşacak durumlar ne olabilir?

Kendini değerli görmeyen başkasına değer verebilir mi?

Yaşam enerjisini öldüren şey, değersizlik duygusu olabilir mi?

Kendini değerli hissetmek ve kendini beğenmişlik arasındaki ayrımı nasıl yapabiliriz?

Kendini birileriyle kıyaslamadan da değerli görmek mümkün mü?

Bir kısım egosantrik yaklaşımlarla elde edilen değer algısı gerçek midir?

Acaba marka, imaj, tarz, vizyon ve karizma ile değer arzusu arasında bir ilişki var mıdır?

Bu sorulardan sonra değer algımızı yeniden gözden geçirmek için bazı nesneler üzerinde düşünmeye çalışacağız.

Tanık olduğumuz dünyadaki nesnelere değer kazandıran yönleri açısından incelediğimizde hammaddesinin ve sanatsal değerinin çok farklı olduğunu görüyoruz.

TEBEŞİR

MASA

ÜTÜ

MÜCEVHER

TABLO

Picasso'nun 'Pencereden bakan kadın' tablosuna 50 milyon dolar değeri verdiren nedir? Londra'da düzenlenen müzayedede, Pablo Picasso'nun ''Pencerenin Yanında Oturan Kadın'' adlı ünlü tablosu 49,5 milyon dolara alıcı buldu.

PICASSO Eser ve eser sahibi arasındaki ilişkinin zihinlerde kurulmasıdır.

Çevremizdeki bir çok nesneyi bu şekilde değerlendirebiliriz. Ya hammadde veya üzerindeki sanat daha değerlidir. Bazan da eşittir. Tebeşir – masa – ütü – mücevher – Picasso gibi

BU SINIFLAMAYA BAŞKA NELERİ DAHİL EDEBİLİRİZ?

İNSAN

İnsana bir sanat eseri olarak bakabilir miyiz?

NEDEN? NASIL?

BİR İĞNE USTASIZ OLABİLİR Mİ? Neden iğne? Çünkü basittir, bir iki özelliği vardır ve sadece bir işe yarar. Bu bile ustasız olamaz... Benliğimize ait kıyas mekanizması bunun aksini reddeder.

Kağıt üstündeki iki boyutlu halini değil. Tüm özellikleriyle yaşayan bir insanı hayal edelim.

Hangi şeyi, hangi sıfatından dolayı sanatlı bir eser diye tanımlıyorsak bu insanda daha ileri derecede var.

Kendisine böylesi bir onur ve şeref yaşatan bağ; insanın iç dünyasındaki gerçek değer algısını oluşturabilir.

Bu değer algısı toplumsal, geçici, kıyasla oluşan değer algılarından bağımsız olabilir.

Bu değer algısı; Yunus Emre'nin “Yaradılanı severim Yaradandan ötürü” sözünde anlamını bulduğu gibi, kendimizi ve tüm insanları İlahî sanat olarak görmek gerçek bir ahlak olgusunun da temellerini teşkil edebilir.