UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğretim Uzaktan öğretim için özel olarak hazırlanmış öğretim ünitelerinin Televizyon ve Radyo ortamı yolu ile öğrencilere ulaştırılması suretiyle yapılan öğretimdir
İşitsel Teknolojiler Radyo Telefon Teyp-kaset Telekonferans
Hem görsel hem işitsel yayın yolları Televizyon Türkiye‘de ilk 1953 yılında televizyonla eğitim denenmeye başlamıştır. Anadolu Üniversitesi tarafından uzaktan eğitim ile yayın yapan TRT-Okul kanalı vardır.
TELEVİZYON İLE EĞİTİM Öğrenciler dersleri televizyon izleyerek öğrenirler. Tek yönlü eğitimdir. Diğer teknolojilerden farkı hem görse hem işitsel olmasıdır.
Televizyon ile eğitimin sınırlılıkları Etkileşim tek yönlüdür Dönüt yoktur. Küçük yaşlardaki öğrenciler. Sosyal gelişime olumsuz etki. Kaliteyi yakalamak zor ve pahalıdır.
Televizyon ile eğitimin üstünlükleri Çocuklara çevrelerini tanıma ve bilgilerini geliştirme imkanı sunar. Her yerde bulunabilecek teknoloji Görüntülü olması Büyük kitleleri ulaşım kolay.
RADYO İLE EĞİTİM
RADYO İLE EĞİTİM Ders radyodan anlatılır. Her yerden sadece dinleyebilirler. Öğrencilerin pasifliği Dil öğretimi.
Uzaktan eğitimin üyeleri Proje yöneticisi Yapımcı-Yönetmen Öğretim süreçleri tasarımcısı Alan uzmanı Senaryo yazarı Eğitim psikoloğu Ses uzmanı Müzik efekt
Radyo ile öğretimin üstünlükleri Büyük kitleler. Maliyeti az. Tekrar dinlenebilir.
Radyo ile öğretimin Sınırlılıkları Tek yönlüdür. Zaman alıcıdır. Maliyeti fazladır. Sadece dinlenebildiği için eğitim zor olur. Zaman sınırlaması vardır. Öğrenci katılım yapamaz.
Telekonferans ile öğretim Ağ üzerinden farklı bölgelerde yaşayan üçten fazla kitlelerin toplantı yapmak için işitsel ya da işitsel-görüntü elektronik araçlar kullanarak iletişim kurmaları ya da konferans vermeleridir.
Telekonferans ile öğretimin üstünlükleri Aynı anda birden fazla kaynak ve alıcı. Yer sıkıntısı olmaz. İnteraktif
Telekonferans ile öğretimin sınırlılıkları Saat uyumsuzluğu Teknik sorunlar.
Teyp ve ses kaseti Ders esnasında teyp yardımıyla kaset üzerine bilgiler kaydedilir. Daha önceden kaydedilmiş derslerin dinlenildiği ortamlardır. Ucuzdur, kullanımı kolaydır.
HAZIRLAYANLAR YRYS MOİDİN KYZY YAŞAR KARAPEHLİVAN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ 2014