CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Advertisements

Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Benjamin BLOOM ( ).
ÖĞRENME STİLLERİ.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DENETİM Prof. Dr. Recep AKDUR.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
“Koşullanmama Hakkı” ve Öğrenme Devrimi “Sıfırıncı Hak*” (*) Termodinamiğin sıfırıncı yasası: A ve B sistemleri termodinamik dengede ve C ve D de dengede.
Brüksel, 11 Aralık 2008 Süt Pazar Durumu. Market Situation, 11 December !!!Bazı üye ülkelerin verileri gizlidir ve bu tabloda yer almamaktadır!!!
YALIN DÖNÜŞÜMDE LİDERLİĞİN ROLÜ
Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
KÜRESEL ISINMA & SU ÖĞRETMEN: GÖKÇE ÖKTEM.
Prof Dr Mustafa Yıldız KOÜ Tıp Fak Psikiyatri AD Öğretim Üyesi
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
EBEVEYN ÖLÜMÜ VE ÖĞRENCİ PSİKOLOJİSİ Dr. Fuat TANHAN İstanbul-2008.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRENCİNİN HAZIRBULUNUŞLUĞU VE OKULDA ÖĞRENME MODELİ HANDE ÖZÇALIŞAN
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Öğretme Süreci
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
ARCS Modeli.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
DİĞER TUTUMLAR.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Duyuşsal Alan.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Tasarımı Analiz.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
Sunum transkripti:

CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ ÖĞRETİM MODELİ : CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ ve BLOOM’UN TAM ÖĞRENME MODELİ

CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ Eğer bir okul öğrencilere başarılı ve doyurucu bir düzeyde öğrenme deneyimi kazandırmak istiyorsa, öğrenim stratejileri ve değerlendirme kurallarında olduğu kadar öğrencilerin tutumlarında öğretmende ve yöneticilerde önemli değişiklikler mutlaka yapılmalıdır. 3/21/2008

Carroll, Modelinin Öğelerini Zaman Kavramıyla Açıklamıştır 3/21/2008

CARROLL’UN OKULDA ÖĞRENME MODELİNİN 5 ÖĞESİ BULUNMAKTADIR YETENEK ÖĞRETİMİN KALİTESİ ÖĞRETİMDEN YARARLANMA YETENEĞİ KARARLILIK (SEBAT) FIRSAT(OLANAK) 3/21/2008

YETENEK Carrol yeteneği öğrenilecek bir malzemenin tam olarak öğrenilmesi için, öğrenen kişinin ihtiyaç duyduğu zaman miktarı olarak tanımlamaktır. Öğrenme için harcanan süre Öğrenme derecesi = _________________________ Öğrenme için gerekli süre

ÖĞRETİMİN KALİTESİ/ NİTELİĞİ Ek zaman gerektirmeyecek şekilde eğitimin verilmesidir. 3/21/2008

ÖĞRETİMDEN YARARLANMA YETENEĞİ Öğrencinin belli bir üniteyi öğrenebilmesi için öğrenme yeteneklerinin yeterli olması ve öğrenmede gerekli işlemleri yapabilmesi kastedilmektedir. 3/21/2008

KARARLILIK(SEBAT) Carrol sebatı öğrencinin istekli olarak öğrenmeye harcadığı zaman olarak tanımlamaktadır. 3/21/2008

ÖĞRENMEYE VERİLEN SÜRE (FIRSAT) Okullarda sabit olarak ayrılan süreler yerine her öğrencinin kendi öğrenme zamanını ayarlamasını içermektedir. 3/21/2008

BLOOM’UN TAM ÖĞRENME MODELİ 3/21/2008

Bloom, Carroll’un kavramsal modelinden faydalanarak okulda öğrenmeye ilişkin bir model geliştirmiştir. Bu model «Tam öğrenme modeli»’ dir. 3/21/2008

Bloom tarafından “okulda öğrenme modeli” olarak ifade edilen tam öğrenme modeli ek zaman ve öğrenme olanakları sağlandığında bütün öğrencilerin okulda öğretilmek istenen yeni davranışları öğrenebileceğini ileri sürer. 3/21/2008

ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİ Öğrenme Düzeyini Etkileyen Önemli Değişkenler ve Bunlar Arasındaki İlişkiler ÖĞRETİM ÖĞRENCİ NİTELİKLERİ Bilişsel Giriş Davranışları Duyuşsal Giriş Özellikleri ÖĞRENME ÜRÜNLERİ Öğrenme Düzeyi ve Çeşidi Öğrenme Hızı Duyuşsal Ürünler Öğrenme Ünitesi ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİ İpuçları Katılma Pekiştirme Dönüt ve Düzeltme 3/21/2008 OKULDA ÖĞRENME

Okulda öğrenmeyi etkileyen faktörler: Zeka Öğretmenin kişilik özellikleri Ailenin sosyo-ekonomik durumu Öğrencinin; Dersle ilgili ön öğrenmeleri İlgisi Tutumu Başarılı olabileceğine ait inancı Öğretimin özelliği 3/21/2008

TAM ÖĞRENME YÖNTEMİNİN YARARLARI ÖĞRENCİLERDE %80 İLA %90 ARASINDA BAŞARI SAĞLAR ÖGRENCİ ARAŞTIRMAYA TEŞVİK EDİLİR TAM ÖĞRENME ÖĞRENCİNİN DERSE KATILIMI SAĞLANIR ÖĞRENCİ METARYAL KULLANMAYI ÖĞRENİR 3/21/2008

TEŞEKKÜRLER 3/21/2008