OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Advertisements

Mimaride kimlik.
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
HAYATI PAYLAŞMA VE DAYANIŞMA MERKEZİ
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
HALKLA İLİŞKİLERDE İMAJ OLUŞTURMA
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İLETİŞİM.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
Örgüt Külütü, İklimi ve Sağlığı
ERK İSG&İK – –
İletişim Sanatı 1.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Sağlık Ortamlarında İletişim
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri. BÖLÜM 12 Örgütlerde Grup Süreçleri.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
TUTUM VE DAVRANIŞLAR.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
Etkili Eğiticinin Özellikleri Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL AİDİYET ARİF DEDE EĞİTİM UZMANI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
VİZYON VE MİSYON ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Gökçe Erinç Büyükşengür
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Dikkat Artırıcı Unsurlar 1.Olumlu iletişim 2.Kişiye özgü öğrenme biçimlerine yönelik yapılandırılmış eğitim çalışmaları 3.Egzersiz ve spor 4.Ortamsal Düzenlemeler.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL İLETİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR DERS 5 DR. -Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi EYTPE ABD 26.02.2013

İMAJ YÖNETİMİ İmaj (itibar) neden önemlidir?

Kıyafet-görüntü Beden dili Konuşma-hitabet hedef Ses tonu beklentiler Kişilik-Kimlik geçmiş yaşantı Sosyal algı İMAJ (İMAGE) başarılar-deneyim ikna gücü profil-resim değerler ihtiyaçlar (bireysel-sosyal)

Nasıl bir izlenim bırakırız?

KELİME ANLAMI İMAJ Fransızca kökenli bir kelime olup “imge, görüntü” anlamları vardır. Kendimizin ya da başkalarının zihninde oluşan bilgilenme,yargılama,ilişkiler gibi etkileşimlerle biçimlenen bir imgedir .

Diğer bir tanım Bireyin bir öğrenme veya algılama süreci sonunda bir kişi ya da örgüt hakkında sahip olduğu yargı,izlenim ya da değerlendirmedir.

İmaj Çevrenizde bıraktığınız etkidir. İmaj bir iletişim aracıdır. Yeteneklerinizin bir parçasıdır. Bir karakterin anatomisidir. İmaj bir meşaledir. İmaj, gıptayla izlenen sözel /edimsel mesaj ve tezahürlerdir

KAÇ FARKLI İMAJ? Öz-imaj Algılanan imaj Ideal imaj

Öz-imaj “benlik algısı”. Bireyin kendisini, kendi iç aynasında görme şekli.

Algılanan imaj Başkalarının bizi nasıl algıladığı. Algılanan imaj ile gerçek karakter arasındaki fark fazlaysa …….. tutarsızlık,sahtekarlık….

İdeal imaj Nasıl bilinmek istersiniz ? sorusuna verilen cevaptır.

UZMANLIK İLETİŞİM DENEYİM KARİZMA

İmaj oluşturma süreci Alt yapı kurmak: vizyon-misyon-standartlar belirleme. Dış imaj oluşturma: Medya ile ilişkiler gibi. İç imaj oluşturma: iç hedef kitlesine yöneliktir. Örgütün çalışanlar üzerindeki imajıdır. olumsuz iç imaj, sadakatsiz çalışan anlamına gelir. Soyut imaj oluşturma: hedef kitle tatmini ve sadakati yoluyla ve örgütün sosyal sorumluluk sahibi bir kurum olduğunun hedef kitlelerce algılanmasıdır.

Örgütsel imaj (itibar) Örgütün dışındaki bireyler için önemli olan, örgütlerin nasıl olduğu değil; örgütün nasıl olduğuna inandıkları algıdır. Örgütsel imaj: Örgütün ilişkide bulunduğu grupların algılamaları sonucunda meydana gelen olumlu ya da olumsuz düşünceler bütünüdür. Bireylerin örgütler hakkında duydukları, gördükleri ya da doğrudan örgütle ilişki kurduklarında edindikleri kanının görüntüsü örgüt imajıdır.

Örgütsel imaj (itibar) Örgütsel imaj,örgüt çalışanlarının paylaşılan değerlerinin, bilgilerinin ve davranışlarının ortak paydasıdır (Massey, 2003: 4: Akt. Özer, 2011: 159). İtibar kuruma değer katar. Örgütün kimliği örgütsel imajı şekillendirir.

Örgütsel imaj Güçlü bir kurumsal imajın oluşmasını sağlamak için dört unsurdan bahsedilebilir (Güzelcik, 1999: 173: Akt. Öneren, 2013: 76):

1. Okul içi ve dışındaki hedef kitlenin ürünlerine ilişkin belirgin tutumlarını pozitif yönde etkilemek ve olumsuz izlenim ve tutumlarını değiştirmek

2. Okulun içinde bulunduğu toplum ve hedef kitlesi ile arasındaki güven derecesini arttırmak ve bunun devamını sağlamak,

3. Okulun çevresel ve sosyal sorunlara yönelik duyarlılığını saptayarak, bunu topluma yansıtmak ve böylece topluma sosyal sorumluluk bilinci içerisinde olduğunu göstermek,

4. Okulun geleceğini yakından ilgilendiren önemli konularda ilgili hedef kitleyi eğitmek; okulun var olan ve olası ürün ve hizmetlerinin tümüne yönelik destekleyici hizmet yaklaşımlarını sağlamak.

Kurum vizyonu, misyonu ve değerleri Kurumun kimliği KURUMUNU TEMSİL ETME…

İmaj Yönetimi Stratejileri *Pozitif olan, yeniliğe,eşitliğe,özgürlüğe vurgu yapan ve medya kanallarından yararlanılan faaliyetlerde bulunmak, *benzer ve başarılı programların incelenerek, bunlardan esinlenmek ve uygun görülen tekniklerin mevcut duruma uyarlanarak kullanılmasını sağlamak, *bilgilerin ve elde edilen sonuçların yöneticilerle, diğer çalışanlarla ve diğer kuruluşlarla paylaşılarak, hatalara düşme oranının en aza indirilmesine çalışmak (Wittenberg, 1997: 2: Akt. Özer, 2011: 172).

Yönetimde etkili görünüm ve izlenim sembolleri Bina girişi,çevre düzeni ve temizliği Başvuru-danışma servisi Yerleşim sistemi: yerleşimin iş akımına göre yapılması Kimliksiz kişiler: iyi seçilmeli. Yöneticinin makam odası Fiili liderlerin varlığı Plan ve programlar Tanıtıcı kitap ve broşürler Yöneticinin sosyal yaşamı ve yaşam standardı. (Özer, 2011: 172-173).

Vizyon-misyon-değerler üçlüsünün imaj üzerindeki etkileri?

İMAJ YÖNETİMİ; Kişiye ve örgüte, karakteri ve gerçeği ile örtüşmeyen bir maske takmak yerine, kişinin ve örgütün sahip olduğu etkili ve değerli özelliklerin, yavaş yavaş ortaya çıkarılmasına çalışmak ve bu özelliklerin kişinin ve örgütün kendisine has bir tarz ile sunulmasını sağlamaktır (Çakır, 2006: 5: Akt. Özer, 2011:166).

?

Bir okulun imaj vurgusu!

Okulunuzun İmajını sorgulama dönemi….

Sayın yöneticim ve sayın öğretmenim Sayın yöneticim ve sayın öğretmenim! Peki, Kendi okulunuzun imajı ve yönetimi?