Scratch programı eğlenceli bir ortamda resim, ses, müzik gibi çeşitli medya araçlarını bir araya getirebileceğimiz, kendi animasyonlarımızı, bilgisayar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dersi
Advertisements

Bilgilerimi sunuyorum
Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Web Bilgi Girişi Kullanım Rehberi
HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER ŞEKİL , RESİM EKLEME TABLO EKLEME
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
Tarayıcınızı açıp, web sayfası adresinizi giriniz. (1) Sayfa düzenleyebilmeniz için “Giriş” bağlantısına tıklayınız. Giriş yaptıktan sonra sayfaların içeriğini.
Power Point’a Resim Nesneleri Ekleme ve Kullanma
DERS : ENTEGRE OFİS KONU : POWERPOİNT MENÜLERİ VE ALT MENÜLERİNİN AÇIKLANMASI.
Support.ebsco.com EBSCOhost Collection Manager Selector Accounts(Seçici Hesaplar) Kullanıcı Kılavuzu.
Kodlama bilgisi gerekmez!
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Wordpress 2. Not
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
WINDOWS ÖZET Klasöre girmek için veya dosya çalıştırmak için;
Kelime İşlemci Programı
İGOOGLE EBRU KAYA İGOOGLE NEDİR?  iGoogle özelleştirilebilir bir ana sayfadır.  iGoogle, üst bölümünde bir Google arama kutusu, alt bölümünde.
Profesyonel sunu hazırlama
Weebly Web Sitesi Kurmak
YÖS Başvuru Sayfası Bilgilendirme Sunusu
Template ve Macro Yaratma
Görsel Okur-Yazarlık *
Powerpoint 2003 – Uzantısı .ppt Powerpoint 2010 – Uzantısı .pptx
Temel Bilgi Teknolojileri 2
MERSİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Bilgisayarda Ofis Programları
MİCROSOFT WORD 2003.
Önce tasarım butonuna tıklayın
WİNDOWS 7 İŞLETİM SİSTEMİ İLE İMAGE ALMA
Windows Media Player.
Yeliz Özcan Toondoo.com.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
POWERPOİNT BERİL ŞENDOĞAN.
2.4. Dönüşümlü Resimler (Rollover) Oluşturma
TEMEL NESNE VE TABLO İŞLEMLERİ
Microsoft Office Access
Hafta Rapor Hazırlamak Form aracılığı ile tablolara veri girişi yapıldıktan sonra, ekran çıktısı veya yazıcı çıktısı almak amacı ile rapor hazırlanmaktadır.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
WORD WORD UYGULAMA.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
SCRATCH SUNU -2.
Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
© TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ – VERİ SUNUMU - I 1 / 32 Ünite 5 Veri Sunumu – I (Microsoft Powerpoint) Konya, 2012 Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
Sisteme Kendi Hesabımızla Giriş Yapabilmek İçin Giriş Butonuna Tıklanır.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
PROGRAMLAMA NEDİR? Kullanıcıların isteklerini karşılayacak alt yapıyı(kodları) hazırlamaktır.
6. TEZGAHA PROGRAM YAZILMASI VE SİLİNMESİ Tezgâha herhangi bir program gireceğimiz veya bir program üzerinde değişiklik yapacağımız zaman; Mode anahtarını.
MS WORD Kullanımı OFFICE DÜĞMESİ HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
Bu sunu scratch programını tanıma amaçlıdır
PROGRAMLAMA VE SCRATCH.
DİLOVASİ TEKNİK LİSE VE Ç.P.L POWER POİNT 2003 ÖĞRETMEN= KÜRŞAT KUŞ =
BİLGİSAYAR KOMUT: Bilgisayara istediğimiz şeyleri yaptırabilmek için verdiğimiz emirlerdir.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 1 MODÜL : WEB TASARIM. HTML 2.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
eTwinning Twinspace Proje Çalışma Alanı
Kullanıcı Kılavuzu Genel Bakış support.ebsco.com.
Kayıt Yöneticisi (Records Manager)
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı
Neler Öğreneceksiniz ? Windows ve temel bileşenleri,
Dosya Yönetimi.
GÖRSEL PROGRAMLAMA DİLİ:
Ürün Nasıl Eklenir? Ürün Ekleme Ürün Düzenleme Ürün Gruplama.
powerPoint nedir
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
Profesyonel sunu hazırlama
Program Kurulum Seti Hazırlamak
Sunum transkripti:

