PORTFOLYO NEDlR?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
YAYA TEMASI.
KARMAŞIK SAYILAR.
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
REHBERLİK DERS II.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Değerlendirme; Öğrencilerin öğrenme durumlarını, ilgi ve yeteneklerini keşfetmeye yardımcı olur. Öğrencilerin.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Proje, Performans Değerlendirme
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
PORTFOLYO Portfolyo nedir ?
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
PORTFOLYO KÜBRA SANCAK.
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesinde destek verici, bütünleştirici ve aydınlatıcı olan portfolyo oldukça etkili bir değerlendirme metodudur.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
PROJE VE PERFORMANS ÖDEVLERİ
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Mutluköy İlköğretim Okulu
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
KAVRAM HARİTALARI.
Sunum transkripti:

PORTFOLYO NEDlR?

PORTFOLYO PORTFÖY TÜMEL DEĞERLENDİRME ÜRÜN SEÇKİ DOSYASI BİREYSEL GELİŞİM DOSYASI

PORTFOLYO, öğrencinin bir veya birkaç alanda gösterdiği gelişmeyi sergileyen çalışmaların AMAÇLI olarak biriktirilmesidir. Öğrencinin merkezde bulunduğu aktif bir süreçtir, paylaşım en önemli unsurudur. Paylaşım öğrencilerin öğrenme sürecinde diğer anahtar kişiler olan, ÖĞRETMEN – VELİ – SINIF ARKADAŞLARI ile yer alan iletişimidir.

Aynı zamanda öğrencilerin eğitim süreci içerisinde geçtikleri aşamaların bileşimini sergiledikleri çalışmaların toplandığı dosyanın adıdır. Öğrencinin kendi kendine öğrenmesi ile ilgili sorumluluk almasına yardımcı olmak amacıyla kullanılan bir alternatif değerlendirme tekniğidir.

Portfolyo genelde, öğrencinin bilgilerini, becerilerini, özel bir konuya karşı tutumlarını ve gelişimini öğretmen ve öğrenci tarafından sistemli ve organize birikimleri kullanarak takip etmesi olarak tanımlanır. Portfolyo sınıf içindeki etkinlikler ve doğal ilişkiler sonucunda zenginleştirilen değerlendirilmelerle ilgilidir. Portfolyo öğrencilerin çalışmalarından örnekleri toplamayı ve yansıtmayı içerir. Böylece hem programa yol gösterici rol oynar hem de otantik değerlendirmeler için elverişli olanaklar önerir.  

Portfolyonun Amacı: Öğrencinin gelişimini izleyebilmek Öğrencinin kendi gelişimini izlemesine fırsat vermek Öğrencinin zaman içerisindeki öğrenimlerini belgelemek Öğrencinin gerçekte ne öğrendiğini ortaya koymak Öğrencinin öz değerlendirme yapabilmesine fırsat vermek Velilerle iletişimi, onlardan “katılım ve geri bildirim almak yoluyla kolaylaştırmak Bir sonraki yıllara öğrenci ile ilgili bilginin aktarılmasını sağlamak

ÖĞRENCİNİN ÖĞRENİMİ KONUSUNDA İNANDIRICI VE GERÇEKÇİ BİR KANITTIR. ÖĞRENCİNİN NASIL ÖĞRENDİĞİNE DAİR İPUÇLARI VERİR. ÖĞRENCİYE, ÖĞRETMENE, VELİYE VE OKULA GERİ BİLDİRİMDE BULUNUR.

Portfolyoda neler bulunur? Bir portfolyoda öğrencinin yapmış olduğu çalışmanın değişik evrelerini içeren bir veya daha çok çalışma parçacıkları bulunabilir. Örneğin bir öğrencinin portfolyosunda raporları, akıl haritaları, çalışma kağıtları, test sonuçları mektupları, hikayeler, roman parçacıkları, şiir ve bir araştırmanın taslak, müsvette kağıtları ve bitmiş hali bulunabilir. Bir araştırma ödevi değerlendirilirken hem süreç içerisinde gerçekleşen çalışmalar (taslak, müsvedde kağıtları gibi) hem de son ürün, değerlendirme kapsamına alına bilinir. Genellikle öğrenci kendi portfolyosunda bulunması gerekenlere karar verme işlemine dahil edilir. Bazen portfolyo, örnek alınacak parçaları tasvir etmek amacıyla bir vitrin olarak kullanılır.

