Soru Cevap.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

Soru Cevap Yöntemi Soru sormak her türlü öğrenmenin başıdır. Kafasında herhangi bir konu hakkında soru oluşturan kişi, artık meselenin farkına varmış,
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Genel Öğretim Yöntemleri [Soru-cevap yöntemi]
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Öğretim Etkinlikleri Modeli
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
Fen Öğretiminde Yaygın Kullanılan Yöntem ve Öğrenme Modelleri – 1
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
SINIF KURALLARI.
Öğretim Durumlarını Planlama
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
SORU-CEVAP YÖNTEMİ.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ Grupla Öğretim Teknikleri
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
MODELLER.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI ANKET FORMU DÜZENLENMESİ.  Anket: Bilgi toplamak için biçimlendirilmiş veri formları…  Bilginin doğruluğu soruların niteliğine.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Ders 6 Doğrudan öğretim yöntemi
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
SINIF YÖNETİM MODELLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Sunum transkripti:

Soru Cevap

Soru cevap tekniği sorulan soruların öğrenciler tarafından sözel olarak yanıtlanmasına dayanır.

Soru cevap tekniği ile öğrencinin katılımı sağlanır, öğrenilenler tekrar edilebilir, öğrenciye dönüt verilir.

Bu teknik, sınıf içinde hem öğretmenle hem tartışma arkadaşlarıyla sağlıklı iletişim kurmayı sağlar.

Soru, herkesin zihnindeki değişik cevapların, fikir ve görüşlerin ortaya çıkmasını, bunların demokratik bir biçimde ifade edilmesini; buradan da kişilerin tahammül, hoşgörü ve çoksesliliğe alışmalarını sağlar. Öğrenci, "başkalarının mantığı" ile de düşünmeye alışır.

Ayrıca öğrenci, kendisine de her an soru sorulabileceği veya söz düşeceği ihtimali ile dersi veya tartışmayı dikkatle izleme disiplinine alışır.

Soru cevap tekniği, her dersin öğretiminde kullanılabilir Soru cevap tekniği, her dersin öğretiminde kullanılabilir. Ayrıca, diğer öğretim yöntem ve tekniklerinin bir tamamlayıcısı olabilir.

Ancak soru sorulması, bir konuyu bilen kişiler için sıkıcı olabilir Ancak soru sorulması, bir konuyu bilen kişiler için sıkıcı olabilir. Ayrıca sınıfın geneli cevap vermezse veya cevaplamaya katılım azalırsa, dersin kalitesi düşer, sınıfın atmosferi bozulur.

Soru cevap tekniğinde uyulması gereken bazı ilkeler vardır: Sorular çeşitli öğrenme hedeflerine uygun olabilir ancak sorulan soruların daha çok öğrenciyi düşünmeye yönlendirmesi gerekmektedir. Mümkün olduğunca evet-hayır şeklinde cevaplanabilecek sorulardan kaçınılmalıdır.

Sorular açık ve anlaşılır ifadelerden oluşmalıdır.

Diğer taraftan sorulan sorunun öğrenciyi rencide etmemesine ve küçük düşürmemesine dikkat edilmelidir.

Öğretmen soru sorarken esnek olmalı, öğrencileri rahatlatmalı, soru veya cevap anlaşılmadığı zaman açıklama yapılmalıdır.

Sorular cevaplanırken her kafadan bir sesin çıkması ya da cevapların koro halinde verilmesi engellenmelidir.

Sorulan sorunun yanıtlanması için yeterli süre tanınması ve gerekli ipuçlarının verilmesi de diğer önemli noktalardır.

Araştırmalar öğretmenlerde kaliteli soru sorma becerilerinin deneyimle arttığını göstermektedir.

Uygulama Öğrencilerin alt ve üst bilişsel hedeflere ulaşmalarını sağlamada soru cevap tekniğinin kullanımını canlandırınız.