Scratch programı eğlenceli bir ortamda resim, ses, müzik gibi çeşitli medya araçlarını bir araya getirebileceğimiz, kendi animasyonlarımızı, bilgisayar oyunlarımızı tasarlayabileceğimiz ya da interaktif hikayeler anlatabileceğimiz ve paylaşabileceğimiz bir grafik programlama dilidir.

Scratch web sayfası, Scratch’ i öğrenebilmemiz için birçok kaynak içermektedir. Web sayfasını ziyaret etmek isterseniz http://scratch.mit.edu linkine tıklayarak Scratch ana sayfasına ulaşabilirsiniz.

KARAKTER Scratch projeleri karakterler olarak adlandırılan objelerden oluşur. Seçtiğimiz bir karaktere farklı kostümler giydirebilir karakterin görünümünü değiştirebiliriz.

Yeni bir karakter eklemek için ‘Yeni Karakter’ bölümünden Scratch programının bizlere sunduğu hazır karakterlerden seçebilir, bilgisayarımızda yüklü olan bir öğeyi açabilir veya kendimiz yeni bir imaj çizebilir.

Scratch programı ilk açıldığında karşımıza çıkan kedi bir karakterdir.

KOD BLOKLARI: Kod blokları karakterimize istediğimizi yaptırabilmemiz için kolay tasarımıyla bizlere sunulmuş araçlardır. Kod bloklarında bulunan blokları alt alta sıralayıp komut dizisi oluşturarak karakterimizin hareket etmesini, müzik çalmasını, işlemler yapabilmesini sağlayabiliriz.

SCRATCH ARAYÜZÜ Scratch’in gelişmiş ve kullanılması kolay bir arayüzü vardır. Scratch arayüzü 4 ana bölmeden oluşur.

Proje ekranı Kodlama alanı Menü ve araç çubuğu Proje ekranı Kod blokları Kodlama alanı

PROJE EKRANI Bizim sahnemizdir. Projemizi çalıştırdığımızda tasarladığımız her şey burada görünür. Proje sahnesi Karakterlerin bulunduğu alan

PROJE SAHNESİ Hazırladığımız projemizin canlandığı yerdir. Oyunlarımız, animasyonlarımız, hikayelerimiz bu ekranda hayat bulur.

Ekran 480 birim genişlikte ve 360 birim uzunluktadır Ekran 480 birim genişlikte ve 360 birim uzunluktadır. Scratch ekranı aslında bir koordinat düzlemidir. Scratch programı açıldığında karşımıza çıkan kedi karakteri başlangıçta (0,0) noktasındadır.

KOD BLOKLARI Karakterimizi programlamak için kullanabileceğimiz blokların bulunduğu kısımdır.

KODLAMA ALANI Blokları sürükleyerek komut dizileri oluşturacağımız alandır.

Araç çubuğu Damga simgesi ile karakterimizin kopyasını çıkarırız. Bu simge ile karakteri büyütürüz. Bu simge ile karakteri küçültürüz. Makas simgesi ile karakteri sileriz.

Kod eklemek ve silmek Eklediğimiz bir kodu silmek için üzerine sağ tıkayıp açılan menüden sil komutuna tıklarız. Sildiğimiz bir kodu geri getirmek içinse düzenle menüsünden silmeseydim komutuna tıklarız. Sadece en son sildiğimiz kodu geri alabiliriz.

Değişken oluşturma Liste oluşturma Dışarıdan veri girme(Algılama sor ve bekle, 41 syf) Koşullu ifadeler Tekrarlı ifadeler Sonraki sahne ve görünüm