Portfolyo Çalışmasında Öğretmen Öğretmenin eğitim – öğretim süreci içerisinde her bir öğrencinin, gelişimleri ile ilgili müsvedde, karalama, düzeltme ve sonuca giden performansını içeren geniş bir kaydının elinde olmasını sağlar. Öğretmenler arasında öğretim materyallerinin ve tekniklerinin paylaşımına katkıda bulunur. Başka sınıflardaki öğrencilerin çalışmalarını incelerken, öğretimle ilgili fikirlerini geliştirme olanağı bulur. Bir öğrencinin bir bütün olarak gelişim aşamalarını izleme fırsatını elde eder.

Portfolyo Çalışmasında Öğrenci Bir sınav kağıdı üzerindeki öğrenci başarısını değerlendirmek yerine bir öğretim süreci içerisinde öğrencinin gelişimini takip etmeyi mümkün kılar. Bir öğrenme süreci içerisinde öğrencinin harcadığı zamanı, çalışmalarını, performansını, müsveddelerini, eksikliklerini ve düzeltmelerini ayrıntılı bir şekilde gösterir. Öğrencinin müsveddeden, karalamalara ve düzeltmeye kadar çalışmasının her bölümünün önemli olduğunu ve birbiriyle ilişkili olduğunu fark etmesini sağlar.

Bir öğrenme ünitesi içerisindeki bir çok adımdan sonra öğrencideki gelişmeleri gösterir. Öğrenci en iyi yaptığı çalışmaları bireysel gelişim dosyasına koymayı ve çalışmaları ile iftihar etmeyi, çalışma için daha fazla sorumluluk almayı öğrenir. Öğrencinin kendi çalışmalarını değerlendirmesine rehberlik eder. Öğrencinin yaratıcılığını geliştirmede daha bilinçli olmasını sağlar.  

Portfolyo Çalışmasında Veli Veli portfolyonun önemini çok iyi kavramalıdır. Portfolyo hiçbir zaman “hangi öğrenci daha çok biliyor” sorusuna yanıt arayan standart ölçme-değerlendirmenin yerini almaz. Portfolyoda bu öğrenci ne biliyorun yanıtı aranır.

Türkiye’de PORTFOLYO yöntemini uygulayan okullarda bu çalışma genellikle iki basamakta yapılmaktadır. ÇALIŞMA PORTFOLYOSU SUNUM PORTFOLYOSU

ÇALIŞMA PORTFOLYOSU Öğrenci tarafından gerçekleştirilen tüm etkinlikler bu çalışma portfolyosunun içerisinde sınıfta tutulur. Buna branş dersleri de dahil olmak üzere öğretim programının tüm alanlarında yapılan çalışmalar dahildir. Tüm çalışmalar, hatta ele alınan kavramın öğrenci tarafından tam olarak anlaşılmadığını gösteren çalışmalar bile portfolyoya dahil edilir. Çalışma portfolyosu öğrenciye ve öğretmene güçlü ve zayıf noktalarla kanıtlar sunduğu için öğrencinin gereksinimlerini teşhis etmede kullanılır.

Okulun başlangıç tarihinden itibaren, 1,5 – 2 ayın sonunda mesela kasım ayından geçerli olmak üzere her ayın son Cuma günü öğrencilerin çalışma portfolyoları eve gönderilir. Tüm çalışmaların bir sonraki Pazartesi günü iade edilmesi ve velilerin portfolyolardaki çalışmalarla ilgili geri bildirim veya en azından çalışmaları gördüklerine dair bir yorum yazmaları çalışmaların izlenmesi açısından bizler açısından son derece önemlidir.

SUNUM PORTFOLYOSU Her öğrenci yıl boyunca kendisinin, öğretmeninin ve velisinin katkılarıyla oluşan bir sunum portfolyosuna sahiptir. Sunum portfolyosu, öğrenci profili yönünde gerçekleşen bir gelişimi ortaya koyar. Sunum portfolyosuna konulacak ürünler tüm ders alanlarını göz önüne serecek şeklide seçilir. Çalışma portfolyosu okula iade edildikten sonra öğretmenler ve öğrenciler, çalışmaları tekrar gözden geçirip sunum portfolyosunda tutulacak çalışmaları seçerler.

