/ 271 BolognaSürecinde 13 Nisan 2011 - Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

Zaman Yönetimi Sınıf 1, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Geçerliği ve Güvenilirliği
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Prof.Dr. Koray Boduroğlu Yeterlikler Çalışma Grubu Üyesi
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Denizli Nisan-2007 SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM ve HALK SAĞLIĞI EĞİTİMİ Dr. Ferruh N. Ayoğlu.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMINDAKİ TEMEL İLKELER
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM; AKILCI İLAÇ KULLANIMI Doç. Dr. Hanefi Özbek
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
NÜKLEER TIP TRAKYA BÖLGE TOPLANTILARI-6
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
1 Kapsamlı Sağlık Bakımı Prof. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Yrd.Doç.Dr. Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
Müfredat Organizasyonu Basamakları
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ
/ 61 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Bir Kalite İyileştirme Planı (KİP) Oluşturma Grup Çalışması.
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
BİRİNCİ BASAMAK HEKİMLİĞİ
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
TYUYÇ T ÜRKİYE Y ÜKSEKÖĞRETİM U LUSAL Y ETERLİLİKLER Ç ERÇEVESİ Yrd. Doç. Dr. Sedat Uçar.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Bülent Ecevit Üniversitesi
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Kapsamlı Sağlık Bakımı
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
Kadın Hastalıkları ve Doğum Klinik Stajı
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

/ 271 BolognaSürecinde 13 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim Çıktıları - Program Çıktıları - AKTS Kredisi

/ 272 Amaç – Hedefler – Yöntem Amaç: Bu oturumda Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyelerine Ders Bilgi Paketi hazırlanması konusunda danışmanlık verilmesi amaçlanmaktadır –Bologna süreci hakkında genel bilgi 10 dk –Program çıktıları hakkında bilgi10 dk –Ders bilgi paketleri10 dk –EOBS Portalı10 dk –Demonstrasyon: ders bilgi paketi hazırlama15 dk

/ 273

Bologna Süreci nedir? 1999’da 29 Avrupa ülkesi sağlık bakanı tarafından başlatıldı Halen 48 ülke üyedir. ( ) Bir Avrupa Birliği Projesi olmayıp sivil inisiyatiftir Türkiye’de 2005’te başlayan ulusal yeterlilikler çerçevesi oluşturulması çalışması 2009’da tamamlandı ( / 274

Amacı: eğitimde asgari standartlar oluşturmak –Ülkeler arasında öğrenci-eğitici değişimi –Avrupa’da yükseköğretimin çekiciliğini artırmak –Avrupa’da eğitim alanında kaliteli bir bilgi temeli oluşturmak –Amerikan eğitim sistemi ile uyumlu ve rekabet edebilir bir sistem oluşturmak / 275

Temel Kalite Prensibi: Yaptığımızı yazmalı, yazdığımızı da yapmalıyız! / 276

ULUSAL YETERLİKLER ÇERÇEVESİ UYÇ (NQF) Sektörel Yeterlikler Program çıktıları Program Çıktıları Ders ler Öğrenme Çıktıları YÖK Fakülteler Bilim Dalları Eğiticiler Konular Öğrenim hedefleri 7/ 27 Avrupa Yükseköğretim Alanı için Yeterlikler Çerçevesi (QF–EHEA)

TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) 8/ 27

9

Program Çıktısı Örneği Birinci basamak sağlık kuruluşlarında hekimlik ve yöneticilik yapabilir … / 2710 Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (ÇEP)

/

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNU HEKİMİN GENEL YETERLİLİKLERİ VE MEZUNİYET ÖNCESİ EĞİTİMİN AMAÇ VE HEDEFLERİ AMAÇ: Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi mezuniyet öncesi eğitiminin genel amacı aşağıdaki yeterliliklere sahip hekim yetiştirmektir: Türkiye'nin sağlık sorunlarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu sorunların üstesinden gelebilecek bilgi, beceri ve tutumlarla donanmış, Birinci basamak sağlık kuruluşlarında hekimlik ve yöneticilik yapabilecek, Diğer sağlık çalışanlarının ve halkın sağlık bilincinin gelişmesine katkıda bulunabilecek, Mesleğini etik kuralları gözeterek uygulayan, Araştırıcı ve sorgulayıcı olan, bilimsel düşünen, Yaşam boyu kendisini yenileyip geliştiren hekimler /

HEDEFLER A-Bilgi 1- İnsan bedenini, organların ve sistemlerin normal yapı ve işlevi. 2- Homeostazı düzenleyen hücresel, biyokimyasal ve moleküler mekanizmaları. 3- Hastalıkların nedenleri (genetik, gelişimsel, metabolik, toksik, mikrobiyolojik, otoimmün, tümöral, dejeneratif, travmatik, v.b.) ve gelişme yolları (patogenez). 4- Çeşitli hastalıklarda vücudun ve organ sistemlerinin yapı ve işlev değişiklikleri. 5- İnsan sağlığını bozan ekonomik, psikolojik, sosyal ve kültürel etmenler. 6- Sağlıklı beslenme ile çevre sağlığı, işyeri sağlığı konusunda koruyucu önlemler. 7-Toplumda sık görülen hastalıkların epidemiyolojisi ve bunların sıklığının azaltılmasına yönelik yaklaşımlar. 8-Toplumda sık görülen hastalıkların en sık rastlanan klinik, laboratuvar, radyolojik ve patolojik bulguların sıralanması ve yorumu. 9-Sık görülen hastalıkların tedavisinde bilimsel veriye dayalı, etkinliği yüksek yöntemleri sıralama ve seçme. 10-Klinik problemleri çözebilmek için tümdengelim yoluyla akıl yürütme. 11-Yaşamı tehdit eden hastalıkları tanıma ve uygun ilk tedavilerini yapma, gerektiğinde yönlendirme. 12-Sağlık hizmetlerinin sunulması, örgütlenmesi ve finansmanı. 13-Hekimlik uygulamasının yasal kuralları. 14-Hekimlik sanatının etik kavram ve ilkeleri, ortaya çıkabilen etik sorunlarda karar seçenekleri. 15-Kişileri hastalık ya da sakatlanma riskiyle karşı karşıya bırakabilecek etkenler, risk altındaki bireyleri önceden ya da hastalığın erken evresinde belirleme ve gerekli önlemler. / 2713

B-Beceri 1-Ayrıntılı ve güvenilir öykü alma. 2-Tam ve ayrıntılı fizik muayene yapma. 3-Tanı ve tedavide sık kullanılan tıbbi girişimleri yapma (Damara girme, intravenöz kateter yerleştirme, torakosentez, lomber ponksiyon, nazogastrik sonda yerleştirme, idrar sondası koyma, kesiklerin dikilmesi, v.b.). 4- Sağlıklı ve hasta bireylerin sağlık sorunları karşısında doğru yönlendirilmesi için etkili iletişim kurabilme. 5- Hastalar, hasta aileleri, meslektaşlar ve ilgili diğer kişilerle yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma. 6- İlaçların, tedavi ve rehabilitasyon amacıyla kullanılan temel araç-gereçlerin akılcı ve doğru kullanımı. 7- Bilimsel ve teknolojik gelişmeler, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için bilgiye ulaşma yollarını bilmek ve kullanabilmek. / 2714

C-Tutum 1-Hastalıkların nedenleri, tanı ve tedavilerinde bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme. 2-İnsan ve hasta haklarına saygılı olma, hasta bilgilerinin gizliliği ilkesini bir davranış biçimi olarak benimseme. 3-Hasta-hekim ilişkilerinde şefkatli, dürüst ve güvenilir olma. 4-Meslek yaşamları boyunca ilişki kuracakları hasta aileleri, meslektaşları ve diğer bireylerle ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme 5-Her zaman için hastalarının çıkarlarını kendi çıkarlarından üstün tutma. 6-Toplum ve bireylerin sağlığını korumak için konuyla ilgili diğer meslek çalışanları, resmi ve özel sağlık kurumları ile ilgili diğer kuruluşlarla işbirliği yapma sorumluluğu taşıma. 7-Ölümcül bir hastalık durumunda etik yaklaşımda bulunma. 8-Ücret ödeyemeyecek hastaların bakımını sağlama ve alt sosyoekonomik düzeydeki topluluklara sağlık hizmetlerinin ulaşması için çaba gösterme. 9-Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama ve benimseme. / 2715

/

Ders Çıktısı Örneği Ders: Aile Hekimliğinin Temelleri –Bu ders sonunda öğrenciler aile hekimliğinde sık görülen sağlık sorunlarının birinci basamaktaki sevk ölçütlerini tartışabilir –… / 2717

Öğretim üyelerimizden ne isteniyor? “Ders Bilgi Paketleri”ni hazırlamak ve Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Portalı web sitesine yüklemek. / 2718

Ders Bilgi Paketi /

/ 2720

/ 2721

Dersin Program Çıktılarına Katkısı - Aile Hekimliği - /

/ 2723

AKTS Hesap Matrisi / AKTS kredisi = saat iş yükü. 175/30=5,8 = 6 AKTS Kredisi

/

/

/ 2727