Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Advertisements

Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
Bby 252 AraştIrma yöntemlerİ 2014 Bahar ders hakkINda Bİlgİ
Güvenirlilik, Geçerlilik Kaynakları ve Model Oluşturma
MUTLAK DEĞERLENDİRME SİBEL KULA
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Öz değerlendirme, Akran Değerlendirmesi ve Staj Notu Tutarlılıkları
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Kış Hazırlıkları Kış Hazırlıkları Barış Uncu. Kış Hazırlıkları Kış Hazırlıkları Kış Hazırlıklarında: Atkı, kazak, eldiven gibi malzemeler kullanılır.
GEÇERLİLİK ve GÜVENİLİRLİK
Hacettepe Kişilik Envanteri
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
METODLAR Canan Işıl. 1 İçindekiler Açıklamalar, Örnekler, Sorularınız? Kaynakça, Teşekkürler..
FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.
TEST – 1.
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
ÖĞRETMENLERİN STRES DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Entelektüel Sermaye ve Firma Performansı İlişkisi Üzerine Bir Çalışma
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
HAZIRLAYAN :ALPEREN ÖZ DİLEKÇEM SAKARYA VALİLİĞİNE SAKARYA SAYIN VALİLİK: BU ÜLKEDE İŞSİZLİK BACAYI SARDI BUNUN İÇİNDE POBİŞ’İ AÇTIM. SAYGILARIMLA ALPEREN.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
TRAFİKTE ÖFKE.
Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Eğitsel İçerikler
İçindekiler; Orantı Çeşitleri Ters Orantı Doğru Orantı Örnekler
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
NOKTA ŞEYMA ARPACIKTAŞ – İSMAİL BÜYÜK
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Grup Adı : CANİKOLAR Grup Üyeleri : Eda DENLİ Rabiye Merve HAYRAN
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
OP. DR. AYŞEGÜL ÖKSÜZOĞLU 6 Ekim 2016
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Yrd. Doç.dr. H. denİz GülleroğlU
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
Verilerin Toplanması I
Değerlendirme Çalışması Raporlama
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TEST.
Sunum transkripti:

Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği Gamze Doğan 06010306

Benlik saygısı ölçeği 1963 yılında Morris Rosenberg tarafından geliştirilmiştir. Ülkemizde, ölçeğin güvenirlik ve geçerlilik çalışmaları Çuhadaroğlu (1986) tarafından yapılmıştır. Geçerlilik katsayısı r=71 olarak bulunmuştur. Test -tekrar test güvenirlilik yöntemi kullanılarak da güvenirlilik katsayısı r=75 olarak saptanmıştır.

Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, çoktan seçmeli 63 sorudan oluşan bir öz bildirim ölçeğidir. Ölçek, on iki alt kategoriden oluşmaktadır. Bu alt kategoriler; benlik saygısı(BS), kendilik kavramının sürekliliği, insanlara güvenme, eleştiriye duyarlılık,

depresif duygulanım, hayalperestlik, psikosomatik belirtiler, kişiler arası ilişkilerde tehdit hissetme, tartışmalara katılabilme, anne-baba ilgisi, babayla ilişki, psişik izolasyon şeklinde adlandırılmıştır.

İstenildiği takdirde alt ölçeklerin araştırmalarda ayrı ayrı kullanılabileceğini belirtilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda benlik saygısını ölçmeye yönelik olarak, ölçeğin ilk ‘’10’’maddesi kullanılmıştır. Ölçeğin kendi içindeki değerlendirme sistemine göre denekler, 0 ile 6 puan arasında puan almaktadır. Ölçekten alınan puanın yükselmesi, benlik saygısı düzeyinin düşmesine işaret etmektedir.

0-1 puan: Yüksek düzeyde benlik saygısı 2-4 puan: Orta düzeyde benlik saygısı 5-6 puan: Düşük düzeyde benlik saygısı olarak değerlendirilmiştir.

Kaynakça http://www.bilalcoban.com/index.php?id=dokuman&islem=oku&yer=2&kat=14&no=97 http://www.turkpsikiyatri.com/ftr.aspx?id=482