Microsoft EXCEL (1)
Microsoft EXCEL Sayısal bilgilerin kaydedilebilmesi, çözümleme yapılabilmesi ve sunulabilmesi için hazırlanmış bir elektronik tablo programıdır. Sayılarla düzenlemeler yapma, mali raporları yeniden yazma, tablo çizme ve hesap makinasının işlemlerini kolay ve hızlı bir şekilde yapar.
Excel’i Başlatma Görev çubuğu üzerindeki Başlat düğmesine tıklayın Programlar menüsünden Excel’seçin ve tıklayın.
Excel Penceresi Başlık çubuğu: dosya adı Formül çubuğu Araç çubuğu Menü Çubuğu Araç çubuğu Adres kutusu Etkin Hücre Durum çubuğu Sayfalar
Sütun ve Satırları Boyutlandırma Sütun genişliklerinin ve Satır yüksekliklerinin ayarlanması için: Genişletilmek ya da daraltılmak istenilen sütunlar dan/satırlardan en az bir hücre seçilir Biçim menüsünden sütun/satır ve yükseklik/ genişlik komutu seçilir. Çıkan iletişim penceresinde istenilen ölçü girilir. Aynı işlem farenin sağ düğme kısayol menüsünden de yapılabilir.
Sütunların Genişliğini Ayarlama
Bir Excel Dosyasının Açılması Dosya’dan Aç menüsüne basılır Dosyanın bulunduğu klasör “bak” dan bulunur İstenen dosya seçilir Aç’a basılır
Excel’de birden çok pencereyi düzenleme Pencereden yerleştir’i tıklayarak ekranda birden fazla pencere ile çalışılabilir ve düzenlenebilir.
Birden fazla çalışma sayfası penceresi
Çalışma Sayfası Hücrelerine Veri Girme Temel olarak üç tip hücre girişi vardır. 1. Etiket: Çalışma sayfasındaki bilgiyi tanımlayan metindir. 2. Değerler: Hücreye girilen sayıdır 3. Formüller: Çalışma sayfasında hesap yapmak için kullanılır
Çalışma Sayfası Hücrelerine Veri Girme Seçilen hücrenin formülü Seçilen hücrenin adresi Hücreye girilen formülün sonucu
Değerler Değerler tamsayılar, ondalık değerler veya tarih olarak girilebilir.
Örnek: Değer - Sayı
Örnek: Değer - Tarih
Bitişik Hücrelere Dayanarak Hücreleri Otomatik Doldurma Sayıları Otomatik Doldurma Tarih, Ay ve Gün Otomatik Doldurma
Kopyalama—Yapıştırma 1. Menü Çubuğundan 2. Farenin sağ tuşuna basıp kopyala-yapıştır’ı seçerek Birden Bire Birden Çoğa Çoktan Bire Çoktan Çoğa
Hücre İçeriğini Düzenleme Düzenlemek istenilen hücreye tıklanır F2 tuşuna basılır. Ya da formul çubuğunun içine tıklanır. İstenilen silme, ekleme işlemleri yapılır Düzenlemeyi kabul etmek için enter tuşuna basılır.
Hücreye Açıklama Ekleme Ekle menüsünden açıklamayı seçin.
Bir Listeyi Sıralama Veri menüsünden sırala komutu tıklanır. Sırala penceresinde ilgili sütun seçilir ve ayrıca sıralamanın şekli (artan mı azalan mı vb. gibi) belirtilir.
FİLTRELEME-Otomatik Filtreleme Filtreleme ya da sorgulama bir veri kümesi üzerinde bir bilginin aranması demektir. Excel’de basit sorgulama işlemleri otomatik filtreleme ile yapılır
Otomatik Süzme Tümü: Tüm listeyi yeniden görmek istiyorsanız İlk On: Sayısal bilgi sütununda en yüksek değere sahip 10 veri listelenir Özel: Karma kriterler belirtmek için kullanılır. Boşluk: Sütunda veri bulunmayan kayıtlar Boşluksuz: Sadece dolu kayıtları gösterir
Otomatik Filtreleme-Özel Karma kriterler belirtebilmek için kullanılır.