IFBö5520* Bilimsel Açıklamalar ve Argümanlar 27/02/2015

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nesneye Yönelik Programlama
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Gözde DÖVEN – Dokuz Eylül Üniversitesi
D – 3 KURAM VE ARAŞTIRMA Neumann, 2000 Chapter 3, 4.
Akıllı İzleme ve Verimlilik Artışı
ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
VII. Geleneksel TED İ stanbul Koleji Kitap Haftası Ocak 2014.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Doç. Dr. Cuma AKINCI Dicle Üniversitesi Ziraat Fakültesi-Diyarbakır
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
TASARIM TABANLI ARAŞTIRMA
IFMB 202-FEN VE TEKNOLOJI PROGRAMI VE PLANLAMA
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
DİKMEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar.
YRD. DOÇ. DR. BAHADIR NAMDAR
Avrupa Birliği Eşgüdüm Merkezi Proje Döngüsü Yönetimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Estetik Cerrahi Uygulama ve Araştırma Merkezi Faaliyet Raporu
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ DİLBİLİM TOPLULUĞU MAYIS
BILIMSEL AÇIKLAMALAR VE ARGÜMANLAR 27/03/2015
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
FIZ 275 Bilgisayar Uygulamaları Ders Notu
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 1. Okullar arası Yıldız Erkekler Basketbol - Çeşme Birinciliği 2. Okullar arası Genç Kız Voleybol - Çeşme İkinciliği 3.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
IFBO5520-Bilimsel acıklamalar ve argumanlar 03/04/2015
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Bilimsel Tartışma (Argümantasyon)
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr

Bilimsel araştırma türleri
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

IFBö5520* Bilimsel Açıklamalar ve Argümanlar 27/02/2015 YRD. DOÇ. DR. BAHADIR NAMDAR

ARGÜMAN NEDİR Argüman tanımı Reike ve Sillars (1993): İddialar ve bunların destekleri Besnard Hunter (2008): Bir takım varsayımlar ve bunların sonuçları Zohar ve Nemet (2002): İddialar ya da sonuçların haklı nedenleri ve destekleri

YANİ Bir fikri ya da düşünceyi deliller ve ispatlar kullanarak savunma Açıklamada kullanılan ispat ve deliller argüman

ARGÜMANTASYON Argümantasyon Sözel Bilişsel Sosyal

AKTİVİTE MEL!

ARGÜMANTASYON TÜRLERİ Sözbilimsel (Rhetorical) Toulmin (1958, Argümanların Kullanımı)

Rhetorical Argumentation Claims are assertions about facts or people’s perceptions or beliefs; Data (Grounds) are statements of foundational evidence that supports a claim; Warrants are used to show why data are relevant to a claim; Qualifiers indicate the strength of warrants to a claim; Backings refer to underlying assumptions which strengthen the acceptability of a claim; and Rebuttals are statements that rebut and defeat the warranting conclusion

Dialogical Argumentation Karşılıklı konuşma (Dialogical) Leitao (2000): Sıralı mantıksal konuşma Van Eemeren ve ark. (1992, 1999, 2004): Pragmatik mantıksal konuşma Barth ve Krabbe (1982): Geleneksel mantıksal konuşma Walton (2007): Diyalog kuramı Leitão (2000) approached argumentation as a social activity and stressed the importance of dialectical nature of argumentation. Hence, this approach incorporates both cognitive and social aspect of argumentation. Hence, in this perspective argumentation takes a sequential cycle where an arguer constructs an argument first, and then the opponent (i.e., the second person or the speaker her/himself) poses a counterargument and the arguer finally creates a reply that captures her/her Pragma dialectics describes argumentation as a communicative discourse aimed at providing space for exchanging verbal moves to solve differences of opinion (van Eemeren & Grootendorst, 1992, 1999, 2004; van Eemeren & Houtlosser, 1999). Although an arguer aims to resolve the difference using dialogic dimensions, at the same time the arguer also aims at reaching this resolution in their own favor by using rhetorical devices. Pragma dialectical analysis includes four stages. (1) Confrontation stage when differences of ideas are defined, (2) opening stage when the speakers state their initial thoughts and provide a starting point for the discourse, (3) argumentation stage when speakers state their arguments, and (4) concluding stage: when the final remarks about the issue are made. Barth & Krabbe's (1982) formal dialectics stems from the idea of conflict resolution. Formal dialectics formulates rules to conduct a discussion for resolving conflicts on avowed opinions. In their definition, avowed opinions are the arguments put forward by the proponent (P) and the opponent (O) of the issue. P asserts a thesis and O attacks the thesis with statements. These statements constitute O’s concessions (cons): “statements for which the opponent is prepared to take responsibility and which are to be defended if they come under attack” (van Eemeren, 1995, p.150). Argumentation is the attack by the O to the P’s statement and the defense of the P against O’s attack. O demonstrates that in light of the concessions, P’s thesis is not plausible, whereas P tries to prove that it is necessary to accept T. P wins the discussion if O accepts the facts brought by P, and P makes and appropriate Ipse dixisti! (You said so yourself!) remark. Dialogue theory was introduced by Grice (1975) to provide grounds for improving critical thinking and research skills. Grice’s theory approached argumentation as a collaborative conversation between two parties. In this theory, the simplest example of a dialog involves two parties in a conversation where one party asks a question and the other replies. In other words “a dialog is a verbal exchange between two parties, according to some kind of rules, conventions or expectations” (Walton, 2007, p. 20).

İşbirlikli (Collaborative) Argümantasyon Karşılıklı konuşma tabanlı argümantasyonun alt dalıdır Grup içerisinde gerçekleşir Kisilerin bir görevi ifa ederken argüman oluşturmaları ve sunmaları sürecinde olur (Evagorou & Osborne, 2013)

FEN EĞİTİMİNDE Öğrencilerin düşüncelerini dışsallaştırması Alternatif bakış açılarını görme Feni konuşma ve yazma Bilimsel okuryazarlık Eleştirel bakış açısına sahip olma Sosyal becerilerin gelişmesi Bilime karşı olumlu tutum geliştirme

AÇIKLAMA (NGSS,2013; Reiser, 2014) Doğal fenomenlerin iç yüzünü anlama süreci Nedensel mekanizmaları belirleme Bir şeyin anlamını aydınlığa kavuşturma (tanımlama)