Anlamlandırma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sosyalleşme & Sosyal Ahlak
Advertisements

Mimaride kimlik.
Spor Sosyolojisi Nedir? İlgili Temel Kavramlar
GÖSTERGE GÖSTERGE BİLİM GÖSTERGE ÇEŞİTLERİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
AYDINLANMA ÇAĞI.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
Kültür.
Laura Mulvey’nin Kadının Sinemadaki Temsiline Yaklaşımı
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Mitos nedir? Mitos ve simge Mitos ve yaşanılmışlık
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
DİL VE KÜLTÜR.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
KODLAR Temel Kavramlar.
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
Gösterge Türleri ve Resim Sanatında Uygulamalar
Sunuş Sıralaması Tezin Konusu, Amacı, Hipotezleri ve Yöntemi
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
IŞIK VE SES.
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
Dil, İmaj & Göstergebilim
Eğitimin ve Toplum.
Kültüre dair Örgüt kültürü, işletme kültürü, toplum kültürü ya da firma kültürü şeklinde adlandırılan değerler toplamı, çeşitli yönetim ve organizasyon.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Klasik Sosyoloji Tarihi
KELİMEDE ANLAM VE KAVRAM. Sözcükler, farklı anlamları, anlam birimlerini içinde barındıran bir yapıdır. Bunlar sırasıyla şöyledir: Kavram: Bir varlığın.
Dil, İmaj & Göstergebilim
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
Anlatmaya Bağlı Metinler
Anlatmaya Ba ğ lı Edebi Metinleri İ nceleme Yöntemi Anlatmaya Ba ğ lı Edebi Metinleri İ nceleme Yöntemi.
DİL NEDİR? Dil veya lîsan, insanlar arasında anlaşmayı sağlayan doğal bir araç, kendisine özgü kuralları olan ve ancak bu kurallar içerisinde gelişen canlı.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Tanri nin varligini kabul eden görüsler
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Görsel Okur Yazarlık Eğitimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
KONU: Yaşantımız süresince ya bir şeyler okur, bir şeyler yazarız ; ya da bir şeyler dinler, bir şeyler konuşuruz. Bütün bunların ele aldıkları, işledikleri.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
Kurgusal Tarih Tasarımları
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVİRİDE NORMLAR SÖYLEM – SÖYLEM ANALİZİ
NESNELLİK KONUSU.
Toplum ve Toplumsal Yapı
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Türk «Dilinde» Bozulma ve Dilde Yozlaşma
GÖSTERGEBİLİM YRD.DOÇ CANAY UMUNÇ İSMAİL DURGUN
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Kurgusal Tarih Tasarımları
TOPLUMSAL BİR OLGU OLARAK KENT VE KENTLİLİK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Siyaset Bilimi II 9. Hafta: milliyetçilik.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sanat dikey düzlemde (paradigmatik) gerçekleştirilen bir yaratıcılıktır, bir farklılıktır. Bu da güncel, herkesin söylediğinden, yaptığından farklı bir.
SOS407 – Kadın Çalışmaları
SÖZCÜKTE ANLAM
Sunum transkripti:

Anlamlandırma

Anlam yazar/okur ve metin arasında bir müzakere sürecidir. Kültürel ve kişisel deneyimle etkileşim içindedir. Buna dair modeli geliştiren ilk kişi Barthes’dır.

Düzanlam Saussure’ın üzerinde çalıştığı anlamlandırmanın birinci düzeyidir. Bu düzey göstergenin göstereni ve gösterileni arasındaki ilişkiyi ve göstergenin dışsal gerçeklikteki göndergesiyle ilişkisini betimler.

Örneklendirin…

Yananlam İkinci anlamlandırma düzeyidir. Yananlam, göstergenin, kullanıcıların duygularıyla ya da heyecanlarıyla ve kültürel değerleriyle buluştuğunda meydana gelen etkileşimi betimlemektedir.

Düzanlam, fotoğraf makinesinin doğrultulduğu nesnenin film üzerinde mekanik bir yeniden üretimidir. Yananlam ise bu sürecin insani boyutudur. Çerçeve içine neyin dahil edileceği, odak, ışık, açı vb.

Düzanlam neyin fotoğraflandığıdır Yananlam nasıl fotoğraflandığıdır

Diğer içerimler Ses tonu?

Sesimizin tonu, nasıl konuştuğumuz, söylediğimiz şeylere ilişkin duygularımızı ya da değerlerimizi ele verir.

Sözcüklerin seçimi?

Grev? Anlaşmazlık

Yananlam nedensizdir, kültüre özgüdür. Öznel düzeyde işlediği için çoğu zaman farkedilmez.

Mit Mit bir kültürün, gerçekliğin ya da doğanın bazı görünümlerinin açıklanmasını ya da anlamasını sağlayan bir öyküdür.

İlkel mitler yaşam ve ölüm, insan ve tanrılar, iyi ve kötü hakkındadır. Yaratılış ve ilk mitler?

Günümüz Mitleri Barthes’a mit bir şey üzerinde düşünme, onu kavramlaştırma ya da anlamanın kültürel yoludur. Barthes miti birbiri ile ilişkili kavramlar zinciri olarak düşünür. Günümüz mitleri, erillik ve dişillik, aile, başarı, bilim vb. hakkındadır.

Barthes mitlerin ana işlevlerinin tarihi doğallaştırmak olduğunu ileri sürer. Tarihsel bir dönemde egemen olan bir toplumsal sınıfın ürünü, o toplumdaki bütün sınıfların doğal kabul etttiği bir ürüne dönüşür. Mitler kendi köklerini dolayısıyla siyasal ve toplumsal ve siyasi boyutlarını (ideolojilerini) gizlerler.

İkinci düzey - kültür Birinci düzey yananlam düzanlam mit

Dişillik-erillik mitleri Kadınların büyütme ve koruma işini erkeklerden “doğal olarak” daha iyi yapmaları. Erkek “doğal olarak” para kazanma işini üstlenir. Aile miti

Simge Bir nesne, uzlaşım ve kullanım aracılığıyla başka bir şeyin yerine geçmesini mümkün kılan bir anlam kazandığında simge haline gelir.

Barthes’a göre simge, yananlam ve mitlere göre daha az sistemli biçimde gelişir. Bu yüzden de daha az doyurucudur.

Eğretileme (Metafor) Bilinmeyenlerin “anlamı” bilinenlerin “araçları” aracılığıyla ortaya konur. Metafor, benzerlik ve farklılığı eşanlı olarak kullanır.

Gemi dalgaları yarıp geçti. Saban demiri (Gemi) toprağı yarıp geçti (suda hareket etti). Aslan gibi adam

Düzdeğişmece (metonymy) Metafor, nitelikleri bir gerçeklik düzleminden diğerine yer değiştirerek işliyorsa, metonimi de aynı düzlemdeki anlamları birbiri ile ilişkilendirerek işler. Gerçekliğin bir parçasını bütünü temsil etmesi için kullanırız.

Televizyondaki cinayet dizilerinin kentsel mekanları metonomileridir. Fotoğraflanan sokak, sokağın kendini temsil etmekten çok, belirli bir tür kent yaşamını(sefalet, zenginlik, namus) anlatan bir düzdeğişmecedir.

Bir yastık üzerindeki kağıt para yığınının yanında yatan gözü yaşlı kadını gösteren bir film karesi fahişeliğin metonimisidir.