Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
Advertisements

Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRENME STİLLERİ.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Bilgisayar Destekli Öğretim
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
PEER SUPPORT TEAM.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Mentör Öğretmenlik.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
7th International Congress of Research in Education
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Sunum transkripti:

Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR

Amaç ► Uygulama hakkında fikir edinmek, ► böyle bir uygulama sırasında karşılaşılabilecek sorunları görmek ve ► bu sorunlar karşısında neler yapılabileceğini belirlemeye çalışmaktı.

Gerekçe ► aktif çalışabilen ► grup çalışmasına yatkın ► iletişim becerilerine sahip ► öğrenmeyi bilen ve öğrendiğini gerektiğinde uygulamaya dönüştürebilen bilen ► üretken bireyler Yapısalcı Eğitim

Süreç ► Kullanılacak ortam ► Okul ► Ders ► Düzey ► Tasarım ► Uygulama ► Değerlendirme ► Uygulama

Tasarım ► Active Worlds ile 3-D bir ortam geliştirme bilgisi ► Öğrencilerden gelen talepler ► Teknik aksaklıklar  Chat logları  Zaman ve iletişim problemi (veri tabanına erişim)

Tasarım ► Ders içeriği ile bağlantılı bir ortam oluşturmanın zorluğu  Problem: Konu uzmanı olmamam  Çözüm: Yardımcı kaynaklardan yararlanmak  Problem: Geniş konu içeriği  Çözüm: Quest ağırlıklı bir tasarım

Uygulama Süreci 24 öğrenci (15 erkek 9 kız) 15 bilgisayar ► Oryantasyon (2 hafta) ► Quest – bireysel (2 hafta) ► Quest – grup çalışması (1 hafta) ► Bulletin Board (1 hafta)

Uygulama Süreci - Problemler ► Okul ile ilgili problemler  Mesafe  Teknik problemler ► Öğrencilere yönelik problemler  Oyuna kendini kaptırma  Ders dinlememe  Sayıca fazlalık ► Öğretmen ile ilişkili problemler  İlgisizlik  Dersi sahiplenmeme

Veri toplama - veri analizi ► Gözlem ► Görüşme ► Quest Atlantis kayıtları (logs)  E-posta  Sohbet (chat)  Quest’ler  Bulletin Board mesajları ► Grup değerlendirme ve öz değerlendirme formları

QA’de yaşanılan deneyime ilişkin sorular QA’de beğenilen özellikler QA’de beğenilmeyen özellikler Teknik aksaklıklar AvatarÖzelliklerKendisiyle bağlantı Araç kullanmasıSebep? E-posta gönderimiEvetHayır Tartışma ListesiFayda Sohbet (chat) kullanımıAynı ortamda (okul)Farklı ortamlarda (ev)

Algı ile ilişkili sorular Sınıf QA ortamının karşılaştırılması Arkadaşlarıyla iletişimi Kendi başarısı Duygu-düşüncelerini belirtebilmesi Konuya ilgisi/merakı Öğrenmesi üzerine düşünceleri Neler öğrendi? Değişmesini istedikleriEvetHayır Yaygın kullanım isteği

Grup çalışmasına yönelik düşünceler Genel eğilimGrup çalışmasıBireysel çalışma QA’deki aktivitelere yönelikGrup çalışmasıBireysel çalışma Süreç

İleriye Dönük Planlar ► Okul seçimi ► Konu seçimi ► Tasarım ► Araştırma amacı/kapsamı

İyi bir uygulama için Öğrenci Motivasyonu Teknik alt yapı Öğretmenin Özendirilmesi

Dinlediğiniz için teşekkür ederim Sorular / Yorumlar