SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Advertisements

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ
Spor Pedagojisi.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Mustafa Kemal Üniversitesi
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Bölüm 1 Örgütsel Davranış Nedir?
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
MERHABA.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Erken Çocukluk Dönemine Yönelik
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Sınıfların Fiziksel Düzeni
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Temel Kavramlar ve İlkeler
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
SINIF YÖNETİMİ.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
Sistem Yaklaşımı.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
SINIF YÖNETİMİ.
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SINIF YÖNETİMİ MODEL VE YAKLAŞIMLARI
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Karşılaştırmalı Eğitim
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Bu hafta Eğitim, Öğretim Örgüt, Yönetim Eğitim Yönetimi, Okul Yönetimi Sınıf Yönetimi Kavramlarını inceleyeceğiz ve Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Sınıf yönetimini etkileyen makro değişkenlerden küreselleşmeyi Sınıf yönetimini etkileyen diğer değişkenleri Sınıf yönetimine dönük farklı yaklaşımlar tartışılacaktır Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Eğitim: Bireyde kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak gerçekleştirdiği kalıcı izli, istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir (Ertürk, 1975). Eğitimin tanımı aşağıdaki değişkenler üzerine kurulur Bireylerin kendi yaşantısında gerçekleşmesi, İstendik olması, Kalıcı olması Davranışın değişmesi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Eğitim ve öğretim arasındaki fark nedir? tartışınız. Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Örgüt: İnsanların kendi güçlerini aşan amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek oluşturdukları yapıdır. Örgütler aşağıdaki özellikleri ile tanımlanırlar Ortak amaç Amaca dönük hiyerarşik yapı Girdi, süreç ve çıktı ilişkileri Yazılı kurallar Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Yönetim: İnsan ve madde kaynaklarının örgütün amaçları doğrultusunda işe koşulması sürecidir. Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Bir Süreç Olarak Yönetimin Özellikleri: Amaca dönüktür, Planlıdır, İnsan ilişkilerini temel alır, Bir grup etkinliğidir, İşbölümü ve uzmanlaşma gerektirir, Hiyerarşiktir, İşbirliği gerektirir, Eşgüdüm etkinliğidir, İletişim ve güdeleme kullanılan temel süreçlerdir. Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Yönetimin tanımını düşünerek eğitim yönetimi, okul yönetimi ve sınıf yönetimini nasıl tanımlarsınız? Tartışma sayfasında tartışınız Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Eğitim yönetimini diğer yönetim alanlarından farklı kılan özellikler nelerdir? Girdisi, süreçleri ve çıktısı insan olan tek sistemdir. Eğitim tüm insanları yakından ilgilendiren bir hizmettir. Eğitim örgütlerinde ürünü ve süreci değerlendirmek kolay bir süreç değildir Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Okul Özellikleri Toplumsal açık bir sistemdir, Amaçları doğrultusunda girdilere süreçlere ve çıktılara sahiptir (Okulun girdileri, süreçleri, çıktıları nelerdir tartışınız) Çevresi ile sürekli bir etkileşim halindedir ve çevresini dönüştürür. Çevresi de okulu dönüştürür. Okulun alt sistemleri vardır (Okulun alt sistemleri nelerdir tartışınız?) Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Sınıf nedir? Bir sosyal gruptur, Bir sistemdir, Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

Sınıf Yönetimini Etkileyen Etmenler Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Sosyal grup nedir? En az üç ya da daha fazla bireyden oluşan, Ortak bir amacı olan Belli normlara, değerlere ve inanca sahip, Misyonu ve vizyonu olan, İletişim ve güdülemenin merkezde olduğu Bir lider etrafında bütünleşmiş bir yapıdır. Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

Sınıfı grubun bu özellikleri ile karşılaştırın ve tartışın SINIF YÖNETİMI Sınıfı grubun bu özellikleri ile karşılaştırın ve tartışın Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Sistem Nedir? Belli amaçlar doğrultusunda uygun girdileri olan, bu girdileri amaca dönük bir biçimde süreçler aracılıyla işleyen, çıktılarını amaçları ile karşılaştırarak, girdilerini ve süreçlerini yeniden düzenleyen bir yapıdır. Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Amaçlar Süreçler Girdiler Çıktılar Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Her sistem çevresini etkiler ve çevreden etkilenir Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

Sınıfı sistemin bu özellikleri ile karşılaştırarak ve tartışın SINIF YÖNETİMI Sınıfı sistemin bu özellikleri ile karşılaştırarak ve tartışın Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimini Etkileyen Etmenler Öğrencilerin bireysel özellikleri ve gereksinmeleri Benimsenen öğretim yöntem ve teknikleri Kullanılan teknoloji Öğretmenin öğretmenlik becerileri ve rolleri. Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Etkileyen Etkinlik Alanları Sınıf ortamının fiziksel koşulları ve düzenlenmesi Plan program etkinlikleri Sınıf ortamının düzenlenmesine ilişkin etkinlikler Davranış düzenlemelerine ilişkin etkinlikler Süre kullanımına ilişkin etkinlikler Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI

SINIF YÖNETİMI Sınıf yönetimine İlişkin Yaklaşımlar Geleneksel yaklaşım Tepkisel yaklaşım Önlemsel yaklaşım Gelişimsel yaklaşım Bütünsel yaklaşım Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI