Altın Oran Düşünce ve Sanat Platformu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MAİ VE SİYAH.
Advertisements

Ders 1: Fotoğrafın tarih öncesi
“Resimde İç Mekan” nedir?
LEO’ya Hoş geldiniz Potansiyelinizi açığa çıkarın
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
Sinaps Alternatif İletişim Çözümleri
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ
HAZIRLAYAN: ÖMER SAMİ ÖZTOPALOĞLU
FOTOĞRAF Gözde Özendi.
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
Hazırlayan: Emin Deniz Aktaş 4-A 63
SANAT VE TARİH MÜZESİ.
FOTOĞRAF ÇEKMEYİ SEVİYORUM
ARKADAŞ VE DOST KAVRAMI
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI ULAŞ YILDIRIM (TOBB ETÜ – SANAT VE TASARIM)
Leonardo Da Vinci Programı
MARKA YÖNETİMİ HAFTA IV. Türkiye’nin Marka Değerleri 1972 tarihli Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşme çerçevesinde evrensel değerlere.
GÖRSEL SANATLAR 4.SINIF.
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
Hazırlayan: Duygu Özkan
Erkan Evrensel, Seval Ergün, Tuğba Günay, Çisem Aytin
Konu: İ sim(Ad) Varlıkları, kavramları kar ş ılayan sözcüklerdir. İ simlerle, kar ş ıladıkları kavram ve nesneler arasında çok sıkı bir ilgi vardır.
PROJENİN ADI: Kitaplarımı Paylaşıyorum PROJEYİ UYGULAYAN OKUL:Oğuzlar Çok Programlı Anadolu Lisesi PROJENİN AMACI:Okul Kütüphanesinin Zenginleştirilmesi.
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
BU BENİM ESERİM ORTAOKULLAR ARASI PROJE YARIŞMASI
5. SINIF 4. ÜNİTE IŞIK VE IŞIĞIN YAYILMASI
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
Değerler Eğitimi Sevgi-Saygı ayında. Bu konuda bir sunu hazırlayınız.
SANAT TARİHİ Rönesans Resim Sanatı.
Foto Manipülasyon (5. Hafta çalışması).
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM FAALİYETLERİMİZ
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
E Ğİ T İ MDE YEN İ YAKLA Ş IMLAR TANITIM ÇALI Ş TAYI 22 Haziran 2015 Yıldız Kanlıöz Müdür Yardımcısı (iTEC Temsilcisi)
SOSYOLOJİ NEDİR?.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
BİLGİSAYARIN TARİHÇESİ
Atık kağıtlardan dünya haritası !. Farklı ülkelerdeki insanların temiz suya eri ş im yüzdelerinin ne oldu ğ unu ara ş tırdık. Atık ka ğ ıtları kullanarak.
Kurulduğu 1993 yılından günümüze kadar, otuz yıllık mesleki birikimin önderliğindeki deneyimli ve dinamik kadrosu, zengin bitki çeşitlerine sahip fidanlığı.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Fotoğraf Makinesi Çeşitleri
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Neden gerekli… Department of Commerce Raporu 2011, BLS Raporu 2013, IFTF Raporu 2011.
Önemli Tarihler 2016 Tercih Dönemi Bilgilendirme Toplantısı - Kurumsal İletişim ve Tanıtım Müdürlüğü - Strateji ve İş Geliştirme Müdürlüğü - 20 Haziran.
T.C. UŞAK ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRESİ BAŞKANLIĞI
MODA TASARIMCILIĞI.
2016 Mart – 2017 Temmuz deuder.org.tr.
AÇIKLAMALAR Su Festivali Raporlama Şablonu’na hoşgeldiniz. Ülkenizde Su Kaşifi finalisti olabilmeniz için öncelikle bu dokümanı doldurarak başvurunuzu.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN TERCİH EDEBİLECEĞİ
OKUL ÖNCESİNDE -FEN EĞİTİMİ-
SANATLAR VE MÜZE. Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat.
MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı Fizik hayatımızın her alanında kullanılır. Beslenmek, hareket,
FOTOĞRAF Aracın Doğası
Mine KAVAKTAN / Psikolojik Danışman
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
 Çevremizdeki cisimleri sahip oldu ğ umuz be ş duyu organımızla tanıyıp algılamaya çalı ş ırız. Görme olayı ise tamamen ı ş ıkla gerçekle ş ir. 2.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
LEVENT DURANLI Öğretim Görevlisi LAÜ TV FOTOĞRAF ÇEKMEK & FOTOĞRAFIN KISA TARİHİ.
Sunum transkripti:

Altın Oran Düşünce ve Sanat Platformu Fotoğraf Eğitiminde Alternatif Bir Yöntem Çalışması İĞNE DELİĞİNDEN SIZAN IŞIK İğne Deliği Fotoğrafları ve Tekniği Nuri GÜRDİL Altın Oran Düşünce ve Sanat Platformu

Fotoğrafa İlgi Duyan Bir Öğrenci Ne Yapar ? Fotoğraf Makinesi Alır, Fotoğraf ÇEKER; Fotoğraf Makinesi ALAMAZ, Bu Sevdadan VAZGEÇER...

İnsanların edinmek istedikleri ilk şey bir fotoğraf makinesi midir?

Fotoğraf mı?

Fotoğraf makinesi olmadan fotoğraf çekmek mümkün mü Fotoğraf makinesi olmadan fotoğraf çekmek mümkün mü? ... ya da okullarımızda fotoğraf eğitimi?

Işık geçirmeyen her kutu İğne Deliği (Pinhole) fotoğraf, objektifsiz fotoğraftır. Işık geçirmeyen her kutu (kola, kibrit kutularından konserve kutularına, karavanlara kadar her kutu) Camera Obscura’ya dönüştürülebilir.

Camera Obscuranın Çalışma Prensibi İlk kez, M.Ö. V. yüzyılda Çinli düşünür Mo Tzu, MÖ IV. yüzyılda Aristoteles, X. İbn Al-Haytam, XV. Yüzyılda Leonardo da Vinci ve Paolo Toscanelli, XIX. yüzyılda ise Sir David Brewster karanlık oda/kutudaki görüntü oluşumunu açıklamaya çalışırlar.

Sir David Brewster’ın isim babası da olduğu iğne deliği (pinhole) tekniğiyle 1850’lerde elde ettiği ilk fotografik görüntüler, izleyen yıllarda gerek malzeme, gerekse teknik açısından geliştirildi.

 Jan Vermeer (1632-1675)’in camera obscura kullanarak yaptığı resimler.

Camera Obscura’lar www.adanapinhole.com

Rezzan S.AK; Alman Evleri “ Fotoğraf için pahalı makinelere değil, akıl ve özveriye ihtiyaç vardır! “

Yaratıcılık insanidir!.. “Yaratıcılık” ne parayla ilgilidir, ne imkanlarla, ne de teknolojiyle … Yaratıcılık insanidir!..

Gençler bu tür çalışmalarla hobi kazanarak, Akın F. Sayılgan Taş Köprü / Adana Gençler bu tür çalışmalarla hobi kazanarak, alkol, uyuşturucu, şiddet gibi zararlı alışkanlıklardan kendilerini koruyabilir...

İğne Deliği Fotoğrafın Değiştirdiği Hayatlardan Bazıları Eren ERYOL; Mimar Sinan Ünv. Fotoğraf Bölümü Efe IŞIN; Atılım Ünv Grafik Tasarım Bölümü İsa ULUÇAY; Erciyes Ünv. Müzikoloji Bölümü Rıdvan ÇAKIR; Duplupınar Ünv.Animasyon Bölümü

İğne Deliği Fotoğraf Çalışması Kazanımlarına Dair Hatice ÇAM; İssos Su Kemerleri İğne Deliği Fotoğraf Çalışması Kazanımlarına Dair Camera Obscura ve fotoğraf makinelerinin çalışma prensibini kavrama Yaratıcı düşünme ve sorun analizi becerilerini geliştirme Müze ve ören yerlerini gezerek kentin tarihi ve sosyal çevresini tanıma Kültür mirası ürünleri tanıma ve koruma bilincini kazanma Işığı ve mekânları kullanarak görsel bir kompozisyon oluşturma

