İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
TARİHÇE Makine ve İmalat Mühendisliği Bölümü, Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesine bağlı olarak tarih ve sayılı resmi gazetede.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı Stratejik Planlaması.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK ANABİLİM DALI BAŞKANLIĞI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SİNEMA-TV BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ BİYOFİZİK ANABİLİM DALI
Şekillendirme ve üretim teknikleri konularında, klasik yöntemler yanında günümüz bilgisayar programları ve yazılımları kullanılarak donanımlı.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik ve Tıp Bilişimi Anabilim Dalı Stratejik Plan Çalışması.
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ BİYOİSTATİSTİK ANABİLİM DALI 2008-2012 STRATEJİK PLANLAMASI

İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim Yasal Yükümlülükler ile Mevzuat Analizi Faaliyet Alanları ile Ürün Hizmetlerinin Belirlenmesi Paydaş Analizi (Hedef Kitlesi) Kuruluş İçi Analiz (SWOT) GELECEĞE BAKIŞ Misyon Vizyon Temel Değerler Amaçlar, Hedefler ve Stratejiler

GİRİŞ Bu metinde anabilim dalımızın geçmişi, şimdiki durumumuz, yapmak istediklerimiz, vizyonumuz, misyonumuz, amaçlarımız ve değerlerimiz, amaçlarımıza ulaşmak için yapmamız gerekenler, amaçlarımıza ulaşma göstergelerimiz, stratejik planlama sürecimiz için sırasıyla tanımlanmıştır.

DURUM ANALİZİ a. Tarihsel Gelişim Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik Anabilim Dalı, 02.02.2000 tarihinde E. Arzu Kanık’ın yardımcı doçent olarak göreve başlamasıyla kurulmuştur. Halen Anabilim Dalımız 1 doçent, 1 yardımcı doçent, 2 öğretim görevlisi, 3 araştırma görevlisi ve 1 yüksek lisans öğrencisi ile çalışmalarını yürütmektedir. Anabilim Dalımızda Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı olarak; Eylül 2000 döneminden itibaren Yüksek Lisans, Şubat 2004 döneminden itibaren Doktora programı açılmıştır. 2006-2007 Güz Yarıyılı itibariyle 2’si özel öğrenci olmak üzere 5 öğrencimiz doktora ve yine 1’i özel öğrenci olmak üzere 3 öğrencimiz de yüksek lisans eğitimine devam etmektedirler.

DURUM ANALİZİ AKADEMİK PERSONEL Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. E. Arzu KANIK Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Bahar TAŞDELEN Öğr. Gör. Tufan MENGİ Öğr. Gör. Semra ERDOĞAN Arş. Gör. Seval KUL Arş. Gör. İlter HELVACI Arş. Gör. Mehmet Ali SUNGUR

DURUM ANALİZİ b. Yasal Yükümlülükler ile Mevzuat Analizi Anabilim Dalımızın çalışma prensipleri, 2547 ve 657 sayılı yasalara göre belirlenmiştir. Bu yasaların yanında, Üniversite ve Fakülte Kurullarının kararları doğrultusunda eğitim-öğretim ve araştırma hizmetleri verilmektedir.

DURUM ANALİZİ c. Faaliyet Alanları ile Ürün Hizmetlerinin Belirlenmesi Anabilim Dalımız lisans eğitim-öğretiminde Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. sınıfında Bilgisayar ve Biyoistatistik, Eczacılık Fakültesi 1. sınıfında, Fen-Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü 4. sınıfında, Su Ürünleri Fakültesi 1. ve 2. sınıflarında ve Sağlık Yüksekokulu Ebelik ve Hemşirelik Bölümleri 3. sınıflarında Biyoistatistik, Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü 3. sınıfında Ebelikte Araştırma Yöntemleri, Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü 3. sınıfında Hemşirelikte Araştırma Yöntemleri ve Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü 2. sınıfında İstatistiki Metotlar derslerini vermektedir. Ayrıca, Anabilim Dalımızda Sağlık Bilimleri Enstitüsü’ne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora programları da bulunmaktadır.

DURUM ANALİZİ c. Faaliyet Alanları ile Ürün Hizmetlerinin Belirlenmesi (Devamı) Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü'nde bulunan 40 bilgisayar kapasiteli bilgisayar laboratuarında anabilim dalımız tarafından verilen lisans ve yüksek lisans derslerinin uygulamaları yürütülmektedir. Ayrıca her yıl Haziran ayında 3 hafta süreyle asistan eğitimi yapılmaktadır. Anabilim dalımız tarafından Üniversitemizde sağlık bilimleri alanında yürütülen bilimsel araştırmalara ve tezlere ücretsiz olarak Biyoistatistik danışmanlığı verilmektedir. Anabilim Dalımızın kuruluşundan bu yana öğretim üyelerimizin SCI kapsamına giren 85 yayını bulunmaktadır ve ayrıca 4 BAP projesinde görev almışlardır.

DURUM ANALİZİ d. Paydaş Analizi (Hedef Kitlesi) Anabilim Dalımız, Üniversitemizin Tıp Fakültesi Temel Bilimler Bölümü’ne bağlıdır. Bu bölümlerde yönetici konumunda olan kişiler, anabilim dalımızın hem stratejik hem de temel ortağı konumunda olabilmektedir. Paydaşlarımız içinde anabilim dalımızın akademik ve idari personeli çalışanlarımızı; Üniversitemize bağlı tüm fakülteleri kapsayacak şekilde eğitim ve öğretim verdiğimiz lisans ve lisansüstü öğrencilerimiz ile araştırma yapan öğretim elemanları da hizmet alan kitleyi oluşturmaktadır. Tübitak, TÜBA, diğer üniversiteler ve araştırma kurumları, üniversitemize bağlı sağlık bilimleri enstitüsü, fakülteler, onlara bağlı bölüm ve anabilim dalları stratejik/temel ortağımız konumunda olabilmektedir.

DURUM ANALİZİ e. Kuruluş İçi Analiz (SWOT) Güçlü Yönlerimiz: Teknolojik imkanlardan yararlanarak dersler ve uygulamaları yürütecek altyapının bulunması Öğrencilere birebir uygulama imkanı sunarak eğitim-öğretimi interaktif şekilde yürütmek Ulusal ve uluslararası düzeydeki diğer üniversitelerden de ders alınmasıyla lisansüstü eğitime önem vermek Eğitimi sürekli olarak geliştirmeye yönelik azim ve kararlılığımız Anabilim Dalımızla ilgili güncel bilginin belirli zaman aralıklarında yapılan bilimsel toplantılar ve seminerlerle geliştirilmesi

DURUM ANALİZİ Güçlü Yönlerimiz (Devamı) Çağdaş ve güncel bilgi birikimine sahip akademik personele ulaşmış olmak Üniversitemizin ve fakültemizin diğer bölümleriyle ortak çalışmalar ve projelerde yer alıyor olmak Yönetim düzenimiz içinde, insanların birbirine saygı duyuyor olması, uyumlu, bilgi paylaşımı ve yardımlaşmanın olduğu bir çalışma ortamının bulunması Gelişmeye ve işbirliğine açık ve güncel teknolojik gelişmelerden doğrudan etkilenen bir alanda çalışıyor olmak Kütüphane bilgilerine on-line ulaşabilmek

DURUM ANALİZİ e. Kuruluş İçi Analiz (SWOT) Zayıf Yönlerimiz: İdari ve yardımcı personelin az sayıda olması nedeniyle akademik personelin onların görevlerini de yapması ve kendi görevlerine ayıracak zamanının azalması Yurtiçi ve yurtdışı kongrelere katılımın maddi olarak desteklenememesi Akademik personelin eğitimlerine uygun görevlere atanmasında yaşanan sıkıntılar ve kadro sorunları Araştırma bütçelerinde gerçekleşen kısıtlamalar

