ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DALLAR IT - Information Technology BT - Bilişim Teknolojileri.
Advertisements

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
KEMER HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ. OKULUMUZUN TARİHÇESİ Okulumuz 1992 yılında Kemer Lisesi bahçesindeki tek katlı binada eğitim öğretime başlamıştır.
SAÇ BAKIMI VE GÜZELLİK HİZMETLERİ PROGRAMI
GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
KAZAN EFES TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Giyim Üretim Teknolojisi Alanı
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Seramik ve Cam Teknolojisi Alanı
Eymen CEVENT NİSANİ Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALAN TANITIMI…
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Bilişim Teknolojileri Alanı
AYŞE ŞAHİN MESLEK LİSESİNDE EĞİTİM VERİLEN MESLEKİ EĞİTİM ALANLARI.
AFŞİN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ Bölüm Tanıtma.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ
ANKARA –Çankaya GAZİOSMANPAŞA ANADOLU MESLEK VE MESLEK LİSESİ
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
AKYURT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ALAN SEÇİMİ HAZIRLAYAN ŞERİFE HUŞ
ALAN SEÇİMİ SÜRECİ VE AİLENİN ROLÜ
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
T.C. ULUS KAYMAKAMLIĞI Abdipaşa Çok Programlı Lisesi Müdürlüğü
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
HAZIRLAYAN GÜNEŞ KARTEPER
YEŞİLPINAR MİRİOĞLU ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
HAZIRLAYAN MEHMET UĞUR BAHADIN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
BESYO.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
75. YIL MEHMET GÖKER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ ALANI
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Hemşirelik ve Bakım Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı.
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
GÜLTEPE ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
GIDA TEKNOLOJİSİ ALANI TANITIMI ALANIN TANIMI: Gıda teknolojisi alanı, tarım ve hayvancılığa dayalı ham maddeleri modern teknolojileri uygulayarak işleyen.
ALAN SEÇİMİ Ali PARMAKSIZ Rehberlik Öğretmeni. Alan seçimi ne zaman yapılır? Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında; Alan seçimi 9 uncu sınıfın sonunda.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ
HAZIRLAYAN ŞERİFE HUŞ AYŞE AKPINAR KIZ TEKNİK ANADOLU MESLEK VE MESLEK LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
ULUDERBNET SABANCI ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ 2016
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANININ AMACI:
GÜMÜŞHANE HAYME ANA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITILMASI, YÖNLENDİRMESİ VE ALAN TANITIMI
Sunum transkripti:

ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI TANIMI VE ÖNEMİ TANIMI VE ÖNEMİ 0-12 yaş çocuklarının gelişim özelliklerini tanıyıp, alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi kazanmış olan, onların sorunlarını giderici önlemler alabilen, özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamını düzenleyebilen, anne sağlığı konusunda bilinçli olan, 0-12 yaş çocuklarında görülebilen hastalıkların belirtilerini, korunma yollarını ve bakımını bilen, ilk yardım konusunda bilgi ve beceri kazanan, okul öncesi eğitim kurumlarında program hazırlayıp, uygulayabilen,

ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI TANIMI VE ÖNEMİ bu çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun eğitici oyuncaklar hazırlayabilen, kullandığı makine, araç ve gerecin basit bakım ve onarımını yapabilen, çalıştığı iş yerinde günlük mönü ve yiyecekleri ilkelerine uygun hazırlayabilen, kendi alanındaki meslekî ve teknik becerilerini kullanarak iş yerinde ve çevresindeki sorunları çözümleyebilen, teknolojik gelişmelere açık, girişimci, problem çözme becerisine sahip, çevresiyle uyumlu ilişkiler kurabilecek nitelikte teknik eleman yetiştirmeyi amaçlayan keyifli bir alandır. 2

ÖNEMİ ÖNEMİ: Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır. ÖNEMİ: Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır. ÖNEMİ: Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. . Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır.

ÖNEMİ ÖNEMİ: Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır. ÖNEMİ: Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır. Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. . Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır.

Alanın genişlemesiyle bu kurumlarda görev alacak nitelikli ve iyi yetişmiş elemana daha fazla ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır. Uluslararası standartlarda eğitim almış, mesleğini severek yapan ve yabancı dil bilen kişiler Avrupa Birliği ülkelerinin yanı sıra başka ülkelerde de rahatlıkla iş bulma imkânına sahiptir

ALANDA TERCİH EDİLEBİLECEK DALLAR Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı iki dala ayrılmaktadır. Erken çocukluk eğitimi ve özel eğitim. Bu dallarda verilecek eğitime göre öğrenciler aşağıdaki iki alanda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. 1-Erken Çocukluk Eğitimi Tanımı:Çocuğun gelişim ilkelerine uygun eğitim programını uygulamada yeterlilik kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim veren daldır. Amacı: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında erken çocukluk eğitimi mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

ALANDA TERCİH EDİLEBİLECEK DALLAR 2-Özel Eğitim Tanımı:Özür grubuna uygun eğitim programını uygulamada yeterlilik kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim veren daldır. Amacı: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında özel eğitim mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 

Çocuk gelişimci ve okulöncesi öğretmeni olarak çalışabilir, ÜNİVERSİTELERİN ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİNDEN MEZUN OLANLARIN ÇALIŞMA ALANLARI Üniversitelerin Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği Programından mezun olanlar: Kamu ve özel sektörde okulöncesi eğitim kurumlarında yöneticilik yapabilir. Çocuk gelişimci ve okulöncesi öğretmeni olarak çalışabilir, Özel anaokulu açıp, işletebilir. Çocuklar ve ailelerine hizmet veren birimlerde çocuk gelişimci olarak görev yapabilir, Anne-baba eğitimi verebilir, aile danışma merkezlerinde, ana çocuk sağlığı merkezlerinde, yataklı tedavi kurumlarında çocuk gelişimi ve eğitimcisi olarak görev yapabilir. Oyuncak sektöründe oyuncak tasarımcısı veya tasarım danışmanı olabilir, çocuk yayıncılığı alanında ve erken çocukluk özel eğitimi alanında çalışabilir.

ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANINDAN MEZUN ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTEDE TERCİH EDEBİLECEĞİ ALANLAR : Meslek Liselerinin "Çocuk Gelişimi ve Eğitimi" alanından mezun olanlar, ÖSYM tarafından yapılan YGS'ye girip başarılı olmaları ve kendi alanlarının lisans programlarını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre bu bölümlere öncelikle yerleştirilmektedirler. Lisans Programlarından; -Ana Okulu Öğretmenliği -Okul Öncesi Öğretmenliği -Okul Öncesi Öğretmenliği (Açık Öğretim) -Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği -Görme Engelliler Öğretmenliği -İşitme Engelliler Öğretmenliği -Zihinsel Engelliler Öğretmenliği -Üstün Zekalılar Öğretmenliği -Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu programlarını tercih edebileceklerdir. Lisans programını tamamlayan bireyler isterlerse üniversitede kalarak akademik kariyer de yapabilirler.