Bakan değil, gören; çevre estetiğine duyarlı etkin bireyler yetiştirme Erkan BAĞ; İstanbul Üniversitesi Bakan değil, gören; çevre estetiğine duyarlı etkin bireyler yetiştirme Ekip içinde bireysel yetenekleriyle var olabilme özgüveni kazanma Işık, gölge kavramlarını kullanma ve görsel algıyı güçlendirme Karanlık oda teknikleri üzerine çalışabilme becerisi kazanma Sorumluluk, paylaşım ve sabır gibi insani nitelikleri güçlendirme Üniversitelerin güzel sanatlar bölümleri (fotoğraf, grafik, resim vs) hakkında rehberlik

İğne Deliği Fotoğrafı Proje Süreci “İğne Deliğinden Sızan Işık” Yakındoğu Üniversitesi 5. Uluslararası Fotoğraf Günleri, Gösteri, Söyleşi, Kıbrıs 2007.   “İğne Deliği Fotoğraf Tekniği” İstanbul Erkek Lisesi Workshop, Ulis Foto-Fest , İstanbul 2007. “33 Genç Fotoğrafçıdan İğne Deliği Fotoğrafları” İstanbul Modern Sanat Müzesi, Fotoğraf Sergisi, İstanbul 2008. “İğne Deliği Fotoğraf Tekniği” İstanbul Modern Sanat Müzesi, Workshop, İstanbul 2008. Toplum Gönüllüleri Vakfı, Workshop, Samsun 2008.

İğne Deliği Fotoğrafı Proje Süreci “Sabancı Üniversitesi Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2009” İğne Deliği Fotoğraf Tekniği Sunumu, İstanbul 2009, “Sabancı Üniversitesi Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2010” Workshop: İğne Deliği Fotoğrafı, İstanbul 2010, “Sabancı Üniversitesi Eğitimde İyi Örnekler Yerel Çalıştay Sunumları: 2009: Nevşehir, Burdur, Balıkesir; 2010: Adana, Kayseri, Kahramanmaraş , İzmir, Manisa. 24 Küçük Fotoğrafçıdan İğne Deliği Fotoğrafları Sergisi, Adana Kültür Sanat Merkezi, Adana 2011. “İğne Deliği Fotoğraf Tekniği” Rotary Kulübü, Workshop, Bursa 2011

İğne Deliği Fotoğrafı Proje Süreci ÇALIŞMALARIN YAYIMLANDIĞI İNTERNET DERGİLERİ Fotoritim; http://www.fotoritim.com/yazi/igne-deliginden-sizan-isik,   Fotografya; http://www.fotografya.gen.tr/cnd/index.php?id=284,509,1,1,1,0 Fotoğraf Dergisi, Haziran-Temmuz 2007, sayı:73 www.adanapinhole.com Adana Pinhole Fotoğraf Grubu

1 2 Işık geçirmeyen bir kutu önce çivi ile delinir ve deliğin çapakları temizlenir. www.adanapinhole.com

3 4 Kutunun tüm iç alanları, yansımayı en aza indirmek için ya siyah boya ile boyanır ya da siyah karton ile kaplanır. www.adanapinhole.com

5 6 Çivi ile açılan delik alüminyum folyo ile kapatılır ve bu folyo üzerine mümkün olduğunca küçük ve düzgün bir iğne deliği açılır. www.adanapinhole.com

7 Deliği, istediğimiz zaman açıp kapamaya yarayan basitçe bir perde ile kapatmamız gerekir. www.adanapinhole.com

FOTOĞRAF KAĞIDI YERLEŞTİRMEK KARANLIK ODADA KUTUYA FOTOĞRAF KAĞIDI YERLEŞTİRMEK 8 Fotoğraf kâğıdı, içbükey ya da dışbükey olarak kutu içine hemen iğne deliğinin karşısına gelecek şekilde yerleştirilir. www.adanapinhole.com

9 Fotoğraf kâğıdını kutuya yerleştirildikten sonra kutunun kapağı kapatılır ve kutu içine ışık sızmasını engellemek için kutu kapağı gövdeye siyah elektrik bandı ile yapıştırılır. www.adanapinhole.com

10 10 Çekim sırasında kutunuzun sarsılmamasına, sağlam bir zemin ya da tripod üzerinde sabitlenmiş olmasına dikkat etmelisiniz. www.adanapinhole.com

İğne Deliği Fotoğraf Tekniğine Özgü Bir Özellik:

Nuri GÜRDİL 0542 291 24 08 nurigurdil@gmail.com . Teşekkür Ederiz…