“Büyükkent Yönetimi Örnekleri ve Karşılaştırmalı Analizler & Stratejisi” 13 Haziran 2010-Ankara sunum: Prof. Dr.Zerrin Toprak Dokuz Eylül Üniversitesi,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ GENEL SEKRETERLİĞİ
Meriç Belediyeler Birliği
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Eylem Planı Sonraki Adımlar
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Yerel Yönetimler Maliyesi
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Bakanlar Kurulunca tarihinde kararlaştırılan ve
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Strateji Geliştirme Başkanlığı
11 11 Mayıs 2012 YATIRIM ORTAMINI İYİLEŞTİRME KOORDİNASYON KURULU (YOİKK) ÇALIŞMALARI.
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
Türkiye’de Yerel ve Bölgesel Kalkınma Kuruluşları
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
TÜRK ODA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ Dr. Mustafa LALE Sanayi Daire Başkanı, TOBB , ANKARA.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
“Yerel Yönetimlerde Yönetişimin Etik Kodları “ 16 Ekim İSTANBUL sunum: Prof. Dr.Zerrin Toprak Dokuz Eylül Üniversitesi, İk.İd.Bil.Fak.
“Yerel Yönetimlerde Yönetişimin Etik Kodları 2010-İSTANBUL sunum: Prof
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
Özlem Keçim.
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
“Büyükkent Yönetimi Örnekleri ve Karşılaştırmalı Analizler & Stratejisi” 13 Haziran 2010-Ankara sunum: Prof. Dr.Zerrin Toprak Dokuz Eylül Üniversitesi,
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
Avrupa Birliği Perspektifinden Yerelleşme
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

“Büyükkent Yönetimi Örnekleri ve Karşılaştırmalı Analizler & Stratejisi” 13 Haziran 2010-Ankara sunum: Prof. Dr.Zerrin Toprak Dokuz Eylül Üniversitesi, İk.İd.Bil.Fak

ÇALIŞMANIN METODİK YAKLAŞIM YEREL YÖNETİMLERİN YAPILANMASINDA AMAÇ NEDİR? AVRUPA ÜLKELERİNDE NASIL PLANLANMIŞTIR TÜRKİYE BU PLANLAMANIN NERESİNDEDİR?

YEREL ÖRGÜTLENME İÇİN STRATEJİK YAKLAŞIM SİYASİ LİDER YETİŞTİRMEYE ODAKLI YEREL YÖNETİM MODELİ Mİ ? HİZMETE ODAKLI YÖNETİCİ TERCİHLİ YEREL YÖNETİM MODELİ Mİ?

Avrupa Yerel Yönetimleri eylem planları ALANDA HİZMETLERİN YAŞAM KALİTESİ GÖSTERGELERİNE UYGUNLUĞUNU SAĞLAMAK DEMOKRATİKLEŞMEYE HİZMET EDEN –DEMOKRATİK YEREL YÖNETİMLERİ PLANLAMAK BÖLGEDE , TOPLUMSAL VE EKONOMİK KALKINMAYI BÜTÜNLEŞİK HALE GETİRECEK YÖNETSEL AĞLARI YAPILANDIRMAK

Doğrudan halkın seçimi Yerel Meclisin Ataması Tablo 1. Bazı Avrupa Ülkelerinde Belediye Başkanlarının Seçim Prosedürü Seçim Prosedürü Doğrudan halkın seçimi Yerel Meclisin Ataması Merkezi Yönetimin Ataması /onayı Ülkeler Londra ve bazı belediyeler Almanya İrlandaİngiltere Fransa İspanya Belçika Hollanda

