İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
Advertisements

/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Fen Öğretiminde Yaygın Kullanılan Yöntem ve Öğrenme Modelleri – 2
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
Fizik Öğretiminde Temel ve Güncel Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MERHABA.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Etkili Öğretim Modeli.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Probleme Dayalı Öğrenme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Yapılandırmacılık = Constructivism
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Programdan Sorular.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Fen Öğretimi Etkinlilerinde Kullanılan Çeşitli Öğretim Yöntemleri ve Stratejileri

İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri Fen Bilimleri En İyi Şekilde Nasıl Öğrenilir/Öğretilir? Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Öğrenim/Öğretim Yöntem ve Stratejileri Hangi Yöntem ve Strateji En İyisidir? İşbirliğine Bağlı Öğrenme Yöntemi Problem Temelli Öğrenme Yöntemi Kavramsal Değişim Stratejileri Öğrenme Halkası Yöntemi

Öğrenme-Öğretme Süreci Öğrenme nedir? Öğrenme teorileri: Davranışçı Öğrenme Yaklaşımları Bilişsel Öğrenme Yaklaşımları Sosyo-Bilişsel Öğrenme Yaklaşımları Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımları Bu program nasıl bir öğrenme tanımını benimsiyor?

Fen Bilimleri En İyi Şekilde Nasıl Öğrenilir/Öğretilir? İçeriği güncel hayattaki bilgilerle sınırla Öğrenci ilgileriyle ilişkilendir Öğrenciyi zihinsel olarak aktif kıl Öğrenciyi fiziksel olarak aktif kıl Öğrenciyi öğrenmesinden sorumlu kıl

Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ön bilgiler Öğrenci karakterleri Öğrenci Tercihleri Sınıf büyüklüğü Öğretmen karakterleri Kullanılan Öğretim Metodu

Öğrenim/Öğretim Yöntem ve Stratejileri Öğretmen merkezli metotlar Öğrenci merkezli metotlar Klasik sunum Gösterim Bütün sınıf tartışması Rol yapma Proje Bağımsız çalışma Hikaye anlatımı Video gösterimi Küçük grup tartışması (akran öğretimi) Kütüphane taraması Öğrenme merkezleri Programlandırılmış bire-bir öğretme Simülasyon Okul gezisi Sorgulama Programlandırılmış öğrenme Talim egzersiz yapma İşbirliğine bağlı öğrenme Keşfetme Kişileştirilmiş öğrenme sistemleri Drama Problem temelli öğrenme Oyun oynama

Hangi Yöntem ve Strateji En İyisidir? Durumu göre değişir? Başarılacak öğrenme hedefleri Öğrencilerin kabiliyeti Öğrenilecek konu Erişilebilir kaynaklar (olanaklar), ve Ayrılan zaman miktarı

1-İşbirliğine Bağlı Öğrenme Yöntemi Kazanımlara ulaşmada öğrencilerin birbirine yardımcı olması ve işbirliğini teşvik eder Değişik öğretim metotlarını temel alarak tasarlanabilir Amaçlar Konunun amacı açık bir şekilde belirlenir Kararlar Grup sayısı Grupta kimler olacak Sınıf düzeni

Açıklamalar İzleme Değerlendirme Ne yapılacağını açıkça belirt Grubun ulaşacağı amacı belirle Başarı için kriteri belirt İzleme Grupların çalışmasını gözlemle Gerektiğinde Yardım sağla İşbirliği yapma yeteneklerini öğret Dersin kapanışını yap Değerlendirme Öğrenimi nicel ve nitel olarak değerlendir

2-Sorgulayıcı Araştırma Tekniği Öğretmenin rehberliği ve denetimi altında bir olay, bir durum hakkındaki belirsizliği ortadan kaldırma teşebbüsüdür Problemi belirleme Problemin varlığından haberdar et Problem cümlesini yazdır Probleme muhtemel çözümler geliştir Test edilebilir hipotezler kur Veri topla Deney yap Delil topla

Veriyi analiz et ve yorumla Veri destekli anlamlı ifadeler geliştir Hipotezi test et Değişkenler arasındaki ilişkiyi oluştur Genelleme yap Sonucu test et Yeni veri topla İlk sonucu revise et

3-Kavramsal Değişim Stratejileri Kavramsal Değişime Dayalı Tartışma Birleştirici Benzetim Kavram Haritaları Drama veya Rol Yapma

Ne Zaman Kavramsal Değişim Olur? Var olan kavramlamayla ilgili memnuniyetsizlik olmalı Yeni kavramlama zekice olmalı Yeni kavramlama tatmin edici olmalı Yeni kavramlama yeni araştırmalara yönlendirmeli.

Kavramsal Değişime Dayalı Tartışma Ön kavramlarından haberdar olmalarını sağla (Ortaya çıkartıcı olay). Kavram veya hipotezlerini açıklamalarını ve test etmelerini sağla. Ön kavramlarının açıklama olarak kullanılamayacağı olaylarla karşılaştır. Bu çelişkiden haberdar olmalarını sağla (Çelişki oluşturucu olay). Kendilerinin çıkardığı veya kendilerine sunulan yeni kavramlara göre bilgi yapılanmasına olanak sağla. Yeni kavramların eski kavramlardan daha güçlü olduklarını anlamalarını sağla. Geliştikleri ve zihinsel güçlerinin büyüdüğü duygusunu ver. Kendilerine ve kendi becerilerine güvenmelerine yardımcı ol. Bilimsel anlamayı hem kavramsal yönden de kontrol et.

Birleştirici Benzetim Benzetim nedir? Sabitleyen (Anchoring) ve birleştiren (Bridging) benzetim nedir? Nasıl bulunurlar? Anlamlı gelen olaylar (make sense scale) Gösterim ve grafiklerin kullanılması

Kavram Haritaları Kavramlar Birleştirici tümceler Oklar Hem ölçme hem de öğretme aracı

Drama veya Rol Yapma Oluşturma, yazma, oynama, veya bir oyun ortaya çıkartma sanatı. Kendini bir karakter yerine koyup beceri geliştirmek için yönergelere göre hareket etme/oynama

4-5E Öğretim Modeli Yapılandırıcı Öğrenme Kuramını temel alır. GİRİŞ Ön bilgileri/becerileri kontrol et Ön bilgileri yeni bilgiyle bağlayan ilginç, motive edici ve anlamlı etkinlikler hazırla Konuya ilgi ve öğrenme isteği oluştur KEŞFETME Hedef kazanıma ulaşılması için uygun etkinlikler hazırla Etkinlikler için gerekli araç ve gereci hazırla Konuyu veya kavramı keşfetmeleri için zaman ver Ön bilgilerini sorgulamaları ve test etmelerini sağla Var ise yanlış bilgilerini düzeltir ve yeni olguları keşfettir

AÇIKLAMA DERİNLEŞTİRME DEĞERLENDİRME Birinci ve ikinci evrede öğrencilerin aktif katılımlarıyla ulaştıkları yargıları, değişkenler arasındaki ilişkileri veya yeni keşifleri ifade eden olgu, kavram, ilke veya yasayı adlandır DERİNLEŞTİRME Bir önceki evrede öğrendikleri bilgi ve becerileri benzer durumlarda uygulama ve kullanma fırsatı ver Yeni kazanılan bilgi ve becerileri pekiştirilmesini sağla Yeni öğrenilen kavramları doğru bir şekilde ifade etmeye ve tanımlamaya özendir DEĞERLENDİRME Hedeflenen kazanımlara hangi oranda ulaşıldığını belirlemek amacıyla öğrencilerin yeni oluşturdukları anlayış ve becerileri değerlendir