Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Oyun Programlama (Grafiklere Giriş)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Oyun Programlama (Grafiklere Giriş)"— Sunum transkripti:

1 Oyun Programlama (Grafiklere Giriş)
Hazırlayan: Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ

2 Kordinat Sistemi 3-D grafikler için kordinat sisteminin iyi algılanması gerekmektedir. Her bir noktonın 3-D sistemde x, y ve z kordinatlarına sahiptir. O noktasının kordinatının gösterimi (0,0,0) y 6 5 x z Bu nokanın konum bilgisi(6,0,5)

3 Çizgi Bir çizgi uzayda 2 nokta arasındaki düz bir şerit ile ifade edilir. İki temel noktası vardır. Sonuç noktasına vertex adı verilir. Her bir vertex noktasınında 3-D bir kordinatı vardır. 3 Boyutlu sistemlerde kullanılan.

4 Poligonlar Poligonlar ise 2D şekillerdir vektörlerden oluşuturlar.
Bir dizi vektörün farklı açılarla birleşmesi ile poligonlar ortaya çıkar.

5 Küp 3D bir obje oluşturmak için 2D olan objeleri bir araya getirmek gerekmektedir. Örnek olarak bir (3D) Küp oluşturmak için. 6 tane kare (2D) kullanmak gerekmektedir.

6 Renkler Aşağıda bazı temel renk örnekleri gösterilmiştir.
Bilgisayarda bulunan renkler RGB kırmızı, yeşil ve mavinin birleşimi ile RGB kodları kullanılarak oluşturulur. RGB formatı Red, Green and Blue şeklindedi. Aşağıda bazı temel renk örnekleri gösterilmiştir. (0,1,0) is green (1,1,1) is white (0,0,0) is black (1,1,0) is yellow Blue Red Green

7 Kamera Bir resim olması için bazı temel yapıların sistem içerisinde olması gerekmektedir. Sonrasında kameranın hangi noktada olacağı ve nereye odaklanacağı belirlenmelidir. Sonrasında ise kullanılan yapılar ile objeler sistem içerisinde oluşturulması gerekmektedir.

8 Oyun Motorları Bazı Ücretsiz Oyun Motorları Aşağıdaki Listede verilmiştir. irrLicht: Bu oyun motoru ücretsiz olup. Microsoft Visual C++ ile geliştirilmiştir. Cube: Ogre:


"Oyun Programlama (Grafiklere Giriş)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları