ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ETKİLEYENLER II

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sosyalleşme & Sosyal Ahlak
Advertisements

Etik ve Meslek Etikleri
Çevre Ahlakı (Çevresel Etik) ve sivil insiyatif
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
Nurcan CİVELEK Yeter ALTUNTAŞ
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ
HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
FİLOZOFLAR ALBÜMÜ SOCRATES Bilmek, hatırlamaktır.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
MEDİNE’DE İLK İCRAATLAR
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Bilkent Üniversitesi Ankara Temmuz 2014
ATATÜRK İLKELERİ.
ATATÜRK İLKELERİ.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ETKİLEYENLER I
BİLAL ERYILMAZ 25 Mayıs 2012, Dedeman, Ankara. ÜÇ TEMEL ALAN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİNİN BELİRLENMESİ ETİK İNCELEMELER ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ.
Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Doktora Programı Eğitimde Planlama ve Denetleme Genel Öğretim İlkeleri Danışman Prof. Dr.
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAM VE PLANLAMA
TOPLUMCU GERÇEKÇİLİK (Sosyal Realizm)
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Çağdaş Türk Eğitimcileri - II
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
"Çağdaş" eğitimcilerin eğitim öğretim ilkeleri
BİR SOSYAL KURUM OLARAK
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ORTAYA ÇIKARAN FAKTÖRLER POLİTİK, İDEOLOJİK FAKTÖRLER, KİTLE EĞİTİMİ - SEÇKİN EĞİTİMİ, HAYAT BOYU EĞİTİM Prof. Dr. Mustafa ERGÜN.
Atatürk'ün Kişilik Özellikleri
5. TÜRKİYE ETİK KONGRESİ MUHASEBE ETKİNLİĞİNDE TEMEL İLKELER
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Çağdaş Eğitim Akımları Prof. Dr
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Dr. Mustafa Ergün AKÜ-2013.
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Çocuk Hakları Evrensel Bildirgesi
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN
Öğretmenlik Mesleği.
TC İNKİLAP TARİH.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
Genel Öğretim İlkeleri
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
Marksizm.
Psikolojik Danışman Kimdir? Nasıl Yetiştirilmelidir? Yardımcı Lider Psikolojik Danışmandan Grupta Beklenilenler.
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİ
İKTİSADA GİRİŞ.
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
ÇOCUKTAN HAREKET EĞİTİM AKIMI
Temel Eğitimde Değerler Eğitimi
EĞİTİM VE FELSEFE İLİŞKİSİ ÇAĞDAŞ EĞİTİM YAKLAŞIMLARI
TÜRK Eğitim Sistemi.
GENEL OLARAK ETİK ve AHLAK KAVRAMLARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
REFAH DEVLETİ.
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK.
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
KALKINMA EKONOMİSİNİN DOĞUŞU- BUGÜNÜ- GELECEĞİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
KÜLTÜR ÇEŞİTLERİ.
POLİTEKNİK EĞİTİM. ‘Çok yönlü teknik ve beceri’ Diyalektik materyalist felsefeye dayanır. Kurucusu KARL MARX ve ANGELS.
TAEKWONDONUN TANIMI Taekwondo 20 yüzyılı aşkın bir zamandan beri Kore’de bağımsız olarak geliştirilmiş ve uluslararası çağdaş bir nitelik kazanmış bir.
Sunum transkripti:

ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ETKİLEYENLER II Prof. Dr. Mustafa ERGÜN

G.W. Friedrich H E G E L (1770-1831) “Eğitim, insanı ahlâklı yapmak sanatıdır.” ferdiyetçiliğe karşı toplumcu, tabiata değil kültüre uygunluk, Eğitim, devletin bir fonksiyonudur.

Johann Friedrich HERBART (1776-1841) Eğitimin amacı ahlâktır Johann Friedrich HERBART (1776-1841) Eğitimin amacı ahlâktır. Eğitim, psikoloji ve etik üzerine kurulur. Öğretim, “eğitici öğretim” olmalıdır.

Lew Nikolayeviç T O L S T O Y (1828-1910) İnsanlık tabiattan uzaklaşıp medeniyete girdikçe bozulmuştur. Tanrı kanunları, insan kanunlarından daha mükemmeldir. (Öfkelenmeyeceksin, zina etmeyeceksin, yalan söylemeyeceksin, şiddet yapmayacaksın, kimsenin düşmanı olmayacaksın) Devlet, organize olmuş şiddettir.

Lew Nikolayeviç T O L S T O Y Eğitimin temel ilkesi özgürlük olmalıdır Lew Nikolayeviç T O L S T O Y Eğitimin temel ilkesi özgürlük olmalıdır. Yasnaya Polyana’da bir reform okulu kurmuştur. Başarı ve yeteneğe göre gruplar var, devam serbest, karşılıklı güven ve saygı esas, yönetim öğrencilerde.

Karl M A R X (1818-1895) Ekonomik yapı, bir toplumda devleti, hukuku, dini, ahlâkı, sanatı, eğitimi vs belirler. Tarih bir sınıflar ve sermaye savaşıdır.

Karl M A R X Feodalizm kapitalizme dönüşmüştür Karl M A R X Feodalizm kapitalizme dönüşmüştür. Kapitalizm, “işbölümü” (uzmanlaşma) ile insanı köleleştirmekte, kendine yabancılaştırmaktadır.

Karl M A R X İnsan, çok yönlü ve derin duygulu yetiştirilmelidir (şahsiyet bütünlüğü). Kapitalist eğitim tek yanlıdır. Eğitim, politeknik okullarda üretim (iş) ile birleştirilsin.

Arthur SCHOPENHAUER (1788-1860) Hayat acı ve ıstırapla doludur Arthur SCHOPENHAUER (1788-1860) Hayat acı ve ıstırapla doludur. İnsanın karakteri doğuştandır ve eğitimle değiştirilemez. Erdem ve kötülükler doğuştandır. Eğitim, ancak sınırlı bir güce sahiptir.

Friedrich NIETSCHE (1844-1900) Örgütlenmiş okul eğitiminden ziyade, insanın kültür içinde şekillenmesi önemlidir. Kültür, eğitici olmalı. Eğitim “İskenderiye ağı”na (teorik bilgi) düşmüştür, kurtarılmalıdır. Kitle eğitimi değil seçkin eğitimi