ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
BEDELSİZ ARSA TAHSİS İŞLEMLERİ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlar.
MARMARİS TİCARET SİCİLİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÖRTÜLÜ SERMAYE KAVRAMI
Ekranın en alt kısmında girilen borçlar liste şeklinde görüntülenecektir.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
ATIKSU ARITMA TESİSİ PROJE ONAYI GENELGESİ
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
ERİŞİLEBİLİRLİK Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
6306 SAYILI AFET RİSKİ ALTINDAKİ ALANLARIN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ HAKKINDA KANUNUN UYGULAMA YÖNETMELİĞİ R.G
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Engellilik ve Dava Örnekleri
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
Nakit Yönetimi Dairesi
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
Harcama Yetkilileri.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
MUHASEBE I DERSİNİN KAPSAMI
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
ÖRGÜT VE ÖRGÜTLENDİRME
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
EĞİTİM GRUBU MART AYI ÇALIŞMASI Fikri GÖZÜYUKARI Cevahir SALİHOĞLU Hakan DİNÇER Leyla KALELİ Ufuk ÖZKAN.
YETKİLENDİRME DAİRE BAŞKANLIĞI OSGB İŞ VE İŞLEMLERİ
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İSU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Döner Sermaye Bütçe ve Muhasebe İşlemleri Daire Başkanlığı
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
TKHK - FİNANSAL PLANLAMA
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanlık Bürosu Müdürlüğü’nün başlıca görevleri arasında; Yönetim Kurulu ve Meclis toplantılarının gündemlerini.
DÖNER SERMAYE BÜTÇE, MUHASEBE İŞLEMLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI MEVZUAT BİRİMİ MUSTAFA KARAKAYA.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
MUHASEBE I DERSİNİN KAPSAMI
… Sınıf Öğretmeni.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YAŞLI BAKIM HİZMETLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI 30 MART-4 NİSAN 2015

KAPASİTE DEĞİŞİKLİĞİ Kuruluş idaresi zaman içerisinde ihtiyaçlar doğrultusunda binanın fiziki koşulları, yaşlı yararı, ortak yaşam alanları gibi nedenlerle kapasite değişikliği yapılmasına karar vermekte ve Genel Müdürlükten onay talep etmektedir. Talep yazısı ekinde değişikliğe ilişkin rapor hazırlanması gerekmektedir.

KAPASİTE DEĞİŞİKLİĞİ Hazırlanacak raporda; Kuruluşun mevcut durumu, Değişikliğe neden ihtiyaç duyulduğu, Değişikliğe ilişkin nasıl bir düzenleme yapılacağı/yapıldığı, Yapılacak değişiklik sonucu kapasitenin ne kadar yükseltileceği veya azaltılacağı,

KAPASİTE DEĞİŞİKLİĞİ belirtilerek kapasite son durumunun ne olacağına ilişkin bilgilerinin yer alması gerekmektedir. Ayrıca yapılan değişiklikler/düzenlemeler fotoğraflanarak rapora eklenmelidir.

STATÜ DEĞİŞİKLİĞİ “Huzurevi” statüsünde hizmet veren kuruluşlarda bakım altında bulunan yaşlılar süreç içerisinde özel bakıma gereksinim duyar hale gelmekte ayrıca son zamanlarda müracaatların büyük çoğunluğu özel bakım hizmetine yönelik olmaktadır.

STATÜ DEĞİŞİKLİĞİ Bu nedenle “huzurevi” statüsünde bulunan kuruluşlarımız “Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi” statüsüne geçmek için Genel Müdürlükten talepte bulunmaktadır. İdare tarafından alınan bu karar doğrultusunda sosyal servis tarafından rapor düzenlenmektedir.

STATÜ DEĞİŞİKLİĞİ Hazırlanacak raporda; Kuruluşun mevcut durumu, Özel bakıma gereksinin duyan yaşlı sayısı, Statü değişikliğine neden ihtiyaç duyulduğu, H-HYBRM Yönetmeliğinin 73. maddesi doğrultusunda yaşlı odalarında yapılan düzenlemeler,

STATÜ DEĞİŞİKLİĞİ Talep edilen huzurevi ve özel bakım kapasitesi (mevcut kapasitenin en az %45’i özel bakım olmalı) gibi bilgiler yer almalı ve fiziki duruma ilişkin yapılan değişiklikleri gösteren fotoğraflar rapora eklenmelidir.

AÇILIŞ RAPORLARI Bakanlığımız yatırımı programında yer alan huzurevi inşaatları tamamlanıp hizmete hazır hale geldiğinde İl Müdürlüğü veya ilde bulunan huzurevi çalışanları tarafından açılışa esas rapor hazırlanması istenmektedir.

AÇILIŞ RAPORLARI Hazırlanacak raporda; İnşaatın genel durumu Katlarda bulunan mekanlar (ortak yaşam alanları), yaşlı odaları, donanımları, Çevre düzenlemesi, Kapasite durumu, gibi bilgiler yer almalı ayrıca kat krokileri ve fotoğraflar eklenmelidir.

AÇILIŞ RAPORLARI Ayrıca Bakanlığımız yatırımları dışında zaman zaman illerinizde bulunan diğer kamu kurumlarına veya özel şahıslara(kiralama yolu ile) ait binaların (hastane-lojman vb.) huzurevine dönüştürülmesi sıklıkla talep edilmektedir.

AÇILIŞ RAPORLARI Bu binalar hakkında yazılacak raporlarda yukarıda belirtilen bilgilerin yanı sıra Yaşlı kullanımına uygunluğu, Yerleşim yerinin genel özelliği, Binanın sağlık kuruluşuna uzaklığı, Sağlık kuruluşlarının donanımı, İlçede ise il merkezine uzaklığı, Depreme dayanaklık durumu, Bu binaya ihtiyaç duyulup duyulmadığı vb. konularda da bilginin yer almasında büyük yarar görülmektedir.

PROTOKOL HAZIRLAMA Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve bağışçılar tarafından yaptırılan/yaptırılmak istenen huzurevi binaları veya arsalar Bakanlığımıza devredilmek/bağış yapılmak istenmektedir. Konu hakkında Genel Müdürlüğümüzle görüşülmesi sonunda devir alınmasına karar verilen bina/arsa için protokol yapılması gerekmektedir.

PROTOKOL HAZIRLAMA Ayrıca hazırlanacak protokol öncesi tarafların yükümlülükleri belirlenmesinde yarar görülmektedir. Protokolde ; Protokolün adı, konu, tanımlar, dayanak, amaç, tarafların yükümlülükleri, var ise diğer hükümler, süre, anlaşmazlık hali, tebligat adresleri ve yürürlük başlıkları yer almalıdır.

PROTOKOL HAZIRLAMA Yukarıda belirtilen başlıklar çerçevesinde hazırlanan protokol taslağı üzerinde imza öncesi Genel Müdürlüğümüzle iletişime geçilmeli ve protokol hükümleri hakkında mutabakat sağlandıktan sonra İl Müdürlüğünce Bakanlığımız adına imzalanmak üzere yetki talebinde bulunulması gerekmektedir.

ÜCRET TAHSİLİ Kredi borcu nedeniyle ücret ödeme güçlüğü içerisinde olan yaşlıların HYBRM Yönetmeliğine göre kuruluş bakımına ihtiyacı olduğu Sosyal İnceleme Raporu ile tespit edilmiş ise mağdur edilmeden kuruluşa kabul edilmelidir. Bu konuda Hukuk Müşavirliğinin 04/06/2010 tarih ve 1743 sayılı, Döner Sermaye Saymanlığının 28/01/2011 tarih ve 60 sayılı görüş yazıları doğrultusunda;

ÜCRET TAHSİLİ Geçici bir süre sağladığı gelirle yaşamını sürdüremeyeceği saptanan ve kredi borcu bitinceye kadar ödeme yapamayacak/bir kısmını ödeyebilecek yaşlılara ilişkin olarak; Kaldığı oda ücreti tutarının belirlenmesi, Oda ücreti ödemesini yapamayacağı/bir kısmını ödeyebileceği için borçlanacağı ve borcun yasal faizi ile birlikte alınacağı hakkında yaşlıya yazılı olarak tebligat yapılması,

ÜCRET TAHSİLİ Kredi borcunun ne zaman biteceğinin belirlenmesi, Oda ücreti borcu hakkında ödeme planı yapılması, Döner Sermaye İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’ne göre yaşlıların ödenmeyen oda ücretine ilişkin tutarın Döner Sermayeye ait mizanlarda yer alması, Muhakemat Müdürlüğüne kredi borcu bittikten sonra biriken oda ücretinin tahsili yönünde işlem başlatılması hususunda yazılı bildirim yapılması gerekmektedir.

Yaşlılarımızın daha mutlu ve huzurlu bir hayat sürmeleri yönünde vermiş olduğunuz tüm hizmetler ve emekleriniz için TEŞEKKÜRLER……