 Tema seçilip konu belirlendikten sonra film öyküsünün özetlenmesidir.  Konu hakkında yapımcı ve yönetmeni aydınlatır.  Zaman ekonomisi açısından önemlidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
Advertisements

Google Adword Arama Ağı
Reklam Fotoğrafçılığı
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
(Kurumsal / Şirket / Fabrika / Ürün)
Göksun - Sarız Yolu Tekir Dağı
Günay GEÇKİN Fen Bilgisi Öğretmeni
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
REKLAMCILIK Hafta 6.
Duran Uygur
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
KÜMELER.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
REKLAMCILIK Hafta 7.
SEVGİ Kazanım: Sevginin insan hayatındaki önemini belirtir.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
HAFTA I.
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
REKLAMCILIK Hafta 3 KISIM 1.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Portfolyo Nedir ? İş başvurularında çoğu zaman cv yeterli olmaktadır. Ama bazı işler vardır ki Portfolyo sunmanız gerekebilir. Peki nedir bu Portfolyo?
Mustafa Kemal YALINKILIÇ
Yapım Aşamaları (Production Steps)
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
B OŞ Z AMANLARı D EĞERLENDIRME. Çaba, enerji ve zamanı en ekonomik şekilde kullanmak istiyorsak bir programa bağlanmalıyız. Zamanı boşa geçirmek,yaşamı.
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
Oyuncu Kadrosu ZEHRA SADIÇ İLKNUR BİLEN GAMZE KAÇMAZ
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Kelebek Tekstil
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Efe Ayakkabı A.Ş.
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Akman Holding Marka : Ersu
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Varol Ticaret San.
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
Eğitimin ve Toplum.
Yapım Aşamaları (Production Steps)
ÖĞRENCİ ; -BÜŞRA YILDIRIM -10/E -425
İZİNLİ PAZARLAMA.
POSTER HAZIRLAMA VE POSTER SUNUMU
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
Miyase Sertbarut 1963 yılında Ceyhan’da doğdu. Evin en küçük kızıydı. İlkokula bir köy okulunda başladı. Köpeği Karabaş’ı ve Pamuk’u hiç unutmadı. Ankara,
NEDİR TİYATRO?.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
ONUR ÜNLÜ.
MEDYA VE ÇOCUK
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Proje Oluşturma ve Yönetimi
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER M. Y
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Medya Planlaması ve Stratejisi
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
BU SUNUMDA EMEĞİ GEÇEN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDERİZ.
REKLAM FİLMİ. REKLAM FİLMİNİN SÖZLÜK ANLAMI Herhangi çevrilen kısa bir ürünü tanıtmak amacıyla metrajlı film.
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

 Tema seçilip konu belirlendikten sonra film öyküsünün özetlenmesidir.  Konu hakkında yapımcı ve yönetmeni aydınlatır.  Zaman ekonomisi açısından önemlidir.

 Sinopsis, şunları kapsar: › İşlenecek temanın belirlenmesi › Olaylar dizisinin geçtiği zaman › Olaylar dizisini oluşturan kişiler, ana ve yan kişilikler › Taslak yapıyı somutlaştırmak, yani öykünün gelişimini netleştirmek › Geniş zaman kipiyle yazılır

 Orta yaşı geçkin, yalnız ve evcimen bir erkek, kendisinden küçük bir kadınla tanışır ve arkadaş olurlar. Ancak arkadaşlarının dalga geçmesi sonucu ne yapacağını bilemez duruma gelince kızdan ayrılır. Daha sonra erkek hayatında kızın yerinin çok önemli olduğunu anlar ve onu arar…

 Reklam yazarının etkili, orijinal, çarpıcı bir senaryo ortaya çıkarabilmesi için hem yaratıcı, hem film dilini bilen, hem de kullandığı dile egemen olan psikoloji, sosyoloji bilgileri olan bir yapıda olması gereklidir.  Çünkü reklam yazarı çok kısa bir zaman dilimi içinde hem insanları etkilemeyi, hem tasarlanan mesajları verebilmeyi ve bunları sıkıcı olmadan gerçekleştirmeyi başarmak durumundadır.

 Reklam film senaryosu, reklamda yer alan tüm görsel ve sesli malzemenin yazılı olduğu bir dokümandır.  Televizyon için reklam yazan bir kişinin mutlaka göz önünde bulundurması gereken noktalar şunlardır:

 Reklam metnindeki mesaj tek yönlüdür, yani üreticiden tüketiciye dönüktür.  Kişilerden ziyade gruplara yöneliktir.  Reklam mesajının iletilmesinde hem sözel hem de görsel semboller kullanılmalıdır.  Her reklam tüketicisi için en gerekli olan bilgileri içermelidir.

 Reklam film senaryosunda kullanılan dil günlük konuşma dili olmalıdır.  Reklam senaryosu yazılırken binlerce kişiye değil de sadece tek bir kişiyle konuşuyormuş gibi yazılmalıdır.  Reklam film senaryosunun başlangıç kısmı çok ilginç olmalıdır, hedef kitlenin ilgisi hemen reklama çekilmelidir.

 Reklam verenden alınan bilgiler doğrultusunda reklam senaryosu hazırlanır.  Senaryo verilen reklam bütçesine göre hazırlanmalıdır. Çünkü 20 saniyelik bir filmin maliyeti ile 40 saniyelik bir filmin maliyeti farklıdır. Tabi aynı bütçenin içerisinde yayın maliyetinin yanı sıra, yapım maliyetinin de bulunmaktadır.  Reklam filmi için birkaç tane farklı senaryo yazılmakta ve reklâm veren bunlardan bir tanesini seçmektedir.

 Reklam verenin bütçesine sadık kalınması  Senaryoda belirtilen süreye sadık kalınması  Süre hesaplamada kullanılan formül › 2 kelime=1 saniye  Bu zamanlama haricinde, müzik, sözsüz oyunlar ve konuşmadaki esler için opsiyon bırakmak gerekir.