İş planı hazırlama BAŞLIYORUZ....

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
İKTİSAT Girişimcilik - İş Planı -.
LEO’ya Hoş geldiniz Potansiyelinizi açığa çıkarın
Kurumsal Gelişim İçin Araştırma Projesi Hazırlama
REKLAMCILIK Hafta 5.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Girişimci: Candan İŞVEREN
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
Girişimcilik.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Fiat’ın 1899’dan günümüze kadar kullandığı logolar…
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
HAFTA I.
Pazarlama Nedir? Pazarlama, tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için, dağıtım, fiyat ve tutundurma çalışmalarının kullanılarak ürün ve hizmetlerin.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
İnsan Kaynakları İnsan kaynakları yönetimi pek çok stratejik misyon ve vizyonu temsil etmekle birlikte, klasik personel yönetiminin dar kalan idari fonksiyonlarının.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İNOVASYON.
KOBİ YÖNETİMİ SORUNLARA CÖZÜMLER 4. Bölüm.
Finans Yönetimi Örnek Sorular
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Kamu Ar-Ge Fon Kaynaklarına Erişim
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Fiyat ve Fiyatlandırma
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Pazarlama Çevresi.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞ PLANI ÖRNEĞİ HAZIRLAMA (DEVAMI)
Şirket Adı İş planı sunusu.
Ürün veya Hizmet Satışı
PERAKENDE, AYRINTI VE MARKA DEMEKTİR
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
10. Ekler: Metin olmayan tüm dokümanları kapsar. Örneğin: - Finansal belgeler ve hesaplamalar - Çalışma tabloları - Ürün / hizmet şartname diyagramları.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
6.2.3.PAZAR BÖLÜMLENDİRMESİ VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ
Şirket Adı İş Planı.
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

İş planı hazırlama BAŞLIYORUZ...

iş planının İş planı için tipik bir içerik şöyle olacaktır: Bölüm 1 Profesyonel Özet Bölüm 2 Şirket Analizi Bölüm 3 Sektör Analizi Bölüm 4 Müşteri ve Rekabet Analizi Bölüm 5 Pazarlama Planı Bölüm 6 Tasarım ve Geliştirme Planları Bölüm 7 İmalat ve Operasyon Planları: Bölüm 8 Yönetim Ekibi: Bölüm 9 Finansal Plan: Ekler

1. Profesyonel Özet: Profesyonel özetler, potansiyel yatırımcının projenizi okuma şansını arttırmak için gereklidir. Hatta yatırımcıların çoğu yalnızca bu bölüme bakarak bile destek verip vermeyeceğine karar verebilir. Profesyonel özetler, tüm iş planlarınızın özü gibidir. İşiniz, içinde bulunduğunuz sektör, pazarlama stratejileriniz, ihtiyacınız olan finansal kaynaklar gibi tüm ayrıntıların bir toplamıdır.

2. Şirket Analizi: Şirket analizi, şu anki ya da gelecekteki şirketinize stratejik anlamda genel bir değerlendirmesidir. Bu analizin içermesi gereken önemli sorulardan bazıları: - Şirketiniz hangi fırsatları lehine çevirebilir? - Bunu hangi servis ve hizmetlerle yapabilir? - Hangi ürün veya hizmetleriniz diğerlerinden farklı? Neler sizi iş dünyasında başarılı kılabilir? - Şirketinizin uyguladığı stratejiler nelerdir? - Şirketinizin organizasyon yapısı nasıl?

3. Sektör Analizi Şirketinizin rekabet içinde olduğu alanı belirleyen analizlerdir. İçermesi gereken sorular ise: - İçinde bulunacağınız/bulunduğunuz pazarın boyutu nedir? - Eğer varsa, hangi pazar trendleri bu boyutları etkiler? - Başlıca rakipler kimler? Her birinin pazar payı nedir? - Pazarada bulunan ikame mal ve hizmetler hangileri? Ücretsiz olan ürün ve hizmetler var mı? - Pazara giriş için engeller var mı? - Hangi parametreler şirketinize yardımcı olabilir?

