FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI “ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL YAZILMALIDIR”?
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
FEN LABORATUVARINDA ORGANİZASYON
EKOSİSTEMDE GEZEN MADDELERİ YAKALADIK
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
STAJ ÇALIŞMASI VE ESASLARI Mesleki Ve Teknik Eğitim Yönetmeliği Md 58
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bilimsel düşünme becerileri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
7th International Congress of Research in Education
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Sunum transkripti:

FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni Dr. Selime Çimen Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni

Öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu olmalarına yardımcı olur. PROJE ÇALIŞMASI Öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu olmalarına yardımcı olur. Başkalarıyla işbirliği içerisinde çalışmaya motive eder. Projeler öğrencilerin bilişsel seviyesinden çok yüksek veya düşük olmamalıdır. Proje konuları disiplinler arası konulardan seçilirse öğrencilerde kavramsal öğrenmeye neden olur. Proje çalışmaları öğrencilere bir konunun tüm boyutları ile öğrenilmesi fırsatı verir. Grup çalışması olarak yapılan projelerin boyutu daha büyük tutulabilir.

İKİ TÜRLÜ PROJE ÇALIŞMASI A- Tüm Lise 2 Fen- Mat grubu öğrencilerinin yaptığı proje çalışması. B- Özel gruplarla yapılan proje çalışması

TÜM LİSE 2 FEN-MAT ÖĞRENCİLERİNİN YAPTIĞI PROJE ÇALIŞMASI AMAÇ: Bilimsel yöntemin uygulamalı olarak öğrenilmesidir. YÜRÜTÜLMESİ: 1- Lise 2 Biyoloji öğretim programında bulunan “Düzenleyici Sistemler” konusunda öğrenciler grup çalışması ile 4-5 haftalık projeler hazırlamaktadırlar. 2- Grup üyeleri öğretmen tarafından belirlenir. Akademik olarak karma bir grup olması çok önemlidir. Gruptaki çalışkan öğrenci lider, grubun en zayıf öğrencisi grup sözcüsü olarak öğretmen tarafından belirlenir.

 3- Öğrencilere konu ile ilgili dört ayrı hipotez verilir. Bitkiler su kaynağına doğru hidrotropizm yapar. Bitkiler tuzlu suya hidrotrotropizm yapmaz. Bitkiler ışığa fototropizm yapar. Bitki kökleri yerçekimine doğru jeotropizm yapar. Konu ile ilgili grubun kendi seçimi olan bir hipotez.

4- Gruplar seçtikleri hipotezi deneyebilecekleri bir deney planı yaparlar. Öğrencilere verilen süre bir haftadır. Öğretmen planları okur ve geri bildirimini gruplara bildirir. 5- Gruplar deney planlarını defalarca tartışarak düzeltirler ve deneylerini uygulamaya koyarlar. 6- Gruplar deneylerinin başından sonuna kadar deney ve kontrol gruplarını gözlem yaparak,ölçerek veri toplarlar. 7- Gruplar verilerini analiz ederler ve kurallara uygun deney raporu yazarlar. 8- Deneylerini anlatacakları 5 dakikalık bir sunum hazırlarlar.

PROJE ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Grupların yürüttüğü proje çalışmalarının her basamağı ayrı ayrı notla değerlendirilir.   Değerlendirme kriterleri öğrencilere çalışmanın başında duyurulur.   Deney planlama % 20 Deney süresince soru-cevap % 30 Deney raporu Projenin sunumu

ÖĞRENCİ KAZANIMLARI Öğrenciler basit bir konuda; Plan yapmayı, Yaptıkları planı uygulamayı, Uzun süreli bir uygulamayı takip edip sonlandırmayı, Yaptıkları planların, aldıkları kararların sonucuna katlanmayı, Yaptıkları çalışmayı teknoloji destekli bir ortamda etkili ve açık bir şekilde sunabilme, Grup üyeleri ile uzun süreli işbirliği yapma alışkanlığı, Başka derslerde öğrendikleri bilgileri kullanmak zorunda kalmaları.

ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR Deneyler bazen planlandığı gibi gitmeyebilir. Deneyler bazen aynı laboratuvarı kullanan diğer sınıfların öğrencileri tarafından bozulabilir. Grup üyeleri eşit çalışmayabilir.

ÖĞRETMENİN KARŞILAŞTIĞI ZORLUKLAR   Deney düzeneklerine yer sağlama Her öğrenciyi takip etme Sunum yapacakları ortamı ayarlama

ÖZEL GRUP PROJELERİ AMAÇ: Fen derslerine ve bilimsel araştırmaya ilgili öğrencilerin deney ve araştırma becerilerini geliştirmek. Bu tür proje çalışmaları fen derslerine çok ilgili olan öğrencilerle yapılan projelerdir. Lise seviyesinin üzerindedir. Uzun sürelidir. Literatür tarama ve deney düzeneğini kurma çok zaman almaktadır. Öğrenciler ve öğretmen birlikte çalışır. Bu tür projeler daha çok fen fuarlarına ve proje yarışmalarına katılmak için yapılır.

ÖRNEK PROJELER ·     Su ekosistemindeki östrojenik maddelerin Daphnia’da kalp atış hızına ve Elodea bitkisinin fotosentez hızına etkisinin incelenmesi,   ·     Bitkilerde bulunan antosiyanin ve betasiyanin pigmentlerinin extre edilmesi ve kimyasal analizi ile bitki sınıflandırması, ·     Sarımsağın antibakteriyal etkisi, Ömerli barajı su ekosistemi ile Koç Lisesi kampüsündeki derenin kimyasal ve canlılar bakımından karşılaştıtılması,

Sık kullanılan böcek ilaçlarının ve çamaşır yumuşatıcıların Daphnia’da letal dozunu belirleme, Antosiyanin pigmentinin UV engelleyici özelliğinin bakteri kullanılarak gösterilmesi, Farklı dozajlarda UV’ye maruz bırakılan bitkilerde antosiyanin üretim miktarının tayini, Farklı buğday türlerinin doğal koşullarda verimliliğinin araştırılması

İlköğretim öğrencileri ile yapılabilecek projeler 1- Okulumuzun bahçesindeki ağaç türlerini belirleme ve bir albüm hazırlama. 2- Üç farklı ekonomik düzeydeki ailelerin aylık su kullanımının hesaplanması ve karşılaştırılması. Bu aileler için su tasarufu yapmaları için öneriler hazırlama. 3- Ağaç takvimi yapma. 4-Kuş evi projesi