Tablo 2. Yerel Yönetimlerde Başkan ve Kurulların Seçilme Yöntemi ve Statüleri Ülkeler Seçilme Yöntemi Yetki ve Sorumluluk İngiltere/Büyük Londra Doğrudan/Halkın Seçimi Meclis başkanı değil ancak politik lider,parlamento üyesi Meclis, belediye başkanını görevden alamaz Başkan, kurul üyelerini(Alderman) seçer (eğer tercih ederse ) Başkan, Yürütme Kurulu Başkanını (CEO), göreve seçemez ve görevden alamaz Almanya: Hesse Meclis başkanı değil Meclis, belediye başkanı için görüş bildiremez, yalnızca seçim için formül önerebilir Meclis, Alderman atar Belediye Başkanı yerel bürokrasinin başıdır İrlanda Meclisin Ataması Meclisin başkanı ve üyesi Az yetkili/güçsüz Görev süresi 1 yıl Yerel bürokrasi ile resmi bağlantısı yok Kentin ve ülkenin üst yöneticisi konumunda değil Siyasa geliştirmede işbirliği komitelerinin üyesi

Fransa Meclisin Ataması Başkan ve meclis üyesi,parlamento üyesi değil Politik Lider Meclis, Başkanı görevden alamaz Görev süresi 6 yıl Yürütme Kurulu Başkanı İcra/Yürütmenin Başı İspanya Başkan ve meclis üyesi Yürütme Kurulu üyelerini atar Yerel bürokrasinin başı Belçika (Flanders) Yerel meclis görüşü, bölge yönetiminin ataması Belediye Başkanı Kurulunun ve 'schepenen' başkanı Başkan, Yürütme Kurulu Başkanını atamaz Hollanda Yerel meclis tavsiyesi ile ‘Taç’ tarafından “tayin edilir” Meclis Başkanı ancak meclis üyesi değil Başkan, Alderman atayamaz Devlet yönetimiyle ilgili bazı görevler

Borough’ların Sorumlulukları Ulaşım Tablo 3. Londra Borough’larının GLA’nın (başkan ve meclis fonksiyonlarıyla bağlantılı sorumlulukları Fonksiyon Borough’ların Sorumlulukları Ulaşım Yerel ulaşım hizmetlerinin yürütülmesini GLC stratejisi ile uyumlaştırmak Planlama Kent alanlarındaki planlama hizmetlerini yürütürken, Belediye Başkanının Kalkınma Stratejisi ile uyumu sağlanmak, Stratejik öneme sahip konularda Belediye Başkanın görüşünü mutlaka almak, Ekonomik Kalkınma Borough kendi alanlarındaki ekonomik kalkınmayı geliştirirken ve kendi yetkisi içinde yürütürken, Londra’nın yararına LDA ve Belediye Başkanı ile birlikte çalışmak Çevre Borough ; -yerel seviyede sürdürülebilirliğe yönelik siyasaları takip ederek devam etmek, -Kendi alanlarında hava kalitesini iyileştirecek yönetim sorumluluğuna devam etmek, -Londra katı atık toplama ile ilgili sorumluluğuna devam etmek, -Londra çevresel durumu ile ilgili Belediye Başkanının Raporu hazırlanırken birlikte çalışmak, - Yerel düzeyde yürütülen, Yerel Gündem 21 çalışmaları ,yerel çevresel faaliyetlerde koordineli ve geliştirici çalışmalara devam etmek.

Londra Belediye Başkanı ve Assembly (Londra Meclisi) =GLA işbirliğinde bazı stratejik konular Polis Hizmetleri- İdaresi (Metropolitan Police Authority -MPA): Metropoliten Polis Kuruluşu 11’i bağımsız, 23 üye ile kurulmuştur. Belediye Başkanı bu sayı içindedir. Başkanı kendi üyeleri arasından seçilmektedir ve 23 üyenin her biri seçilebilir. Görev süresi 4 yıl ile sınırlandırılmıştır. İtfaiye ve Acil Durum Planlama İdaresi (The London Fire and Civil Defence Authority-LFEPA); Kurumun 17 üyesi Belediye Başkanı tarafından atanmaktadır. Bu üyelerin 8 üyesi London Assembly tarafından önerilir, 7 üye Londra Borough ve 2’si belediye başkanının tercihiyle oluşmaktadır.

Londra Belediye Başkanı ve Assembly (Londra Meclisi) =GLA işbirliğinde bazı stratejik konular Ekonomik Kalkınma ve Geliştirme Ajansı (Economic Development and Regeneration), Londra Kalkınma Ajansı(The London Development Agency_LDA) belediye başkanıyla başkentin ekonomik kalkınma ve gelişmesi için eşgüdümlü çalışmaktadır. Meclisten de (Assembly) bazı üyeler atanmaktadır. Borough yönetimleri de Ajans ile işbirliği içindedir. Londra Kalkınma Ajansı’nın stratejik planı, kentin diğer gelişme planlarına yönelik stratejileriyle de uyumlu tasarlanmıştır.

Londra Belediye Başkanı ve Assembly (Londra Meclisi) =GLA işbirliğinde bazı stratejik konular Planlama Londra’da arazi kullanımı ve gelişmenin tipine yönelik planlama stratejisi belediye başkanının isteği doğrultusunda gelişmektedir. Londra borough’larının planlarının Londra plan bütünlüğünde olmasının sağlanması ve belediye başkanınca hedeflenen stratejilere aykırı borough tekliflerinin tekrar gözden geçirilerek plana uydurulmasının sağlanması, Londra planı için bilgi toplanması, Güneydoğu genişlemesine yönelik planlamada Londra’yı temsil gibi sorumluluklar taşımaktadır.

Londra Belediye Başkanı ve Assembly (Londra Meclisi) =GLA işbirliğinde bazı stratejik konular Kültür Stratejisi Grubu (The London Cultural Strategy Group) Londra’nın bir dünya-kültür kenti olmasına ve gelişmesine odaklı üst düzeyde planlanmış bir danışman gruptur. Londra’da kültürün desteklenmesi için anahtar kuruluşları bir araya getirir. Belediye başkanının stratejilerini hayata geçirmek için öneriler getirmek üyelerin gruptaki temel rolünü oluşturmaktadır. Bu nedenle de oluşturulacak stratejiler bölgeselden ulusala ve uluslararasına açılmaktadır. Bu amaçla da başkentte bazı anahtar kültürel örgütlenmeler yapılabilecektir. Bağlantılı olarak Londra’nın turist artışının sağlanması için politikalar geliştirilmesi de planlanmaktadır.

Londra Belediye Başkanı ve Assembly (Londra Meclisi) =GLA işbirliğinde bazı stratejik konular Doğal Çevre Sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda başkanın yetki ve sorumluluklarıyla ilgili stratejiler oluşturulurken çevre konusunun da öngörülen stratejilerle bütünleştirilmesi belediye başkanının görevidir. Başka bir ifadeyle, ulaşım, planlama, ekonomik gelişme gibi stratejilerin çevre değerleriyle ters düşmemesi belediye başkanının özen göstermesi gereken bir husus olarak belirlenmiştir. Belediye başkanı görevini oluşturan bütün bu stratejik konularda dört yıllık raporlar geliştirmek durumundadır. Nitekim 2009 yılına ait raporlamalara internetten erişilebilmektedir. Bütün bu çalışmalarda meclis ve borough işbirliği ve yakından izleme yapılanması bulunmaktadır.

Londra Belediye Başkanı ve Assembly (Londra Meclisi) =GLA işbirliğinde bazı stratejik konular Sağlık Stratejisi Büyük Londra Yönetimi(The Greater London Authority), Londralıların sağlık hizmetlerinden ve bu hizmetlerin geliştirilmesinden sorumludur. Ancak bu sorumluluk belediye başkanının doğrudan sorumluluğu değildir. GLA, Stratejik Sağlık İdaresi(the Strategic Health Authority) ve diğer ilgili kurum ve kuruluşlarla birlikte sağlıkla ilgili elverişsizlikleri azaltacak çalışmaları birlikte gerçekleştirmektedir. Londra’da sağlık hizmetleri Ulusal Sağlık Hizmeti (National Health Service) ve Londra Ambulans Hizmetleri (Londra Ambulance) ile devam ettirilmektedir. Stratejik Sağlık İdaresi, GLA’nın sağlık ile ilgili stratejilerinin etkilerini dikkate almaktadır. Londra Meclisi (Assembly), belediye başkanı ile birlikte Londralıların sağlık hizmetlerini geliştirmek için çalışmaktadır.