4. Müşteri ve Rekabet Analizi: Bu analizde aşağıdaki soruların cevapları yer almalıdır. - Müşterileriniz kimler? Hangi demografik özelliklere sahipler? - Müşterileriniz nerede yaşıyor ve gelir düzeyi ne? - Ürün veya hizmetlerinizden hangileri bu kişilerce bir ihtiyacı gidermek için devamlı olarak satın alınıyor? - Müşterilerinizin asıl ihtiyaçları neler ve bu ihtiyaçları neler etkiliyor? - Başlıca rakipleriniz kimler? - Rakipleriniz ne kadar büyük? - Hangi stratejileri kullanıyorlar? - Geçmişte pazara katılanlara reaksiyonları nasıldı?

5. Pazarlama Planı: Pazara girmek için kullandığınız tüm stratejileri içerir. Planda yer alması gereken bilgiler: - Bütünleşik pazarlama stratejisi – Pazara girişte ürün ve hizmetlerinizi nasıl tanıştırmayı planlıyorsunuz? - Ürün ve hizmetler – Ürün ve hizmetlerinizi ortaya koyan ayrıntılı bilgi. - Ücretlendirme – Ürün veya hizmetinizin satılacağı fiyat bilgisi. - Dağıtım – Ürün veya hizmetlerinizin şirketten son kullanıcının eline geçmesi için kullanılacak metodlar. - Satış yaklaşımı – Ürün veya hizmetlerinizi satış yöntemleriniz. - Reklam ve promosyon – Reklam ve promosyonlar için ayrılacak olan bütçe ve uygulanacak olan metodların getirileri. - Halkla ilişkiler – Ürün ve hizmetlerin satışını desteklemek için "halkla ilişkiler"in rolü ve etkileri.

6. Tasarım ve Geliştirme Planları: Bu planlar fikirlerinizi bir konu olmaktan çıkarıp gerçeğe dönüştürmedeki stratejilerinizi içerir. Cevaplanması gereken sorular ise: - Ürün veya hizmetlerinizdeki gelişmenin şu andaki durumu nedir? - Amaçladığınız bitirme tarihi ne zaman? Bu süreç içinde önünüze çıkabilecek engeller nelerdir? - Ürün geliştirmenin tahmini maliyeti ne olacak? - Şirket dışından birileriyle iş yapılacak mı? - Bilgi veya teknolojinizin patenti kim tarafından korunuyor?

7. İmalat ve Operasyon Planları: Bu planlar alınan tüm kararlar ve konuşulan tüm konuların nasıl sonuca varacağı ile ilgilidir. İmalat planlarının içermesi gereken sorular: - Ürününüz nasıl imal edilecek? - Üretme kapasiteniz nedir? Birim üretim süresi ne kadar? - Hangi coğrafik bölgede üretim yapılacak? - Ürünler nerede depolanıp saklanacak? - Dış kaynak kullanılacak mı? - Hangi kurallar ve yasal konular dikkate alınmalıdır? Operasyon planlarının içermesi gereken sorular: - İmal ettikten sonra, satış sürecine kadar neler gerekebilir? Kaç kişiye ihtiyaç duyulacak? - Ürün ve hizmetlerin dağıtımı nasıl gerçekleşecek? - Kalite nasıl kontrol edilecek?

8. Yönetim Ekibi: Şirketi başarıya götürmek için gereken insan kaynaklarını tanımlayan bölümdür. Bilinmesi gereken önemli konular: - Şirketiniz nasıl organize olmuş? - Temel yönetim kadronuz kimdir ve bu kişilerin geçmişleri nasıl? - Eğer varsa, hisse sahipleri, ortaklar veya yatırımcılar kimlerdir? - Yönetim Kurulu ve Danışmanlar Kurulu kimlerden oluşuyor? - Profesyonel anlamda kimlere başvuruyorsunuz?

9. Finansal Plan: Bu planlar şirketinizin ne kadar paraya ihtiyacı olduğunu ve gelecekte ne kadar kazanmayı planladığını ortaya koyar. İki bölümden oluşur: Bunlardan birincisi, ayrıntılı finansal bilgi analizleridir, ikincisi ise iş dünyası ve yatırım kararlarının nelerden etkileneceğine dair olan yazılı tartışmalardır. Finansal bilgi analizleri: - Gerçek gelir durumu ve denge kağıtları - Gelir durumu (İlk yıl için aylık, 1-3 yıl için çeyrek dönemlik ve yıllık) - Denge kağıtları (İlk yıl için aylık, 1-3 yıl için çeyrek dönemlik ve yıllık)

9. Finansal PlanII: - Nakit akışı belgesi (İlk yıl için aylık, 1-3 yıl için çeyrek dönemlik ve yıllık) - Brüt ve işletme marjinleri - Sabit ve değişken harcamalar - Ayrıntılı hesap dökümü ve satılan miktar - Yatırım sonucu geri dönenler Yazılı tartışma: - Finansal bilgi analizlerinde dikkat edilmesi gerekenler - Fon kullanımı ve finansal ihtiyaçlar - Yatırım teklifleri - Yatırımcının geri dönüşümü

10. Ekler: Metin olmayan tüm dokümanları kapsar. Örneğin: - Finansal belgeler ve hesaplamalar - Çalışma tabloları - Ürün / hizmet şartname diyagramları - Yasal dokümanların kopyaları

Destekler –Girişimci Destekler Programın Amacı http://www.kosgeb.gov.tr/Pages/UI/Default.aspx Destekler –Girişimci Destekler Programın Amacı Girişimciliğin desteklenmesi Girişimciliğin yaygınlaştırılması Başarılı işletmelerin kurulması Programdan Kimler Yararlanabilir Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, Girişimciler İşletici Kuruluşlar (İş Geliştirme Merkezi’ni yönetmek üzere kurulan tüzel kişilik) Programın Kapsamı Bu program, Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi, Yeni Girişimci Desteği, İş Geliştirme Merkezi (İŞGEM) Desteği İş Planı Ödülünden oluşur.

İş planı formu BÖLÜM 1: GENEL BİLGİLER BÖLÜM 2: GİRİŞİMCİYE / ORTAKLARINA VE İŞLETMEYE İLİŞKİN BİLGİLER BÖLÜM 3: PAZAR BİLGİLERİ VE PAZARLAMA PLANI BÖLÜM 4: ÜRETİM PLANI(NACE Kodları www.kosgeb.gov.tr’den temin edilerek yazılmalıdır.) BÖLÜM 5: YÖNETİM PLANI BÖLÜM 6: FİNANSAL PLAN BÖLÜM 7: KOSGEB’DEN TALEP EDİLEN DESTEKLER

Şu anda neredeyiz ? Kurum içi değerlendirme: Kurumun pozisyonu, performansı, potansiyeli ve sorunları Kurum dışı değerlendirme: Kurumun içinde bulunduğu çevrenin anahtar parametreleri ve güçlerin tanımlanması Paydaş tanımı: Kurum hizmetlerinden doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenenlerin saptanması

Nerede olmayı istiyoruz ?: Misyon: Kurumun geniş kapsamlı amacının kısa bir biçimde ifadesi Vizyon: Gelecekte arzulanan pozisyonun kavramsal bir biçimde ifadesi İlkeler: Kurumun misyonunu taşıyacak temel değerlerin belirlenmesi Amaçlar: Üç ya da daha fazla yıl sonunda ulaşılması arzulanan düzeyi ifade eder. Hedefler: Amaçlara ulaşabilmek için somut olarak belirlenmiş ve ölçülebilir hedefler