OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hayatımızı Kolaylaştıran Basit Makineler
Advertisements

Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Oyun Programlama (Grafiklere Giriş)
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
Hayatımızda ve Derslerde Teknoloji
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
MICROSOFT XBOX Hazırlayanlar Adem ÖNAL Emrah YETGİN Enes YİĞİT
Her yıl ülkemizde bir çok yangın ütünün enerjili olarak prizde unutulması sebebi ile oluşmaktadır. Ütü yangını kelimelerini arattırdığınızda internetten.
GESTURE BASED INTERFACE
Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ
GAME GANRES (Oyun Tarzları)
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
GAME DESIGN THEORY AND PRACTICE 2ED 2005 BÖLÜM 5 EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI SEVIL YAŞAR GAME DESIGN THEORY AND PRACTICE 2ED 2005 BÖLÜM 5 EĞİTSEL.
“THE DESIGN DOCUMENT” Oktay Dönmez
Hazırlayan: Ömürcan Aydın
HAZIRLAYAN: OĞUZ SEMERCİ
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Week 1 Yönetim Bilişim Sistemleri Dr. Alper Özpınar
Artırılmış Gerçeklik Hazırlayanlar Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL
Tasarım Aşamaları.
e. IRMAK ÇALIŞKAN-DOĞA EZGİ ERİŞ-DOĞA ÇIKAL
G ESTURE BASED INTERFACES. İnsan yorumlama aracı ile insan hareketlerini algoritmalar ile tanımlar.
Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN
Eğitsel Dijital Oyunların Sınıflandırılması
Chapter 13: Multi-Player
Game Design - Theory & Practice, Second Edition Chapter 15: Getting the Gameplay Working Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Metod Aşırı Yükleme (Overloading). İzle
Chapter 20 Oyun Analizi: The Sims. Will Wright’ın tasarladığı Sims oyunu simule edilmiş bir ev ortamında hazırlanmış karakterleri kontrol ederek gerçek.
NUMBERS. STUDENTS WILL BE ABLE TO ASK AND SAY Saat kac? Kac yasindasin? Bugunun tarihi ne? Ne kadar? Dogumgunum 29 Nisan. 23 Nisan en sevdigim kutlama.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Leap Motion Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel
VERİMLİ SU KULLANIMI NE DEMEKTİR?
PLAYSTATION EĞLENCE KONSOLU
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Game Design Theory and Practice
SMARTWATCH HAZIRLAYANLAR Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Hatice PEHLEVAN
«blender 3d» Hazırlayan: Tarık BAĞRIYANIK Nisan 2013.
AYNALARDA YANSIMA VE IŞIĞIN SOĞURULMASI
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
HAZIRLAYAN HATİCE DOĞAN
MULTI-PLAYER GAMES Game Design Theory and Practice 2Ed 2005 BÖLÜM 13
Chapter 7: The Elements of Gameplay Ahmet AKINCI 1BTO616-EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI.
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
Smart Watch Hüseyin Özkan Halil Güvel Emre Karakaş Şeyda Kervan
FOCUS.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Çocukların % 90’ı bilgisayar oyunları oynar. Oyuncuların yaş ortalaması 33’tür.
Su Kirliliği Neşe Çalık 5-İ 241
SİMÜLASYON HAZIRLAYANLAR: SİNEM ÇIRAKMAN ECE ÜÇER
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
G AME D EVELOPMENT D OCUMENTATION Aşkın AŞKIN. O VERVIEW Dokümantasyon, modern bilgisayar oyunlarının yaratılmasında önemli bir yere sahiptir. Dokümanların.
BTÖ 716 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Ömer DEMİR Bahar Eğitim-Öğretim Dönemi Hacettepe Üniversitesi.
TERS EĞİK ÇİZGİ HAZIRLAYAN : Emir Mutlu. TANIM Ters eğik çizgi, eğik çizginin tersi olup bilgisayar yazılımlarında art arda gelen dizinleri birbirinden.
Game Analysis: The Sims
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Game Design Theory And Practice
DİYARBAKIR TANITIMI. İZLEDİĞİNİZ VE DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sunum transkripti:

OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR

TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu

TANITIM - The Sims’in konsepti

HİKAYEYİ OYUNCUYA BIRAKMA -The Sims’te oyunun konusunu oyuncu belirliyor - “The Sims, bilgisayar oyunu değil, oyuncaktır.” - The Sims, oyuncuya tanımlı bir hedef sunmaz - The Sims’te kazanmak ya da kaybetmek yoktur

KONSEPTE AŞİNA OLMAK -The Sims ve SimCity arasındaki benzerlikler -Chris Crawford: “Oyunların odak noktası objeler değil, insanlar olmalıdır.”

KONSEPTE AŞİNA OLMAK - Konsepte aşina olmak -Tasarımcının görevi

GÜVENLİ DENEY ORTAMI - Gerçekçilik sıkıcı mı, faydalı mı? - Güvenli deney ortamı

OYUN DERİNLİĞİ VE ODAK NOKTASI - Derinlik - Odak Noktası - Oyunu oynatan unsur

ARAYÜZ -Sade bir arayüz tasarımı

ARAYÜZ -Kolay ve açıklayıcı tutorial - Oyun hakkındaki bilgileri oyuna dengeli bir şekilde yerleştirebilme

ARAYÜZ - Aşina olunan bilgilerin arayüzde kullanımı - Kafa menüsü

KONTROLLÜ VS ÖZERK DAVRANIŞ -Özerk davranış: -Simlerin yapay zekası - Kontrollü Davranış: -Simlerin ileri görüşlü olamaması

ÖĞRENİLENLER -Ticari başarı - Tanrıcılık ve İnsan ilişkileri - Oyuncuya Kattığı yaratıcılık

KAYNAKÇA Rouse, Richard. “Game Analysis: The Sims” Game Design: Theory and Practice, Second Edition May “Sims 1 Trailer.” “The Sims.”

* DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER! *