Çalışma portfolyosu evde iken veliler çocuklarıyla birlikte, tamamlanmış çalışmaları seçerek sunum portfolyosuna katkıda bulunurlar. Sunum portfolyosu için seçilen çalışmalara aşağıdaki bilgileri içeren bir form iliştirilir: Çalışmayı Seçen kişi (Öğrenci-Öğretmen-Veli) Çalışma hangi ünite çerçevesinde yapıldıysa o ünitenin kısa başlığı veya tanımı Niçin bu çalışmanın seçildiği Bu çalışmayı tekrar yapacak olsaydın nasıl yapardın?

Yıl sonunda belirlenen bir tarihte, portfolyo çalışmasını yapan sınıfın öğrencileri, öğrencilerin liderliğinde gerçekleştirilen öğrenci-veli-öğretmen portfolyo görüşmelerinde sunum portfolyolarını velileri ile paylaşırlar.

PORTFOLYO DEĞERLENDİRME SÜRECİ Portfolyo dosyasının değerlendirilmesinde herhangi bir standart olmamasına rağmen, bu yöntemin rubrikler ile değerlendirilmesini önermektedirler. Rubrikler; değerlendirme kriterlerinin çok net anlaşıldığı, eğitimin hedefleri doğrultusunda hazırlanmış, kabul edilebilir ya da edilemez performansının sınırlarının öğrenciler ve öğretmenler için açıkça belirlenen kriter grubu ölçeğidir. Sağlıklı değerlendirme yapabilmek için hedeflerin ne olması gerektiği ve standartlar açıkça belirlenmelidir. Önceden belirlenip, hem öğrenci hem de veliye bildirilen bu kriterler değerlendirmenin başlıca esasları olacaktır. Tüm kriterlerde müfredata uyumluluk dikkate alınmalıdır.

DEĞERLENDİRMEDE RUBRIC KULLANMANIN AVANTAJLARI: Daha objektif ve tutarlı ölçmeye izin verir. Öğrenci çalışmasının nasıl değerlendirileceğini ve ne beklendiğini açıkça görür. Öğrenci kendi performansında kullanılacak kriter hakkında bilgi sahibi olduğundan daha rahat ilerleyebilir. Eğitimin etkisine ilişkin dönüt vermede yardımcı olur. Gelişmeyi ölçmek ve belgelemek için ölçütler sağlar.

Öğrencilerin portfolyo dosyalarını değerlendirmek için uygun zaman öğrencilerle birlikte kararlaştırılır. Değerlendirmede hem öğrenci, hem de öğretmenin kendisi aktif rol oynar. Öğrencilerin çalışmalarını kendilerinin değerlendirmesi sağlanırken örnek olarak şu sorular sorulabilir; Portfolyonda gurur duyduğun, en iyisini yaptığına inandığın çalışma veya çalışmalarını gösterebilir misin? Niçin gurur duyduğunu açıklar mısın? Yeniden gözden geçirdiğin, ele aldığın çalışman oldu mu? Yapmaktan çok zevk aldığın bir çalışman var mı? Niçin bu çalışmayı yapmaktan zevk aldın?

PORTFOLYO DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Çalışmaların tamamlanmış olması Yaratıcılık taşıması ve özgün olması Anlamayı gösteren kanıtlar içermesi Konu ve kavram hakkında bilgi Bilginin doğruluğu Başlanan işi bitirebilme Ürün kalitesi Alanlar arası geçişin görülmesi Problem çözme

Şekil 1. Portföy Analiz Formu Öğrenci Adı: ____________________________ Sınıf: _________ Öğretmen: ________________ Analiz Tarihi: _____________ Eğitim Hedefi: _____________________________________________ Nesnel Nesnellikle İlgili Öğrencinin Süreç Örnekleri Referanslar ____________________

PORTFOLIO DEĞERLENDİRME FORMU Şekil 2. Portfolio Değerlendirme Formu   PORTFOLIO DEĞERLENDİRME FORMU   Gelişim Alanları Nasıl Bir Gelişim Gösterdi? Bilimsel Kavramlar Bilimsel Süreç ve Kritik Düşünme Becerileri Bilimsel Muhakeme Becerisi Bireysel ya da Grupla Çalışma Becerisi   Özet:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Düşünceler:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

ÖDEV SUNUMUNDA ÖĞRENCİYİ DEĞERLENDİRME ENVANTERİ Çok İyi 4 İyi 3 Geliştirilmeli 2 Zayıf 1 Kabul edilemez 0 Adı Soyadı: Sınıf: Puan: Ödevin Konusu: Tüm kaynakları kullanarak somut bir anlatım ve yöntem kullanmış Çözüm yolunda pratikliği Bütün konular öncelik ve ilgilere göre sunulmuş Kendi yorumunu kullanmış Ödevin sunumunu farklı sorulara cevap verecek düzeyde hazırlamış Sunulan örnekler yeterli ve etkili Görünüş ve geçerliği uygun Cümleler düzgün, yazım yanlışı yok Ödev yeterli başlıklardan oluşmuş

ÖDEV DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ   KRİTERLER   1 2 3 4 Puan Düzen Sunulan bilgi takip edilemiyor Bilgi ardışıklığı tam İçerik Bilgi içeriği yetersiz Verilen bilgi mantıklı, enteresan Gramer ve Yazım Çok başarılı ifade

ÖDEV SUNUMU PUANLAMASI   Adı Soyadı: Öğretmen: Tarih: Çalışmanın Başlığı: KRİTERLER   4 Çok başarılı 3 Başarılı 2 Geliş tirilmeli 1 Başarısız Puan Vücut Dili Göz Teması Giriş ve Kapanış  

YANSITICI SORGULAMA RUBRİĞİ   YANSITICI SORGULAMA RUBRİĞİ 1. Bana ne yaptığını anlatır mısın?   2. Bunu nasıl düşündün? 3. Bu sana neyi hatırlatıyor? 4. Bunu destekleyen ne gibi kanıtların var? 5. Peki ya bunlar başka bir sırada gerçekleşseydi? 6. Eğer bu işe yaramasaydı ne yapardın? 7. Sence.....ve ........arasında bir ilişki var mı? 8. Buna yaklaşmanın bir diğer yolu nedir? 9. Bunu başka bir arkadaşına nasıl açıklardın? 10. Ne gibi değişiklikler yapmak isterdin?  

PROBLEM ÇÖZMEDE ÖĞRENCİNİN DİĞER BİR ÖĞRENCİYİ DEĞELENDİRME ÖLÇEĞİ ADI SOYADI............................... Sınıf.............. Tarih .............. DEĞERLENDİRDİĞİ ÖĞRENCİNİN Adı Soyadı................................. PROBLEM: Bu neden bir problemdi? Nasıl Çözdü? İşe yaradı mı? Bir dahaki sefere benzer bir problemi ben çözebilir miyim? Kullanabileceğim başka yollar öğrendim mi?  

ÖĞRENCİNİN KENDİNİ DEĞERLENDİRMESİ ÖĞRENCİNİN KENDİNİ DEĞERLENDİRMESİ   ÖĞRENCİNİN KENDİNİ DEĞERLENDİRMESİ     Bu çalışmada ki sorularda doğru cevap diye bir şey yok. Amacı bu çalışmadaki gelişiminle ilgili düşüncelerini öğrenebilmek Lütfen dürüst ol.boş bırakılan yere sorulara yorumunu ekle. İFADELER KATILIYORUM KARARSIZIM KATILMIYORUM 1. Bazen bir problemi çözmeye çalıştığımda ne yapacağımı bilemiyorum. 2. .... dersini seviyorum çünkü bir şeyleri ortaya çıkartabiliyorum. 3. Problem ne kadar zorsa o kadar çok çalışmaktan hoşlanıyorum. 4. Genelde problem çok zorsa çözmekten vazgeçerim. 5. En çok ... dersin ezber kısmını seviyorum. 6. ... dersi doğru cevabı bulmaktan daha fazla şey ifade ediyor. 7. Günlük yaşamda matematiğin çok kullanışlı olmadığını düşünüyorum. 8. Grupla çalışmaktansa yalnız çalışmayı tercih ederim. 9. Farklı farklı problem çözmektense aynı tip problem çözmeyi tercih ederim. 10. ... dersinden keyif alıyorum. 11. Bir problem için daima kolay bir yol vardır. 12. Daha küçükken ... dersini seviyordum ama şimdi zor geliyor. Kendini nereye ait hissediyorsan oraya “X” koy. ................ dersinde iyi değilim nötr .................. dersinde iyiyim ÖĞRENCİNİN ENVANTERİ   Bu çalışmada ki sorularda doğru cevap diye bir şey yok. Amacı bu çalışmadaki gelişiminle ilgili düşüncelerini öğrenebilmek Lütfen dürüst ol.boş bırakılan yere sorulara yorumunu ekle. İFADELER KATILIYORUM KARARSIZIM KATILMIYORUM 1. Bazen bir problemi çözmeye çalıştığımda ne yapacağımı bilemiyorum. 2. .... dersini seviyorum çünkü bir şeyleri ortaya çıkartabiliyorum. 3. Problem ne kadar zorsa o kadar çok çalışmaktan hoşlanıyorum. 4. Genelde problem çok zorsa çözmekten vazgeçerim. 5. En çok ... dersin ezber kısmını seviyorum. 6. ... dersi doğru cevabı bulmaktan daha fazla şey ifade ediyor. 7. Günlük yaşamda matematiğin çok kullanışlı olmadığını düşünüyorum. 8. Grupla çalışmaktansa yalnız çalışmayı tercih ederim. 9. Farklı farklı problem çözmektense aynı tip problem çözmeyi tercih ederim. 10. ... dersinden keyif alıyorum. 11. Bir problem için daima kolay bir yol vardır. 12. Daha küçükken ... dersini seviyordum ama şimdi zor geliyor. Kendini nereye ait hissediyorsan oraya “X” koy. ................ dersinde iyi değilim nötr .................. dersinde iyiyim ÖĞRENCİNİN ENVANTERİ Bu çalışmada ki sorularda doğru cevap diye bir şey yok. Amacı bu çalışmadaki gelişiminle ilgili düşüncelerini öğrenebilmek Lütfen dürüst ol.boş bırakılan yere sorulara ait yorumunu ekle. İFADELER KATILIYORUM KARARSIZIM KATILMIYORUM 1. Bazen bir problemi çözmeye çalıştığımda ne yapacağımı bilemiyorum.   2. .... dersini seviyorum çünkü bir şeyleri ortaya çıkartabiliyorum. 3. Problem ne kadar zorsa o kadar çok çalışmaktan hoşlanıyorum. 4. Genelde problem çok zorsa çözmekten vazgeçerim. 5. En çok ... dersin ezber kısmını seviyorum. 6. ... dersi doğru cevabı bulmaktan daha fazla şey ifade ediyor. 7. Günlük yaşamda ................ dersinin çok kullanışlı olmadığını düşünüyorum. 8. Grupla çalışmaktansa yalnız çalışmayı tercih ederim. 9. Farklı farklı problem çözmektense aynı tip problem çözmeyi tercih ederim. 10. ... dersinden keyif alıyorum. 11. Bir problem için daima kolay bir yol vardır. 12. Daha küçükken ... dersini seviyordum ama şimdi zor geliyor. Kendini nereye ait hissediyorsan oraya “X” koy. ................ dersinde iyi değilim nötr .................. dersinde iyiyim 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5

ÖĞRENCİNİN ADI SOYADI: ÇALIŞMANIN KONUSU: ÇALIŞMANIN HEDEFİ: ÖĞRENCİNİN NOTLARI ÖĞRETMENİN NOTLARI ..............’yı yaparken neler hissettin? ............ Hakkında ne düşünüyorsun? Cevabın hakkında ne düşünüyorsun? Bu ödevi yaparken yeni düşüncelerin oldu mu? Problemin çözüm yolunu nasıl buldun? ............. Yapmanın başka yolunu söyleyebilir misin? ............ Olsaydı ne olurdu? Yolunda gitmeyen bir sorun yaşadın mı? Bana ............. dan bahset. ............... dan ne öğrendin? Başka ne bilmek istersin? Değiştirmek istediğin bir şey var mı? Ne derece iyi yaptığını düşünüyorsun? Başka olası çözümler var mı? .............’yı nasıl, ne zaman ve nerede kullanabilirsin? DÜŞÜNCELER İLERLEME ÜRÜN