Londra Belediye Başkanı ve Assembly (Londra Meclisi) =GLA işbirliğinde bazı stratejik konular Ulaşım Stratejisi 2000 yılından itibaren Londra’da yeni bir bölgesel yapılanma sonucunda Büyük Londra Yönetimi Kanunu(1999) ile belediye başkanına daha etkili ve ekonomik ulaşım hizmetlerini yürütme görevi verilmiştir. Londra ulaşımı ilk defa bir organizasyona verilmiştir. Sadece yerleşikler değil, Londra’yı kullananlar ve turistik gelişler için de başkentin ulaşım sorunlarının giderilmesi için bütünleşik çözümleyici modeller üzerine çalışması beklenmektedir. Modern teknik yaklaşımlarla dijital ortamlarda adres kodlamaları, trafik kontrolü ve izleme, ulaşım güzergâhında yol bulma teknik yardımları gibi çalışmaların başarı veya başarısızlığı belediye başkanına aittir .

Devlet Ofisleri(GOs) kendi bölgelerinde, yerel yönetimlerle çeşitli yollarla çalışmaktadır Yerel yönetimleri etkileyen yeni devlet politikaları nedeniyle meclislere ilgili konularda tavsiyede bulunmak, Yerel yönetimlerin performans ölçümlerinin geri bildirim değerlendirmelerine bakarak geçmiş dönemlerde yapıldığı gibi ulaşım, konut, eğitim sağlık gibi konularda ayrı ayrı tahsisat yerine bu iş için planlanmış “tek bir sermaye havuzu” programında öngörüldüğü gibi “sermaye stratejileri” ve “yönetim planlarına katkısı” hususlarında karar vermek, Düşük performans gösteren yerel yönetimlerle birlikte çalışmak ve zayıf yönleri göstermek ve iyileştirme planı hazırlamak;

Bölgesel Odaların Görevleri i) bölgesel ekonomik stratejilerin oluşturulmasında, bölgesel ulaşım stratejileri de dâhil olmak üzere, bölgesel kalkınma ajanslarına danışarak "bölgesel planlama" yapmak, ii) Merkezi yönetim ve Avrupa Birliği kuruluşlarının çalışmalarını dikkate alarak siyasa geliştirmek ve desteklemek, iii) bölgesel kalkınma ajanslarının çalışmalarını dikkatle incelemek gibi görevleri bulunmaktadır.

Bölgesel odalar(RCs), bölgesel kalkınma ajansları(RDAs) ve devlet ofisleri(GOs) bölge kalkınmasında etkilidir Devlet ofislerinin; bölgesel kalkınma ajanslarını izlemesi, bölgesel stratejilerin bütünleşikliği ve eşgüdümünü sağlaması, bölgesel planlama kuruluşu gibi rol üstlenmesi, Devlet ofislerinin bölge direktörlerinin, diğer bölgedeki devlet kuruluşları ile yeni düzenlenen ilişkiler ağında çalışmaları tartışılmaktadır. Devlet ofisi aracılığıyla Ajansların harcamaların ve süreçlerin gözden geçirilmesi gibi rollerinin gelecekte daha da güçleneceği düşünülmektedir .

