Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR
Amaç ► Uygulama hakkında fikir edinmek, ► böyle bir uygulama sırasında karşılaşılabilecek sorunları görmek ve ► bu sorunlar karşısında neler yapılabileceğini belirlemeye çalışmaktı.
Gerekçe ► aktif çalışabilen ► grup çalışmasına yatkın ► iletişim becerilerine sahip ► öğrenmeyi bilen ve öğrendiğini gerektiğinde uygulamaya dönüştürebilen bilen ► üretken bireyler Yapısalcı Eğitim
Süreç ► Kullanılacak ortam ► Okul ► Ders ► Düzey ► Tasarım ► Uygulama ► Değerlendirme ► Uygulama
Tasarım ► Active Worlds ile 3-D bir ortam geliştirme bilgisi ► Öğrencilerden gelen talepler ► Teknik aksaklıklar Chat logları Zaman ve iletişim problemi (veri tabanına erişim)
Tasarım ► Ders içeriği ile bağlantılı bir ortam oluşturmanın zorluğu Problem: Konu uzmanı olmamam Çözüm: Yardımcı kaynaklardan yararlanmak Problem: Geniş konu içeriği Çözüm: Quest ağırlıklı bir tasarım
Uygulama Süreci 24 öğrenci (15 erkek 9 kız) 15 bilgisayar ► Oryantasyon (2 hafta) ► Quest – bireysel (2 hafta) ► Quest – grup çalışması (1 hafta) ► Bulletin Board (1 hafta)
Uygulama Süreci - Problemler ► Okul ile ilgili problemler Mesafe Teknik problemler ► Öğrencilere yönelik problemler Oyuna kendini kaptırma Ders dinlememe Sayıca fazlalık ► Öğretmen ile ilişkili problemler İlgisizlik Dersi sahiplenmeme
Veri toplama - veri analizi ► Gözlem ► Görüşme ► Quest Atlantis kayıtları (logs) E-posta Sohbet (chat) Quest’ler Bulletin Board mesajları ► Grup değerlendirme ve öz değerlendirme formları
QA’de yaşanılan deneyime ilişkin sorular QA’de beğenilen özellikler QA’de beğenilmeyen özellikler Teknik aksaklıklar AvatarÖzelliklerKendisiyle bağlantı Araç kullanmasıSebep? E-posta gönderimiEvetHayır Tartışma ListesiFayda Sohbet (chat) kullanımıAynı ortamda (okul)Farklı ortamlarda (ev)
Algı ile ilişkili sorular Sınıf QA ortamının karşılaştırılması Arkadaşlarıyla iletişimi Kendi başarısı Duygu-düşüncelerini belirtebilmesi Konuya ilgisi/merakı Öğrenmesi üzerine düşünceleri Neler öğrendi? Değişmesini istedikleriEvetHayır Yaygın kullanım isteği
Grup çalışmasına yönelik düşünceler Genel eğilimGrup çalışmasıBireysel çalışma QA’deki aktivitelere yönelikGrup çalışmasıBireysel çalışma Süreç
İleriye Dönük Planlar ► Okul seçimi ► Konu seçimi ► Tasarım ► Araştırma amacı/kapsamı
İyi bir uygulama için Öğrenci Motivasyonu Teknik alt yapı Öğretmenin Özendirilmesi
Dinlediğiniz için teşekkür ederim Sorular / Yorumlar