CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ ÖĞRETİM MODELİ : CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ ve BLOOM’UN TAM ÖĞRENME MODELİ
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ Eğer bir okul öğrencilere başarılı ve doyurucu bir düzeyde öğrenme deneyimi kazandırmak istiyorsa, öğrenim stratejileri ve değerlendirme kurallarında olduğu kadar öğrencilerin tutumlarında öğretmende ve yöneticilerde önemli değişiklikler mutlaka yapılmalıdır. 3/21/2008
Carroll, Modelinin Öğelerini Zaman Kavramıyla Açıklamıştır 3/21/2008
CARROLL’UN OKULDA ÖĞRENME MODELİNİN 5 ÖĞESİ BULUNMAKTADIR YETENEK ÖĞRETİMİN KALİTESİ ÖĞRETİMDEN YARARLANMA YETENEĞİ KARARLILIK (SEBAT) FIRSAT(OLANAK) 3/21/2008
YETENEK Carrol yeteneği öğrenilecek bir malzemenin tam olarak öğrenilmesi için, öğrenen kişinin ihtiyaç duyduğu zaman miktarı olarak tanımlamaktır. Öğrenme için harcanan süre Öğrenme derecesi = _________________________ Öğrenme için gerekli süre
ÖĞRETİMİN KALİTESİ/ NİTELİĞİ Ek zaman gerektirmeyecek şekilde eğitimin verilmesidir. 3/21/2008
ÖĞRETİMDEN YARARLANMA YETENEĞİ Öğrencinin belli bir üniteyi öğrenebilmesi için öğrenme yeteneklerinin yeterli olması ve öğrenmede gerekli işlemleri yapabilmesi kastedilmektedir. 3/21/2008
KARARLILIK(SEBAT) Carrol sebatı öğrencinin istekli olarak öğrenmeye harcadığı zaman olarak tanımlamaktadır. 3/21/2008
ÖĞRENMEYE VERİLEN SÜRE (FIRSAT) Okullarda sabit olarak ayrılan süreler yerine her öğrencinin kendi öğrenme zamanını ayarlamasını içermektedir. 3/21/2008
BLOOM’UN TAM ÖĞRENME MODELİ 3/21/2008
Bloom, Carroll’un kavramsal modelinden faydalanarak okulda öğrenmeye ilişkin bir model geliştirmiştir. Bu model «Tam öğrenme modeli»’ dir. 3/21/2008
Bloom tarafından “okulda öğrenme modeli” olarak ifade edilen tam öğrenme modeli ek zaman ve öğrenme olanakları sağlandığında bütün öğrencilerin okulda öğretilmek istenen yeni davranışları öğrenebileceğini ileri sürer. 3/21/2008
ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİ Öğrenme Düzeyini Etkileyen Önemli Değişkenler ve Bunlar Arasındaki İlişkiler ÖĞRETİM ÖĞRENCİ NİTELİKLERİ Bilişsel Giriş Davranışları Duyuşsal Giriş Özellikleri ÖĞRENME ÜRÜNLERİ Öğrenme Düzeyi ve Çeşidi Öğrenme Hızı Duyuşsal Ürünler Öğrenme Ünitesi ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİ İpuçları Katılma Pekiştirme Dönüt ve Düzeltme 3/21/2008 OKULDA ÖĞRENME
Okulda öğrenmeyi etkileyen faktörler: Zeka Öğretmenin kişilik özellikleri Ailenin sosyo-ekonomik durumu Öğrencinin; Dersle ilgili ön öğrenmeleri İlgisi Tutumu Başarılı olabileceğine ait inancı Öğretimin özelliği 3/21/2008
TAM ÖĞRENME YÖNTEMİNİN YARARLARI ÖĞRENCİLERDE %80 İLA %90 ARASINDA BAŞARI SAĞLAR ÖGRENCİ ARAŞTIRMAYA TEŞVİK EDİLİR TAM ÖĞRENME ÖĞRENCİNİN DERSE KATILIMI SAĞLANIR ÖĞRENCİ METARYAL KULLANMAYI ÖĞRENİR 3/21/2008
TEŞEKKÜRLER 3/21/2008