UE TEKNOLOJİLERİ Ders UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Ders Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. YASEMİN USLUEL HAZIRLAYANLAR Erdal Sucular Harun Dişçi Mehmet Uğur Varoğlu Gürsel Meşe Halil Günay
SUNUNUN İÇERİĞİ UZAKTAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ HANGİ TEKNOLOJİLER KULLANILIR KULLANILAN ORTAMA GÖRE AVANTAJLARI/SINIRLILIKLARI
Ue’de hangi teknolojiler kullanılır? Uzaktan eğitimde ortam olarak Metin(text) Ses(audio) Görüntü(video) Elektronik ortam(compiting) Teknolojileri kullanılmaktadır ….
Teknolojilerin dağıtım yolları Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler bir takım dağıtım yollarına sahiptir Bunlar; ü Ses Görüntü Veri Basılı Materyal
Metin tabanlı ue teknolojileri Bilgisayarlar Yazılı materyaller(print)
BİLGİSAYAR /GÜÇLÜ YÖNLER Pekiştirme Geribildirim Çoklu ortam Etkileşim Fiyat Bilgiye erişim Öğrenciye uyum
BİLGİSAYAR /sınırlılıklar Ağ kurmanın maliyeti Buluşlara güvenmek Bilgisayar cahilliği Bilgisayar işletmenliği
Yazılı materyaller/güçlü yönler Kendi kendine yetmesi Kullanım kolaylığı Ekonomiklik Değerlendirme ve gözden geçirilmesi Zamandan tasarruf
Yazılı materyaller/sınırlılıklar Okumaya bağlı olması Gerçeği yansıtmadaki karşılaşılan sınırlamalar Pasif olması
Ses özelliğine dayalı ue teknolojileri Kasetler Radyo ve televizyon
Radyo /güçlü yanları Hızlı erişim imkanı,yaygınlığı Kullanım kolaylığı interaktiflik
Radyo /sınırlılıkları Çoğunlukla basılı materyaller gerektirir Görsellik taşımaması
Televizyon/güçlü yanları Hızlı erişim imkanı, yaygınlık Kullanım kolaylığı Görsellik
televizyon /sınırlılıkları Pahalılık karmaşık teknoloji içermesi
Görüntü/video ue teknolojileri Yayımlama Video kasetleri Video diskleri Kablo fiber optik Uydu Mikro dalga Video konferans
Video konferans /seçenekler Küçük grup Sınıf konferansı Masa üstü konferans Noktadan noktaya Bir noktadan çok noktaya Çevrim dışı
Video konferans/avantajları “Gerçek zamanlı”görsel iletişim Çoklu ortam Diğer coğrafik bölgelerdeki uzmanlar Özel ihtiyaçları olan öğrenciler Uzak yerdeki öğrenciler
Video konferans/sınırlılkları Maliyet Farklı sıkıştırma yöntemleri Öğrencilerin katılımı Görsellerin hazırlanması Hayalet görüntüler Ses paraziti
Elektronik ortam(computing) Bilgisayarlar Uydu Telefon Isdn Cd-rom Cd-ı (interactive cd) Cd-(video cd)
internet/güçlü yanları Öğrenci öğretim elemanı etkileşimi Zaman ve mekandan bağımsızlık Öğrenci –öğrenci etkileşimi Hızlı geri bildirim Tekrar tekrar erişim Kaynak zenginliği Utangaç öğrenciler Maliyet Farklı düşünme becerisi gelişimi Lokal sınırlılıkları aşma Hızlı bilgi güncellenmesi
internet/sınırlılıkları Kontrol edilemeyen öğrenme türleri Kullanımda acemilik Öğretim engelleri Alt yapıya bağımlılık Aradığını bulamama Yüzeysel/sınırlı öğrenme Bilgi havuzunda kaybolma Odaklanma eksikliği Beklenmedik teknik sorunlar
E-posta/GÜÇLÜ YANLARI İnternete bağlı bilgisayarlar arası iletişimi sağlar Çok yönlüdür Bir çok elektronik dosya ile birlikte alıcıya transfer edilebilir Öğrencilerin her türlü sunum dosyalarını ve ders notlarını e-posta yoluyla paylaşabilirler
E-posta/SINIRLIKLARI Ağ sistemlerinin geliştirilmesi oldukça masraflıdır. Ağ sistemleri çalıştırmak için gerekli yazılımlar oldukça masraflıdır. Bilgisayar teknolojisinin yeterince benimsenmemiş olması Karmaşık teknoloji içermesi Kullanımları için bilgi gerektirmesi Teknolojinin sürekli gelişmesi ve bilgisayar teknolojilerinde kullanılan kavramların zamanla eskimesi
ASPİRİN HANGİSİ? İÇERİK SAĞLAMA ETKİLEŞİM İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME GÖRSELLİK İYİ BİR TEKNOLOJİDE BULUNMASI GEREKEN EN ÖNEMLİ ÖZELLİK SİZCE NEDİR? İÇERİK SAĞLAMA ETKİLEŞİM İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME GÖRSELLİK VERİ İLETİMİ
KAYNAKÇA www.fed.boun.edu.tr/courses.asp? www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ ogretmen_yetistirme_lisans egitim.uludag.edu.tr/bolum/bote/lisans.htm www.tojet.net/articles/2317.htm egitek.meb.gov.tr/KapakLink/UzaktanEgitim/UzaktanEgitim. dergi.emo.org.tr/altindex.php?sayi=419&yazi=226 aof20.anadolu.edu.tr/program.htm www.baskent.edu.tr/~uik/abegp.htm www.mku.edu.tr/genel/fakulte/egitim/bote.htm www.erg.sabanciuniv.edu/ iok2004/bildiriler/Mehtap%20Oge.doc
Bizi Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederiz…