Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Eğitim Bilimleri Bölümü

Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Sayın Sağlık Bakanının katılımı ile yapılan Kocaeli İl Sağlık Koordinasyon Toplantısı- 26 Ocak 2014 Kocaeli Üniversitesi Ekibinin Görüş ve önerileri Prof.Dr.Sezer.
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Önsöz: tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
İçerik I. Tanım ve Tarihçe II. Mevcut Durum Analizi 1. Alt yapı 2
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
Misyon Nitelikli hekim yetiştirebilecek düzeyde eğitim, hasta haklarına saygılı, düzeyli hasta hekim ilişkisine dayanan hizmet ile anesteziyoloji, yoğun.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planlama Taslağı

İÇİNDEKİLER Vizyon Misyon Değerler ve Stratejiler Stratejik Amaçlar

Mevcut Durum -Öğretim Kadrosu -Yayınlar

İÇİNDEKİLER Mevcut Durum Mezunlar Öğretim Programları Öğretim Araç ve Gereçleri Araştırma Projeleri Derslik Kullanım Oranı Öğrencilere Yönelik Etkinlikler

İÇİNDEKİLER Mevcut Durum Akreditasyon Bilimsel Toplantılar Düzenlenen Toplantılar Birimler Arası Ortak Çalışmalar Me.Ü. Dışındaki Birimler ile Ortak Çalışmalar Öğretim Üyesi Başına Düşen Ders Saati Ders Program İçeriği Ders Programlarındaki Dönüşüm

İÇİNDEKİLER Tehditler Hedefler SWOT Analiz Çalışması Güçlü Yanlar Zayıf Yanlar Fırsatlar Tehditler Hedefler

VİZYON Mersin Üniversitesi, Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı, Gerek Tıp Fakültesi eğitiminin bir parçası olarak ve gerekse uzmanlık eğitimi veren bir bölüm olarak; bu bölümde eğitim almanın ve çalışmanın ayrıcalık olduğu; Ulusal ve uluslararası ortamlarda vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi ve sağlık hizmeti ile ulusal ve evrensel kalkınmaya katkıda bulunan bir anabilim dalı olmak.

MİSYON Evrensel değerler ışığında, tıp, bilim, teknoloji birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli hekimler yetiştirmeye katkı sağlamak; İnsan sağlığını koruma ve tekrar sağlığına kavuşmasını sağlamada en üst düzeyde katkı sağlayan cerrahlar yetiştirmek , araştırma ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmaktır.

Değerler ve Stratejiler Mersin Üniversitesi’nin Değerleri: Şeffaflık Hesap verebilirlik Adalet Liyakat Emeğe saygı İşbirliği, dayanışma ve paylaşma Yenilikçilik, yaratıcılık Akademik özgürlük (eğitim, araştırma ve ifade özgürlüğü) Katılımcılık Mükemmeli aramak Estetik duyarlık, çevreye saygı Geleceğe inanmak Toplum yararı

Stratejik Amaçlar Öğrencilerimize kendi özgün fikirlerini özgürce ifade etme, her tür kaynaktan ulaşılan bilgiye bilimsel şüphecilikle yaklaşma cesaretine sahip olma ve kendisininki de dahil olmak üzere her türlü fikri sorgulayabilme bilinci kazandırmak. En üst düzeyde bilgi, beceri ve donanıma sahip, ülke gerçeklerini bilen hekim yetişmesine katkı sağlamak

Stratejik Amaçlar En üst düzeyde bilgi, beceri ve donanıma sahip, ülke gerçeklerini bilen ve uyum sağlayabilen genel cerrahi uzmanı yetiştirmek.

Stratejik Amaçlar Genel cerrahi alanında yüksek nitelikli bilim insanı yetiştirme Eğitim, araştırma ve hizmet alanlarında üniversitemiz içinde diğer anabilim dalları ve bölümlerle işbirliği yapmak

Mevcut Durum Öğretim elemanı/öğretim üyesi bilgileri 8 Profesör Yarı zamanlı 2 Yok Doçent 3 Yardımcı Doçent Öğretim Görevlisi Araştırma Görevlisi Ortalama öğrenci sayısı 15 ( x 4) Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı (15/8) / Staj 2.0

Mevcut Durum Yayınlar: 1999/2006 Ocak Tarihleri Arasındaki Yayınlar Esas Alınmıştır. Öğretim üyeleri yayın sayısı: 32 Anabilim dalının öz yayınları:28 Ortak çalışmalar:4 Öğretim üyesi başına düşen SCI kapsamındaki yayın sayısı: 4.0 Öğretim üyesi başına düşen yıllık SCI kapsamındaki yayın sayısı:0.5

Mevcut Durum Yayınlar: Konuları Klinik araştırmalar: Onkolojik Cerrahi Transplantasyon Laparoskopik cerrahi girişimler Paratiroid cerrahisi Tiroid Cerrahisi Meme Cerrahisi Safra Yolları Cerrahisi Travma Cerrahi Algoloji Proktoloji Deneysel çalışmalar Sepsis Tıkanma Sarılığı İntestinal İskemi Referfüzyon Hasarı Hepatik İskemi Referfüzyon Hasarı

Mevcut Durum Yayınlar: (2000 – 2006 Ocak) Kitap-Kitap Bölümü Uluslararası: Yok Ulusal kitap editörlüğü: Yok Uluslararası / kitap çeviri editörlüğü: 1 Uluslararası / kitap bölüm çevirisi: 34

Mevcut Durum 1998 – 2006, 19 genel cerrahi uzmanı 2 profesör 3 Doçent 5 Üniversite 3 Yardımcı Doçent 1 Tıp Fakültesi Dekanı 1 Mersin Üniversitesi Rektör Yardımcılığı 3 Özel Sağlık Kuruluşunda Genel Cerrahi Uzmanı 8 Araştırma Görevlisi

Mevcut Durum Öğretim Araç ve Gereçleri Derslik sayısı: 1 Bilgisayar sayısı: 10 Öğretim üyeleri : 8 Araştırma görevlileri : 2 İnternet bağlantılı bilgisayar sayısı: 10 Video projektör sayısı: 2 Televizyon sayısı: Yok Tarayıcı sayısı: 1 Yazıcı sayısı: 2

Mevcut Durum 2001 Araştırma Projeleri Araştırma projeleri sayısı: 1(TUBİTAK) Dr. Musa Dirlik, Koray Öcal

Mevcut Durum: Mezuniyet öncesi eğitim Dönem 4; Haftalık teorik ders saati: 10 saat Dönem 4 ; Haftalık pratik ders saati 4 x 5 x 4 (grup sayısı) = 80 saat Yıllık toplam teorik ders Dönem 3 : 19 saat x 1 = 19 saat Dönem 4 : 72 saat x 4 = 288 saat Pratik Dönem 4 : 80saat x 8(hafta)x4 = 2560saat Toplam : 2867 saat Öğretim elemanı başına düşen yıllık eğitim yükü: 358 saat

Mevcut Durum: Genel Cerrahi Asistan Eğitimi Örgün eğitim 20 saat/hafta Pratik eğitim 10 saat/hafta -------------------- Öğretim elemanı başına düşen haftalık 30 saat asistan eğitimi Yılda iki kere asistan değerlendirme sınavı

Mevcut Durum Akreditasyon Anabilim Dalımız Transplantasyon Ünitesi 20 Aralık 2005’de Sağlık Bakanlığı tarafından Karaciğer Nakli Merkezi belgesi verilerek akredite edilmiştir. Anabilim Dalı bünyemizde Gastroenteroloji Cerrahisi Bilim Dalı kurulması YÖK tarafından kabul edilmiştir.

Mevcut Durum Bilimsel Toplantılar: Son 2 yıl esas alınmıştır. Bilimsel toplantılara sunum ile katılım sayısı Ulusal: 24 Uluslararası: 7

Mevcut Durum Düzenlenen Toplantılar: Son 5 yıl Düzenlenen kongre ve bilimsel toplantı sayısı: 2 Bölgesel Cerrahi Kongresi 2001-Mayıs Bölgesel Acil Cerrahi Kongresi 2004-Eylül Mersin Cerrahi Derneği Bilimsel Toplantıları 12 Meme Hastalıkları Bilimsel Cerrahi 1

Mevcut Durum Birimler Arası Ortak Çalışmalar Toplantılar Radyoloji Onkoloji Patoloji Gastroenteroloji Araştırmalar Farmakoloji Mikrobiyoloji Biyokimya Histoloji Bioistatistik

Mevcut Durum Me.Ü. Dışındaki Birimler ile Çalışmalar Türk Cerrahi Derneği Ankara Cerrahi Derneği Ulusal travma ve acil cerrahi derneği Sağlık Bakanlığı Transplantasyon kurulu Türk Tabipleri birliği Dergi Editörlüğü / Hakemlik Ulusal dergiler Ulusal Cerrahi Dergisi Yayın Kurulu üyeliği Türk Gastroenteroloji Dergisi Yayın Kurulu üyeliği Malatya Tıp Dergisi Yayın Kurulu Üyeliği

Mevcut durum: Ameliyatlar 2005 (n: 944) Endokrin 45 4.7 Meme 73 7,7 Üst GI 110 11,6 Alt GI 123 13 Proktolojik 138 14,6 Hepatopankreatikobiliyer 164 17,3 Fıtıklar 111 11,7 Diğerleri 183 19,4 944 100

SWOT Analiz Çalışması Güçlü Yanlar Ulusal düzeyde kendi alanında eğitim, araştırma ve hizmette seçkin yeri Akademik ortama yüksek oranda katkı (doçent-profesör sayısı) Uluslararası dergilerde en çok yayın Tıp eğitimi kurumlarında ve üniversitelerde yöneticilik Öğretim elemanı Nitelik / Nicelik açısında yeterlilik Bilimsel ortamlardaki yüksek performansları Mezuniyet öncesi tıp eğitimi En çok tercih edilen tıp fakültesi öğrencilerinin eğitimi En yüksek tavan ve taban puanı ile öğrenci almak Uzmanlık eğitimi Yapılandırılmış bir eğitim programı uygulanması Mezunlarla sıkı iletişim Uygun alt yapı: Mersin Tıp Fakültesi Hastanesinin durumu ve donanımı Araştırma alt yapısı ve olanakları

SWOT Analiz Çalışması Güçlü Yanlar Üniversite içi ve dışı diğer birimlerle ilişkiler Diğer anabilim dalları Dernekler Diğer eğitim kurumları Bilgisayar Süreli yayınların birçoğuna erişim

SWOT Analiz Çalışması Zayıf Yanlar Genel : Yurt içi ve yurt dışı kurumlarla işbirliği Kurum içi işbirliği azlığı Dosya sisteminin yetersizliği Kayıt eksikliği Hastane içi dershane eksikliği Anabilim dalının fiziki koşullarının ve araç gereçlerin (bilgisayar-telefon) yetersizliği Hasta hizmetlerinde fiziksel ortam yetersizliği İş disiplini ile ilgili sorunlar Klinik ilgi alanlarının belirlenmemesi Tıbbi sekreter eksikliği

SWOT Analiz Çalışması Zayıf Yanlar Öğrenci: Motivasyon kaybı Öğrencilere sunulan hizmetlerde alt yapı ve fiziksel koşul eksikliği Araştırma görevlileri: Poliklinik hastalarının daha az ameliyat edilebilirliği Öğretim üyesi: Aşırı hizmet yükü Klinik çalışma Altyapı eksikliği – veri toplama

SWOT Analiz Çalışması Fırsatlar Genç bir eğitici kadrosu Yabancı dil Uluslararası deneyim Üniversitemizin ortamı ve ulusal saygınlığı Avrupa Birliği projeleri Hasta potansiyeli Ülke düzeyinde iyi bir durumda olan temel ve klinik bilimler Kalite güvence sisteminin başlatılmış olması

SWOT Analiz Çalışması Tehditler Toplumun gereksiniminden fazla hekim yetiştirilmesi, Toplumun gereksiniminden fazla genel cerrah yetiştirilmesi, Bu koşulların getirdiği memnuniyetsizlik İstihdam sorunları Hekim saygınlığının kaybı S.B. performans uygulaması: Araştırma görevlilerinin tercihinin sağlık bakanlığına kayması Ülke sağlık politikalarıyla ilgili yasalar: malpractice, yerel yönetim yasaları TUS Öğretim üye/ elemanlarının özlük haklarının durumu ve yarı zamanlı çalışmaya zorlanma Hizmetin ön plana çıkması Döner sermaye uygulamaları ile hasta profilinin değişmesi

Hedefler: Sürekli geliştirilmesi gerekenler Öğrencilere üst düzeyde eğitim verilmesi Çekirdek eğitim programı Sınav siteminin değiştirilmesi Öğrencilerin eğitim yönünden memnuniyetinin arttırılması Öğrenci – öğretim elemanı, öğrenci – öğrenci etkileşiminin ders dışı etkinliklerde de artırılması Geri bildirim Araştırma görevlisi motivasyon ve memnuniyetinin arttırılması Asistan eğtim kılavuzunun yenilenmesi Kongrelere katılımın desteklenmesi Ödüllendirme: toplantılara katılım, sınavlarda başarı Yeni eğitim modellerinin kullanılması (laboratuarda ve sanal ortamda) Etik değerlere değer veren hekim yetiştirmek Hasta memnuniyetini arttırmak Servis elemanlarının eğitimi

Hedefler 5 yıllık hedefler Yurtdışındaki kurumlarla iletişimin ve yurtdışı yayın sayısının artırılması, sürekliliğinin sağlanması Öğretim elemanı başına düşen yurt dışı yayın sayısının arttırılması Mezunlarla iletişimin daha da güçlendirilmesi Ülke sağlık politikalarına katkıda bulunmak Bilim insanı yetiştirmeye katkıda bulunma Teknoloji geliştirmeye yönelik araştırmalar Araştırma projelerinin sayısını arttırmak Yıllık ameliyat sayısının arttırılması Yeni Hastanenin biran önce bitirilip hizmete açılması Poliklinik hizmetlerinin iyileştirilmesi Klinik ilgi alanlarına göre alt gruplara ayrılma