DURUM ANALİZİ e. Kuruluş İçi Analiz (SWOT) Fırsatlarımız: Kurumsallaşmış, Türkiye’de kısa sürede pek çok konuda üst sıralara gelmiş bir üniversitede ve tıp fakültesi bünyesinde bir anabilim dalı olmak Üniversitemiz Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi’nin çok sayıda proje için kaynak oluşturuyor olması Bilimsel projeleri destekleyen TÜBİTAK, DPT ve Çerçeve programlarının varlığı Yurt dışı staj, eğitim ve araştırma olanaklarının bulunması Şehrin ekonomik kaynaklarının var olan tek üniversiteye aktarılma olasılığı

DURUM ANALİZİ e. Kuruluş İçi Analiz (SWOT) Tehditlerimiz: Tedarikçilerin zamanında mal vermemesi ve bunun denetlenememesi Ülke genelinde bir temel bilim politikasının bulunmaması Akademik personelin ekonomik durumunun zayıflığı Artan öğrenci sayısıyla birlikte yetersiz kalan fiziki imkanlar Bilimsel çalışmaların desteklenmesinde yaşanan sıkıntılar

GELECEĞE BAKIŞ a. Misyon Misyonumuz, Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda güncel bilgi ve teknoloji kullanarak, modern, yaratıcı, üretici ve pozitif düşünen, katılımcı, bilgi ve birikimlerini tüm insanlık yararına kullanabilecek, etik değerlere sahip bireyler yetiştirmek; kaliteden ödün vermeden, klinik tanı ve tedaviye destek vererek, yaşamın her alanında kalıcı çözümler üreten, araştırmalarla evrensel bilime katkıda bulunan bir Anabilim Dalı olmaktır.

GELECEĞE BAKIŞ b. Vizyon Vizyonumuz, ulusal ve uluslar arası düzeyde Biyoistatistik bilim alanında, çağdaş teknolojiyi kullanan, ürettiği eğitim-öğretim ve araştırma ürünleriyle bilimsel gelişime destek olan, bilgiyi paylaşan, katılımcı ve referans bir anabilim dalı olmaktır.

GELECEĞE BAKIŞ c. Temel Değerler Adalet ve tarafsızlık Şeffaflık Objektif karar verebilme Yaratıcılık ve yenilikçilik Liderlik ve işbirliğine açık olma Takım olma bilinci ve katılımcılık Bilgiyi paylaşmak Hoşgörülü, alçak gönüllü ve saygılı olmak Sürekli eğitim-öğretime açık olmak

GELECEĞE BAKIŞ c. Temel Değerler (Devamı) Toplumsal sorumluluk ve hesap verebilirlik Etik değerlere bağlılık İdealistlik ve kuruma bağlılık bilinci Saygılı olmak Estetik duyarlılık Çevre bilinci Akademik seçkinlik ve özgünlük Demokratik çalışma ortamı

GELECEĞE BAKIŞ d. Amaçlar, Hedefler ve Stratejiler Amaç 1: Çağdaş eğitim ve öğretim düzeyini sürdürmek ve uluslararası düzeyde bilim insanı yetiştirmek için lisans ve lisansüstü eğitim programlarının güncelleştirilmesi Hedefler: Lisans ve Lisansüstü eğitim programlarında verilen derslerin güncelleştirilmesine ağırlık verilmesi ve interaktif bir eğitimin benimsenmesi Lisans ve Lisansüstü eğitiminde verilen derslerde beceriye yönelik uygulamalara ağırlık verilmesi Strateji: 2007-2008 eğitim-öğretim yılında başlamak, 2012’de sonlandırmak

GELECEĞE BAKIŞ d. Amaçlar, Hedefler ve Stratejiler (Devamı) Amaç 2: Kaliteli eğitim ve araştırma için uygun mekan edinilmesi Hedefler: Yenişehir Kampusu içinde yapılacak olan yeni binada geniş bir mekanın ayarlanması Yeni Tıp Fakültesi Hastanesi inşaat projesinde amaçlarımız doğrultusunda yer almak Strateji: 2012 yılına kadar bu hedeflere ulaşmak

GELECEĞE BAKIŞ d. Amaçlar, Hedefler ve Stratejiler (Devamı) Amaç 3: Yayın sayısını geliştirmek Hedefler: Yürütülen araştırma sonuçlarını her yıl SCI kapsamındaki dergilerde yayınlatmak. Strateji: 2010 yılında hedefe ulaşmak