SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Bu hafta Eğitim, Öğretim Örgüt, Yönetim Eğitim Yönetimi, Okul Yönetimi Sınıf Yönetimi Kavramlarını inceleyeceğiz ve Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Sınıf yönetimini etkileyen makro değişkenlerden küreselleşmeyi Sınıf yönetimini etkileyen diğer değişkenleri Sınıf yönetimine dönük farklı yaklaşımlar tartışılacaktır Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Eğitim: Bireyde kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak gerçekleştirdiği kalıcı izli, istendik davranış değişikliği meydana getirme sürecidir (Ertürk, 1975). Eğitimin tanımı aşağıdaki değişkenler üzerine kurulur Bireylerin kendi yaşantısında gerçekleşmesi, İstendik olması, Kalıcı olması Davranışın değişmesi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Eğitim ve öğretim arasındaki fark nedir? tartışınız. Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Örgüt: İnsanların kendi güçlerini aşan amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek oluşturdukları yapıdır. Örgütler aşağıdaki özellikleri ile tanımlanırlar Ortak amaç Amaca dönük hiyerarşik yapı Girdi, süreç ve çıktı ilişkileri Yazılı kurallar Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Yönetim: İnsan ve madde kaynaklarının örgütün amaçları doğrultusunda işe koşulması sürecidir. Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Bir Süreç Olarak Yönetimin Özellikleri: Amaca dönüktür, Planlıdır, İnsan ilişkilerini temel alır, Bir grup etkinliğidir, İşbölümü ve uzmanlaşma gerektirir, Hiyerarşiktir, İşbirliği gerektirir, Eşgüdüm etkinliğidir, İletişim ve güdeleme kullanılan temel süreçlerdir. Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Yönetimin tanımını düşünerek eğitim yönetimi, okul yönetimi ve sınıf yönetimini nasıl tanımlarsınız? Tartışma sayfasında tartışınız Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Eğitim yönetimini diğer yönetim alanlarından farklı kılan özellikler nelerdir? Girdisi, süreçleri ve çıktısı insan olan tek sistemdir. Eğitim tüm insanları yakından ilgilendiren bir hizmettir. Eğitim örgütlerinde ürünü ve süreci değerlendirmek kolay bir süreç değildir Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Okul Özellikleri Toplumsal açık bir sistemdir, Amaçları doğrultusunda girdilere süreçlere ve çıktılara sahiptir (Okulun girdileri, süreçleri, çıktıları nelerdir tartışınız) Çevresi ile sürekli bir etkileşim halindedir ve çevresini dönüştürür. Çevresi de okulu dönüştürür. Okulun alt sistemleri vardır (Okulun alt sistemleri nelerdir tartışınız?) Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Sınıf nedir? Bir sosyal gruptur, Bir sistemdir, Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
Sınıf Yönetimini Etkileyen Etmenler Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Sosyal grup nedir? En az üç ya da daha fazla bireyden oluşan, Ortak bir amacı olan Belli normlara, değerlere ve inanca sahip, Misyonu ve vizyonu olan, İletişim ve güdülemenin merkezde olduğu Bir lider etrafında bütünleşmiş bir yapıdır. Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
Sınıfı grubun bu özellikleri ile karşılaştırın ve tartışın SINIF YÖNETİMI Sınıfı grubun bu özellikleri ile karşılaştırın ve tartışın Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Sistem Nedir? Belli amaçlar doğrultusunda uygun girdileri olan, bu girdileri amaca dönük bir biçimde süreçler aracılıyla işleyen, çıktılarını amaçları ile karşılaştırarak, girdilerini ve süreçlerini yeniden düzenleyen bir yapıdır. Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Amaçlar Süreçler Girdiler Çıktılar Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Her sistem çevresini etkiler ve çevreden etkilenir Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
Sınıfı sistemin bu özellikleri ile karşılaştırarak ve tartışın SINIF YÖNETİMI Sınıfı sistemin bu özellikleri ile karşılaştırarak ve tartışın Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimini Etkileyen Etmenler Öğrencilerin bireysel özellikleri ve gereksinmeleri Benimsenen öğretim yöntem ve teknikleri Kullanılan teknoloji Öğretmenin öğretmenlik becerileri ve rolleri. Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Etkileyen Etkinlik Alanları Sınıf ortamının fiziksel koşulları ve düzenlenmesi Plan program etkinlikleri Sınıf ortamının düzenlenmesine ilişkin etkinlikler Davranış düzenlemelerine ilişkin etkinlikler Süre kullanımına ilişkin etkinlikler Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI
SINIF YÖNETİMI Sınıf yönetimine İlişkin Yaklaşımlar Geleneksel yaklaşım Tepkisel yaklaşım Önlemsel yaklaşım Gelişimsel yaklaşım Bütünsel yaklaşım Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI