İbrahim ER İlköğretim Genel Müdürü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ KADIN SORUNLARI ARAŞTIRMA
Yaşam3Geni Eğitim Danışmanlık
ÇOCUKLARIN MEDYA OKURYAZARI OLMA İHTİYACI
“IP Universities” Istanbul, April 14 to 15, 2011 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logoTürkiye’de FM Eğitimi Salih BEKTAŞ.
EKREM SERİN GAZİANTEP MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRÜ 20. yüzyılda başlayan ve hâlen devam etmekte olan bilim ve teknolojideki hızlı gelişme, her alanda olduğu gibi.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
5 Soruda Medya Okuryazarlığı.
21. Yüzyıl becerileri.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.
Kafkas Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma Ve Uygulama Merkez Müdürlüğü Faaliyetleri Kafkas Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğr.Gör.Neriman.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Ünite Portfolyö Sunumu
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
ELEKTRONİK DEMOKRASİ.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Yrd. Doç. Dr. Özlem CANAN GÜNGÖREN
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
Teknoloji ve tasarım dersi
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Programdan Sorular.
21. YY BECERİLERİ.
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
MERKEZİ SINAV.
Medya OkuryazarlIğI.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

İbrahim ER İlköğretim Genel Müdürü MEDYA OKURYAZARLIĞI İbrahim ER İlköğretim Genel Müdürü

Medya okuryazarlığı Eğitimin varlık nedeni (sorun temelli, Bireyin ve toplumun eğitim ihtiyacı, program geliştirme, vb)

Medya okuryazarlığı *Herkesin hemen hemen en rahat konuşabildiği alan *Herşeyin müsebbibi algısı *İlmi temelden yoksunluk, deneyime bağlı değerlendirmeler *Günah keçisi

Çatışma alanı (uzlaşımı zor, mutlak doğruları yok, görelilik) Geleceğe aitlik Sonuçlarının olçümünün dolaylılığı Çocuğun yüksek yararı Korunma ihtiyacının belirginliği Değişime direnme yerine değişimi yönetme

Medya okuryazarlığı Stratejik değer stratejik varlık (öğrenci) Stratejik kurum (öğrenmenin gerçekleştiği yer) Stratejist (Öğrenme nesnesi, öğreten)

Medya okuryazarlığı Öğrenme mekanlarının (okul) toplum üzerindeki etkisinin tarihsel evrimi okulun etki gücünün zayıflaması, sosyal öğrenmenin baskınlığı, okul dışı kaynakların mesajın kalıcılığı, izliliği TV

Yeni değerler inşa etmek Yeni dğerlerin inşasında medya ve eğitim Medya okuryazarlığı Yeni değerler inşa etmek Yeni dğerlerin inşasında medya ve eğitim

Medya okuryazarlığı AMAÇ medya karşısında etkiye en açık, en hassas grubu oluşturan çocukların, medya kurumunun yapısını, işleyişini, kurgulanmış içeriğin bilinçli bir şekilde değerlendirilmesini ve eleştirel olarak izlemesini özetle, medya ile ilgili doğru soruları sorup, doğru yanıtları bulabilmesini sağlamaktır.

Medya okuryazarlığı Bunun yanısıra ilköğretim programlarının vurgu yaptığı; Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim, problem çözme, araştırma, bilgi teknolojilerini kullanma girişimcilik Becerilerini geliştirmeye yapabileceği katkı

Neden Medya Okuryazarlığı? “Doğru bilgi”ye nasıl ulaşılabileceği sorunu ortaya çıkmıştır.  İletişim kanalları sayısı artarken, bu oran kaliteye yansımamıştır. Elektronik medya, çocuklardan yetişkinlere kadar herkesi çeken bir cazibe merkezi oluşturmaktadır. Özellikle çocuklar, sunulan malzemeyi seçme şansı olmadan, bilinçsizce doğrudan almakta ve etkilenmektedirler. Çocukların, ilköğretimden başlayarak medya karşısında bilinçlendirilmeleri gerekmektedir.

Kazandırılmak istenen değerler; özel yaşamın gizliliğine saygı, dürüstlük, sorumluluk, etik kurallara bağlılık, farklılıklara saygı, aile içi iletişime önem verme, bilinçli tüketim, toplumsal hayata aktif katılım, bilimsellik, eşitlik, yardımlaşma, dayanışma, paylaşma

Gelişim Süreci 20-21 Şubat 2003 tarihinde Ankara’da düzenlenen “İletişim Şûrası”ülkemizde medya okuryazarlığı konusunun ciddi boyutta ele alınması hususu gündeme getirilmiştir. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu tarafından 26 Kasım 2004 tarihinde İstanbul’da düzenlenen “Şiddete Duyarlılık” panelinde, medya okuryazarlığı derslerinin şiddeti önleme hususunda destekleyici unsur olacağı belirtilmiştir.  Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından, 23-25 Mayıs 2005 tarihleri arasında, I. Uluslararası Medya Okuryazarlığı Konferansı düzenlenmiş ve ülkemizde bir an evvel okullarda ders olarak okutulması önerilmiştir.

Gelişim Süreci 22 Ağustos 2006 tarihinde RTÜK ile TTKB arasında “Medya Okuryazarlığı Dersi Konulmasına Dair İşbirliği Protokolü” imzalanmıştır. “İlköğretim Seçmeli Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretim Programı” 31.08.2006 tarihinde MEB Talim ve Terbiye Kurulunda görüşülmüş ve kabul edilmiştir. Bu dersi okutacak öğretmenler için, 7-10 Eylül 2006 tarihleri arasında (4) dört günlük süreyle “Eğiticilerin Eğitimi Programı” gerçekleştirilmiştir. 2006-2007 öğretim yılında, Ankara, İstanbul, İzmir, Adana ve Erzurum’da bulunan 5 pilot okulda, Medya Okuryazarlığı Dersi, ilköğretim 7. sınıflarda seçmeli ders olarak verilmeye başlanmıştır. 2007–2008 öğretim yılında, bu dersi verecek öğretmenlere yönelik olarak 25–28 Haziran 2007 tarihleri arasında “Eğiticilerin Eğitimi Seminer Programı” düzenlenmiştir..

Medya Okuryazarlığı Dersinde Yer Alan Üniteler Ünite 1: İletişime Giriş Ünite 2: Kitle İletişimi Ünite 3: Medya Ünite 4: Televizyon Ünite 5: Aile, Çocuk ve Televizyon Ünite 6: Radyo Ünite 7: Gazete ve Dergi Ünite 8: İnternet (Sanal Dünya)

Medya Okuryazarlığı Dersinde Değerlendirme Medya Okuryazarlığı Dersi notla değerlendirilmemekte, yalnızca karnede öğrencinin bu dersi aldığı belirtilmektedir.

Yurt Dışında Medya Okuryazarlığı Dersi Medya Okuryazarlığı Dersi, 1970’li yıllarda Amerika, İskoçya, Kanada, İngiltere ve Avustralya’da ilk ve ortaöğretimde öğrencilerin ders programlarına eklenmiş. Daha sonra bazı Avrupa ülkelerinde de aynı uygulama söz konusu olmuştur.

Finlandiya İlköğretim Programı’na Medya Eğitimi ilk kez 1970’te ilköğretim okullarına, 1977 yılında ise liselere ders olarak eklenmiştir. İsveç’te Medya Eğitimi 1980’den bu yana zorunlu ders olarak okutulmaktadır.   İrlanda’da yeni okul müfredatında, Medya Okuryazarlığı, ilkokulu da içermektedir. İngiltere’de millî müfredattaki “Ana Basamak 3”ten itibaren medya eğitimi adında okutulmaktadır. Yunanistan’da medya okuryazarlığı, ayrı bir ders olarak okutulmamaktadır.

Diğer programlarda Medya Okuryazarlığının Yeri HAYAT BİLGİSİ Reklâmlarla tüketici hakları arasında ilişki kurma, Reklâmlar yoluyla isteklerinin nasıl yönlendirildiğinin farkında olma Çocuklara yönelik reklâmların işlevlerini; reklâmlar, ihtiyaçlar ve imkânlar arasındaki ilişkiyi sorgular.

TEKNOLOJİ TASARIM DERSİ Yazılı veya görsel basında ürünü pazarlamak için reklam senaryosu hazırlar.” “Reklam senaryosunu kullanarak basit çizimlerle reklam, öykü panoları hazırlar.” kazanımları yer almaktadır.

TC İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK Açıklamalar kısmında “…..Öğrencilerde basın okuryazarlığı becerisi geliştirilmelidir.” vurgusu yer almaktadır.

TÜRKÇE GörReklsel Okuma ve Görsel Sunu Öğrenme Alanı için; “âmlarda verilen mesajları sorgular.” “Reklâmın yaşamımızdaki önemini kavrar.” “Gazete ve dergi okur.” “Bir iletişim aracı olarak gazetelerin önemini kavrar.” “Alkol ve ilâç kullanımını özendiren medya mesajlarını fark eder.” “Kitle iletişim araçlarıyla (gazete, dergi, TV ) verilen bilgileri, haberleri, düşünceleri sorgular.” kazanımları yer almaktadır. Dinleme Öğrenme Alanı için; “Bilgi edinmek için haber, sunu, belgesel vb. dinler ve izler.” kazanımı yer almaktadır.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Temel İşlemler ve Kavramlar Öğrenme Alanında; “….. Alt öğrenme alanları olarak Bilişim Teknolojileri’nin temel kavramları, teknolojinin doğası ve rolü, sağlık ve güvenlik, bilgisayar okuryazarlığı, medya okuryazarlığı, bilgi ve bilişim güvenliği yer almaktadır.” açıklaması bulunmaktadır. Bilişim Teknolojileri Becerileri Temel Seviye Performans Göstergeleri arasında; “Yönlendirilmiş veya bağımsız öğrenme aktiviteleri için gerekli olan çeşitli medya ve teknoloji kaynaklarını kullanabilmelidirler.” ifadesi yer almaktadır.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programı 6. Basamakta; “Medya mesajlarının kurgulanmış olduğunun farkına varır.” “Medya iletilerinin ekonomik, sosyal, siyasal, tarihsel, estetik ve kültürel ortamlardan etkilenerek üretildiği vurgulanır. Taraflılık ve medyanın rolüne değinilir. Medya araçlarının faydaları ve zararları ile ilgili örnekler verilir.” uyarısı yer almaktadır. Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programı 8. Basamakta; “Medyadaki iletileri eleştirel bakış açısıyla sınıf ortamında tartışır.” kazanımı yer almaktadır.

SOSYAL BİLGİLER 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Birey ve Toplum Öğrenme Alanı’nda “Kitle iletişim özgürlüğü ve özel hayatın gizliliği kavramlarını, birbiriyle ilişkileri çerçevesinde yorumlar.” kazanımı yer almaktadır. 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Güç, Yönetim ve Toplum Öğrenme Alanı’nda “Siyasî partilerin, sivil toplum örgütlerinin, medyanın ve bireylerin, gündemi ve yönetimin karar alma süreçlerini ne şekilde etkilediğini örnekler üzerinden tartışır.” kazanımı yer almaktadır.

BEDEN EĞİTİMİ Sınıf Etkin Katılım ve Sağlıklı Yaşam Öğrenme Alanı’nda “Çeşitli spor olaylarını kitle iletişim araçlarından takip ederek yorumlar.” kazanımı yer almaktadır.

Medya Okuryazarlığı Dersini Seçen Öğrenci Sayısı 6. SINIF Bütün seçmeli dersler Medya okuryazarlığı 2007-2008 2385237 165811 2008-2009 2489830 347398 2009-2010 2577564 336430 2010-2011 478991 47023

Medya Okuryazarlığı Dersini Seçen Öğrenci Sayısı 7. SINIF Bütün seçmeli dersler Medya okuryazarlığı 2007-2008 2303395 175043 2008-2009 2322825 270182 2009-2010 2421579 201222 2010-2011 448593 24929

Medya Okuryazarlığı Dersini Seçen Öğrenci Sayısı 8. SINIF Bütün seçmeli dersler Medya okuryazarlığı 2007-2008 1167911 78248 2008-2009 2266773 398232 2009-2010 2293413 328896 2010-2011 839594 71594

MEB İlköğretim Genel Müdürü Teşekkür ederim… İbrahim ER MEB İlköğretim Genel Müdürü İletişim Telefon:4131600 E-posta:iber53@hotmail.com