İGEP Performans Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İ GEP Kurum kültürü Dr. Ça ğ rı Topal 1. Tanım Bir grubun üyelerinin sosyalleşme süreciyle ö ğ renip içselleştirdikleri ortaklaşa olarak paylaşıp ilişkilerinde.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
PERFORMANS DEĞERLEMESİ
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
İGEP İş Tasarımı ve Hedef Belirleme
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
ERK İSG&İK – –
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
HAYATIN İ Ç İ NDEN PS İ KOTERAP İ MERKEZ İ YÖN VE HEDEF BEL İ RLEME.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Örgütsel Davranış BUS-275/276 Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Performans değerlendirme
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
STRATEJİK PLANLAMA.
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Bölüm 10 Takımlar.
Performans Değerlendirme
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
Süreç Yönetimi.
Yönetim Fonksiyonları
ÖRGÜT KURAMININ UYGULAMADAKİ YERİ Örgüt kuramı, örgütleri etkin bir şekilde yönetebilmemiz için gelecekte ne olabileceğini olduğu kadar geçmişte.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika. BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika.
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ
Performans Değerlendirme Hataları
Performans değerlendirme
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
MODERN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SİCİL PERFORMANS.
ÇALIŞMA YAŞAMINDA DUYGULAR VE KİŞİLİK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İGEP Performans Yönetimi Dr. Çağrı Topal

Performans değerlemesi/yönetimi Performans: çalışanın işi yerine getirme derecesi Performans değerlemesi\yönetimi: çalışanların işlerindeki yeterlilik ve verimliliklerinin tanımlanması, ölçülmesi, ve yönetilmesi İşlevler: idari kararlara örgütsel ve yasal dayanak sağlamak, kariyer gelişim süreçleri için bilgi oluşturmak, stratejilerin ve örgütsel kültürün uygulanmasına yardım etmek, diğer insan kaynakları uygulamalarını sorgulamak ve iyileştirmek

Performans ölçütlerini tanımlama Performansın ölçüleceği boyutların veya işin boyutlarının belirlenmesi İş analizi ve tanımı Olası sorunlar: çok boyutluluk, değişken boyutlar, eksik boyutlar, ilgisiz boyutlar

Performans ölçümü Çalışanın performansına genel olarak veya her bir boyut için sayısal bir not vermek veya sayısal olmayan bir nitelikle tanımlamak Yorumlama tipleri Görece yorumlama Mutlak yorumlama Ölçüm odağı Karakter odaklılık Davranış odaklılık Sonuç/çıktı odaklılık

Performans ölçümü-görece Bir çalışanın performansını aynı işi yapan diğer çalışanların performansıyla karşılaştırma Detaylı değerlendirme ve küçük farkların tanınması Mutlak farkın belirsizliği Mutlak performansın bilinememesi Olmayan farklar yaratılması Genel performansa odaklılık ve verimsiz geri bildirim İdari kullanım

Performans ölçümü-mutlak Değerlendirme öncesi belirlenmiş bir ölçütler veya standartlar kümesine göre çalışanın performansını puanlama Genel karşılaştırma olanağı Boyut odaklılık ve detaylı geri bildirim İşbirliği ve dayanışma ortamı Küçük farkların tanınmaması Değerlendiriciler arasında tutarsızlık Kariyer gelişiminde kullanım

Performans ölçümü-karakter Çalışanların kararlılık, güvenilirlik, ve bağlılık gibi bireysel tavır ve eğilimlerinin ölçülmesi Kestirme gösterge Değişken anlamlar ve muğlaklık Değerlendirici önyargıları İlgisiz özellikler ve ilgili özelliklerin ağırlığının belirsizliği Performans yerine kişiliğe odaklılık ve verimsiz geri bildirim

Performans ölçümü-davranış Çalışanların beklenen davranışları gösterip göstermediğinin gözlemlenmesi Somut, kolay ölçülebilir standartlar Somut performans örnekleri Hızlı, verimli geri bildirim Katılımcı ölçüt belirleme ve motivasyon Zaman alıcı ve zor geliştirme süreci Çok detaylı ve dışlayıcı ölçütler Örgütsel değişim ve geçersiz ölçütler Önyargılara dayalı ölçütler

Performans ölçümü-çıktı/sonuç Çalışanların çalışmalarının sonuçlarının ve bu sonuçların belirlenmiş hedeflere ne kadar yaklaştıklarının değerlendirilmesi Belirgin ölçütler ve nesnel/kolay ölçüm Uyarlanabilir hedefler ve esneklik Stratejilerle uyum Dışsal koşulların dikkate alınmaması Süreçlerin önemsenmemesi

Performans ölçümü-değerlendiriciler Üst yöneticiler Çalışanın kendisi Akranlar veya aynı konumdaki diğer çalışanlar Alt kademe çalışanlar Müşteriler Çoklu değerlendirme

Performans yönetimi-görüşme Çalışanla değerlendirme sürecini konuşma Çalışana kendi performansına ilişkin bilgi verme Çalışanın performansına karşılık gelen ücretlere veya ödemelere değinme

Performans yönetimi-iyileştirme Performans düşüklüğünün veya sorunlarının nedenlerini/kaynaklarını saptama Yetenek sorunları Motivasyon sorunları Çevresel/yapısal sorunlar Sorunları gidermek için bir eylem planı geliştirme Eylem planının uygulamasını kolaylaştıracak şekilde çalışana kaynak sağlama ve karar yetkisi verme Geri bildirim

Genel zorluklar-değerlendirici hataları Baskın özellik veya hale etkisi Ölçütün sınırlanması Kişisel görüş ve yargılar Karşıtlık etkisi veya karşılaştırma eğilimi Değerlendiriciler arasında tutarsızlık

Genel zorluklar-öznel davranma Beğenme veya hoşlanma veya duygusal yakınlık nedeniyle öznel değerlendirme Çalışanların performans dışındaki nedenlerle sevilmeleri veya sevilmemeleri ve bu duyguların değerlendirmelere yansıtılması

Genel zorluklar-bireyler ve takımlar Birey ve takım performanslarını dengeli bir şekilde ayıramama Karakter, çıktı, ve sonuç odaklı ölçümleri birey-takım ayrımı yapacak şekilde kullanamama Takım üyelerinin alansal önyargılarını ölçütlere yansıtmaları Takım çıktılarına odaklanıp takım süreçlerini dikkate almama

Genel zorluklar-politik mantık Akılcı mantık Akılcı süreç Doğru ölçüm Edilgen uygulayıcılar Boyutsal değerlendirme Politik mantık Politik ve çatışmacı veya uzlaşmacı süreç Yönetsel ölçüm Etkin uygulayıcılar Genel değerlendirme