GÖRÜŞME AŞAMALARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Yaş Basamaklarına Göre Eğitim Gereksinimleri. Yaş Basamakları  8-11 Yavrukurt  İzci  Ergin İzci.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
DİN ÖĞRETİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE DANIŞMA VE REHBERLİK
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
REHBERLİK.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
REHBERLİK DERSİ III.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Çatışma ve Çatışma Çözme
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
PEER SUPPORT TEAM.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
İLETİŞİM BECERİLERİ.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
ÇOCUĞUMUN DAVRANIŞLARINI KONTROL ETMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM?
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK (PDR)
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
REHBERLİKLE ELELE.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Kişisel Rehberlik.
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı Danışanın Hazır Oluşu Psikolojik Danışman Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı.
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
BİREY MERKEZLİ TERAPİ.
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
REHBERLİK SERVİSİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
DİN ÖĞRETİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE DANIŞMA VE REHBERLİK
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

GÖRÜŞME AŞAMALARI

Psikolojik danışma; kişisel, sosyal, eğitimsel ve mesleki konularda kişilerin amaçlarını belirleme, karar verme, varolan problemlerini çözme ve benzeri konularda -tarafsız, kişilik haklarına saygılı, güven ve gizliliğe önem veren eğitimli danışmanlardan yardım aldığı bir gelişim sürecidir.

Psİkolojİk danışma Ne değİldİr? Psikolojik danışmaya başvuran kişiler zayıf karakterli değil, gerçekte yaşamlarından ve kendilerinden sorumlu olduğunun farkında olan ve varolan problemleri, yaşadıkları zorlukları çözmek için ilk adımı atmış kişilerdir. Danışman, problemlerinizi nasıl çözeceğiniz konusunda size öğüt veren kişi değildir. O, danışma süreci içinde sizin koyduğunuz hedeflere ulaşmanız, çeşitli konularda sağlıklı karar vermeniz veya problemlerinizi çözmeniz konusunda size yardımcı olan kişidir. Tabiki, Danışarak, problemler hemen ortadan kalkmadığı gibi, danışman da elinde sihirli değnek olan bir kişi değildir.

Danışma aşamaları Muharrem Kepçeoğlu’na göre; 2. Gerard Egan’a göre; Psikolojik danışmayı 4 başlık halinde ele almıştır: Yapılanma Problemi ortaya koyma Çözüm için gerekenleri ortaya koyma Sonuçlandırma 2. Gerard Egan’a göre; Üç aşamalı danışma modeli Problemin aydınlatılması Amaçlar oluşturma Harekete geçme

1. Yapılanma: M. Kepçeoğlu’na göre; İlk aşama olan yapılanma sürecinde; amaç danışanı bilgilendirmedir. Bu bilgiler danışmanın rolü ve yapabileceği yardımın nitelikleri, danışanın danışma süreci ile ilgili görevlerini ve danışma oluşumunun kurallarını içerir. Danışanın yanlış ve gerçekçi olmayan beklentilerini ortadan kaldırmak amaçlanır.

Danışmayı başlat Amaç oluştur Danışanın, danışma isteğini belirtmesi beklenir. Danışman etkili bir dinleyicidir. Bu durumda ortamı, rahatça konuşabilecek duruma getirerek, güveni ve yakınlaşmayı sağlamak danışmanın görevidir. Danışanın elini sıkıp adı ile seslenerek oturacağı yeri göstermeli, danışana nazik davranmalıdır. Böylece danışman, danışana kendisiyle , ilgilenmeye hazır olduğunu göstermiş olur.

2. Problemi ortaya koyma: M. Kepçeoğlu’na göre; 2. Problemi ortaya koyma: Danışman tarafından oluşturulan güven verici ortamda danışan problemini anlatmaya ve problemin etrafındaki duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışır. Danışman , danışanı ustalıkla dinlemeyi ve onun kendisini anlamasına yardımcı olmayı sürdürür. Danışan, problemini gerçekçi bir gözle anlamaya başlamıştır.

3. Çözüm için gerekenleri M. Kepçeoğlu’na göre; 3. Çözüm için gerekenleri Ortaya koyma: Bu aşamada, problemi çözmeye yönelik alternatiflerden birini tercih etme ve karar verme süreci yaşanır. Burada kararı verecek olan kişi danışanın kendisidir. Danışman ise sadece kolaylaştırıcı rolü üstlenir.

Danışanın ihtiyaçlarını Anla Amaca doğru gelişim sağla Danışanın sorununu niteliği, içeriği anlaşılmaya çalışılmakta ve çıkarılmaktadır. Bu ilişkide istenen davranışlar; danışanın kendini anlaması ve olduğu gibi kabul etmesidir. Danışandan istenmeyen davranışlar ise, çevrenin beklentilerine körü körüne boyun eğme; öz doğasını, benliğini yadsımasıdır. Danışan zorlandığı şeyin ne olduğunu anladıkça, düşüncelerini söylemeyi, duygularını ele almayı öğrendikçe gelişim gerçekleşir.

M. Kepçeoğlu’na göre; 4. Sonuçlandırma: Alınan kararların uygulamaya konulması ve sonuçların değerlendirilmesi de psikolojik danışmanın bir parçasıdır. Alınan kararlar , bir sonraki görüşmeye kadarki yapılacaklar için olabileceği gibi danışma sürecinin sonunda varılmak istenen hedefe yönelik de olabilir.

G. egan’a göre; 1. Problemin aydınlatılması: Bu aşamada danışana deneyimlerini somut bir şekilde keşfetmesi ve aydınlatması için bazı danışmanlık becerileri kullanır. Bu beceriler: Aktif katılım Dinleme İçerik ve duyguları yansıtma Soru sorma Danışman ile danışan arasında Güven verici bir ilişki kurulmalı

2. Amaçlar oluşturma aşaması: G. egan’a göre; 2. Amaçlar oluşturma aşaması: Danışanın problemini net olarak anlamasını ve problemine uygun amaçlara yönelmesini sağlamak gerekir. Danışmanlık becerileri ile birlikte; duyguların açıklanması, kendini açma ve gerçeklerle yüzleşme becerileri de devreye girer. Danışman, danışana hangi hedefleri başarabileceği konusunda yardımcı olur.

Hedeflere ulaşamama? Hedeflerİn gerçekte başarılabİlİr olmaması Yeterİnce motİve edİcİ Olmaması genİş bİr açıdan bakıldığında hedefİn yeterİnce İstenmemesİ

3. Harekete geçme aşaması: G. egan’a göre; 3. Harekete geçme aşaması: Danışanın belirlediği amaçların gerçekleşmesi için yapılacak planlar ve bu planları nasıl uygulayacağı konusunda tartışılır. Yaratıcılık, beyin fırtınası ve cesaretlendirme gibi beceriler burada devreye girer.

G. egan’a göre; 3 aşamalı yardım modeli; pragmatik bir anlayışa sahiptir. Sadece klinik danışmalar için değil; aynı zamanda sağlık, sosyal hizmetler ve yönetim için de geçerli olduğunu belirtmiştir.

Görüşme Süreci: Güven verİcİ bİr İlİşkİ Problemİn ortaya konması Problemİn anlaşılması Çözüm önerilerini tartışma Bİr alternatİf seçİlmesİ Uygulama takİp

Teşekürler…