UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

Uzaktan Eğitimde Bilişim Ortamları ve Teknolojileri
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
HAZIRLAYAN Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ.
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLU İLE ÖĞRETİM
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek.
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Uzaktan Eğitimin Temelleri
İletişim Araçları.
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
U ZAKTAN E ĞITIMDE A KADEMIK D ANıŞMANLıK V E R EHBERLIK.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİM.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UE TEKNOLOJİLERİ Ders UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Ders Sorumlusu
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
UZAKTAN EĞİTİMDE ROL ALAN KİŞİLER ve ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ ROLLERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Öğretme Süreci
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
UZAKTAN EĞİTİM.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Dr. Serçin KARATAŞ UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Teknolojiler ve Ortamlar.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
İletişim Araçları.
UZAKTAN EĞİTİM.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
İletişim teknolojilerinde ki hızlı gelişim küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Özelikle mobil iletişim sistemlerinin yaygınlaşması ile dolaşımda olan bireylerin.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI

Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğretim Uzaktan öğretim için özel olarak hazırlanmış öğretim ünitelerinin Televizyon ve Radyo ortamı yolu ile öğrencilere ulaştırılması suretiyle yapılan öğretimdir

İşitsel Teknolojiler Radyo Telefon Teyp-kaset Telekonferans

Hem görsel hem işitsel yayın yolları Televizyon Türkiye‘de ilk 1953 yılında televizyonla eğitim denenmeye başlamıştır. Anadolu Üniversitesi tarafından uzaktan eğitim ile yayın yapan TRT-Okul kanalı vardır.

TELEVİZYON İLE EĞİTİM Öğrenciler dersleri televizyon izleyerek öğrenirler. Tek yönlü eğitimdir. Diğer teknolojilerden farkı hem görse hem işitsel olmasıdır.

Televizyon ile eğitimin sınırlılıkları Etkileşim tek yönlüdür Dönüt yoktur. Küçük yaşlardaki öğrenciler. Sosyal gelişime olumsuz etki. Kaliteyi yakalamak zor ve pahalıdır.

Televizyon ile eğitimin üstünlükleri Çocuklara çevrelerini tanıma ve bilgilerini geliştirme imkanı sunar. Her yerde bulunabilecek teknoloji Görüntülü olması Büyük kitleleri ulaşım kolay.

RADYO İLE EĞİTİM

RADYO İLE EĞİTİM Ders radyodan anlatılır. Her yerden sadece dinleyebilirler. Öğrencilerin pasifliği Dil öğretimi.

Uzaktan eğitimin üyeleri Proje yöneticisi Yapımcı-Yönetmen Öğretim süreçleri tasarımcısı Alan uzmanı Senaryo yazarı Eğitim psikoloğu Ses uzmanı Müzik efekt

Radyo ile öğretimin üstünlükleri Büyük kitleler. Maliyeti az. Tekrar dinlenebilir.

Radyo ile öğretimin Sınırlılıkları Tek yönlüdür. Zaman alıcıdır. Maliyeti fazladır. Sadece dinlenebildiği için eğitim zor olur. Zaman sınırlaması vardır. Öğrenci katılım yapamaz.

Telekonferans ile öğretim Ağ üzerinden farklı bölgelerde yaşayan üçten fazla kitlelerin toplantı yapmak için işitsel ya da işitsel-görüntü elektronik araçlar kullanarak iletişim kurmaları ya da konferans vermeleridir.

Telekonferans ile öğretimin üstünlükleri Aynı anda birden fazla kaynak ve alıcı. Yer sıkıntısı olmaz. İnteraktif

Telekonferans ile öğretimin sınırlılıkları Saat uyumsuzluğu Teknik sorunlar.

Teyp ve ses kaseti Ders esnasında teyp yardımıyla kaset üzerine bilgiler kaydedilir. Daha önceden kaydedilmiş derslerin dinlenildiği ortamlardır. Ucuzdur, kullanımı kolaydır.

HAZIRLAYANLAR YRYS MOİDİN KYZY YAŞAR KARAPEHLİVAN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ 2014