Temel Eğitim Genel Müdürlüğü İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI (İKS)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Advertisements

EVCİLER İLKÖĞRETİM OKULU BRİFİNG SUNUSU
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
Daire Başkanı Dr.Ünal HÜLÜR.
Kavramları Öğreniyorum
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Mantıksal Çerçeve Temmuz 2012.
İlköğretim Kurumları Standartları’nın İçeriği “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI
İ K S İlköğretim Kurumları Standartları RAPORLAMA.
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
DERBENT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
VERİ GİRİŞLERİ.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI YAZILIMI
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
 HEKAP - VİZYON.  Hatay’da eğitimin mevcut durumunu resmi verilere göre ortaya koyduktan sonra; 1. Öğretmen 2. Öğrenci 3. Veli 4. Yönetici 5. Müfettiş.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
100. YIL İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ABDULLAH GÜNAYDIN İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İKS İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI. İLÇE DÜZEYİ RAPORLARI.
S UNULAR EN GEÇ 09/12/2014 TARIHINE KADAR GÖNDERILECEKTIR DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Okul isimlerini kendi okulunuza göre uyarlayınız. Okulun ön cepheden.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
Sınav Rehberliği Konusunda
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM PERFORMANS DEĞERLENDİRME PROJESİ SUNUMU
İKS’NİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ İLKÖĞRETİM KURUMU STANDARTLARI MODELİ
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
MİLLİ Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Mart Okul Öncesi.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUM STANDARTLARI İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları
Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Nisan 2015
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
……………………………… İlkokulu / Ortaokulu / Lisesi Eğitim Performans Değerlendirme Projesi Sunumu.
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Standartları
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Sunum transkripti:

Temel Eğitim Genel Müdürlüğü İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI (İKS) MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI (İKS) YAZILIM VE RAPORLAMA Nisan 2012

İKS’NİN YAPISI B. PERFORMANS GÖSTERGELERİ MEVCUT DURUM GÖSTERGELERİ 3 STANDART ALANI Eğitim Yönetimi Öğrenme öğretim süreçleri Destek hizmetler (sağlık, güvenlik, beslenme vs.) 12 STANDART 43 ALT STANDART MEVCUT DURUM GÖSTERGELERİ Sayısal veriler ile “evet hayır” cevabı gerektiren, somut gözlenebilir kanıtlardır. % olarak hesaplanmaktadır 440-640 sorudur. Kurum Yöneticileri B. PERFORMANS GÖSTERGELERİ Eğitim hizmetlerin niteliğini belirlemekte yol gösteren somut ve ölçülebilir ölçütlerdir. % olarak hesaplanmaktadır 177 ölçüttür. Yazılım (hesaplama) C. ALGISAL YARAR GÖSTERGELERİ Alt standartlara dair paydaşların okuldaki mevcut uygulamalara ilişkin görüşlerinden oluşur. Yarar Paylaşım İşlevsellik Varlık Yokluk 27-43 adet sorudur. Öğrenci, veli, yönetici, öğretmen

RAPORLAMA 1. Merkezi düzeyde 2. İl düzeyinde 3. İlçe Düzeyinde 4. Okul Düzeyinde e-okul raporlama sistemine benzeyen 4 düzeyde raporlama sistemi kullanılacaktır. Her düzey kendi yetkilendirmesi kapsamındaki kurumların eğitim hizmeti niteliğini belirleyebilecektir. Raporlar kurumsal hafızanın oluşturulmasında veri tabanı sağlayacaktır. Rapor sonuçları aynı yıl ve değişik yıllarda da karşılaştırmalı olarak analiz edilecektir. Alınacak raporlarda okulların güçlü ve zayıf yönleri ortaya konulacaktır. Belirlenen zayıf yönler konusuna göre: - okul tarafından - İlçe/İl MEM tarafından - Bakanlık tarafından önceliklendirilerek iyileştirilmeye çalışılacaktır. 4

Mevcut Durum Göstergeleri Performans Göstergeleri Düzeyler Mevcut Durum Göstergeleri Performans Göstergeleri Algılanan Yarar Düzeyleri Genel Okul Varlık Bildiren Mevcut Durum Göstergeleri (Detay)- Okul (IKS_M01a) Performans Göstergeleri Gerçekleşme Durumu (Detay) - Okul (IKS_P01a) Alt Standartlara Göre Aktörlerin Algılanan Yarar Düzeyleri Dağılımı- Okul (IKS_A01a) Künye Bilgileri- Okul (IKS_K01a) Alt Standartlara Göre Varlık Bildiren Mevcut Durum Göstergeleri Listesi- Okul (IKS_M02a) Performans Göstergelerinin Gerçekleşme Durumu- Okul (IKS_P02a) Alt Standartlara Göre Aktörlerin Algılanan Yarar Düzeyleri Dağılım Grafiği- Okul (IKS_A02a) Genel Rapor- Okul (IKS_G01a) *Örtük Standart Genel Raporda verildiği için ayrıca raporlanmamıştır. Örtük Standartlara İlişkin Aktörlerin Algıları – Okul (IKS_o02a) Örtük Standartlar Genel Raporu- Okul (IKS_o01a) İlçe Alt Standartlara Göre Okulların Mevcut Durum Göstergeleri Gerçekleşme Durumu- İlçe (IKS_M01b) Alt Standartlara Göre Okulların Performans Göstergeleri Gerçekleşme Durumu- İlçe (IKS_P01b) Alt Standartlara Göre Okullardaki Aktörlerin Algılanan Yarar Düzeylerine İlişkin Dağılımı- İlçe (IKS_A01b) Alt Standartlara Göre Genel Rapor-İlçe (IKS_G01b) Alt Standart Bazında Mevcut Durumu Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı- İlçe (IKS_M02b) Alt Standart Bazında Performans Göstergelerini Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı- İlçe (IKS_P02b) İl Seçilen Alt Standarttaki Mevcut Durumu Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı- İl (IKS_M01c) Seçilen Alt Standarttaki Performans Göstergelerini Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı- İl (IKS_P01c) . Alt Standart Bazında Mevcut Durumu Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı- İl (IKS_M02c) Alt Standart Bazında Performans Göstergelerini Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı-il (IKS_P02c) Merkez Seçilen Alt Standarttaki Mevcut Durumu Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı- Merkez (IKS_M01d) Seçilen Alt Standarttaki Performans Göstergelerini Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı- Merkez (IKS_P01d) Alt Standart Bazında Mevcut Durumu Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı-Merkez (IKS_M02d) Alt Standart Bazında Performans Göstergelerini Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı- Merkez (IKS_P02d)

OKUL DÜZEYİNDE RAPORLAR Künye Bilgileri- Okul (K01a) İL/İLÇE: KURUM TÜRÜ: İlköğretim Okulu KURUM ADI: ÖĞRETİM ŞEKLİ: İkili Öğretim 40101106- Okulun alanı-(bahçe alanı m2 si ve bina kullanım alanı m2si) 3760 40101109- Okuldaki yönetici sayısı 2 10201123- Okuldaki toplam öğretmen sayısı (kadrolu, sözleşmeli, vekil, görevlendirme) 12 40101110- Okuldaki destek personel sayısı (eğitim öğretim dışında kalan) 10201122- Okuldaki aday öğretmen sayısı 20202105- Okuldaki rehber öğretmen sayısı 40101112- Okuldaki sınıf öğretmeni sayısı 6 20203113- Okuldaki toplam derslik sayısı (anasınıfı hariç) 8 20203114- Okuldaki toplam şube sayısı 11

Algılanan Yarar Düzeyi 8.Genel Rapor-Okul (G01a) İL/İLÇE :………… KURUM ADI :………. ALT STANDARTLAR Mevcut Durum Göstergeleri Performans Algılanan Yarar Düzeyi Gerçekleşme Oranı Gerçekleşme Yüzdesi Yönetici Öğretmen Çocuk Veli 1- 20201 – Sosyal, Sanatsal, Kültürel, Sportif Etkinlikler 8/8 100 1/1 P Yr V 2- 10203 – Öğretmenlerin Okul Yönetimine Katılımı 2/2 İ Y 3- 10207 – Çocukların Okul Yönetimine Katılımı 6/6 4- 10205 – Velilerin Okul Yönetimine Katılımı 3/3 5- 30101 – Okulda Fiziki Güvenlik 19/19 4/4 6- 30202 - Okul ve Yakın Çevresinde Şiddet ve İstismarı Önlemeye Yönelik Uygulamalar 14/14 4/5 80 7- 20107 – Eğitsel Rehberlik Faaliyetleri 9/9 2/3 67 Y=Yokluk V=Varlık İ=İşlevsellik P=Paylaşım Yr=Yarar

10. Örtük Standartlara Ait Aktörlerin Algıları- Okul (o02a)

TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DÜZEYİNDE RAPORLAR 21.Seçilen Alt Standarttaki Mevcut Durumu Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı- Merkez (İKS_M01d) NUTSI (12 BÖLGE)…………………….……. NUTSII (26 BÖLGE)…………………………. NUTSIII (81 İL)……………………………… 30101 – Okulda Fiziki Güvenlik (ALT STANDART) Mevcut Durum Göstergelerinin Gerçekleşme Oran Aralıkları (%) İldeki Toplam Okul Sayısı 81-100 61-80 41-60 21-40 0-20 ……………….İLİ 300 250 50 130 730 500 520 20 280 200 1520 116 284 322 358 1196 37 85 110 249 136 617 Ülke Düzeyinde Toplam Okul Sayısı

Mevcut Durum Göstergelerinin Gerçekleşme Oran Aralıkları (%) 22.Alt Standart Bazında Mevcut Durumu Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı-Merkez (İKS_M02d) NUTSI (12 BÖLGE)…………………….……. NUTSII (26 BÖLGE)…………………………. NUTSIII (81 İL)……………………………… ALT STANDARTLAR Mevcut Durum Göstergelerinin Gerçekleşme Oran Aralıkları (%) Ülke Düzeyinde Toplam Okul Sayısı 81-100 61-80 41-60 21-40 0-20 1-20201– Sosyal, Sanatsal, Kültürel, Sportif Etkinlikler 5000 8500 8000 6876 2800 31176 2-10203–Öğretmenlerin Okul Yönetimine Katılımı 7867 3785 5385 9833 3856 3-10204–Çocukların Okul Yönetimine Katılımı 4-10205 – Velilerin Okul Yönetimine Katılımı 5- 30101 – Okulda Fiziki Güvenlik 6- 30202-Okul ve Yakın Çevresinde Şiddet ve İstismarı Önlemeye Yönelik Uygulamalar 7-20101–Çocukların Gelişim ve Öğrenme İhtiyaçları 8- 20107 – Eğitsel Rehberlik Faaliyetleri

Performans Göstergelerinin Gerçekleşme Oran Aralıkları (%) 23.Seçilen Alt Standarttaki Performans Göstergelerini Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı- Merkez (İKS_P01d) NUTSI (12 BÖLGE)…………………….……. NUTSII (26 BÖLGE)…………………………. NUTSIII (81 İL)……………………………… A.10101- Okul Gelişimi Performans Göstergelerinin Gerçekleşme Oran Aralıkları (%) İldeki Toplam Okul Sayısı 81-100 61-80 41-60 21-40 0-20 ……………….İLİ 300 250 50 130 730 500 520 20 280 200 1520 116 284 322 358 1196 37 85 110 249 136 617 Ülke Düzeyinde Toplam Okul Sayısı

Performans Göstergelerinin Gerçekleşme Oran Aralıkları (%) 24.Alt Standart Bazında Performans Göstergelerini Karşılama Yüzdelerine Göre Okulların Dağılımı- Merkez (İKS_P02d) NUTSI (12 BÖLGE)…………………….……. NUTSII (26 BÖLGE)…………………………. NUTSIII (81 İL)……………………………… Performans Göstergelerinin Gerçekleşme Oran Aralıkları (%) Ülke Düzeyinde Toplam Okul Sayısı 81-100 61-80 41-60 21-40 0-20 1- 20201 – Sosyal, Sanatsal, Kültürel, Sportif Etkinlikler 5000 8500 8000 6876 2800 31176 2- 10203 – Öğretmenlerin Okul Yönetimine Katılımı 7867 3785 5385 9833 3856 3- 10204 –Çocukların Okul Yönetimine Katılımı 4- 10205 – Velilerin Okul Yönetimine Katılımı 5- 30101 – Okulda Fiziki Güvenlik 6- 30202 - Okul ve Yakın Çevresinde Şiddet ve İstismarı Önlemeye Yönelik Uygulamalar 7- 20101 – Çocukların Gelişim ve Öğrenme İhtiyaçları 8- 20107 – Eğitsel Rehberlik Faaliyetleri

SON DURUM ÖĞRENCİKLERİNE ALGISAL YARAR ÖLÇEKLERİNİ DOLDURTAN OKUL SAYISI VELİLERİNE ALGISAL YARAR ÖLÇEKLERİNİ DOLDURTAN OKUL SAYISI MEVCUT DURUM VE KÜNYE BİLGİLERİNİ GİREN OKULLAR 17029 18143 12921 TOPLAM OKUL SAYISI (Mayıs 2012 tarihi itibariyle resmi ilköğretim okul sayısıdır) 31176