Gösterip Yaptırma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
Resimlerin Kullanımı.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
KARMAŞIK SAYILAR.
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Altı Şapkalı Düşünme.
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
DERS - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU - GÖSTERİP YAPTIRMA YÖNTEMİ ÖĞRETMEN – ASLIHAN TÜFEKÇİ ONUR YILDIZ BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLİĞİ.
Öğretim Durumlarını Planlama
Çarpma İşlemi.
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
KİMYASALLARI DEPOLAMA TALİMATI
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN AİLELERİ İÇİN ÖNERİLER
MERHABA.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Dil Öğretimi Yöntem ve Teknikleri
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
2. Tam sayılı Kesirler Basit Kesirlere bir veya daha fazla bütün eklenen kesirlere Tamsayılı Kesir denir. Tam Kısım Pay Kesir Çizgisi Payda.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]
KAREKOD KULLANIMI.
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PROJE YÖNTEMİ Proje nedir?
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZCAN PALAVAN.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
KESİR GÖSTERİMLERİ Kesirlerin somut modellerle gösteriminde dört değişik yol vardır. Bunlar, bölge, çizgi, küme ve alan gösterimleridir. BÖLGE MODELİ.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Çocukların kendilerine özgü bir dünya görüşü ve davranış biçimleri vardır. Henüz tam olarak gelişmemiş olmakla birlikte hızlı bir gelişme değişme.
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme Alanı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
KOMUT YÖNTEMİ.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

Gösterip Yaptırma

Gösterip yaptırma yöntemi, bir işlemin yapılışının ya da bir aracın kullanımının önce gösterilip açıklanması, sonra da uygulama yaptırılmasıdır. Bu yöntem verilen bilgilerin uygulamaya dönüştürülmesi amacıyla kullanılmaktadır. Bilgi ve beceriler yaparak yaşayarak kazanılır. Gösterip yaptırma yönteminde gösteri kısmı öğretmen, yaptırma kısmı ise öğrenci merkezlidir.

Gösterip yaptırmada aşağıdaki noktalara dikkat edilmelidir: Hedeflenen beceriler önce öğretmen tarafından öğrencilere gösterilmelidir. Gösterilen beceriyi kazanması için her öğrenciye gerekli zaman ve tekrar etme olanağı verilmelidir. Beceriler aşamalı olarak öğretilmelidir. Öğrencilere önce basit sonra daha karmaşık işler yaptırılmalıdır. Derslik ya da atölyede gerekli güvenlik önlemleri alınmalıdır. Yapılacak işler liste ya da akış çizelgesi biçiminde gösterilmelidir.

Gösterip yaptırma yönteminin kullanıldığı bir öğrenme durumunu açıklayınız.