Orta Vadeli Program(2010-2012: 15) bölgesel gelişme politikasının merkezi düzeyde etkinleştirilmesi için; Bölgesel Gelişme Ulusal Stratejisi hazırlanmasından; Merkezi politikalar ile bölgesel gelişme politikaları arasında planlama, uygulama ve izleme bakımından uyum ve koordinasyonu sağlayarak yönetişimi geliştirmek amacıyla Bölgesel Gelişme Komitesi kurulmasından, bahsedilmektedir. Ülkemizdeki kalkınma ajansları örgütsel yapısının korunması koşullarında, 2010-2012 orta vadeli kalkınma planında yer alan ve bölge ölçeğinde planlanan "devlet ofisi" benzeri yapılanmalara ikinci bir göz olarak " gerek var mıdır"? Ancak, bölgede stratejik planlama çalışmalarında uluslararası yapılanmaların ve yeni stratejilerin yerel yönetimler ve ajansların etkinliğini artıracak şekilde bütünleştirilmesinde yol gösterecek, bilgi üretecek ve paylaşacak denetleme değil ancak izleme rollerinde,bölge ofisi olarak “karma bir örgütlenmeye” ihtiyaç duyulduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

belediye idari sınırları içindeki seçmen Tablo 4. Türkiye’de Belediye Başkanları ve Statüleri Türkiye Doğrudan Seçim Statüsü Büyükkent Belediye Başkanı belediye idari sınırları içindeki seçmen -belediye yönetiminin başıdır, meclis üyesidir - ita amiridir, -stratejik planı yapar ve yürütür, -encümenin memur üyelerini atar, -encümenin seçilmiş üyelerini meclis seçer, -meclisin belediye başkanını düşürme yetkisi yoktur, düşürülme yolunu açar, -genel sekreteri teklif eder, merkezi yönetim atar*, -başkan genel sekreter yardımcılarını atar meclis onayına gerek yoktur * -meclis başkan vekilini meclis seçer, -başkan vekilini, meclis üyeleri arasından belediye başkanı görevlendirir, -belediyenin tek idari lideridir, ikinci önemli yasal politik kişi yoktur -ihtisas komisyonlarını meclis seçer, -yasal politik lider değildir, -bürokrasiyi yönetir, -büyükkent meclisi, ilçe meclislerinin 1/5 üyesi ile oluşur*,

genel sekreter bulunmamaktadır, -meclisi halk seçer, Tablo 4. Türkiye’de Belediye Başkanları ve Statüleri Türkiye Doğrudan Seçim Statüsü İlçe Belediye Başkanı ilçe belediyesi idari sınırları içindeki seçmen genel sekreter bulunmamaktadır, -meclisi halk seçer, -başkan yardımcısını mevzuata göre ,belediye başkanı belirler, -belediye örgütlenmesinde ilçe sınırlarında başkanın sorumluluklarına sahiptir, -başkan, büyükkent ile paylaşılmış hizmet sorumluluğuna sahiptir*.

-genel sekreter bulunmamaktadır, -meclisi halk seçer, Tablo 4. Türkiye’de Belediye Başkanları ve Statüleri Türkiye Doğrudan Seçim Statüsü Belde Belediye Başkanı belediye idari sınırları içindeki seçmen -genel sekreter bulunmamaktadır, -meclisi halk seçer, -başkan yardımcısını mevzuata göre, belediye başkanı belirler, -başkan, büyükkent ilçe belediyelerinin aksine bölünmemiş hizmet sorumluluğa sahiptir.

SORGULANMASI GEREKENLER Temsili Demokrasiyi güçlendirecek, yönetişim uygulamalarında verimlilik, Kent Yöneticisinin rolleri ve sorumlulukları, Meclis üyeleri sayısı ve etkinlik analizleri, Örgüt içi hizmet sorumluluklarını bölge kuruluşlarıyla (Ajans-İl Özel İdaresi) birlikte değerlendirecek idari ilişkilendirmelerde görünürlük,

SORGULANMASI GEREKENLER İnsan Hakları ve Hukukun Üstünlüğü bağlantılı Avrupa Konseyi Çalışmalarının yaygınlaştırılması ve görünür kılınması, bilgilere erişimin sağlanması, e- yönetişim, e-devlet, çalışmalarının göstergelerinin ve teknik altyapısının güçlendirilmesi teknolojik gelişmeler yoluyla toplumsal işbirliğinin nasıl güçlendirileceği Ortak payda stratejik planlama, roller ve sorumluluklar ağının netleşmesi ve sürekli güncelleştirme

İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM