Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Teknoloji Nedir?.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Üyesi:Mustafa BAYRAKÇI HAZIRLAYANLAR İsa DALMA Murat ARİCAN
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Eğitimde FATİH Projesi,
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Dr. Serçin KARATAŞ UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Teknolojiler ve Ortamlar.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Teknoloji Nedir?.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Kitabı Sunusu editör: emine cabı yazarlar filiz kalelioğlu, emine cabı, serpil yalçınalp, halil ersoy, ümmühan avcı yücel, esin ergün

Yrd. Doç. Dr. Filiz KALELİOĞLU temel kavramlar Yrd. Doç. Dr. Filiz KALELİOĞLU

Bu bölümü tamamladıktan sonra; Eğitim ve öğretim kavramlarını tanımlayabilecek, Eğitme ve öğretme kavramlarını açıklayabilecek, Öğrenme ve öğretme kuramlarını tanımlayabilecek, İletişim ve iletişim sürecindeki kavramları öğrenebilecek, Teknoloji kavramını tanımlayabilecek, Eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisi kavramlarının arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek, Ortam ve ortam biçimlerini kavrayabilecek ve Öğretim materyali kavramını açıklayabileceksiniz. Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

Eğitim - Öğretim Eğitim, çok genel olarak öğrenmenin gerçekleştiği tüm deneyimleri kapsamaktadır. Bu deneyimlerin birçoğu plansız, rastlantısal veya informal olabilir. Öğretim, öğrenme sürecinde daha özel bir durum olup herhangi bir konuda belirli bir hedefi öğrencinin kazanmasını sağlamak üzere yapılan etkinlikler olarak tanımlamaktadır. Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

Eğitme - Öğretme Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

Öğrenme Öğrenme ise öğrenci tarafında gerçekleşen ve bilginin veya becerinin kazanılma sürecidir. Driscoll (2005) öğrenmeyi, dış dünya ile etkileşim ve deneyimler sonucu davranışlardaki değişim veya değişme potansiyeli olarak tanımlanmaktadır. Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

Öğrenme Kuramları Öğrenme sürecini anlatmaktadır. Öğrenme ile ilgi yapılan çalışmalar sonucunda oluşmuş sistematik bilgi birimi olarak tanımlanabilir. Yapılan kontrollü deneylerden veya alan çalışmalarından sonra ortaya çıkmıştır (Driscoll, 2005). Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

İletişim İki birim arasında duygu, düşünce, görüş, bilgi, beceri ve tutumların yazılı, sözlü veya sözsüz olarak aktarılma sürecidir. Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

Öğrenme-Öğretme Süreci ile İletişim Süreci Benzerliği Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

Teknoloji Teknoloji kavramı ilk duyulduğunda bilgisayar, televizyon veya cep telefonu gibi araçlar akla gelmektedir. Aslında algı yanlış da değildir; ancak kavramın kapsamını daraltmaktır. Teknoloji, bilimsel bilginin hayatı kolaylaştırmak, desteklemek veya iyileştirmek için ortaya koyduğu çözümlerdir. Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

Eğitim Teknolojisi Uygun teknolojik süreçlerin ve kaynakların oluşturulması, kullanılması ve yönetilmesi ile öğrenmeyi kolaylaştırmanın ve performansı arttırmanın etik uygulaması ve çalışmasıdır. Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

Öğretim Teknolojisi «öğretim tasarımı ve teknolojisi», çeşitli ortamlarda özellikle eğitim kurumlarında ve iş ortamlarında öğrenmeyi ve performansı arttırma amacıyla öğrenme ve performans problemlerinin analiz edilmesi, öğretimsel ve öğretimsel olmayan süreçlerin ve kaynakların tasarımlanması, geliştirilmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve yönetilmesidir. Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

Ortam (Media) İletişim araçlarıdır. Kaynak ve alıcı arasındaki bilgiyi taşıyan her şeye denilebilir. Medya’nın amacı iletişim ve öğrenmeyi desteklemektir. Metin İnsanlar Nesneler Görseller Video Ses Ortam Kategorileri Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

Ortam Biçimleri ve Öğretim Materyalleri Örnekleri Metin Kitap, bilgisayar yazılımı Bu kitap Ses CD, canlı yayın, podcast Başkent üniversitesi radyosunun canlı yayını Görsel Etkileşimli tahtadaki çizimler, gazetedeki resimler Geometrik şekillerin etkileşimli tahtaya çizimi Video DVD, belgesel film, akışkan video Başkent Üniversite’sinin tanıtım filmi Nesneler Gerçek veya sanal nesneler İskelet maketi İnsanlar Öğretmenler, konu alanı uzmanları Başkent Üniversitesi - BÖTE bölümü öğretim elemanları Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu

Öğretim Materyali Ortam biçimi belirlendikten sonra, örneğin DVD, hangi DVD’nin kullanılacağına karar verilmelidir. Belirli bir DVD artık bir öğretim materyalidir. Öğretim materyalleri, öğrencilerin öğrenmesini etkileyen bir ders içerisinde kullanılan belirli ürünlerdir (Smaldino, Lowther ve Russell, 2012). Örneğin, Internet konusunun etkileşimli olarak anlatıldığı bir bilgisayar yazılımı veya bu kitap içerisinde “Temel Kavramlar” bölümü öğretim materyallerine birer örnektir. Yrd. Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu