AYŞEGÜL ÖÇAL NASREDDİN HOCA İLKÖĞRETİM OKULU ANKARA 2006 TEDP AYŞEGÜL ÖÇAL NASREDDİN HOCA İLKÖĞRETİM OKULU ANKARA 2006
Genç adam:”Dün gece fırtına vardı.” dedi. Genç adam,göz alabildiğince uzanan sahillere vurmuş deniz yıldızlarını tekrar okyanusa atmak için birinden diğerine yarışıp duruyordu.Onun bu telaşını gören yaşlı bir adam yavaşça yanına sokularak ne yaptığını sorunca , Genç adam:”Dün gece fırtına vardı.” dedi. “Dalgalar deniz yıldızlarını karaya savurmuş.Onları ölmeden önce tekrar denize atıyorum.”
Sahile vurmuş çaresiz bir denizyıldızı olmak istemiyordum Sahile vurmuş çaresiz bir denizyıldızı olmak istemiyordum.Uçsuz bucaksız okyanusun sularında dilediğimce gezinmek ve yeni şeyler öğrenmek istiyordum. Mesleğimin 6. yılında, İngilizce öğretim yöntem ve tekniklerinde bakış açımı genişletmek, kendimi bireysel ve mesleki yönden geliştirmek amacıyla TEDP projesinde yer almaya karar verdim. Ve böylece başlamış oldu TEDP hikayem.
İlk olarak , gelişimim için öncelik alanını belirledim ve “Öğrenme ve Öğretme Süreci”nde yeterlik alanı olarak “Materyal Hazırlama”yı seçtim. Daha sonra geliştirmede ele alacağım etkinliklere karar verdim. *Derslerin daha etkin işlenmesi ve konuların öğrencilerin ilgisini çekmesi amacıyla kullanılacak görsel ve işitsel materyallerin araştırılması *Derslerde öğrenilecek konuları destekleyen ve içeriğe uygun görsel ve işitsel materyallerin belirlenmesi *Derslerde kullanılacak görsel ve işitsel materyallerin temin edilmesi *Dergi ve gazetelerin taranarak charts ve flashcards hazırlanması *Öğrencilere konulara yönelik charts,drawings ve flashcards hazırlatılması *Oluşturulan materyallerin derslerde en verimli şekilde kullanılması ve uygulamalara yansıtılması
TEDEP PROJESİ UYGULAMALARI
Materyal hazırlama konusunda araştırma yaptım Materyal hazırlama konusunda araştırma yaptım.‘Görsel Materyal Tasarımı’ ve ‘Ders Araçlarının Etkin Kullanımı’ ile ilgili hazırlanmış sunuları izledim. Derslerde yararlanabileceğim görsel ve işitsel materyalleri araştırdım. İçerik yönünden ders konularını destekleyen kaset ve CD’ler temin ettim.
Gazete ve dergilerden topladığım resim ve fotoğrafları tarayarak ders konularına uygun PowerPoint sunuları hazırladım.
Derslerin daha etkin işlenebilmesi ve derslerde öğrencilerin ilgisini çekmek için cards ve flashcards hazırlayarak bir dosya oluşturdum.
Uygulama sırasında en büyük yardımcılarım ise ‘öğrencilerim’ idi. Derslerde kullanmak için temin ettiğim işitsel ve görsel materyalleri uygulamalarıma en etkin bir biçimde yansıtmaya çalıştım. Uygulama sırasında en büyük yardımcılarım ise ‘öğrencilerim’ idi.
Kimi zaman sınıfta bulunan gerçek eşyalardan yararlandık.
Kimi zaman da model eşyalardan.
Derslerde fotoğraf ve resimler de kullandık.
Öğrenciler,konularda geçen kelimelerle ilgili cards hazırladılar.
Ve çalışmalarını arkadaşlarına gösterdiler.
Farklı ürünler oluşturmanın mutluluğu…
Renkler konusunda çalışma yaparken hallerinden oldukça memnundular.
Giysiler ile ilgili çalışmaya severek katıldılar.
Öğrenmekten keyif almak bu olsa gerek…
Ve çalışmaların paylaşımı…
Emeğin haklı gururu…
Gözlerdeki sevinç, yüzlerdeki tebessüm….
Sonrasında da ortaya çıkan ürünlerin sergilenmesi…
Birbirinden farklı nice çalışma…
Öğrenmenin sevinci…
Derse katılmanın mutluluğu…
Saatler ile ilgili çalışma yapmak da oldukça keyif vericiydi.
Emek harcayarak öğrenmek…
Öğrendiğini kullanabilmek…
Parçaları doğru biçimde tamamlamak…
Öğrenilenleri tekrar ederken eğlenmek…
Oyun oynarken öğrenmek…
Sıra sayılarını öğrenmek artık zor değildi.
Bir bütünün parçası olmak…
Ve her bir parçanın bütünü tamamlaması…
Mevsimleri,ayları ve günleri öğrendikten sonra takvim yapmak çocuk oyuncağıydı.
Birbirinden farklı, çeşit çeşit takvimler…
TEDP İLE YEŞEREN UMUT ÇİÇEKLERİ